/fotboll/osk/forum/5501.aspx/fotboll/osk/forum/5501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2009-10-08 20:07
Falköga// Visst är du patetisk, kanske i all välmening...gäsp.

Tycker nu att du kan dra dig tillbaka till "dina egna" och klaga på dom i några veckor.

Ni gjorde bevisligen fel.

ALLA i hela fotbollsverige vet det. Pga att preskriptionstiden är extremt kort så hann inte flera klubbar att kräva tillbaka poängen. Men lik förbannat är det NI som gjort fel och inga andra.

Så sluta med ditt beklämmande gnäll.

Gå nu snällt hem och gnäll på dina egna som gnäller över att de fick höra den "glada" nyheten på radio istället för att Lagrell ringde personligen och att de är sura över att de inte fått veta att Hammarby inte betalat protestavgiften....vilka småpetitesser att bråka om i efterhand...snacka om att kasta sten i glashus...hem och gnäll nu på din egen klubb..basta försvinn!!!!!
GAIS bandit
2009-10-08 20:06
Ämne: Bandit//

Ni har e....
Vill bara skapa klarhet för er.Så mycket okunskap på detta forum. Och gnäll...
GAIS Falköga
2009-10-08 20:06
Saywee: Hade jag tagit lösryckta meningar från det Wivallius skrivit här, så hade det sett ännu värre ut. I sina sammanhang förstår man de där meningarna betydligt bättre... Wivallius väl valda könsord och svordomar försår man inte ens i sitt sammanhang.
Wivallius
2009-10-08 20:01
Bandit//

Ni har ett eget forum där ingen skriver. Varför måste ni "sno" vårat? Det finns gott om plats där ni hör hemma.
GAIS Falköga
Ropesin: Du vet inte ens i vilka antal vi åker, så yttra dig inte... Två städer ska vi helst ha en massa folk nästa år. Det är Helsingborg och Örebro. Av två helt olika anledningar.

Wivallius hade du själv läst innantill så hade du set att min åsikt är att de som sympatiserar med åsikten att anmäla är svin. Riktiga sketas. Du tillhör ju inte den kategorin så du behöver ju inte ens ta åt dig...

Med GHB i mig hade jag nog inte varit i stånd att skriva så mycket. Än mindre sprungit de 8 km jag just kom in från... Det inser nog en kemist.
AIK Saywee
Falköga, har du skrivit det Wivallius refererar till så bör du ta en spruta mot H1N1 eller någon annan åkomma ...
GAIS bandit
2009-10-08 20:00
Ämne: bandit, jag förstår ....
Saywee//
Tror faktiskt inte att de vågat spela med Wanderson 17/9 om de inte hade fått besked från Migrationsverket att det var OK.Även om klubben ibland känns amatörmässigt skött..
AIK Saywee
2009-10-08 19:56
Egentligen skulle det verka fel att inte överklaga, typ som "förlåt vi hade fel och förstod inte reglerna" ...

... NEJ, Överklaga, upp till bevis SvFF, för jag fattar inte det beslut som är fattat!
GAIS bandit
2009-10-08 19:55
Ämne: Migrationsverket sa ....
Grixx//
Lita inte på Aftonbladet...Jag vet inte mer än du,läser bara vad disciplinnämnden skriver i sitt beslut.(Var livrädd för poängavdrag,vi är ju faktiskt inte klara ännu.)
Wivallius//
Vårda ditt språk..
AIK Saywee
2009-10-08 19:52
Grixx, jag delar din ilska!
Örebro Ropesin
Falköga// Haha "invadera"? Du verkar tro att ni är något jävla storlag? Tyvärr, det är ni inte. Ni är inte ens många på hemmamatcherna, hur ska ni då kunna bli många på bortamatcherna? Ni kan ju ha som mål att vinna några matcher innan september och ta några fler poäng kanske...
Örebro Sekt. E
Hardcorefans, gnäll, fusk, publikstatistik, osportslighet, beslut och eventuella överklaganden... Oj så skoj. Jag tror inte att vi kommer till någon form av konsensus med gaisarna just här på detta forum i just dessa frågor. I övrigt är de väl som oss, håller på sitt lag med begränsad objektivitet. Vi vann en match var på fotbollsplanen. Gott så.

Det mest trista är väl att vår fina form verkar ha försvunnit. Hur ska laget formeras för att hitta tillbaks i slutspurten? Ska Basse lira igen, kanske på vänsterkanten? När vågar Sixten peta någon av brunkarna på mitten? Har vi någon chans på Råsunda?

Support your locals.
AIK Saywee
2009-10-08 19:50
bandit, jag förstår att det var ett misstag, men med tiden blev det ett medvetet misstag ...

... i vårt fall när vi degraderades var det vår ordförande som gjorde misstag, men han fick inte skaka galler.

Det är nog helt enkelt lite skillnad på lag och "lag"?
Wivallius
2009-10-08 19:48
Falköga//

1. Ingen härinne har anmält GAIS

2. Du har inte lästa vad jag skrivit i ärendet de sista 14 dagarna, d v s dålig research

3. Du skall ge fan i att kalla folk för "svin" och dra alla över en kam.

4. Påstående som följande kan du kläcka ur dig på GAIS icke-existerande forum:
"Du är ju mer efterbliven än jag från början trodde"
"...tagits över av en urvattnad evenemangspubik, då är föreningen totalt själlös"
"..ni är och förblir osportsliga svin."
"... är och förblir as. Riktiga sketas. "
"Ni är de mest hatade asen nu."

5. Jag är kemist och vet precis vad GHB är
Örebro Grixx
2009-10-08 19:48
Migrationsverket sa att han inte fick jobba innan 1 oktober då beslutet kom....däremot fick han ett retroaktivt tillstånd att vistas.

Frågan är då stämmer detta som skrivets eller inte...

Jag undrar då också om varför Wanderson kunde spela trots att "någon" i Gais då sett ansökt om uppehållstillstånd.

Det här sista pekar ju på att vad skit som än sker i en klubb så är det bara att hyra in några sk "målvakter" som få ta på sig allt....INGEN ANNAN hur den blekaste aaaaaaaaaning om vad som skett.

FY FAN!!!!!
AIK Saywee
2009-10-08 19:45
En överklagan förutsätter jag, för jag och många fler förstår inte ett dugg av de så kallade reglerna som kanske gäller ibland och inte ibland ... ÖVERKLAGA ... så vi får reda på vad som gäller.

Thallinger, vakna, det handlar om fotboll!
GAIS bandit
2009-10-08 19:44
Ämne: bandit//
Men innan ....
Saywee//
Ett misstag som klubben får ta på sig,inget medvetet fusk.Böter vore rimligt.Har också förståelse för att man inte kan protestera långt tillbaka i tiden så att kanske en helt ny tabell uppstår efter seriens slut.
GAIS Falköga
2009-10-08 19:43
Wivallius: De som inte gjort research är väl snarare Aftonbladet. Hade så gjorts hade ju aldrig artikeln publicerats överhuvud taget. Då hade ju inte ni behövt göra bort er heller. Efter det sista inlägget ingår du ju lätt i nedan nämnda kategori...

Ser fram emot att invadera Örebro nästa år. Och hoppas att vi blir många. Riktigt många. Själva kan ni ju ha som mål att fördubbla era resenärer nästa år. De hade ju ändå fått plats i en buss... :-)
Örebro Grixx
2009-10-08 19:40
Varför ska man ha regler...när man inte behöver följa dom.

AIK Saywee
2009-10-08 19:39
bandit//
Men innan den 17 september då, i år alltså?

Det viktiga är dock vad som gäller enligt SvFF´s så kallade krångliga regler!
GAIS bandit
2009-10-08 19:39
Ämne: Falköga//

Ta dig ....
"Bete dig som folk härinne,så blir du behandlad med respekt"
GAIS bandit
2009-10-08 19:36
Hur svårt kan det vara? Enligt Migrationsverket har Wanderson uppehålls-och arbetstillstånd 090917-110930 och är därmed kvalificerad spelare.
Gå vidare i livet nu..
GAIS Falköga
2009-10-08 19:34
Wivallius: Du är väl den siste som ska begära någon löjlig ursäkt för att bli dragen över en kam. Du fördömmer hardcorefans som roten till det onda i svensk fotboll. Snacka om att generalisera... Dessutom påstår du dig ha hållt dig i 1 timma och 18 minuter innan du började kalla folk för knarkare och sprida könsord. 1 timma och 18 minuter. Inte dåligt.

Själv tänker jag inte be om ursäkt ett skit. Några få här inne, Walter Gigena är en av dem t ex begriper hur man använder sunt förnuft och regler på samma gång. De som backar upp att anmäla en allsvensk kollega för något som är en administrativ bagatell som vare sig har med fusk eller andra vinningar att göra, de är och förblir as. Riktiga sketas.
AIK Saywee
2009-10-08 19:33
Vid en överklagan tror jag att Lagrells lilla triotrojka med helsingborgs Thallinger i ledbandet kommer att få några sömnlösa nätter.
AIK Saywee
2009-10-08 19:27
Japp, dream on, jag drömmer om en överklagan, mest för att få reda på hur reglerna skall tolkas, 3 p minus för GAIS och 3 p plus för ÖSK är totalt oitressant för mig i nuläget, kanske dock ej för ÖIS och Bajen som rättat sig efter de regler som kanske gällde ...

... har hört från GAIS-håll att SvFF-reglerna skall ändras, men det är ju sent påtänkt, eller?!

VI vill bara veta vad som gäller!
GAIS KarlAlfred
2009-10-08 19:23
Hahahaha - gött!
Wivallius
2009-10-08 19:22
ÖSK!!//

Korrekt. ... och dessutom hade Yunus kontrakt med ÖSK, eller hur? Precis som Wanderson.
Wivallius
2009-10-08 19:18
ÖSK borde ha överklagat ENDAST om vi vunnit med 3-0 eller bättre. Jag lovar att vi dessutom hade fått rätt i så fall.
Wivallius
2009-10-08 19:12
Ämne: grabbar, checka länk....Cellblock//

Du har inte funderat över om det är blowit-supporters som letat GAIS:are bland hemlösa i Göteborg?

Som man söker, finner man!
Örebro ÖSK!
2009-10-08 19:09
Det har ni nog sagt men, hur kommer det sig att Yunus Ismail inte fick spela fotboll utan tillstånd men med Wanderson är det helt okej????? kan någon vettig människa svara på det? alltså någon annan än migrationsverket?
Annons: