/fotboll/osk/forum/5504.aspx/fotboll/osk/forum/5504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fluorette
2009-10-04 18:16
Idag var ni inte bra.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:16
MCM // Vad exakt menar du med " att ni får 3 p. som ni defenitivt inte skall ha". På vilket sätt är SFF regler otydliga för dig?
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:15
SyreAtom // Håller med. ÖSK kan aldrig som T ex MFF locka till sig spelare med pengar. Dvs köpa ihop ett lag. Därför MÅSTE ÖSK jobba långsiktigt, dvs göra en Kalmar. Bygga upp laget steg för steg, med minst 50% egna (eller från distriket/länet) produkter.

Scouta ett par utländska (Svenska har vi inte råd med) pärlor. Typ Wandersson eller spelare som Kalmar lyckats med.

Dilemmat gäller talangerna eftersom ÖSK saknar reservlag. ÖSK:U är nu i div II och vi har KIF i I. Det är gott. Men det skulle smaka bra att få en samarbetssklubb i SE också. När spelaren vuxit ur KIF/ÖSK U. Degen vore perfekt men förhindras av primitiva känslor. Synd. För det skulle vara en win-win

GAIS MCM
2009-10-04 18:15
Ämne: MCM//Synd att vissa ....
Att GAIS skall straffas e ok. men inte Häcken,MFF och dom som kan förlora en ev. europaplats på att ni får 3 p. som ni defenitivt inte skall ha.
Ang. er tvångsnedflyttning tyckte jag då att var en stor jävla skandal. Men nästa gång ni ställer till det oavsett hur rätt ni har kommer jag ändå "tycka" ni har fel.
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 18:14
Nu är allt kört. Det enda bra som hänt den här säsongen är Almebäck & undvikandet av nedflyttning
Örebro Mac-T
2009-10-04 18:13
Ämne: Mac-T//

Vad ska t....
SyreAtom// Jag förstår din frustration så här direkt efter 0-3-förlusten. Men har du några mer konkreta idéer?
Örebro seraphimpish
2009-10-04 18:13
Ämne: 0-3 här och där spel....
Dagens lektion i psykologi: Projicering

När man skyller sina egna fel på andra för att man inte kan hantera sin egen oförmåga. Typiskt exempel är fartsyndare så irriterat frågar polisen som stoppat dem om de inte har "riktiga kriminella" att jaga...

PS. MCM, du är välkommen att PM:a mig för extralektioner om du vill veta mer. DS.
Örebro Mac-T
2009-10-04 18:11
Är det klart att vi får 3 poäng från matchen mot GAIS?
Malmö FF himmelsblå lundabo
2009-10-04 18:11
Ämne: Ngn som vet vad det ....
"Namn: mäjcUs » Svara inlägg
Sänt: 2009-10-04 17:57
Det som hände i slutet när folket stormade ner var att en kille från Örebro tog en av Rexs banderoller och sprang iväg, alltså samma som ungefär hände mot Hammarby. Vet dock inte vad som hände med killen, mer info kommer så fort jag får mer."
Örebro oroT
2009-10-04 18:10
Sista matchen jag köper hem om Kihlberg får starta matchen!
Örebro SyreAtom
2009-10-04 18:10
Mac-T//

Vad ska till för att bli ett topplag?

Tålamod i lite mer än 5 minuter..
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:08
MCM//Synd att vissa lag har klantig administration som gör att det egna laget drabbas. Men berätta - Hur gjorde de egentligen för att få sin klantighet att se ut som ÖSK:s? Mästerligt projicerat! Och ni gick på det! :) Hehe
Örebro Kronblom
2009-10-04 18:08
Ämne: FAN!!

Bara att i....Felet är inställningen,för många spelare som lunkar på planen,Roni tycker jag har varit blek hela hösten.Är det så enkelt som en formsvacka llr försöker bara man spela av matcherna då kontraktet är helt klart sedan ngra matcher tillbaka.Schemat har varit tufft på slutet men blir väl lite ljusare de sista matcherna,förvisso Gnaget på Råttsunda men lite mer överkomligt motstånd i form av BP,Halmstad och Trelleborg!
Örebro Mac-T
2009-10-04 18:06
OK. Vi klarar inte att prestera när vi har chansen att på allvar avancera mot toppen i tabellen. Men vad ska till för att ÖSK ska bli ett topplag nästa år?
FORZA ÖREBRO!
2009-10-04 18:06
Vi kommer aldrig ta den där jävla SM-Guldet!! hopplöst. Mittenträsket som vanligt ÖSK. ZzzzZzz
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 18:05
Fy fan vad jag börjar bli trött på alla gaisare. Ni vet inte vad smärta är

Edit: Menar såklart inget fysiskt, jag menar tvångsnedflyttningen som drabbade oss för ett par år sedan.
Örebro S E
Ja, vad ska man säga...

Bedoya är den enda som är säker på sin plats nästa match... Vem som ska spela bredvid honom vetefan, det är som att välja mellan pest, kolera och cancer förtillfället.
Örebro Kurt von Traatt
Förstår inte vilka toppforward kvaliteter Sixten ser i Porokara? Han har aldrig presterat på den positionen. Nu håller ju Sixten på att kladdar i laguppställningen varje match
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-04 18:02
DaSa //Vilken defensiv?
Örebro Conjuration ★
DaSa//

Det står så här på NA.se angående de oroligheterna:

Uddling rapporterar från Behrn arena:
- En örebroare slängde ner något mot MFF-klacken som blev helt tokig och ett 20-tal rusade ut för att göra upp efter matchen. En hel del poliser verkar dock vara på plats för att styra upp det hela.
GAIS MCM
0-3 här och där spelar väl ingen roll, ni lär ju fixa till er poäng på annat sätt. Synd bara att lagen ni tampas med i tabellen drabbas.
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 18:01
Det blev tydligen 0-3 till MFF efter ett Hattrick av Daniel Larsson. Malmös nästa-stora-forwards-export kanske tillsammans med Molins?

Sixten, piska dina mannar nu som man gör i en finsk bastu.
Örebro DaSa
2009-10-04 18:00
Ngn som vet vad det var för oroligheter utan för BA i slutet av matchen?
Örebro # brorzan
2009-10-04 17:58
Har Malmö-truppen har problem med löss? Väldigt många spelare som hade samma (avsaknad av) frisyr...
Örebro SyreAtom
2009-10-04 17:58
FAN!!

Bara att inse att vi är i en svacka. Drabbar dock de allra flesta lag, ej att förglömma. Ganska givet att det blir så när en klubb genomför förändringar och ska bli ett bättre lag. Inget går på räls, ibland krävs det ett par fall bakåt för att ta steg närmare vår utveckling.

Vi var bättre idag än mot GAIS iaf...

Förlusten suger, men stay positive!

Örebro den oumbärlige
2009-10-04 17:56
Jag tror problemet ligger i att vi har för stora förväntningar på ÖSK. Vi har liksom ryckts med i toppstrid och liknande. Jag har sedan matchen mot GAIS trott att vi skulle sjunka. Redan innan MFF trodde jag stenhårt på förlust, dels pga. av att Almebäck är borta och skumma laguttagningar samt taktik.
Örebro Conjuration ★
2009-10-04 17:55
Vi saknar cashen för att bli ett riktigt topplag på allvar. Det är inte alla lag som kan göra en "Kalmar".

Vi har inte så många kvalitéts spelare som vi tror. Malmö är också ett bra lag med ekonomiska muskler likt en bodybuilder som tar steroider.
Örebro DaSa
Enda positiva idag är att vi är borta från medaljstriden. Måste kännas jävligt skönt för spelarna att slippa det, eftersom de alltid underpresterar när vi har chansen på en bra placering.

Tre matcher utan att ha gjort ett enda mål nu, kanske är dags att ge Nordin-Beodya-Nobbe/Kihlen chansen igen, eller skall vi fortsätta prioritera "defensiven"?

Nu är det fan dags att ställa Sixten mot väggen och fråga varför han spelar det mittfältet som har fungerat bäst.
Örebro Gummianka
Ämne: Inte lätt att uttryc....
Inte lätt att begripa heller verkar det som.
Örebro den oumbärlige
2009-10-04 17:54
"ett fall framåt" - Sixten.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det känns bara lite tomt.
Annons: