/fotboll/osk/forum/5540.aspx/fotboll/osk/forum/5540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro TICTICTAC
2009-09-28 23:13
Bra skrivet Erki, håller med om att låta yngre få "känna på". Enda risken är att missa prispengar på någon placering. Är också orolig med snabbheten om Almebäck är avstängd (stod nämligen hans andra varning på canal+ idag men det stämmer väl inte). Alvbåge måste nog göra årets match om vi skall få poäng. Tyvärr har jag tappat tron på mittfält ala Gefle om inte Kilen/Nordback blir avstängda/skadade. Tycker tyvärr ÖSK-karls påpekanden börjar stämma mer och mer med tiden om Kilen/envis finne osv.
Jag hoppas det visar sig att ÖSK-karl har fel om Samuel som jag iof också tyckt kladdar för mycket med boll men idag visade att han betyder en del. Tykcer hans hörnor inte alltid varit bra men han kommer åtminstone fram till mål med dem.
Örebro brutuz
2009-09-28 23:11
Ämne: foppa!//

Och vem ....
Tycker Sixten är en lysande strateg, han skapat riktigt bra och positivet grundspel som han ska ha all cred för! I den aspekten är han definitivt en av de bästa.
Tyvärr är han en betydligt sämre taktiker även om han blivit sakta bättre med stort undantag för ikväll, där man verkligen kan ha synpunkter på taktik och laguttagning.
Örebro Erki
2009-09-28 23:06
Ämne: Vilken genomusel ins....
Givetvis ska Nordins insats sågas i lika stor utsträckning som Kihlbergs, båda var usla idag.
Bara Nordback som får godkänt på mittfältet.

Godkända idag var väl Alvbåge, Nordback, Wirtanen (han är dock ingen ytterback) och inhopparna.
Kan ha glömt någon men resten får underkänt.
Örebro Aspen
2009-09-28 23:05
Kajanus//Inkompetensförklara alla på forumet när dom har en annan åsikt än du - låter som argumenten tryter.
Misstänker att alla här är medlemmar eller betalar entre på matcherna. Utan dom dör ÖSK.
Örebro Walter Gigena
2009-09-28 23:04
Kajanus // Kul att du erkänner din fullkomliga talanglöshet gällande den egen fotbollskarriären (för den är det enda du kan bygga ditt påstående på). Samtidigt visar du en total brist för andras egenskaper och drar alla efter dina skabbiga kam. Flertalet av spelarna läser här inne. Förmodligen inte efter förlustmatcher dock.
Örebro Erki
2009-09-28 23:00
Kan fortfarande inte släppa hur otroligt lättvindigt ÖSK skänkte bort matchen till GAIS, man gjorde inte ens ett ärligt försök att försöka föra spelet.

ÖSKs bortaspel är fortfarande för svagt för att vara ett topplag, ironiskt nog är det dock poängskörden på hemmaplan som brister för de absoluta topplaceringarna i år.

ÖSK har gjort en bra säsong i år, varken mer eller mindre än man kunnat förvänta sig av spelartruppen. Med en seger mot Malmö ser det rätt ljust ut igen då man har 3 matcher kvar mot Halmstad,BP och Trelleborg som bör vara segrar.
AIK borta ska man nog inte räkna med poäng.

Nästa match vill jag se "Gefle-uppställningen" offensivt. Mittbacksplatserna blir ett svårt val, då Berra verkar ha noll förtroende hos Sixten. Tror det blir Holgersson eller Nordback bredvid Wikström. Almebäcks snabbhet hade dock verkligen behövts mot Daniel Larsson.

Anttonen och Wowoah är givna om dom är hela.
Lite speltid på yngre förmågor nu när europa börjar komma utom räckhåll vore fint, tänker främst på Erik Nilsson, Per Johansson och Frempong.
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-28 22:58
Freddie83//

Helt rätt analys, självklart vill alla i truppen spela, annars vore det något fel, problemet är att vissa inte borde bli uttagna.
AIK Saywee
2009-09-28 22:57
Men, men, det ordnar sig, detta får MFF sota för, 5 omgångar kvar och vi krigar oss fram mot målet, var så säkra, jag ger inte upp så lätt, skitmatcher uppstår lite då och då, för de flesta lag ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro Kajanus
Självklart ska man få skriva av sig, positivt som negativt, det är ju trots allt ett forum. Men jag är inte sämre än någon annan när jag tar tilfället i akt och muckar lite för att se vilka som tar åt sig ;).
Örebro Walter Gigena
Ämne: Kul att man satsa pe....
Jag satsa pengar på Kalmar mot er senast. Det var kul..
AIK Saywee
2009-09-28 22:55
Glömde en grej, ikväll saknade jag faktiskt Samuel W, som får rätt mycket skit för sina insatser ... förstår sällan varför?
Örebro Evigt ÖSK
2009-09-28 22:55
Att det inte spelar någon roll vad som skrivs på forumet kanske stämmer, men det här är vårat forum att lufta våra glädjeämnen, vår frustration och besvikelse!

Leve yttrandefriheten!
Örebro Kajanus
2009-09-28 22:54
Walter - Har man meriter hänger man inte på ett forum ;).

Vi kommer att ligga femma när säsongen är slut med, det både tror och hoppas jag på. Hellre högre, men det återstår att se.
AIK Saywee
2009-09-28 22:53
Snabba kommentarer utan att ha läst detta eleganta forum sedan jag lämnade Närke efter lunchtid.

Åter till campen, tungt eftersom Elfsborg vann och ÖSK missade 3 p, fick 3 i baken och jag tror även 3 varningar ... shit, shit, shit.

Undrar vad Sixten förväntade sig av sin startelva mot GAIS, offensiven kom ju först i andra efter några byten?

Jag är inte tränare, men hade nog haft Bedoya med från start ...?

Tack Kim och John som tackade den lilla, besvikna klacken, tack tack tack!

Hemmapubliken var inte särskilt stor heller, på den stora/lilla nybyggda häftiga arenan, LILLA ULLEVI, det blev inte ens 4000, klent, klent, klent.

TJÖTA

Örebro ÖSK-Karl
2009-09-28 22:52
foppa!//

Och vem tvingar dig att läsa dem? Förövrigt verkar det tunnsått med Sixtenanhyllarna på forumet ikväll "ÖSK:s bästa tränare genom tiderna", jisses.
IFK Göteborg 4-4-2 med sjukt hög press
2009-09-28 22:52
Kul att man satsa pengar på er idag. Såg reprisen nu (vart o tränat) stängde av vid 2-0. Borde blivit en 6 eller 7-1.

Nöjda med matchen?
Örebro Walter Gigena
2009-09-28 22:50
Ämne: Nu slutar vi att gnä....
Stort av dej att veta att ingen av svartvitts 577 medlemmar har meriter för att träna ett korpengäng. Vad krävs det för meriter enligt dig förresten?

Om det inte gnälls och ges förbättringsförslag efter en sådan här plattmatch är det fan riktigt riktigt jävla illa. Inse att vi inte ligger femma mycket länge till med den här inställningen.
Örebro Kajanus
2009-09-28 22:49
Vi SKA klättra uppåt, men den som ska analysera det är tränarna och spelarna. Vad vi säger stannar på detta forum och har ingen som helst betydelse i universum.
Örebro brutuz
2009-09-28 22:49
Matchen förloras innan den börjar när Sixten faller tillbaka i gamla synder och är alldeles för feg i taktiken på bortaplan och vänder mittfältstriangeln upponed med två deffensiva mittfältare och en offensiv istället för tvärtom.
Laget blir alldeles för baktungt!

Blir bättre direkt i andra när nobbe flyttas fram ett hack.
Synd att ösk går över på 442 när bedoya kommer in så han hamnar på kanten, han tillför betydligt mer centralt.
Hammarby Inspektör Smack
2009-09-28 22:45
Kronblom avsågade. Vad hände grabbar?
Örebro Aspen
2009-09-28 22:42
Kajanus//Det verkar som 99% av forumet tycker som ÖSK-Karl. Ska vi klättra uppåt och inte var nöjd då måste vi analysera problemen. Annars blir vi ALDRIG ett topplag.
Vi har ett lag som är bättre än dagens match visade.
Örebro TICTICTAC
2009-09-28 22:38
Snacka om en växande bubbla som sprack ikväll. Att inte våga vinna och ens förändra i halvtid är för mig en gåta. Övertygad om att Kilen som verkligen hade veterantempo skulle bytas ut mot Bedoya för att försöka ta över styrpinnen. Hade GAIS haft flyt ikväll kunde det blivit 6-7 mål.
Nu får vi sikta på att bli bättre än 8.
Örebro Aspen
Tror Sixten har ett aktoritetsproblem. Trots att han hyllar Gefle-mittfältet klarar han inte av att ta ut det igen när både Nobbe och Kilen är klara för match. För att få någon av dom ur startelvan krävs att domaren hjälper till.
Som någon härinne skrivit tidigare så finns det spelare i truppen som är förvånade att Erik Nilsson inte fått fler chanser. Är det samma problem här?
Örebro Kajanus
Nu slutar vi att gnälla. Ingen av oss härinne har meriter för att ens träna ett korpengäng. Vi ligger FEMMA i en tabell, trots klapprutten bortamatch. Femma var vårat mål, INTE europaspel. Vi kan mycket väl klättra om allt går våran väg men ta inte vatten över huvudet. Allt ÖSK Karl säger kan man ignorera.
Örebro Godfoten
2009-09-28 22:37
Vilken genomusel insats i dag. Nordin, Kihlberg, Porokara och Holgersson allra sämst. Uppskattade inhopparna som visade vilja. Samt Olsen som slet som ett djur för laget utan att han fick nån vettig boll.

Nordin tappade bollen en gång som gav ett friläge. Då räddade Alvbåge.
Kihlberg tappade bollen en gång som gav ett friläge. Då räddade inte Alvbåge.

Hoppas inte Gerzic kommer unden kritik i allt detta Kihlberg-hat.

Och de idioter som velat se Holgersson i stället för Wowoah. Nöjda nu? :D
Örebro foppa!
2009-09-28 22:35
ÖSK-Karl, jag blir så jävla trött på dina jävla inlägg hela tiden. Lämna detta forum NU.
Örebro Evigt ÖSK
2009-09-28 22:32
ÖSK Karl

Ja, ett idiotiskt kontrakt är väldigt milt uttryckt. 750 000 kr skulle passa perfekt till en annan spelare. Jösses...
Örebro Freddie83
2009-09-28 22:26
Khilberg är duktig, det är inget snack om saken! Det är ju Sixten som bestämmer vilka 11 som ska spela. Khilberg kan ju inte bänka sig själv alla vill ju spela! tyvärr har Sixten bänkat dom spelarna med form istället för tvärtom. Kilen har varit ur form ett tag och bör vila, men personligen tycker jag han har betydligt bättre passningssäkerhet än Nordback. Men en defensiv mittfältare räcker gott och väl, blir ju att laget faller allt för långt tillbaka annars.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-09-28 22:26
GENOM USELT AV SAMTLIGA SPELARE UTOM KIM OLSEN O ALVBÅGE ATT INTE KOMMA FRAM TILL KLACKEN O TACKA OSS, DEM APPLÅDERA TVÅ GÅNGER KANSKE FRÅN HALVA PLAN INNAN DEM GICK IN I OMKLÄDNINGSRUMMET,
Ösk karl ifall du fortfarande hävdar att holge ska lirar för wovven blir du pajas förklarad i mina ögon...förbannat dåligt..va gör Kihlberg på plan o porokara? så förbannat lat alltså
Örebro ÖSK-Karl
2009-09-28 22:20
Evigt ÖSK//

Jadu, fråga Lennart. Nästa år fyller Kihlberg 37 och det finns nog inte på kartan att han tackar nej till garanterade 540.000:- som i slutändan kostar klubben ca.750.000:-. Det är han alldeles för egoistisk för. Ett idiotiskt kontrakt är det milt uttryckt.
Annons: