/fotboll/osk/forum/5503.aspx/fotboll/osk/forum/5503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
GAIS Falköga
2009-10-08 17:11
Då kanske du skulle göra din röst hörd mot dina egna lite tydligare Wivallius. De som gör din klubb till avskyvärd. Vet du vad GHB är för något ens?

Brinkewall: Ett fel begicks. Ett tillstånd som löpte ut förlängdes inte, då någon/några inte ens visste att det löpte ut. En av förklaringarna är ju att det idag är en som jobbar med den här biten som inte satt där då det 4,5 år långa avtalet med Wanderson skrevs. Hade det skrivits på fyra år hade MV gett tillstånd för hela perioden och inga problem hade uppstått. Eftersom det passerar fyra år styckades det upp till två perioder. När missen upptäcktes fick man klart att det gällde från när det var inskickat. Tiden dessförinnan var ju lite svår att göra nåt åt... När det gäller spelare som vi har tagit till klubben har vi liksom andra klubbar vackert fått vänta till de är spelklara, Ekong sommaren 2006, Reuben Ayarna förra året, Callum Angus och Romarinho denna sommar t ex.

Det här har ju knappast varit en viktig fråga för svensk fotboll. Snarare en viktig fråga för GAIS kansli att se över sina rutiner. Att iklä sig rollen som några som vill att paragraferna ska vara tydliga, när man i själva verket vill ha tre poäng är enbart pinsamt.
Örebro Erki
Nu hyllas Selakovic av ÖSKare? Samme Selakovic som sa rasistiska saker till Nordin och filmade så Nordin fick avstängning? Skärp er.

Stort grattis till GAIS som kommer undan minst 6 matcher utan tillstånd för Wanderson, och till alla svenska fotbollsklubbar som kan slänga in utländska nyförvärv så fort alla papper är inskickade.
Örebro S E
Hehe, var det verkligen någon som inte såg att det här skulle ske? Så uppenbart.

Fotbollsförbundet-ÖSK 2-0 (fortsättning följer)
GAIS Svart hjärta Gröna lungor
2009-10-08 17:09
Wivallius: Du är lika trogen som en grändkatt. Byt lagfärger också. De blåvita kommer inte misstycka, dom är vana vid medgångsbönder på sina läktare..

PinkPanter: Vad tycker du är ett lämpligt straff för att uppsåtligen mixtra med skatten då? Eller med stolpar? Hade jag varit du så hade jag hållit en hyfsat låg profil. Med tanke på att du representerar Sverige största fuskförening.
GAIS Tobse
Mazumba - Man blir det av formalitetsandeldning. Det leder aldrig till något, men det görs ändå. Wanderson hade 2+2. Annars hade ni fått 3 pinnar.
Wivallius
GAIS//

Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten! Selakovic: 94e minuten!
AIK Saywee
PinkPanther, tack för att det finns en ängel!

GAIS är snart borta ur mitt minne ...
Örebro Mazumba
2009-10-08 17:08
Tobse
kan man bli polisanmälld för " formalitet "
helt plöstlig så är det allt formalitet.
Örebro Lekiller
2009-10-08 17:08
Ämne: Kronblom/
Ändå har ....
Gött, gött, att dessa så kallade hardcore fans precis har kostat sin klubb en sisådär 80 papp.

Grattis!

Tror GAIS är grymt nöjda med att få lägga ut den summan på er!
Wivallius
2009-10-08 17:07
GAIS//

94e minuten!
Örebro Ropesin
2009-10-08 17:07
Bakaou// Oj jävlar, är ni hardcore-fans? Jävlar vad coola ni är!
AIK Saywee
2009-10-08 17:06
Selakovic!!!
AIK Saywee
2009-10-08 17:05
Repetition, Gnällbältet består av västvärlden, USA, Västeuropa och delar av Skandinavien, där gnälls det ofta, i Afrika, Asien och Sydamerika där man har fog för att gnälla, gnälls det sällan!
Wivallius
2009-10-08 17:04
Bakaou//

'Hardcore' är löjligt! Det är 'hardcore'-fans som kostar de stora klubbarna miljoner i böter
GAIS Tobse
2009-10-08 17:02
Mazuba- det är ju det som är hela grejen, du får ju läsa på. Wanderson hade 2+2.. det är dagens sanning.
IFK Göteborg PinkPanther
2009-10-08 17:01
Det är ju en häpnadsväckande att GAISare tycker Örebro är osportsliga när de anmäler GAIS när GAIS medvetet brutit mot reglerna för tillåtna spelare. (Medvetet pga ansökan tydligen blev inskickad 17 september(?) och de lät Wanderson fortsätta spela i väntan på beslut, innan dess var det ju bara inkompetent ifall de bara hade missat)

Varför tar det en vecka att besluta om detta för svenska fotbollsförbundet? Med tanke på det funnits två fall tidigare (Afonso Alves & Edwin Phiri) borde väl reglerna vara glasklara nu?

Å andra sidan är ju detta ingenting mot det största justitiemordet i svensk fotboll, tvångsnedflyttningen av Örebro SK. Man undrar ju hur elitlicensen fungerar när Umeå IK har blivit beviljade elitlicens för 2010 medan de var på ruinens brant innan de nu verkar bli räddade av sponsorer.
Örebro Mazumba
2009-10-08 17:00
Bakaou
2+2?? det måste var din egen påhittade regel, sånt finns inte överhuvudtaget.
GAIS Svart hjärta Gröna lungor
2009-10-08 16:59
Har man hamnat i gnällbältet eller?

Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-10-08 16:58
Hade klubbarna vetat om detta hade vi kunnat spelat Yunus för länge sen och ÖIS spelat sin målis. Pinsamt förbundet!
GAIS Bakaou
2009-10-08 16:56
Kronblom/
Ändå har vi större klack och bättre bortafölje än er. Större traditioner. Vi består av passionerade hardcore-fans, och ni av Svenssons.

Förövrigt...Dom var inget att snacka om..Han hade 2+2 år i uppehållstillstånd..Det är bara en formalitet att förlänga. Det går att göra retroaktivt om man glömt det.
Örebro Magister mundi sum
2009-10-08 16:56
Ämne: Magister mundi sum//....
Jo, jag såg det, men sen efter ditt inlägg dök det upp en som ville stänga för alla utomstående (eller iaf gaisare)
Wivallius
2009-10-08 16:53
Magister mundi sum//

Jag vill bara stänga av Falköga från forumet. Jag har sedan Wanderson-storyn här började (sök i gamla inlägg om ni vill) hela tiden skrivit att jag vill att fotboll skall avgöras på plan, inte av advokater. Därmed vill jag inte dras över en kam och bli kallad "svin" av en tydligt GHB-drogad GAIS:are
Örebro Kronblom
2009-10-08 16:52
Äsch,låt dem gnälla,har man sådana pinsamma publiksiffor som makrillarna har(såvida det inte är derby)skulle jag oxå vara bitter!
GAIS Tobse
2009-10-08 16:51
Om jag ska vara allvarlig och lite opartisk så ska jag bara säga som så här:

Artikeln från Dagens Nyheter som gett er sådant hopp är delvis tagen från Aftonbladet. Eftersom det är Aftonbladets story så ville de ju att den skulle få resultat, trots att det egentligen endast handlar om en formalitet. Så artikeln från DN är ju inte mycket att hänga i granen.
Örebro Magister mundi sum
2009-10-08 16:49
Ämne: go_osk: ÖSK berör in....
Du har rätt, osportsligt beteende berör alltid och vad mig anbelangar så är den enda osportsliga klubben i denna soppan GAIS.

Dessutom tycker jag inte att vi ska stänga forumet, det känns fel att köra strutstaktiken. Åsikter kommer ju att finnas vare sig de skrivs här eller i andra forum.
Örebro Brinkewall
2009-10-08 16:48
Ämne: go_osk: ÖSK berör in....

Brunöga: Sitt inte här och vässa sa jag.
Inse att de enda som kunde begära en förklaring av reglerna var ÖSK. Inse att reglerna har frångåtts. Sen att det det kanske inte skulle bestraffas är en sak. Däremot har fel begåtts.

ÖIS i sin första match valde att inte använda Nathan Cole i målet för att hans papper var osäkra. Hur gick det?

ÖSK har inte använt Yunus Ismail på hela säsongen pga saknad av arbetstillstånd. Trist. Han hade med detta prejudikat kunnat spela...
Örebro Sekt. E
2009-10-08 16:47
Vad arga en del från göteborg verkar vara.
Örebro Lekiller
2009-10-08 16:47
Ämne: Ha förhoppning om SV....
Hahaha

så det tror du inte.

Snacka patetiskt.
AIK Saywee
2009-10-08 16:46
Lekiller, mycket bra inlägg

.. och kopplat till pressmeddelandet.

FORZA SELAKOVIC!
Wivallius
2009-10-08 16:45
Killen i Dalkurd med nummer 87, honom kunde vi behöva i ÖSK, men det var nog bara han som skulle platsa i ÖSK av alla spelarna i det laget.
Annons: