/fotboll/osk/forum/547.aspx/fotboll/osk/forum/547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro T8
2016-08-07 23:45
Alltså, Astrit hit och dit. Spelaromsättning och att få ett nytt lag att funka ihop påverkar med. Ska det analyseras så sluta med enkla lösningar. Då kan det lika gärna vara för att matchen var på en söndag.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2016-08-07 22:58
@Örebroare:

Jag vet inte vilken sanningshalt det är i det.

Men det säger samtidigt sig självt att Astrit ställde en hel del motkrav när han kritade på.
Örebro Örebroare
2016-08-07 22:57
Jag förväntar mig inte att ÖSK kommer att ta rätt beslut i alla lägen. Det finns inget företag/organisation/person som gör det! Det är vad man gör med sina felbeslut som är det viktiga. Har man stor spelar omsättning så är det uppenbart att det inte är bästa förutsättningar att spela in nya forwards bredvid en Sema som inte kommer till sin rätt i en forwardposition.
Örebro Örebroare
2016-08-07 22:51
Vinnnartradition-> Om så är fallet och om ÖSK hade kommunicerat det så tror jag inte det finns en enda ÖSK-supportrar som hade köpt det! Istället får dom en massa besvikna supportrar som undrar varför dom kunde säga nej till oss istället för Astrit!
Örebro Vinnartradition
2016-08-07 22:24
Det pratas om att det är klausuler i Astrits avtal som är den bakomliggande orsaken till att vi släppt honom till OS..
Örebro Bäst när det gäller
2016-08-07 22:18
@Nissesson:

Kan bara hålla med dig:)
Örebro Alltid Örebro
2016-08-07 22:02
@Örebroare:
Exakt! Lär ju stå på kö... Nej, skämt åt sido. Om ÖSK förlorar/tappar poäng i samtliga matcher Astrit saknas bör det (för att jag åtminstånde inte ska känna mig opuppskattad som medlem och årskortinnehavare) presenteras ett nytt kontrakt som sträcker dig över minst 2 år med Astrit när han är tillbaka... Allt annat är ett slag i ansiktet på alla betalande supportrar som ställer en uns krav på prestation och placering (är väl medveten om att vi inte har samma förutsättningar som Peking och Malmö men det blir ju inte bättre av att vi släpper vår bästa spelare). ÖSK kommer antagligen att stoltsera med Astrits OS närvaro genom att hedra honom vid görsta hemma match hsn är tillbaka... Om vi ej fått ett bra svar på varför Astrit släpptes till OS då känner jag personligen att Astrit kan få en aplåd men att ÖSKs styrelse kan få lämna arenan till busvisslingar och burop, mitt förtroende för dem har i alla fall sjunkit enormt då.
Örebro BlandFinsken
2016-08-07 21:47
Rinne höll förövrigt nollan i hemmapremiären när Gent vann med 1-0 precis.
AIK Nissesson
2016-08-07 21:45
Tänk om ÖSK kunde vara bäst när det gäller ...
Örebro Chris P. Bacon
2016-08-07 21:34
Snackas mycket om ÖSKs höst- och vårsäsonger , men är inte ÖSK nästan alltid ett riktigt dåligt sommarlag? Känns som vi oavsett säsongsstart alltid har en svacka runt seriens vändpunkt.
2016-08-07 20:34
@Fy bubblan:

Kan hålla med men jag kan tänka mig att Alic vill spela igång Broberg med tanke på vad han kan. Omoh och Ayaz kanske helt enkelt "mår bäst" just nu av att vara "super-subs"?! Alic vet förmidligen bäst är min tråkiga analys.
2016-08-07 20:29
@Nissesson:

Du gör en för enkel analys tycker jag då, du pratar om vad MFF gjort för resultat i april/maj undantaget KFF. Titta på hur MFF gått när vi ställts mot dem.
Örebro Fy bubblan
2016-08-07 20:11
Så är det defintivt Bäst När Det Gäller. Håller med.

Men angående coachingen idag. Tycker det är märkligt att Broberg ges 95 minuter. Tycker han har väldigt få bra saker. Där borde väl Omoh/Ayaz fått komma in tidigare? Lundberg - Sköld känns också lite märkligt i underläge men kan ju vara skadekänningar etc.
AIK Nissesson
2016-08-07 19:58
Men, Kalmar, Helsingborg, Jönköping S och Sumdsvall har väl lyckats med att plocka poäng mot Malmö ?

Det borde inte vara helt omöjligt ...
2016-08-07 19:58
Bagdad Bob hybris kanske vi inte ser men nåt åt det hållet:)

Skämt åsido så är det kul att vi vågar ställa krav bortom "hänga kvar" men ser vi till kr/poäng misstänker jag att vi är topp tre. Avgörande blir för mig hur vi hanterar mötena med "mitten-konkurrenterna" de lag vi ska jämföra oss med 2016.
2016-08-07 19:46
@huggorm:

Förstår fin känsla men ärligt talat vem är det som viker ner sig? Du och andra supportrar som kanske fått hybris?! Ska vi på riktigt ta poäng mot "CL-MFF" med galen budget eller regerande mästarna som inte förlorat hemma sen Pode var kung? Nä inte med avstängningar på givna och spelgeniet borta!
Örebro huggorm
2016-08-07 19:33
fy fan. Mår fan skit av dom ska vika ner sig som vanligt när det gäller något.
Örebro Chris P. Bacon
2016-08-07 19:31
Bedrövligt att Nyman får gå mot bollen i offsideposition på BÅDA hörnorna vi släpper in utan att linjedomaren reagerar. Framför allt på det tredje målet där han näst intill touchar in bollen. Överlag en riktigt usel domarinsats, delvis åt båda hållen men mest mot ÖSK.

Vi har spelat två matcher mot topplag och har spelat jämnt i två förstahalvlekar för att sen tappa allt i andra. Hur står det till med fysträningen egentligen? Mittfältet orkade inte ens fylla på i anfallen när tanken är att vi ska trycka på för kvittering/reducering.

Inatt kommer väl Astrit få oss att sakna honom ännu mer, även om jag inte tror vi fått så väldigt mycket annorlunda resultat med honom på planen.
Örebro huggorm
2016-08-07 19:30
så jävla besvikna. Så är det bara..
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-08-07 19:17
Varför har vi slutat med spelare vid stolparna på hörnor? Nu är det ju två matcher i rad där vi kunnat undvika ett baklängesmål om vi haft en spelare vid stolpen.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2016-08-07 19:12
Varför har vi slutat med spelare vid stolparna på hörnor? Nu är det ju två matcher i rad där vi kunnat undvika ett baklängesmål om vi haft en spelare vid stolpen.
Örebro Fy bubblan
2016-08-07 19:09
Lorentszon skötte sig okej defensivt.
Peking anföll väldigt mot vår vänsterkant där Ring var ... mindre lyckad.
Örebro Pedretti
2016-08-07 19:01
Efter att ha kollat på höjdpunkterna så kan jag väl säga att Nordin Gerzic inte ska markera spelare som är några huvuden längre än honom vart denna person än står. Sen undrar jag då jag inte kunde se matchen utan fick förlita mig på NA's direktrapportering hur Lorentzson skötte sig.
Örebro Pedretti
2016-08-07 18:48
Aja, Peking är en svår nöt att knäcka på bortaplan med den formen de har mot den formen vi har och att vi har en hel del nya spelare som ska spelas in... Så vi får väl hoppas att de spelas in snart och så tar vi och klipper Häcken nästa helg och siktar på fjärdeplatsen! Så med de förhållanden som råder de två senaste matcherna så är jag inte förvånad att vi kammat noll. Visst har hjärtat sagt ÖSK men hjärnan sagt Peking och MFF. Men det är väl sätten vi förlorat på som retar upp mig mest. Dessa fasta situationer, bara att börja nöt defensiva fasta Axén annars blir det ingen rolig höst.
Örebro Ståplats är bäst
2016-08-07 18:07
bäst när det gäller //för att när det gick bra i våras var det för många här som fick hybris och man började gapa om guld.och allt tjat om Astrit. jag tror man hade losat idag även om han varit med.han var ju med mot Sundsvall och Kalmar. ..två matcher där han knappast dominerade och man var hemskt bleka.
2016-08-07 17:43
Jag brukar inte vilja vara översittare men nu får det f*n vara nog. Ni som nu hårt kritiserar coacningen i allmänhet och Alic i synnerhet. Ni är ju en parodi på er själva. Manodeppressiva måste ni vara hela bunten. Är det så svårt att förstå att vi med det lag Alic kan ställa på plan ska förlora mot MFF och IFK. Vårt spelarmaterial har helt enkelt inte tillräcklig balans. Spelarmaterialet är helt enkelt offensivt balanserat och "målgörarna" är spelare helt utan självförtroende. Då måste vi sätta dit chanserna och på så sätt få medvind. Titta på fasta situationer så är det tydligt att merparten av våra spelare (tillgängliga) har sina kvalitéer i det offensiva (utan att ha tillräckliga kvalitéer just nu). Så ni som klagar, tala istället om hur ni skulle balanserat laget och VARFÖR just den balansen skulle medfört fler mål framåt än bakåt.
Mäster Estragon
2016-08-07 17:41
Innan jag loggar ut för kvällen måste jag nämna vilken jävla balja det var som Crespo gjorde.. Viss skillnad på det skottet och vad Sköld visade prov på idag.
Örebro Örebroare
2016-08-07 17:36
Jag tycker att man visade ganska tydligt vilken ambitionsnivå man hade för säsongen när man släppte Astrit. Men jag väntar med spänning på alla toppspelare som är sugna på att skriva på för ÖSK!
Örebro jpsvartvitt
2016-08-07 17:25
Om inte Axén börjar peta spelare tills nästa match vet jag inte vad jag gör ...
Örebro Fy bubblan
2016-08-07 17:23
Nej, vill heller inte skriva vad jag tycker om Axén, Axéns coaching och vissa spelares "insats" i dag. Vill dock gärna se en random alkis eller kanske en lyktstolpe som vänsterback mot Häcken. Vore en förbättring. Farväl igen.
Annons: