/fotboll/osk/forum/550.aspx/fotboll/osk/forum/550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-05 22:55
Är det ÖSK?

"– Det finns andra klubbar som erbjudit bra kontrakt i Allsvenskan. Med ett lag är jag långt gången i dialogen, en fin klubb som ligger topp åtta, men det är upp till mig. De väntar på mitt svar. Någon gång nästa vecka ska det vara klart med någon klubb."
AIK Nissesson
2016-08-05 22:37
Minatankar.

Missade kategorier?

Bara några exempel på sådana som provocerar mig och kanske någon mer ...

Självgoda
Bezzerwissriga
Hånande
Hotande
Hetsande
Förolämpande
Översittande
Dryga
Narrande
Lögnspridande
Petimetriska
Felletande
Hämndlystna

och många fler ...
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-05 22:34
En bra början till ett SM-guld är att stötta spelarna på plats på söndag i Norrköping så ska ni se att 12:e spelaren hjälper laget till 3 poäng.

14 omgångar kvar. Allt kan hända. Ge inte upp.

Tillsamman är vi starka!

Alla till Norrköping!
AIK Nissesson
2016-08-05 22:04
@Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!):

På det tyckandet är du och jag fullständigt överens !!!
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-08-05 20:57
Jag tycker det är ungefär 100 ggr viktigare att ÖSK vinner allsvenskan än att Sverige vinner OS/VM/EM. Därför tycker jag fortfarande att det är fel att vi släppte Astrit. Dessutom håller jag inte med Godzilla. Vi kommer aldrig att lyckas värva nån spelare pga att vi släppte Astrit till OS. Tror du verkligen att om en spelare väljer mellan ÖSK och tex Norrköping så skulle han tänka, "jag går till ÖSK för dom släpper spelare till OS"? ????
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2016-08-05 19:57
@malge:

En dubbeldäckare och två normalstora bussar.

Det återstår fortfarande ett fåtal platser. In och anmäl er!
Örebro malge
2016-08-05 19:47
Hur många bussar blir det till peking?
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-05 19:24
Dubbel post
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-05 19:23
_Adde_ // Du har rätt. Det är en U23-turnering. Mitt misstag.
Utbrytarknut
2016-08-05 18:39
@ÖSK-Karl:
Den enda (och kanske nån till?) som är pajas här är väl ÖSK-Karl. Han vill ju att sportklubben ska förlora. Tippar förlust.
AIK Nissesson
2016-08-05 16:24
Den där "djupintervjun" gav ju inga riktigt tydliga svar, men å andra sidan varför skulle den göra det?
Örebro öörebrooo
2016-08-05 15:58
Intervju med Alexander Axén om Astrit Ajdarevic, matchen mot MFF och söndagens prestigematch borta mot IFK Norrköping.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2016-08-05 15:37
Längtar efter att hockeyn kör igång så vissa kan rikta sin energi mot ett annat forum.
Förövrigt är jag stolt över Astrit och glad för hans skull. Att uppleva ett OS som olympier är få förunnat och man ser verkligen glädjen hos Astrit. Han är ju närmast självlysande. Skickar fina signaler till framtida presumtiva spelare om att ÖSK är en klubb som tar hand om sina spelare. Om Sverige skulle ta medalj och charma sportvärlden samt spela till sig större klubbars intresse kan jag ana ett antal bittra spelare i de klubbar som inte släppte iväg spelare till OS. Tycker ÖSK gjorde helt rätt som släppte honom. Det här blir en nettovinst på sikt för ÖSK:s anseende och attraktionskraft som klubb.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Nicknamn i ribban
2016-08-05 15:14
Rinne (och Kujovic) möter Shkëndija från Makedonien i play off till Europa League. Borde inte vara några större problem. Gent siktar nog på att ta sig till kvartsfinal åtminstone.
Örebro Restalundsv
2016-08-05 14:47
Nu får ni ge er med ert tjafs, ni får ta det där på ett annat ställe. Klart det är tråkigt att Astrit missar matcher men det är inget man kan ändra på. Man får se det positivt. Jag är stolt att vi har en spelare i landslaget som dessutom är kapten och levererar på planen. Förhoppningsvis kan vi få en fin slant eller lyckas förlänga astrit. Nu ser vi framåt och krossar peking, nu är det dags att de andra tar ansvar. Sköld gör 2 baljor och Omoh 1.
AIK Nissesson
2016-08-05 14:44
Ojojoj, nu blir det svårläsligt.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-05 14:30
@ÖSK-Karl:

Jo det har du, för du har skrivit det i Pm. Du gjorde narr över min egna farsa som är död. När jag länka vad du skrev på meddelande fick jag en avstängning permanent så de gör jag inte igen. Jag vet precis vem du är, det var inte så svårt efter du skrämde bort en ganska stor sponsor till oss. (brädan hette han på forumet). Nu är det ingen som lyssnar på dig längre och förmodligen därför du är så bitter mot ÖSK.
Örebro _Adde_
2016-08-05 14:18
@ÖSK-Karl:
Jag tycker att det blir lite lustigt när du raljerar över detta med den låga nivån på turneringen. Det räknas inte som A-landskamper eftersom det inte är en A-lagsturnering! Spelar ingen roll hur hög eller låg nivån är således... Januariturnén räknas således som A-landskamp trots att vi skickar C-laget och möter blåbär. Edit: Jag får nog skaffa glasögon, Ö.S.K Krille nämnde ju detta på ett trevligt sätt i sin post, även om jag har fått för mig att det är en U-23-turnering.
Mäster Estragon
2016-08-05 14:12
@Minatankar:

Gammal hemtenta eller?
Mäster Estragon
2016-08-05 14:11
Dubbel
AIK Nissesson
2016-08-05 13:40
Namn: Minatankar
Sänt: 2016-08-05 13:25
Har filosoferat lite över vad som kategoriserar olika skribenter på denna sajt. Nästan alla uppfyller naturligtvis flera kriterier.

Du har missat några kategorier, avsiktligt eller oavsiktligt?

Några av de "bortglömda" provocerar mig, med flera.

Men det är intressant att vi har högt till tak och tillåter många visa sin spontana eller eftertänksamma sida, eller allt däremellan.

Det är ju ett diskussions- och debattforum, eller?
Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-05 13:26
ÖSK-Karl//

Naturligtvis är det så. Det är en U21-turnering. Inte så konstigt det inte räknas som a-landskamper.Håller med om att Astrit borde varit med i EM-truppen.

Finns nog inte någon ÖSKare som inte vill se Astrit i ÖSK-dressen just nu. Det är som det är och ÖSK har gjort det valet. Vi har andra spelare och vi får spela på ett annat vis när Astrit inte är med. Vi kan ju inte sluta peppa laget för att Astrit inte är med. Vi har de förutsättningarna vi har just nu och det gäller att göra det bästa av situationen.

Jag tror på våra spelare och jag tror på vinst på söndag.

Alla till Norrköping!
Örebro Minatankar
2016-08-05 13:25
Har filosoferat lite över vad som kategoriserar olika skribenter på denna sajt. Nästan alla uppfyller naturligtvis flera kriterier.

01) Positiva
02) Negativa
03) Optimistiska
04) Pessimistiska
05) Konstruktiv kritik
06) Nedbrytande kritik
07) Balanserade, lugna
08) Obalanserade, aggressiva
09) Respektfulla
10) Provocerande och/eller kränkande
11) Starkt ÖSK-hjärta
12) Bittra på ÖSK
13) Fotbollskunniga på ÖSK/klubben
14) Mindre fotbollskunniga på ÖSK/klubben
15) Fotbollskunninga i allmänhet
16) Mindre fotbollkunniga i allmänhet
17) Analytiska
18) Mindre god analytisk förmåga
19) Helhetssyn vad gäller bl a ekonomi, organisation och långsiktighet
20) Mindre god helhetssyn
21) Skriver om ÖSK och fotboll
22) Skriver om sådant som inte hör ÖSK och fotbollen till
23) Tålmodiga
24) Otåliga
26) Humoristiska
27) Trevliga, vänliga
28) Och flera andra förhållningssätt

Vi kan alla känna igen oss själva i flera punkter. Vi är som tur är olika i våra personligheter och i vår kompetens. Själv har jag t ex dålig koll på fotbollsspelare och tränare inom och utom landet, förutom de i ÖSK. Men det har inte bara med ointresse att göra. Har dåligt minne ;-)

Det finns egentligen bara två av ovanstående punkter jag inte kan acceptera och det är punkt 10 och 22. I övrigt skapar våra olika personligheter ofta ett givande utbyte.

Kul att så många kunniga och positiva finns kvar och skriver. Har också märkt att flera har blivit mer positiva och ser helheten på ett bättre sätt.

Jag tippar naturligtvis, som alltid, vinst för ÖSK med 4-0, även om det råkar stå något annat nedan.

Örebro ÖSK-Karl
2016-08-05 12:00
@Ö.S.K Krille:

Återigen, turneringen håller så låg klass att det inte ens räknas in som gjorda A-landskamper. Astrit hade inga före OS och har inga när han kommer hem.

Däremot anser jag att han borde varit med i EM, just för att han har egenskapen att kunna ändra en matchbild.

Nu får ni fortsätta i lugn och ro, jag går i idè tills i vår med rädslan att ÖSK kommer falla som en sten i tabellen.
Örebro ÖSK-Karl
2016-08-05 11:52
@jpsvartvitt:

Jag hade hellre sett honom göra den insatsen mot Norrköping, men kommer att ta tillbaks allt negativt jag skrivit om ÖSK/OS i det fall Astrits kontrakt förlängs med minst ett år alternativt att ÖSK får minst 10 miljoner vid en försäljning.

Mumba/
"Haha du börjar ju bli gammal på riktigt. Har inte ens nämnt Astrit i mina inlägg.
Dock vet jag att du ljuger om 12 miljoners budet på Oscar.
Att du inte kan fotboll och dessutom inte bryr dig vet alla redan Hockey-Kalle, varför du bekymrar dig att skämma ut på forumet när de flesta skribenter vet vem du är är, att då skriva mordhot eller rasistinlägg på vissa skribenter som du gjort kommer inte ta dig långt."

Sluta skriv skit, jag har vare sig mordhotat någon eller skrivit rasistinlägg, båda sakerna är lika främmande och skrämmande för mig. Upp till bevis. Dessutom hade du ett inlägg för inte länge sedan där du var emot att ÖSK släppte Astrit till OS, där är vi helt överens.

ÖSK hade bud från Peking på 12 miljoner för Oscar, skönt att Rinné blev såld innan eftersom det just i hans kontrakt fanns en klausul, det gör det inte i Oscars.

Ps. Du har inte en susning om vem jag är, har skrivit det förut och gör det igen, skicka mig ett pm så tar vi det den vägen.

Örebro Ö.S.K Krille
2016-08-05 11:36
Att göra Astrit till lagkapten nästa säsong i ÖSK, kanske skulle locka Astrit att förlänga kontraktet? Bara en tanke. Tråkigt att ÖSK-Karl ska vara så missunnsam när det gäller Astrit. Visst OS-turneringen kanske inte håller högsta klass, men spelare som tex Neymar höjer väl statusen litegrann kan jag tycka. Att kalla det en pajasturnering tycker jag är lite hårt. Personligen tycker jag det är kul att vi har en landslagsspelare i ÖSK, som dessutom är lagkapten och som också är tongivande och gör bra ifrån sig. När hade vi en landslagsspelare i ÖSK som är lagkapten i landslaget senast?
Örebro Bäst när det gäller
2016-08-05 11:15
@ÖSK-Karl:

ÖSK-Karl: Jag menar att Astrit kan kalla sig olympier och dessutom finns i matchprotokollet. Jag väljer att plussa det du väljer att såga. Valet är fritt och du väljer själv hur du ser på olympier. Skönt för dig ändå att du inte behöver bry dig om pajasturneringen utan kan fortsätta lägga energi på att vara negativ. Du tycks se det som ett framgångskoncept så fortsätt du så. ÖSK värderar annorlunda, jag likaså och valet är som sagt fritt.
Örebro Bäst när det gäller
2016-08-05 10:52
ÖSK 2016 står för någonting nytt tycker jag. Att se Astrit med kaptensbindeln på i ett svenskt landslag, representerande sig själv, Sverige och ÖSK är stort. Det är ÖSK:s varumärkesbyggande i mina ögon. I flera års tid har jag betonat vikten av att bygga sitt varumärke. Det är bara Ryan Air som inte behöver bry sig så länge människor vill flyga från A till B till lägsta kostnad. Alla övriga företag, idrottsklubbar och individier måste bygga och vårda sitt varumärke. ÖSK i tidigare upplaga vägrade inse det och det gav oss en anonym tillvaro som var ömsom vin (undantaget) ömsom vatten men totalt sett utan kontinuitet. Så hatten av för ÖSK, Simon (jag erkänner att jag ifrågasatt tidigare och hyllar fr.o.m. typ Q3 2015) och Astrit!
Örebro Vinnartradition
2016-08-05 10:27
Vi fick under gårdagen in ett stort antal anmälningar till söndagens bortamatch – hur många anmälningar får vi in idag?

Dra ditt strå till stacken genom att sprida ordet till dina ÖSK-vänner. Det är enbart 11 mil till söndagens bortamatch, det är en av årets mest givna resor och vi ska dit för att hämta hem tre poäng.

Pubbussarna avgår kl. 10.00
Direktbussarna avgår kl. 13.00

Anmälan sker på: http://kubanerna.tictail.com/products/resor

Vi är ÖSK!
Örebro Sparkabolleninimål
2016-08-05 10:25
[QUOTE=Marta (hane)]Vilka mer än mig röstar för övrigt för ett öppet forum där även andra lags supportrar får skriva? [/QUOTE] Jag röstar med dig!
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: