/fotboll/osk/forum/5546.aspx/fotboll/osk/forum/5546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2009-09-30 09:32
PaAn-MaWi-GlHo-SaWo
-------FrNo--------
----AlBe--NoGe-----
-ErBa--AdMu--RoPo--

Den elvan ber jag för från och med nu. Amen.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 09:31
Chipset // Ja, förhoppinsgvis kan ÖSK få betalt för sin breda trupp jämfört med iaf sina mittenkonkurrenter.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 09:29
Walker tycker jag också är en bra tränare. Han tog upp ÖSK med utan riktiga toppforwards alls, utom i sista åtta matcherna, då hade en utpräglad forward. Passningspelet förbättrades avservärt med Walker. Men ÖSK styrelse gav honom inte material för ett stabilt allsvenskt lag. Sixten & Alex hade något bättre lag våren 2008 men låg också i bottenträsket. Sett till spelarmaterialet säsongen 2007 med Walker jämfört med spelarmaterialet våren 2008 presterade Sixten & Alex inte ett skit bättre resultatmässigt än Walker. Krasst men sant.
Örebro Chipset
2009-09-30 09:29
Ämne: Ämne: Går ing....
Hehe, jag tror faktiskt inte du behöver vara så orolig. Häcken har en bra startelva som nu börjar slitas. Paulinho och Ranegie skadade nu. Jag tror Häcken kommer 7-8. ÖSK, Helsingborg och kanske Malmö passerar i spurten.
Örebro crille.
2009-09-30 09:22
Tror åxo att Ösk har spelarmaterialet för topp 3. Att sen få det att fungera på plan, det är det svåra!
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 09:22
pemo // Jag tror nog inte du kan ifrågasätta Roy Hodsons auktoritet som tränare. Roy Hodson ledde ÖSK till serieseger i dåvarande Div II med konkurrenter som Djurgården i samma serie. Och det med ett lag till stora delar ihopsnott med spelare från ännu lägre divisioner. Inte en klasspspelare fick han till sitt förfogande. Undantag Alan Cork. Han gjorde både Halmstad och MFF till Svenska mästare (Halmstad med på papperet svagare material än konkurrenterna). Han var bara i ÖSK två år och började med riktigt skitmaterial första säsongen men nådde tredjeplatsen (tror jag det var). ÖSK borde normal ha gått upp året efter iom serieseger men de ändrade reglerna. Nästan alla spelare som haft Roy som tränare anser han vara outstanding bland de de haft. Han har också varit förbundskapten för både Schweiz och Finland. Jag tror du är ute på djupt vatten om du försöker undergräva honom som tränare. Han är också den som jag varit med om i ÖSK som haft klart bäst pondus och otvivelaktiga kunskaper.

Underkän vem du vill som tränare. Men Roy är "untouchable". Att ÖSK kunde knyta till sig honom som Div II lag är ju oerhört starkt gjort. Men så fick vi ju inte behålla honom heller. Han gjorde snabbt MFF till guldmakare och behöllt MFF som stabilt topplag i alla säsonger han var kvar.

Det är möjligt att Roy tacklat av på gamla dar (Men han tycks duga för Fulham i PL). Det vet jag inte.

Fråga vem som helst som finns härinne som var med på den tiden om Roy.

Örebro Kurt von Traatt
2009-09-30 09:07
ÖSK_Danne // Tror nog också Wikström skulle kunna aspirera på en mittbackplats i många lag. Kim Olsen när han är i form skulle nog kunna aspirera på en plats i lag som använder två anfallare.

Sedan finns det spelare i de andras lag som kanske inte skulle ta en plats i ÖSK. Det får man inte glömma.
Örebro ÖSK_Danne
2009-09-30 08:57
Elliot2007//

Jag tror Anttonen, som faktiskt spelade i landslaget i våras går in i de flesta lag. Gerzic är en annan. Porokara är ju också en landslagsspelare. Sen har vi också Bassombeng som iof. varit borta en tid nu men när han är i den form som han var i under förra året och i våras går även han in i de flesta lag. Sen har vi som du nämnde Alven och Almebäck. Det är ju för tusan halva laget. Jag tycker att vi har en trupp för medalj!!!
Örebro Elliot2007
2009-09-30 08:31
ÖSK-Karl/ Jag frågar ännu en gång. Du fortsätter att påstå att Sixten har spelarmaterial för att komma 3:a i år. Förklara då vilka spelare i våran trupp som skulle gå direkt in i startelvan i nåt annat allsvenskt topplag. Jag hittar bara två, Alven och Almebäck. Många av våra andra spelare är bra, stabila, fotbollsarbetare men inga toppspelare. Sixten har gjort ett jättejobb som har skapat ett LAG!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-09-30 08:21
Ämne: Grixx//

Vi får ho....
ÖSK-Karl// Jag hade för mig att du efter dina svador efter matchen mot blåvitt "lovade" att inte kommentera laguttagning/spelare något mer. Men, det höll visst inte speciellt länge.. Tjötigt blir det för att använda Saywees ord. En annan sak jag reagerat starkt på förut och nu kommenterar eftersom företeelsen dyker upp igen är ditt sätt att "offentliggöra" enskilda personers löner. Det är inte snyggt. Förresten, vad har du själv i lön? Nu kan man ju iofs inte vara säker på att du verkligen VET enskilda spelares lön, det kan ju lika gärna vara så att du "wannabe" en som "har kontakter i de innersta kretsarna" och på detta sätt vill ge ett sken av just detta? Men om det ändå skulle vara så att du har kännedom om sådana saker så borde ju vanlig, enkel hyfs frånhålla dig från att diskutera/offentliggöra sådana saker på ett allmänt publikt forum.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 23:59
rirobban//

Ja, inte skulle jag vilja ha Haglund som tränare, tippade Elfsborg som seriesegrare, vilket de iofs fortfarande kan bli, men ändå?

Gefle måste man väl ändå ge godkänt med tanke på den tunna truppen och att bästa spelaren såldes i somras. Jag kanske övervärderar Hammar beroende på vad han åstadkom när han räddade oss kvar i AS. Men fyra på min någorlunda realistiska lista får han ändå vara.

Det pågår just nu ett våghalsigt ekonomiskt spel med Sixten vid rodret. Spelarna jag nämde tidigare är inte mycket värda längre och vad skall talanger tänka när en 36-åring får spela oavsett hur dålig han är?

Sanningen svider, men som jag tidigare skrivit kommer det att krävas blod, svett och för vissa tårar mot målet att vinna guld. Men utan någorlunda ekonomiska muskler hjälper inte ens det.
Örebro pemo
2009-09-29 23:51
Ämne: Så länge tränaren, v....
och det är ju enkelt. Vi vill alla se ÖSK vinna oavsett laguttagningen, eller hur. Sitter helre i bilen hem och visslar glatt efter en 1-0 seger än förbannar alla missade chanser i en 0-0 match.
Krossa MFF
Örebro Grixx
2009-09-29 23:49
Med Adriano så har vi ett spel på mitten som är värt namnet och ett riktigt intressant passningsspel framför boxen. Bollar går både till mittfältet och ut på yttrarna och Adrianos skott måste kännas väldigt oroande för motståndet...och det bästa av allt att det går fort.

...med traditionella ytterspelet så vet alla vad som ska hända en kvart innan det händer, nästan som tidigare års ballonghörnor. Ett lite undantag fanns när Roni plötsligt gick in tidigare än vanligt en gång i våras. Basse självklart som gjorde det ovanliga...alltid, dock lite för lätt att knuffa bort...som Anders Svensson gjorde.

Snabbhet snabbhet är så viktigt, mer variation i spelet, tuffare träningar...mer kvalitetsträningar. Nu när vi har både Staaf och Anttonen som långkastare så måste man för tusan också arbeta fram varianter för dom...inte samma ballonginkast, det fins ju så otroligt mycket att hitta på där.

nää...måste nu zzzova...
Örebro pemo
2009-09-29 23:49
Skulle just skriva om Hammar och hans Gefle men ser att andra redan är inne på detta spår. Roy tog oss till kval till allsvenskan? Jisses, är det en merit, vad har då inte Walker som faktiskt tog upp oss? Zetterlund satt sin prägel på laget, jo då, men samtidigt hade ÖSK ett j:r-lag som vann allt, men hur många av dem tilläts få chansen i A-laget? Dala fixade silver som tränare, men jag hävdar att Arnor hade den största delen i resultatet trots att Kuba gjorde flest mål. Så visst, vi kan rangordna tränare, men till slut avgör ändå spelarna. Jag tror dock att Sixten alltid ställer det för dagen bästa laget på plan.
Wivallius
2009-09-29 23:45
Så länge tränaren, vad han eller hon nu än heter, tar ut det lag just JAG vill se, så är jag nöjd. :-P ;-)
Örebro rirobban
2009-09-29 23:42
Ämne: Saywee//

Visst är....
ÖSK-Karl//
"Sixten dukade Spelarinvest och styrelsen upp ett kanonmaterial till förra sommaren som han inte förvaltat särskilt bra."

Kanske, men vilket material har inte Elfsborg? De har material för att redan ha avgjort allsvenskan, men ligger inte ens etta nu. Handlar om så mycket mera än en tränares förmåga. Du vill se Hammar, ja men hur bra går det för Gefle nu då?

Nej vi får inte bli som Stockholmsklubbarna och börja byta tränare var och varannan säsong. Visst har Sixten varit envis ibland och ställt upp elvan lite konstigt (tycker vi supportrar). Men i helhet tycker jag att Sixten har gjort det bra (varken mer eller mindre) med truppen.

Under hela våren gick vi väl med endast en central anfallare. En Kim Olsen som just hade kommit tillbaka från en skada. Ändå fixade laget (med Sixten i spetsen) till en fin placering under sommaruppehållet.

Jag tycker absolut att ÖSK ska tänka långsiktigt och därmed låta Sixten fortsätta med det lagbygge som han fört till toppen på kort tid. För att ta Nanne Bergstrand och Kalmar FF som exempel så behövde de många fler år på sig än vad Sixten behövt...
Örebro Mittåt
2009-09-29 23:39
Hammar har förlorat fem matcher på raken nu med den sammanlagda målskillnaden 0-13.
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 23:22
Grixx // Skulle ännu hellre se Kim och Adriano samtidigt på plan. Något jag önskade mot GAIS. Tror Adriano skulle öppna för Kim. Visserligen är Adriano ingen utpräglad kantspelare. Men måste han vara det? Han drar sig gärna lite inåt och det tycker jag är ok. Sen kan ytterbacken (Patrik eller Tommy som båda är offensiva) hålla bredden.

Enda nackdelen är att Sixten placerar Mackan till vänster när Adriano är inne.
AIK Saywee
2009-09-29 23:22
Campen stänger i morgon, måste sova inför flytten en mil norröver längs gattet

ZZZZZZZZZZZ
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 23:20
Grixx//

Egentligen är vi nog ganska överens, tycker också det behöver varieras, men hur skall det gå till när startelvan verkar vara huggen i sten?
AIK Saywee
2009-09-29 23:20
ÖSK-Karl, ja Roffe var en mycket bra tränare ...

ZZZZZZZZZZZ
Örebro Kurt von Traatt
2009-09-29 23:17
Berra lär nog dra fort som faan efter denna säsong. Han sitter inte och ruttnar bort en säsong till. Åren går och han är ung., Han behöver speltid. Och ÖSK kommer troligen föredra snart 30-årige Holgersson. Och Holgersson kommer att föredra ÖSK, för ingen annan allsvensk klubb skulle signa honom. Ok, Mjällby kanske.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 23:16
Saywee//

Visst är det svårt att ranka tränare, men att Zetterlund gjorde något extra går ju inte att komma ifrån.

Någon skrev att vi inte vann något med Roy, har för mig att vi vann nuvarande SE med honom och sedan förlorade helt orättvist i ett kval mot Mjällby, tror de skulle minska lagen i AS just då, detta gjorde han trots knappa resurser.

Dala var bara en dryg halvlek från att ge oss vårt första guld.

Sixten dukade Spelarinvest och styrelsen upp ett kanonmaterial till förra sommaren som han inte förvaltat särskilt bra. Återigen, hur har han utvecklat laget i år med särskild tanke på Berra, Basse, Per J och Erik Nilsson. Hade Roy varit här nu med samma förutsättningar hade vi med största säkerhet varit med i guldstriden, detsamma gäller säkerligen även med Benny L. och Hammar.
Örebro Grixx
2009-09-29 23:13
Ämne: Grixx//

Har du n....
Är mycket nöjd med Sammy och är säker på att han fungerar utmärkt nästa år också. Vid bortfall så skulle Holger kunna följa upp.

Är Berra kvar nästa år och mer så borde han kunna spelas istället för Wicken några gånger.
AIK Saywee
2009-09-29 23:11
En sjättedel av AS återstår och det verkar väl som att fyra lag gör upp om medaljerna, tre lag om spel i AS/SE och resten (nio lag) om placeringarna i mitten.
Örebro Grixx
2009-09-29 23:07
ÖSK-Karl// Du hinner ju kanske ändra dig om alla 3 innan dess.

Det kommer att hända en del efter säsongen vad får vi se. själv hoppas jag verkligen på Adriano.
Angående Basse o Berra får man se. Berra har ju haft mycket otur genom Almebäcks inträde i klubben.

Tycker man ska alternera mycket mer med Kim och Adriano. Helt olika spelare som ger ett otroligt mycket mer varierat spel med den ene eller andre som center....och det skulle ÖSK vinna enormt mycket på. Inte mycket till variaton med kantlöpningarna och Kim i mitten jagandes från ena sidan till den andra.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 23:03
Elliot2007//

Du har pm.
Örebro rirobban
2009-09-29 23:02
Ämne: Går inget vidare det....
Chipset//
"Det enda jag kan glädja mig åt är att snart se rirobban och några andra krypa runt BA i FAN-tv (Häcken femma nu). ;-)"

Hehe du har starkt minne du:) Häcken har några tuffa bortamatcher kvar (Helsingborg, Elfsborg och Bajen i sista som kanske har en sista chans att nå till kval typ). Helt klart har de överträffat vad jag trodde att de skulle klara av. Men än har de inte tagit 5:e platsen...

Fast nu börjar jag bli nervös. Får nog köpa in nya knäskydd snart:)
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:57
Grixx//

Har du något annat förslag på vänsterback i truppen när man i princip vet säkert att Sixten kommer att sätta Holgersson som mittback?
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-29 22:54
Grixx//

Vi får hoppas att vilan gjort honom gott, men till nästa år måste det till en ny vänsterback, hoppas mycket på killen från Forward. Dessutom måste det till en backup för Anttonen, där hoppas jag mycket på killen ifrån Sköllersta.

Får vi sedan behålla övriga truppen och om Sixten kan utveckla sig så skall vi fightas om platserna 1-3, tyvärr tillåter inte ekonomin tränarbyte och att ha Sixten på lönelistan i 2 år ändå. Tillräckligt illa med hyreshöjningen och att behöva hosta upp 750.000:- för Kihlberg inkl. arbetsgivaravgifter.
Annons: