/fotboll/osk/forum/5517.aspx/fotboll/osk/forum/5517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 20:29
Ämne:

"Hej!

Ja....
den oumbärligeY´//blir säker 25 000 i böter. Som särskilda skäl kommer GAIS åberopa glömska och att spelaren redan vistats i Sverige. Tallinger kommer naturligtvis godta det
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 20:26
Ämne: Grejen är att behand....
den oumbärlige//Håller med dig i allt
Örebro Walter Gigena
2009-10-04 20:20
//den oumbärlige
Pikade bara eftersom du ställde frågor kring vad som hände.

Är förmodligen en sämre supporter men tar gärna emot medalj. Platina tack.
Örebro VapoRoy
2009-10-04 20:20
På länken finns det sjukt snygga bilder tagna från matchen. Bara in å kika. Den på Alvbåge i gräset är rätt skön
Örebro den oumbärlige
2009-10-04 20:13
Walter Gigena.

Vad snackar du nu om? Snackar du om att jag genom TV inte kan uppfatta sanningen av matchen?

Vill du ha en medalj för att du tog dig hem för match när du bodde i Kalmar. Är du kanske en bättre supporter eller?
Örebro SyreAtom
2009-10-04 20:12
Aspen//

Jaha.. det har jag inte sett och ändå är jag här ganska jätteofta. Men jag kanske behöver glasögon att hitta nått litet positivt du skrivit iaf?

Och Sjögren nämner du i positiv anda direkt märker jag. Man undrar om du kan redogöra vad som är bra eller dåligt i hans arbete, och vad han egentligen gör på dagarna?

Du som vet att han gör ett dåligt jobb menar jag..?
Örebro Aspen
2009-10-04 20:04
Fökjer Du alla matcher kan Du säkert hitta ett och annat positivt om Sixten och lagets sätt att uppträda.
Sjögren har för stora brister - så där vore det inte rätt att plussa
Örebro Walter Gigena
2009-10-04 20:02
// den oumbärlige

Att hela verkligheten/sanningen aldrig visas på Tv samt att 90% av upplevelsen fås genom att vara på plats.

P.s När jag bodde ca 300 km ifrån vallen (Kalmar) åkte jag hem när det var helgmatcher ;)
Örebro S E
2009-10-04 20:02
Jag tycker att Sixten har matchat Astvald, Almebäck och Bedoya(förutom GBG matchen) perfekt, de har utvecklats och kommer att bli riktigt bra. Bedoya behövde den här tiden och nu är han en av de bästa i laget. Synd att de andra har gått bakåt.
De "unga"(under 30) vill jag se mer av. De borde, när de spelar visa mer, för de vill väll bli proffs? Bara det borde sporra dem att ge allt i matcherna.
Örebro SyreAtom
2009-10-04 19:56
Aspen//

Varje match...oj har inte sett någon hyllning alls faktiskt, har jag missat nått..?

När hyllade du Sixten och Sjögren senast menar du då?
Örebro den oumbärlige
2009-10-04 19:49
Grejen är att behandlingen av vissa spelare verkar jävligt konstig. Vår "startelva" hade inte behövt vara så jävla självklar om vi bara kunnat sporra och matcha spelare som: Per, Basse, Berra och så vidare.

Men nu, när en spelare blir avstängd eller skadad vilket är jävligt normalt måste vi möblera om laget eller byta spelsystem. Berra bevisade förra året att han är duktig, 1 år senare i Sverige borde bara gjort han bättre i och med anpassningen. Per likaså.

Men nej. När vår bästa mittback blir avstängd stoppar vi in en matchotränad ytterback. När kantspelet inte fungerar har vi hellre Adriano där eller samma otoppade Roni eller liknande.

Alla snackar om att vi har bra trupp och det har vi men när spelare vid sidan av inte på något sätt verkar få gehör och bevisa sina färdigheter så klart de verkar ur form då.

Örebro Aspen
2009-10-04 19:47
SyreAtom//Får man ha en åsikt som inte hyllar Sjögren och Sixten VARJE match?
Örebro SyreAtom
2009-10-04 19:44
Aspen//

Det där var ironi givetvis. Klart styrelsen har gjort bra jobb...mycket bra jobb faktiskt. Är skitstolt som Öskare faktiskt! ;)
Örebro den oumbärlige
2009-10-04 19:43

"Hej!

Jag ska kolla upp den sista detaljen (hur vi bokför målen, totalt) i morgon, men matchen är spelad och det är bara matchresultatet som ändras. Varningar
ex.vis försvinner inte.

Så här säger våra tävlingsbestämmelser.

11 § Okvalificerad spelare

Spelare är okvalficerad när spelare deltagit i spel trots att han/hon enligt SvFF.s, RF:s, UEFA:s eller FIFA:s regelverk inte varit behöverig att delta.

11.1 Tävling enligt seriemetoden

I seriematch, i vilken okvalificerad spelare spelat, erhåller den icke felande föreningen 3 poäng, såvida inte särskilda fall föreligger. Som målresultat i
matchen räknas det uppnådda resultet eller, där detta är fördelaktigare för den icke felande föreningen, 3-0.

I en seriematch där båda föreningarna haft spelare som varit okvalificerade fråntas båda föreningarna erhållna poäng och tilldelas 0-3 i smålskillnad,
om inte särskilda skäl föreligger.

I de fall spelare varit okvalificerad pga avsaknad av spelarlicens ska dock, om spelaren senast på tredje dagen efter erhållen anmaning i samband
med licenskontroll licensieras av föreningen, poängförlust dömas endast för den sista av de matcher där spelaren vid förseelsens påtalande spelat.

Om särskilda fall föreligger kan poängförlust ersättas med att den felande föreningen åläggs straffavgift om högst 25.000:-.

Hälsningar
Lars-Åke"

OCH:

"Hej!

Jag vet inte, men jag ska försöka ta reda på allt under måndagen och jag mailar Dig då.

Hälsningar
Lå"

Örebro ÖSK-Karl
2009-10-04 19:42
den oubärlige//

Vad gäller de som satsat klart mest pengar, ja. Även sponsorintäkterna kommer tyvärr att minska. Det vet redan Jan o Lennart, tyvärr kan inte ett enskilt företag satsa hur mycket som helst av sin omsättning på en klubb. Då får man per automatik skattemyndigheten på sig, om man inte kan påvisa att satsningen gett återbäring, men då fungerar det inte med mittenträsket.
Malmö FF
Ni gjorde det bra i första halvlek och den var väldigt jämn, sen vet jag inte vad som hände i andra halvlek kändes som vi mötte hammarby i den

Wirtanen var riktigt bra i första halvlek
Örebro SyreAtom
Gurra2001//

Du det är inte riktigt färdigspelat än iaf..

Tar ju tid att vända på en Öskmentalitet som hängt i väggarna många år, eller vad tror du..?

Rent generellt är det ju oerhört fantastiskt att se supportrar kräva en massa saker på orimligt kort tid, när allt annat har varit åt helvete i denna klubb i alla år. Folk glömmer lätt vår Ösk-historia..

Men kanske kan det vara ett tecken på att det har gått fort i vår utveckling på senare tid och att man vill ha mer än man kan begära på så kort tid.
Örebro Aspen
2009-10-04 19:41
In med både Berra och Basse i nästa match.
Örebro den oumbärlige
2009-10-04 19:40
Walter//

Ganska svårt när man bor 200km ifrån arenan. Men vad vill du komma fram till?
Örebro Aspen
2009-10-04 19:40
SyreAtom//Nu tar Du väl i. Styrelsen har gjort mycket gott, varför byta ut den?
Däremot kan man ha synpunkter på sportchef och på matchningen av laget nu på slutet. Men det kanske man inte får ha, kommer Du från gamla Sovjet?
Örebro Walter Gigena
2009-10-04 19:38
// den oumbärlige

Dags att börja se fotboll på plats? På riktigt!
Örebro Grixx
2009-10-04 19:37
Hur mycket spöade MFF Elfsborg med....5-0.

Hur många mål har de gjort på sina senaste 3 matcher innan vår....11st.

Är Malmö jävligt heta just nu och saknade vi vår bäste back?
Örebro frrreddo
2009-10-04 19:37
hur länge ska fiskrensarna va här inne o tugga??
Örebro SyreAtom
2009-10-04 19:34
Chipset//

Hoppas också på Basse till nästa match!
Örebro Kronblom
Grixx//kanske ska ställa den frågan till spelarna efter dagens bottenapp?
Örebro Gurra2001
SyreAtom// "sitta här och grina i pubertetsilska efter en förlust."

Nej. Inte efter EN förlust. Är kritisk att vi som alltid ligger 8:a i synnerhet när bordet har varit dukat för oss detta år.
---
"Vem fan hade gjort allt detta på två år med den trupp vi har?"

Allt detta? Du menar ingenting? För tabellen säger vad den alltid har sagt, inget mer än ett medioker lag. Snacka om att hitta på en massa saker. "ALLT DETTA", haha.
Örebro SyreAtom
2009-10-04 19:31
Grixx//

Ja du vet två förluster... sådant kan man ju inte acceptera heller.

Kanske bäst att lägga ner och byta ut hela styrelsen som sköter det här så dåligt? ;)
Örebro den oumbärlige
ÖSK-Karl för du hela spelarinvest talan?
Örebro ÖSK-Karl
SyreAtom//

Med tanke på de spelare Sixten fick under förra sommaren precis innan han var nära kicken så hade nog huvuddelen av sveriges AS till div.III tränare gjort det lika bra och troligen bättre.
Örebro den oumbärlige
2009-10-04 19:30
Kan någon berätta om stormningen? Såg inte det på TV. Vad hände egentligen?
Annons: