/fotboll/osk/forum/5498.aspx/fotboll/osk/forum/5498.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-10-08 15:24
Genalguacíl// 70.000 i böter.
Örebro Genalguacíl
2009-10-08 15:18
Fick inte DIF straff för sin match mot Malmö?
tänkte på personerna inne på planen, det är väl värre än lite bengaler... ?

och på tal om Bengaler, dem var flitiga på borta-stå i söndags... Spel ínför tomma läktare för MF =MFF då?
Örebro Erki
2009-10-08 15:15
Brinkewall, de har en sida på svenskfotboll.se där man kan läsa om deras beslut.
Örebro Brinkewall
2009-10-08 15:09

Edit: Jag tippar faktiskt 3-0 till ÖSK som straff för GAIS. Iom att det endast är den matchen som kan ändras, så är det ett "rimligt" straff för GAIS eftersom färre lag påverkas.
Örebro Brinkewall
2009-10-08 15:08

Var är diciplinnämndens hemsida?
Örebro Genalguacíl
2009-10-08 15:07
tänk om "Hammarby" väljer att inte ha publik på derbyt... Då blir det inferno Stockholm...
Örebro Erki
2009-10-08 14:58
16.00 ska domen komma, enligt disciplinnämndens sida.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-08 14:56
Ska vi gissa vad Gais får för dom?
Jag satsar på böter för Gais och tre matchers avstängning för "Wonderson".
Örebro Brinkewall
2009-10-08 14:55

Det här är ju lika spännande som en fotbollsmatch...
Örebro Brinkewall
2009-10-08 14:54
Då kommer nog snart GAIS-domen...
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-10-08 14:51
Hammarby får spela utan publik... se länktips.
Örebro Nikki Sixx
2009-10-08 14:42
/ÖSK-Karl
Visst, jag ser problemet med att att pengarna försvinner. Men hur tycker du att dessa skall utvecklas om de inte platsar då? Utlåning?
Örebro den oumbärlige
2009-10-08 14:34
Håller med Karl.

Ingen kan ju mena att ÖSK ger sina unga talanger chansen lika ofta som IFK gör. Jag tycker det finns fler lag som är bättre än oss på det. De talanger som har fått chansen har enbart fått hoppa in pga sjukdom typ, aldrig har de valts för att de ansetts kunna göra ett bättre jobb.

Det är klart om det finns en stor talang i länet som både MFF och IFK drar i inte väljer oss pga av:

1. Mer, mer pengar
2. Större chans att spela
3. Större chans att få utlandskontrakt
Örebro SyreAtom
2009-10-08 14:29
Sekt E//

Exakt.

Att ungdomar får chansen att spela mer i Ifk, malmö osv är ju löjligt mycket mindre... fråga jimmy durmaz mfl från Forward. Eller allas vår talang Haginge i topplaget Djurgårn. Från given i startelvan till plats på läktaren i ett bottenlag.

Om det är under någon tid ungdomarna utvecklas i Ösk är det nu.
Örebro Sekt. E
2009-10-08 14:06
Någon som utvecklats är väl Astvald? Sedan tycker jag det känns klart hårddraget att mena att en begåvad 15-åring vet att han möjligen får lira i ifk inom två år, bara för att han är med i en bredare trupp i föreningen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 14:01
Nikki Sixx//

De enda värvningarna som Sixten varit inblandad i är de tre finska spelarna, övriga har kommit på önskemål från Lennart.

Problemet är att de nya inte utvecklas under Sixten, snarare avvecklas och till slut finns det inga pengar kvar, så enkelt är det.

Måste ju vara drömmen för en femtonårig talang att gå till t.ex IFK Göteborg och veta att han kan få lira i AS inom ett till två år.
Örebro SyreAtom
2009-10-08 13:57

Måste få nämna den här krönikan av Marcus Avenbrand som ger en väldigt bra beskrivning/förvandling av vårt nya Ösk:

http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/artikel.asp?id=316943
Örebro Nikki Sixx
2009-10-08 13:51
Självklart är ekonomin en viktig faktor. Det har vi ju erfarenhet av sedan tidigare.

Fotbollspelare är en ganska riskabel investering och det hoppas jag innerligt att Spelarinvest har förstått. Annars är man ute på galet hal is. Vissa spelare utvecklas andra inte. Om nu en del av Spelarinvests intressen inte platsar så antar jag att Sixten har fog att bänka dessa. Vad skulle han tjäna på att inte spela med bästa laget?

Basse och Berra värvningen var väl förresten inte Sixten inblandad i?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 13:49
Aspen//

Det finns de som kallat Sixten Gud, andra nöjer sig med Kung ;)

Ett tag var det också väldigt många som såg Kihlberg som given, nu är det nog bara Sixten och någon mer.

Sixten kommer att få samma utveckling, ge det lite tid bara, innan dess får vi idiotförklaras ;)

Det kan inte vara lätt att få talanger till ÖSK just nu, det borde ändå alla inse.
Örebro SyreAtom
2009-10-08 13:39
Aspen//

Du har nog tagit fel på person.

Sök i forumet jättelångt tillbaka för att vara riktigt säker, så ser du...
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 13:34
Bastard on Parade//

Nix, det blir inga mer pengar om Sixten fortsätter så här, just nu finns det heller inte pengar, men Spelarinvest trodde att spelare skulle utvecklas i ÖSK och säljas för dyra pengar för att skaffa nya.

Men på och utanför bänken är de inget värda. Tror inte ens Bedoya varit ordinarie utan hjälp av avstängningar.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 13:30
Bastard on Parade o Aspen//

Tack för att ni förklarar mer ingående. Har man inte med sig ekonomin så är vi snart illa ute igen.

Pelle E/
Visst, kör med Kilen o andra tills det är dax för rullatorn, en dag är Basse, Berra, Per j o andra bosman, vad tror du händer då?
Örebro Bastard on Parade
2009-10-08 12:54
Självklart är det tränaren som tar ut laget,

MEN

det är en allvarlig situation om de spelare som ÖSK velat ha för dyra pengar, och sedermera fått till laget, inte får spela.

Jag menar inte att de ska spela för att de varit dyra att införskaffa. De ska inte spela bara för att det är spelarinvest som stått för merparten av kostnaderna.

Problemet är väl bara hur Spelarinvest tar det hela. Är de villiga att investera när ÖSK kommer och frågar nästa gång? Varför skulle de vara intresserade? SOm det ser ut nå så är det ett dyrt sätt att värma bänken på, och det har vi knappast råd med. Vi måste utnyttja resurserna maximalt och det tycker inte jag att Sixten har gjort.
Örebro Aspen
2009-10-08 12:33
SyreAtom//Har du degraderat Sixten från Gud till kung ??
Örebro SyreAtom
2009-10-08 12:00
Peller E//

Håller med dig också, det är tränaren som ska ta ut laget, ingen annan!!

Forza Sixten, DU är KUNG!!
Örebro Disasterpiece
2009-10-08 11:38
Ämne: den oumbärlige// Det....
Smällaren kom faktiskt från mittsektionen, jag stod precis bredvid han som kastade. Men jag tror att det var en malmösupporter, för precis efter att han slängde in smällaren så sprang han bort från läktaren & kom inte tillbaka.
Örebro Aspen
2009-10-08 11:13
Pelle E//Självklart förlorar tränarna i trovärdighet om man pekar på spelare, som sedan spelarinvest köper. Men som sedan inte får spela av en eller annan anledning.
En fattig klubb som ÖSK MÅSTE vara noggranna med hur man använder pengarna. Utan kapital och värvningar är vi snart i S1 igen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-08 10:41
Pelle E//

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit det nu, men självklart är det tränaren som skall ta ut laget.
Örebro Mittåt
2009-10-08 09:51
En intressant sak från gårdagens match, tycker jag, var att Eric Bassombeng passade på att visa, att han inte enbart är en spelare för högerkanten. Han bytte kant en hel del med Mackan, som stod till vänster i den ursprungliga laguppställningen. J

Jag tyckte inte att det på något sätt hämmade hans framfart att han spelade på fel kant. Eric är ju hur som helst inte någon inläggsspelare, så att han inte kommer åt med inläggsfoten på vänsterkanten spelar mindre roll.

Kanske något för våra tränare att ta i beaktande med tanke på Roni Porokaras sviktande form.
AIK Saywee
2009-10-08 09:50
Ämne: den oumbärlige// Det....
Mycket bra och tydligt skrivet, Mattias69, och jag har en känsla av att det var en ljusblå "infiltratör", sådant är nämligen vanligare än man kan tro, infiltratörer alltså, det vet jag efter tidigare "klackjobb", sådant fanns tyvärr redan på 1980-talet.

Kom igen ÖSK, vi smäller inte av för detta ;-)
Annons: