/fotboll/osk/forum/5472.aspx/fotboll/osk/forum/5472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-10-16 11:24
Efter att ha läst Aspen´s andra länktips, kan jag bara konstatera att NA i fallet Sixten/Basse har valt att splittra och skapa konflikt om det är möjligt, som så ganska ofta tidigare, jädra skittidning ... man kan dock tycka vad man vill om Sixten och Basse, men en kommunikation handlar ofta om minst två personer och det som inte finns med mellan raderna får man gissa sig till.
Örebro oroT
2009-10-16 11:13
Märkligt med språkhindret egentligen, hur många fransktalande finns inte i Örebro?
Hur svårt kan det vara att ge nån fransktalande nån hundring i timmen för att komma till träningarna och agera tolk?

Kollar man på många andra lag och framförallt brassar så finns det inte en enda bild där inte tolken står i närheten(iaf inte innan de lärt sig språket).

Att köpa in 2 guldklimpar, som jag ändå anser både Basse och Ze vara, utan att lägga energi på att skapa kommunikationsmöjligheter för dem är helt idiotiskt.

Intervjun klargör ju också ännu mer vilken roll Axen hade förra året, något som det känns som om laget saknar just nu..
AIK Saywee
2009-10-16 11:12
Ämne: ÖSK-tränaren Sixten ....
Aspen, efter att ha läst ditt länktips, så tycker jag nog att Sixten har rätt förklarliga svar, eller?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-16 11:02
Aspen//

Visst är det otroligt oproffsigt att inte använda tolk då o då?
AIK Saywee
2009-10-16 11:01
Kommunikationen får inte bli ett hinder mot målet, den måste fungera! Sedan att det kan vara lurigt med finlandssvenska kontra franska kan jag förstå, men det måste bara fungera.

Killarna måste tydligt veta varför de ställs över, så att de kan förbättra sig i förhållande till övriga i laget eller på bänken, då kan man få "intern konkurrens" som leder någonstans.

I en kommunikationssvårighet kan dock "felet" ligga hos båda parter ...
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-16 10:52
Aspen//

Ja, änligen kom intervjun jag skrev om för flera veckor sedan, vad jag har väntat. Basse räknar med att stanna kontraktet ut, sedan lär både han o berra dra som en avlöning och hela investeringen är borta.

Tack för kaffet.
Örebro Aspen
2009-10-16 10:44
Den typ av problem som skymtar fram i NA:s artiklar skulle inte få förekomma på en "vanlig" arbetsplats. Då skulle man inte kunna betjäna kunderna.
Örebro Aspen
2009-10-16 10:43

"Jag har inte fått nån förklaring av coachen"
Örebro Aspen
2009-10-16 10:42
ÖSK-tränaren Sixten Boström erkänner att han har kommunikationssvårigheter med Eric Bassombeng.
– Det är nån slags språkmur, säger han.

Örebro Kurt von Traatt
2009-10-16 10:05
Eric Bassonbeng "Talar ut" i dagens pappers-NA. Antyder kommunkationsproblem med Sixten. Vet ej varför han får spela och inte spela. Sixten förnekar men tycker det är svårt pga av språket.

AIK Saywee
2009-10-16 09:27
Det går raskt mot jul i dessa snötider ...

Idag är jag lite på hugget och funderar på om inte Tomtefar skulle döpa om nissarnas disciplinnämnd?

Disciplin är synonymt med ...

Lydnad
Tukt
Ordning
Pli

Nämnd är synonymt med …

Utskott
Kommitté
Kommission
Jury
Råd

... kanske "Plijury" eller möjligen "Tuktråd"?

Ursäkta, men kunde inte låta bli ;-)
AIK Saywee
2009-10-16 09:06
Nej, det finns hopp, talgoxen kvittrade lite försynt på vägen till jobbet, mellan enebuskar och oxelbärsträd.

Å på söndag kommer den svartvita urladdningen på Grimsta, ketchupvarning :-)))

Vi väntar väl på våra(vårt) mål och jag hoppas verkligen att vi kan få möta "utomsvenska europeiska lag" nästa år, vore trevligt och inte omöjligt, 12 pinnar kvar att spela om, ge nu järnet ÖSK.

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2009-10-16 08:42
God morgon!

Usch, snöblandat regn i norra Halland och "ren snö" i inlandet de närmaste timmarna och som tidigare skrivet, talgoxen är tyst.

_Adde_//
Ja detta med politik är förunderligt ...

Jag menar detta med, att ÖIS först var OK, enligt matchdelegaterna, sedan efter många matcher var det en matchdelegat som hakade upp sig och anmälde (troligtvis mer politiskt känslig?). Tomtarna dömde ÖIS till böter, men tomtefar tyckte sedan, att reglerna kanske måste ändras.

Tomteförbundets projekt för några år sedan, "Rött kort mot rasism" var väl ganska politiskt, eller?

Himla soppa, det är det det är!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 23:56
Ämne: Blå Bergen Blues// J....
Visst, "i faggorna sa' Bull"! 40 minuters promenad till Grimsta! Promenerar ofta, flera ggr i veckan där/dit. Ofta också match på gång på konstgräset vid sidan om huvudarenan (som också lär få konstgräs nästa år). Varje promenad brukar ofta renderera ett stopp för att titta på något av BP:s ungdomslags matcher, och lika ofta är det en fröjd att se! BP måste ha Sveriges bästa tränarkår! Underbart att se deras ungdomslag, i match efter match spelar de ut motståndarna. Tänk om ÖSK hade något i närheten!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-15 23:35
Blå Bergen Blues// Jaså, bor du där i faggorna?
Örebro _Adde_
2009-10-15 23:16
Oj då Gurra, man fick visst sätta upp Free Dawit banderoller ändå... n000b!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:42
Blå Bergen Blues// Skärpning på dig nu!!
Örebro Aspen
2009-10-15 22:30
Blå Bergen Blues//Skärpning nu !! Självklart måste man hållla sig inom regelverket. Jag tror debatten här förvirrat deltagarna, Gonatt
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:30
ÖSK-Karl// Halvdålig (eller -bra, beroende på hur man är lagd, om man ser möjligheter eller hinder...) på reglementet, men som jag sa' så är mina frågor helt seriösa. Avstämningen måste ju göras kontinuerligt, för det går ju inte att bara plötsligt en dag innan fönstret öppnar ställa en spelare till förfogande för uthyrning.. En gång i månaden vore väl rimligt så att såväl spelaren, klubben som ev spekulanter är förberedda på vad som kan ske?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:23
Med allt detta dravvel vi gemensamt skapat har vi ändå, trots allt och som resultat lyckats att hålla detta forum som "ligans femte hetaste forum"...! Alltid något! :D
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-15 22:23
BBB//

Trodde du kunde reglementet, man kan bara hyra ut spelare när de så kallade fönstren är öppna. En gång på vintern och en gång på sommaren. Så avstämning varje månad är totalt meningslös.

Till er som tröttnat: Jag svarar bara på frågor jag får ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:19
Ämne: Ni behöver inte komm....
Grimstapojken// Vilken BP-spelare gör självmålet?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:15
Traatten// Jag promenerar ner till Grimsta på söndag!
Örebro LP
2009-10-15 22:15
KVT//

Återigen, det som jag reagerar på är att man ska ha som affärsmodell att förmå spelare att inte förlänga sina kontrakt med sin nuvarande klubb, utan mot pengar i egen ficka gå gratis som bosman till en annan klubb.

Ingenting annat.

Men jag håller med dig, vi lägger ner för ikväll.

ösk-karl ville ha synpunkter och han fick några

Alles gutt ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:13
Ämne: Blå Bergen Blues//Är....
Aspen// Så är det ju inte. SvFF har ju tydliga kontraktsregler som gäller som bestämmer vilka resp hur många klubbar man får representera under en säsong
Brommapojkarna Grimstapojken
2009-10-15 22:13
Ni behöver inte komma hit på söndag.
Det är nu vi ska ta betalt för Almebäck.
Matchen slutar 1-0 efter ett självmål i 93:e.

Men om ni absolut måste, är ni välkomna ändå.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-15 22:11
Märks att det var länge sedan det var match iaf..Vi får väl börja glutta fram mot BP istället. Oavsett att vi har olika ideer hur man bästa stärker ÖSK har vi ju iaf det gemensamma att vi vill alla att Örebro skall vinna. Så tre dar till Grimsta
Örebro Aspen
2009-10-15 22:09
Blå Bergen Blues//Är det investmentbolaget spelare då bestämmer självklart bolaget tillsammans med spelaren i vilken klubb han ska spela. Tränaren kan bara vilja mellan disponibla spelarna.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-15 22:07
LP// Snart orkar nog inte jag heller drabbla om detta. Men jag förstår inte vad du menar att forward och ÖSK fick betalt. Ja, det är ju klart. De var ju under kontrakt. Iaf Skoog Och? Hur menar du att det skulle skilja om ett investmentbolag betalade Hammarby 5 miljoner för Emil Johansson?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-15 22:06
Ämne: BBB//

Ja, något i....
ÖSK-Karl// Det är alltså nån lista som pekar på att jag är "tråkig" som ni letar efter nu?

Ytterligare (allvarligt, herregud, det handlar om stora pengar) seriös fråga: Hur ofta ska avstämningen då ske? Efter varje match? Nä, knappast rimligt. En gång i månaden? "Om spelare X inte fått spela merän 50% av total speltid i allsvenska- resp cupmatcher under månaden äger investmentbolaget rätt att på eget bevåg hyra ut spelare X till annan klubb" - Ska det stå nåt sånt i avtalet?

Nej, nu måste vi lägga av det här. Forumet DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR annars...
Annons: