/fotboll/osk/forum/5549.aspx/fotboll/osk/forum/5549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2009-09-28 18:46
Är det bara jag som tror det är skillnad på att möta ett grymt formjstarkt GAIS på bortaplan med en grymt formstark Wanderson gentemot ett formsvagt Gefle med en massa skadade offensiva spelare på hemmaplan? Kanske kan man inte åka ner till GAIS-land och spela ut dem efetr noter utan kanske måste ett visst mått taktik ner i grytan för bästa möjliga reultat. Att inte Axén skulle ha koll på Bedoya har jag svårt att tro så nitisk som han är, och speciellt när det gäller Örebro kan man tänka...

Nej jag tror detta kan bli bra. Kom ni ihåg hur bortplockad Wanderson var senast med samma mittfältstrio?
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-28 18:45
Ropesin//Prova på goalwire.se använde det förra året...
Örebro Robban Örebro
2009-09-28 18:44
Nu tar vi dem!
Örebro Ropesin
2009-09-28 18:41
Någon som känner till någon sms-tjänst där man kan få rapporter från matchen via sms till mobilen? Skulle verkligen behöva det ikväll!
Örebro Mittåt
2009-09-28 18:33
För övrigt är det väl bra att Sixten varierar sina laguppställningar. Så att ÖSKs förstaelva inte längre är som en öppen bok där det räcker att läsa det första kapitlet för att veta vad det står i de följande 29.
FORZA ÖREBRO!
2009-09-28 18:32
Det kommer bli en svårmatch, luktar oavgjort.

KRIGA ALLT FÖR 3 POÄNG IKVÄLL FÖR GULDDRÖMMAR!!
Örebro TICTICTAC
2009-09-28 18:28
Återigen en laguttagning med samma inställning som mot IFK Fusk, speglar rädd att förlora istället för att våga vinna. Man måste komma över denna tröskel för ta titlar. Hoppas innerligt jag har fel så mitt tips kan hållas men är tveksam efter att man återigen petar en tongivande mittfältare. Verkar som skador/avstängning är det enda som får Sixten att tvingas våga vinna.
Örebro Mittåt
2009-09-28 18:28
Bra att Sixten inte ignorerar Allsvenskans målfarligaste anfallare. Jag tror precis som ÖSK-Power att detta är ett drag från Sixtens sida för att få kontroll på Wanderson. Till FotbollDirekt sade Sixten följande:

- Det är viktigt för Gais att Wanderson är igång. Alla lag måste ta hänsyn till honom när man möter dem, säger tränaren Sixten Boström till FotbollDirekt.se.

Nu vet vi hur han tänker göra det.
Örebro Erki
2009-09-28 18:26
Förstår mig inte på Sixtens nyvunna intresse för omotiverade petningar på spelare i form. Hoppas att han vet vad han gör och att Kihlberg höjer sig något enormt mot den senaste tiden och raderar ut Wanderson.

Bara att hoppas att Bedoya får liksom Nordin komma in och visa "finnjäveln" att han ska spela från start :)
Örebro rirobban
2009-09-28 18:21
Vad som gör Nordin och mittfältet så bra är just Bedoya. Han är också en av få spelare som Axén inte har lika stor koll på som de andra på mitten. Med Bedoya på mitten anfaller ÖSK på bred front på båda kanterna och centralt. Utan amerikanen på plan så blir det just kanterna som kommer att utnyttjas, vilket redan Axén varnat för...

Sixten, jag gav dig förtroendet senast för att det kanske låg något taktiskt bakom. Men den här gången är jag besviken. Våga vinn!!! Starta med Bedoya!!!
Örebro Ösk-Power
2009-09-28 18:19
Anledningen till att Sixten tar in Kihlberg istället för Bedoya är att Kihlberg spelar i den ytan Wanderson är i. Förra matchen fick inte Wanderson mycket uträttat eftersom han hade Kihlberg i hälarna.. Wanderson ligger jämnt och fiskar som släpande forward. Den ytan är viktig att "ta bort" ikväll.. Uppställningen med Nobbe Kilen och Gerzic passar bättre mot ett motstånd som GAIS.
STEFANO!
2009-09-28 18:14
FÖR HELVETE SIXTEN!! Vad håller du på med? Gör bort sig igen! Verkar inte som sixten vill ha något guld till Örebro! Katastrof igen!
Örebro rirobban
2009-09-28 18:13
Jaha då blir det 0-0 igen. Fan också. Tycker att Bedoya--Nordin--Nordback är givna på mitten. Blir så låst i anfallsspelen med två defensiva mittfältare.

Å andra sidan har ju Bedoya en förmåga att komma in och göra två mål i Göteborg:) Aja trist i alla fall. Bedoya har varit utmärkt på det sistonde.

Jag kommer tyvärr bara hinna se första halvleken på tv, sen ska jag träna. Så hade velat sett Bedoya från start.
Örebro Grohl
2009-09-28 18:12
När Sixten bänkade Nordin förra matchen kändes det som att vi var tillbaka på ruta ett med vårat krampaktiga anfallsspel. Så fort Nordin kom in så fick vi fart och kreativitet igen.. Frågan är om finnen inte gör samma misstag ännu en gång? Man kanske kan hoppas på 0-1?

Förutom att jag tycker att Bedoya verkligen förtjänar sin plats så tycker jag att Kihlen var svag mot gbg, lite väl mycket bortslagna bollar..
Örebro starkmat
2009-09-28 18:11
Lita på sixten.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-09-28 18:10
Vafan... Bedoya och Nordin är väl de två som är givna... Nordback och Kilen borde slås om den tredje platsen. Antar att Sixten återigen vill täppa till framför backlinjen och tvinga GAIS att gå på kanterna.
Örebro Hlynur
2009-09-28 18:05
Satt precis och såg fram mot att få se Nordin och Bedoya spela ihop igen, och vad händer då, Bedoya bänkas???? Tjänstefel!! Har sällan skådat så frejdigt anfallspel som när dessa två herrar spelar tillsammans. TRIST!!
Örebro apskallen
2009-09-28 18:02
Bedoya petad som sagt. Synd, han har onekligen varit duktig nu på slutet.

Jag misstänker att Sixten resonerar i stil med att vi behöver två defensivt skickliga mittfältare för att störa Wanderson. Han är farlig när han får bollen rättvänd. Bedoya in mot Astvald efter 60 min?
Örebro Godfoten
2009-09-28 17:58
Bedoya på bänken. Wanderson spelar.

Dubbel-blä.
Örebro Gummianka
2009-09-28 17:45
Dags att vandra mot G:a Ullevi. Krossa!
Örebro _Adde_
2009-09-28 17:34
ÖSKare i exil// Snacka om att vara partisk! :) Inga fel i det, men jag tycker nog att Wanderson redan vunnit den fajten på knock oavsett om han spelar ikväll eller inte! Nordin, bless him, har gjort 1 mål och 1 assist. Wanderson 14 mål och 5 assist, måste gå med Pelle Blohm där... ibland talar siffrorna sitt tydliga språk! :)
Örebro brutuz
2009-09-28 17:12
Ämne: brutuz//

Visst, m....
ÖSK-Karl: Stämmer säkert.

Förövrigt tror jag Bedoya avgör ikväll, han är riktigt bra på att fylla på i djupled från mitten och kommer säkert att få bra med ytor om GAIS lägger för mkt krut på att stänga kanterna.
Örebro ÖSKare i exil
2009-09-28 16:34
Ja det finns verkligen en hel del att hålla ögonen på idag.

Om Wanderson nu spelar - vem är allsvenskans bästa kreativa spelare? Wanderson vs Nordin Gerzic. Nordin och Bedoya tillsammans igen på mittfältet. Båda med bra form. Det kan bli precis hur sexigt som helst.

Ronis form. Har det inte sett lite gryende ut? Har han rotat i lådorna och hittat förra höstens fenomenals spel? Jag hoppas det. Jag tror det.

Mycket av snacket har varit kring Wandersson men vill flagg lite för fighten på kanterna. Holgersson och Wirtanen mot Mattias Lindström och Eyjólfur Hédinsson med en avbytare som Tommy Lycén blir alldeles på tok för spännande. Snabba omställningsspelare med bättre målnäsa än Roni och Astvald.

Nervkittlande så det förslår.
Malmö FF Chicko
2009-09-28 16:05
--------------------Alvbåge-------------------------
----Wirtanen----Almebäck---Wikström---Holgersson----
-------------------Nordback-------------------------
------------Bedoya-------------Gerzic---------------
------Astvald--------Olsen-----------Porokara-------

Min startelva från höger till vänster.

Bänk:
Westman
Johansson
Kihlberg
Adriano
Bassombeng

Offensivt. Kort, snabbt passningsspel längs marken.

Mot tre poäng!
Örebro Aspen
2009-09-28 15:47
ÖSK-Karl//Gör Glenn en kanonmatch kommer Sixten att vara sömnlös till söndag. Men laget måste trimmas till max spelstyrka inför varje match. Nu mot sluttet av säsongen måste vi räkna med avstängningar och skador.
Örebro Hlynur
2009-09-28 15:39
Tycker man ska förlägga alla ÖSK:s matcher till helger så att man kan få något utfört på jobbet! Det går verkligen inte att få något gjort en matchdag!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-28 15:23
Ämne: Kurt von Traatt//
....
ÖSK-Kar// Hehe - Ja Men Holgersson går sällan över mittlinjen. Skulle vara på frisparkar då ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-28 15:22
Kurt von Traatt//

Inte om Holgersson gör hattrick på fasta ikväll väl? ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-28 15:20
Brinkewall//

Med den laguppställning NA presenterar och med Anttonen tillbaks mot Mff tar vi full pott resterande matcher ;)

MOT GULD!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-28 15:20
Chipset // Ditt inlägg 12:56 är klockrent. Tänkt samma sak. Det är fördelen om Bedoya-Nordback-Nordin startar. Mittältsrörelse som de kanske inte väntar sig. De kanske fokuserar på att stoppa kanterna som vanligt. kulle dock vilja börja med Adriano istället för Mackan så vi får ännu mer centralt spel.
Annons: