/fotboll/osk/forum/5471.aspx/fotboll/osk/forum/5471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2009-10-18 17:59
---------Alvbåge-----------
Glenn---Wiken---Alme---Per
Astvald--Bedoya--Nordin--Poro
--------Kim--Adriano-----

Något annat och jag skriker.

Och jag skiter högaktningsfullt i att det inte finns någon defensiv mitt. Kihlen och Nobbe håller inte. Per får lösa av Wowwen som jämt är usel.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:56
Grixx //Jodå - Det har nämnst sådana ord till och från, Sett dem själv. Men poängen är att "De som hyllar" Sixten varit ganska kritiska till de som inte gjort det. När sedan det går lite sämre för ÖSK så är dessa "hyllare" som bortblåsta. När ÖSK vunnit har det varit nästintill tabu att peka på att vissa brister ff finns.

I motgång vädrar ju förstås de "negativa" mer morgonluft. Men jag tycker det är mer signifikant att "hyllarna" försvinner i motgång än de "negativa" i medgång. Men det är väl för att vi bor i gnällbältet ;)
Örebro Grixx
2009-10-18 17:55
Förstår fortfarande inte varför vi tjongar och kör långbollar när vi säger att vi INTE ska göra det...och i princip ALLTID på bortaplan.

När vi spelade ut Gefle efter noter så undrar jag varför vi inte ens EN gång efter det försöker spela på samma sätt...totalt obegripligt!!!

...och det efter att Sixten sa att det är precis så vi ska spela.

Det sägs att vi inte ska anpassa oss efter de andra lagen utan köra vårt eget spel det enda vi verkar göra är att anpassa oss.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-18 17:53
Som rutinerad ÖSK-anhängare VET jag att vi även kommer torska mot Halmstad med..hmm.. ja 0-1 antagligen. Varpå vi otroligt kommer vinna mot AIK borta. 1-0 Helt säkert!
Örebro Grixx
2009-10-18 17:49
När det gäller Sixten är det inte många om ens någon som säger kung, geni osv. Däremot tycker många när det går bra att han är duktig.

Men de som inte "gillar" de positiva tonerna drar fram det med kung, gud osv osv.

Visst kan man ifrågasätta Sixten, men idag vet jag inte om det hans fel eller spelarna eller vad det nu må vara. Kanske rent av BP:s!

Dåligt att backlinjen inte var på tårna i början och surt att när Nordin plåstrades om så gjordes det mål....men BP hade så många halvchanser och vi nada.

Tycker att vi har råkat ut för så många lag som hittar sin formtopp precis innan eller när de möter oss....för något år sedan så var det istället årets mål aspiranter som vi drabbades av...nästa vecka är det väl svininfluensan.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:47
DIF tillbaka till SE (Grattis!). Himla synd att ÖSK inte skulle gå i samarbete med dem pga massa primitiva känslor hos vissa människor. Att ha en SE så nära är ju idealiskt.

Åtvid också tillbaka efter 27 år (!) (Grattis!). Vissa av er forumskribenter var inte ens födda då ;)
Örebro TICTICTAC
2009-10-18 17:46
Nu försvann sista chansen på Europa även för optimisten. tyvärr känns det som att resulten nu speglar hur spelet sett ut en längre tid.
Skrev för en tid sedan att utan JA där bak hade vi varit ett bottenlag och det känns oroande om John skulle försvinna utomlands till nästa år.
Ser man till nästa år är flertalet ordinarie 1 år äldre och med ålder (++30) =ett år sämre. de spelare i bästa ålder verkar inte kunna lyfta sig. Ser bara 2 spelare som kan utvecklas (båda MA). Hur ser det ut med övriga tonåringar som kan bli tongivande ? Jag kommer inte på någon eftersom ingen fått spela. Jämför med motståndarlagen i 0-3 matcherna där ett antal 17-18 åringar går in och spelar.
När det dessutom är ebb i kassan för att skaffa spelarmaterial känns det som ett tufft 2010.
Det positiva är att nykomlingarna inte har resurser som det verkar nu i alla fall.
Hoppas innerligt jag har fel för det har varit ett roligt 2009 att få nosa på toppskiktet.
Örebro Aspen
2009-10-18 17:46
Grixx//Jo, samma gnäll som vanligt. Kanske det finns någon orsak.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-18 17:45
Vem vet nästa match kanske Kihlen spelar mittback? Var längesedan man såg ett så dåligt ÖSK. Ingen verkade vilja vara med. Ställ upp med ÖSK U i sista matcherna. Vi har ju ändå inget att spela för längre.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 17:41
KCMarten//

Exakt rätt uppfattat, finns ingen annan lösning. Annars är det snart SE som gäller.

ÖSK KRILLE/
Nej och Ja, ÖSK kan kicka Sixten och sätta in någon som redan har betalt, t.ex Zetterlund eller Thomas Andersson, men om det skall investeras från oss övriga skall vi vara med och tillsätta tränare och sportchef, så är det bara, till er som tycker det är så hemskt, skicka själva iväg 10-15 miljoner om ni känner för det.
Örebro Grixx
2009-10-18 17:40
...men med all rätt!!!
Örebro Grixx
2009-10-18 17:39
Bara gnäll idag typiskt...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-18 17:37
Det är något skumt med att Sixten vägrar ställa upp på en intrvju. Han brukar alltid ställa upp på det. Det är något som ligger och pyr under ytan som snart kommer explodera som en bomb.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:36
Sixten får mycket beröm härinne när det går bra. Det surras om "Geni", "Förbundskapten", "Kung" osv. Då får man också leva med att han får motsatt kritik när det går dåligt.

Själv har jag aldrig krävt hans avgång men heller aldrig idealiserat honom. Jag har ansett det funnits brister i spelet och systemet i snart två säsonger. Jag har kritiserat vissa spelare, vissa uttagingar, att vissa aldrig får chansen ens under försäsongen och framför allt taktiska brister. Känner stor tveksamhet att han mer förlitar sig på individen än kollektivet. Inte så bra kommunikativ tränare inåt om jag förstått det rätt.

Jag har berömt seriositeten, den offensiva, om än lite primitiva, speliden och viljan. Att Sixten arbetar långsiktigt (säger han) och att han talar mycket om de processer de är inne i. Att han vill sätta höga målsättningar.

Dessa åsikter har jag haft konstant oavsett tabellläge. Men varit beredd att släppa en del av kritiken om det visar sig på sikt att långsiktigheten ger det resultatet att vissa av mina kritiska punkter inte längre håller.

Jämför med säsongen 2008 ser resultatet ut att visa att laget inte direkt har utvecklat sig. Jag har hela tiden önskat bättre centralt passninsgspel, rörelse och påfyllning av folk i anfallen. Jag anser nog inte, bortsett från matchen mot Gefle, att det blivit bättre. Laget som helhet har inte heller utvecklats.

Dags att börja titta på nästa säsong och använda vintern till att stötta hockeyn.
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:35
Det här laget spelade verkligen in sig i hjärtat förra säsongen och början av den här men nu rasar allt. Lite självömkande nu sen så känns det bättre
Örebro Aspen
2009-10-18 17:33
Att inte Sjögren håller måttet har vi vetat länge. Konstigt att han får skriva avtal självsvåldigt utan att styrelsen godkänner upplägget. Kanske T Nordahl ställer upp en gång till. Denna gång som sportchef och glädjespridare i klubben.
Örebro den oumbärlige
2009-10-18 17:33
Att stå och försvara Sixten efter senaste tidens matcher är omöjligt. Visst spelare är de som ska göra det men Sixten försvårar det arbetet helt klart. Laget sprudlar av harmoni direkt. Tror Sixtens personlighet inte gör sig väl som ledare.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-18 17:31
ÖSK har inte råd att kicka Sixten. Vad är det som är fel med laget? Spelarna värkar ju tro att säsongen redan är över. 11 träbockar hade spelat bättre än vad ÖSK har gjort de senaste matcherna.
Örebro Elliot2007
2009-10-18 17:31
Då är vi överens rirobban. Det finns nog ingen enskild spelare som hade gjort nån skillnad idag. Bp var mer sugna på att säkra kontraktet än vad vi var på att få häng på en 4-5 plats.
Örebro Walter Gigena
2009-10-18 17:30
Sådär!! 0-9 på tre matcher. Inget mål på de 4 senaste. Nu känns det som vanligt att vara ösk'are. Lite misär, lite depression, lite ångest.

MEN!! Vi är fortfarande bara 2 poäng från spelarnas målsättning - att bli medioker femma. Halleluja vilken fest. 5000 mot Halmstad är snudd på utopi.
Örebro KCMarten
2009-10-18 17:30
//ÖSK-Karl

Som företagare ser man det är rätt uppenbara ledningsproblem och det landar ju på Sjögrens axlar. Sixten är ju som tränare ansvarig för det sportsliga resultaten och därför en del av problemet.

Till skillnad mot många andra här inne så håller jag med dig .

Skall Sixten sparkas så skall även Lennart bytas ut. Det räcker inte att bara sparka Sixten.
Örebro rirobban
2009-10-18 17:29
Ämne: Men rirobban, 3 av 4....
Det vet man aldrig. Men idag var hela j*vla laget så klappruttet. Spelarna drällde med boll och såg helt viljelösa ut. Så idag hade det nog faktiskt inte hjälpt ens om Puyol varit ena mittbacken...
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:28
Det är fan dålig stil att vägra bli intervjuad, hur surt det än är så ingår det i jobbet att svälja det sura äpplet när det går dåligt. Jag skulle må bättre om han hade berättat sin version av det hela nu blir jag bara irriterad.
Örebro Aspen
2009-10-18 17:27
Vi måste fundera inför nästa säsong. Att inte Basse och Berra vill fortsätta i ÖSK, det förstår jag.
Men att Astvald och Roni inte vill skriva kontrakt förstår jag inte. Astvald var ju under våren väldigt positiv men sedan han fick 1:a avtalsförslaget från klubben har det tydligen gått snett.
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:26
Jag stöttar ÖSK-Karl till 100%
Örebro Elliot2007
2009-10-18 17:25
Men rirobban, 3 av 4 backar var ju ordinarie och du kan väl inte mena att nån av dom gjorde en bra match? Du kan ju inte på allvar mena att vi skulle släppt in färre mål om nån annan än Nordback spelat.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:25
Conjuration // Nej, han vägrade
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:24
GAIS är ju rätt köl igen, så vi kanske kan få låna Benny nu ;)
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:24
Ville inte Sixten bli intervjuad efter matchen?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 17:23
Hallå, sluta nu alla o face it//

Sixten kom till ett dukat bord, det har jag sagt från dag ett, visst, fått mycket skit för det men det tål jag. Säkert finns det de som fortfarande tycker han är Gud O Kung.

Nu till problemet, Lennart skrev ett nytt 2-årskontrakt med Sixten trots Spelarinvests invändningar. Skall han lösas från detta kostar det med arbetsgivaravgiftet drygt 3 miljoner. Vi fick även reda på att Lennart hade skrivit ett "mysko" kontrakt med kihlberg. Lennart kostar bara tre månadslöner.

Summa sumarium ca. 4 miljoner.

Visst kan vi i "gamla" gänget ställa upp med det, men då kräver vi att Sixten sparkas tillsammans med Lennart. Vi vet att nu att vi kan få tillbaks Benny Guldfot, Axën kan stanna i Gais, vi vill ha en "egen" sportchef, så är läget.

Kommentarer tack:----

Vad tycker ni, pemo, BBB, Eloot 2007 Yeha och allt vad ni heter.
Annons: