/fotboll/osk/forum/5464.aspx/fotboll/osk/forum/5464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-19 20:45
Aspen: om du ska köra versaler mot mig kan vi lika gärna lägga ner diskussionen. Jag kommer hur som helst inte ändra ståndpunkt

Wivallius: jag tycker nog faktiskt att Adriano ofta gjort bra ifrån sig. Styrkan med att spela med Adriano är i mitt tycke att vi kan få fast bollen längre i anfallszonen då hans teknik vida överstiger Olsens. Jag är mer än hjärtligt trött på långbollarna mot Olsen som skarvar vidare mot ingemansland där ingen spelare finns.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-19 20:33
Sixtens bortförklaring i NA måste vara ett skämt. Att påstå att fanns vilja i matchen igår? Har han tittat på samma match? Nu vill jag se att de spelar ut Halmstad! Att spelarna visar Vilja och hjärta!

Tack Holgersson för dina insatser i ÖSK. Lycka till i framtiden.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-19 20:22
FORZA ÖREBRO!// Imponerande insats av IFK måste jag säga
FORZA ÖREBRO!
2009-10-19 20:16
Pågarna - Sillstryparna 0 - 1
Häcken - Apor 0 - 1

Bra läge för oss att nå 5:e placeringen (om vi vinner mot hbk förstås) !!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-19 20:14
Wivallius // Fast jag tycker ändå Kim varit bra när han väl får det understöd en ensam centerforward behöver. Och som du säger går få bollar fram till anfallet. Då tycker jag det är svårt att bedöma forwarden. För han är ju aldrig med i matchen.

Fick jag önska skulle jag faktiskt vilja att ÖSK bytte spelsystem till nästa säsong. Förvisso hjälper inget system i världen om spelarna går ut och viker ned sig. Men jag tycker ändå att i så många matcher att det blivit för svagt understöd till en ensam forward med ett mittfält som bara fungerar emellanåt och som åtminstone till 2/3 större delen av säsongen befolkats av jordfräsar.

Dessutom har ÖSK så förtvivlat svårt mot lag som befolkar sina mittfält med 5 spelare (2+3) och den trenden sprider sig att spela på det sättet. Sixtens 4-3-3 modell fungerar illa mot dem.

Men jag tycker inte ÖSK har material för 4-2-3-1 heller eftersom det kräver tre riktigt rörliga, målfarliga offensiva mittfältare med bar samspel (Se Häcken, BP, Elfsborg mfl) direkt bakom toppforwarden. Det har inte ÖSK idag.

3-5-2 är lockande särskilt med sådana spelare som Antonnen/Wirtanen/Wowoa som skulle vara som skurna för flankrollerna i det systemet. Men skulle inte lösa att vi ff skulle få tre man centralt. Dessutom skulle det vara svårt att hitta rollerna för Roni och Marcus i sådant spelsystem

Så, återstår 4-4-2. Staaf/Kim på topp. Backup: Jidesjö (som måste ta steget in i laget nu) + ?
(Är själv sugen och se Eric i ett tvåmanna-anfall på test. Han har ju spelat forward i Kamerun. Tycker jag ser linjer i honom som skulle kunna passa)

Örebro Conjuration ★
2009-10-19 20:05
Just ja! Tack Holgersson för dina insatser de senaste åren. Jag var där på vångavallen förra säsongen när du fick utgå, synd att det slutar så här, Glenn du är en hyvens prick & spelare. Lycka till i framtiden!
Örebro Aspen
2009-10-19 20:03
Henrik(ÖSK)//ETT GEMENSAMT BOLAG FUNGERAR INTE OM 51% KÖR ÖVER 49%. Sannolikt är de 200 investerna också medlemmar i öSK. Vidare finns någon klasul i stadgarna som gör att inte en liten grupp medlemmar via årsmötet kan ta över komtrollen av ÖSK Elitfotboll AB om jag minns rätt.
Jo, du är ute och cyklar när du spekulerar om representativiten inom Spelarinvest. Glöm inte att rösten baseras på andelen resp. ägare har.
Men har Du varit på mötena vet du det och då vet du också vet ägarna i allmänhet tycker och behöver inte spekulera.
Örebro Conjuration ★
2009-10-19 20:02
Kim går alltid före Adriano. Utan Kim suger vi hårdare än vad vi gjort de senaste matcherna, han får inga bollar att jobba med. Adriano kan få göra inhopp när 65-70 minuter är spelade annars ska han till bänken.

Behöver vi en ny realistisk mittfältare så finns det bara ett alternativ...

Kristoffer Fagercrantz ifrån Falkenberg. Hans kontrakt går ut nu och vore perfekt.
Wivallius
2009-10-19 19:40
Tack, Holgersson, för åren och hälsan du givit ÖSK. Personligen tycker jag du gjort det bra. Lycka till framöver! Degen ... varför inte?
Örebro Godfoten
2009-10-19 19:37
Nästa match spelas fredag klockan 18. Det lär ju vara lysande för vårat publiksnitt. :)

Jag tycker inte ÖSK skall förlänga med Walker, Adriano eller Holgersson. Tveksam på Anttonen.

Henrik(ÖSK)//

Håller med dej helt och hållet. Visst kan Spelarinvest komma med förslag, input och annat men att ställa ultimatum har de inte mandat för tycker jag. Om man gör det och "hotar" sig till sparkningar eller spelarköp/försäljningar tycker jag man är inne på helt fel spår.

Sen tycker jag att det var ett misstag att förlänga med Sixten (minns bara vad nära de var att de fick sparken 2007) men nu är vi fast med honom i två år till efter detta.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-19 19:29
Barsom skulle göra otrolig nytta i ÖSK. På alla sätt. Kanske inte ekonomiskt :-)
Wivallius
2009-10-19 19:29
Vad har Adriano visat? Ingenting! Kan inte förstå att ni tror han skall göra bättre ifrån sig än Kim. Kim har inte varit bra, OK. Men Adriano har varit direkt dålig.

Enda riktiga chansen igår var Kims kalasnick till Basse som var ensam med målisen och nickade 5 meter utanför. Det var enda högklassiga framspelning. I övrigt går INGA bollar fram till anfallet eftersom Kihlen, Nobbe, Iron-Mike, Anttonen, Nordin, Porokara, Wowwen m fl envisas med att tappa boll på mittlinjen. DET är den uslaste delen av ÖSK:s spel, att tappa boll på mitten. Man måste DÖDA BOLLEN på motståndarens planhalva för att ha försvaret samlat när motståndaren kommer. BP kontrade sönder oss igår. Inse det!
Örebro den oumbärlige
2009-10-19 19:25
Ösk-Power//

Jag skulle vilja säga att det är en omöjlig lista.
Visst skulle ÖSK kunna hämta hem Haginge och kanske, kanske Barsom men inte Dahl och Sjölund. De sistnämnda är killar som tjänar över 100.000 tusen i månaden vilket är mycket, mycket mer än vad bäste ÖSK:are tjänar.

Glöm etablerade allsvenska spelare, dvs. sådana som kan vara attraktiva för klubbar i andra "toppklubbar" i Sverige och klubbar i Norge och Danmark.
Örebro Ösk-Power
2009-10-19 19:23
Potentiella nyförvärv anno 2010.

Som någon tidigare nämnde behövs pådrivare i ÖSK. Vi har för få "vinnarskallar". Man ska inte vara nöjd med att komma på en 5 plats, utan vi skall sikta högre.
Mittfältet är det som behövs förstärkas primärt.

# Andreas Dahl - Hammarby?
Bajen tar direktplatsen ner. Vore en kanonvärvning för ÖSK.

# Daniel Sjölund -DIF ? En skadefri Sjölund vore ett bra tillskott.

#Abgar Barsom - Fredrikstad?

# Patrik Haginge - DIF?

Inte helt omöjlig Silly Season lista
Örebro Chipset
2009-10-19 19:14
Nu har vi bara en uppgift kvar. Att förstöra guldfesten för AIK.

Igår:
+ Astvald
- Resten
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-19 18:51
Aspen: vari ligger det märkliga? Visst kan spelarinvest ha åsikter men som du skriver,har man mindre än 50% av rösterna kan de inte/ska de inte ha något att säga till om angående tillsättning av tränare/sportchef. Debatten har här medfört vissa ultimatum i stil med "får vi inte den tränare vi vill ha tänker vi inte investera pengar". Då får dessa personer avstå från att investera. Dessutom,om jag inte är ute och cyklar består Spelarinvest av ca 200 investerare. Jag ställer mig mycket tveksam till att majoriteten av dessa representeras av den person som på detta forum torgfört sina idéer.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-19 18:30
Det blir tydligen konstgräs på Kopparvallen nu.

Många arenor som Henke kan få brännskador på, men han lägger väl av tills nästa år.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-19 18:21
BBB//

Ja, så kan det nog vara ;) Har grubblat mycket varför jag känner för dessa klubbar, tack för tipset!

Dessutom har ju de båda klubbarna befolkningsunderlag som gör att vi kanske får se dem i AS på sikt.
Örebro Conjuration ★
2009-10-19 17:15
Suck, Degerfors uppflyttade och jag kan inte ens säga grattis. Nåväl jag hoppas att redaktionen lyfter bort min spärr där.

Grattis Degerfors till avancemanget! :)
Örebro S E
2009-10-19 16:56
Ämne: Till nästa år måste ....
Det behövs nog mer än en pådrivare för att nå toppen.

För övrigt så tycker jag att vi bannlyser orden/meningar "guld-känning", "häng på toppen" och "nu är vi med"(+ liknande variationer) på det här forumet för all framtid! Det tycks ju bara gå käpprätt åt helvete när vi använder dem.

--------------------------------------------------

Sixten kom inte till ett dukat bord... Det finns en anledning till varför de tränade passningar/passningsspel i veckor i början av förra säsongen.

--------------------------------------------------
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-19 16:11
Till nästa år måste ÖSK värva en pådrivare som kan bli förbannad och skälla ut sina kamrater om de inte har rätt glöd. Har inte sett någon som är förbannad efter de senaste matcherna. Alla liksom bara rycker på axlarna och går vidare på nåt sätt. Otroligt irriterande. Var finns hjärtat!? Har inte varit ett "lag" som spelat på slutet. 11 st individer som lunkar runt.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-19 15:46
ÖSK-Karl// Kanske beror på att såväl Sirius som Jönköping SöIF var nykomlingar 1969, men trillade ner samma år. Sedan har de inte återkommit till allsvenskan förutom Sirius två år 1973-74. Mot Sirius hemma -73 vann fö ÖSK sin största seger någonsin (tillsammans med en match mot VF), 6-0 inför endast 1.948 åskådare..
Båda lagen har dessutom småtrevliga arenor. Jag har likaså positiva känslor för dessa klubbar.
Örebro Aspen
2009-10-19 15:34
Henrik(ÖSK)//Om man kollar ÖSK organisation så innebär din åsikt något mycket märkligt. Nämligen att en av delägarna inte får ha åsikter om vilka som besätter ledande befattninfgar i bolaget.
Ur ÖSK organisations beskrivning:
Under 2006 bolagiserades klubben. Bolagiseringen innebar att ett nytt företag skapades, ÖSK Elitfotboll AB. Bolaget ägs av Föreningen Örebro SK Fotboll och Spelarinvest AB som består av ett antal privata investerare med ÖSK hjärta. Örebro Spelarinvest AB äger 47,4% av rösterna och 90% av kapitalet och Örebro SK Fotboll äger 52,6% av rösterna och 10% av kapitalet.
P.S tränare och sportchef finns i Elitfotboll AB
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-19 15:28
Henrik(ÖSK)

Alla har rätt till en åsikt i Sverige som tur är.

Sedan något helt annat, det är märkligt att man småhåller på vissa klubbar utan egentlig orsak, jag gillar av någon anledning Sirius och Jönköping Södra, har ingen anledning egentligen. Tidigare även Gais, men det gick över efter deras påhopp på ÖSK.
Örebro Aspen
2009-10-19 15:26
Henrik(ÖSK)//Vi alla är ju inte lika som tur är. Personligen tycker jag pinnan under de senaste matcherna varit för stor att se mitt älskade ÖSK.
Har därför varit otrogen med KIF.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-19 15:22
Och trots att Sirius är ett väldigt trevligt lag med väldigt trevliga supportrar kommer jag att fortsätta hålla på ÖSK. Ledsen!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-19 15:20
ÖSK-Karl: Och precis där skiljer vi oss åt. Spelarinvest ska inte ha ett jota att göra med tränarrekrytering enligt min mening. Fast eftersom jag inte köpt aktier i spelarinvest är väl min åsikt inte vatten värd.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-19 15:16
Nu har jag lugnat mig något från igår och ögnat igenom inläggen.

Spelarinvest har aldrig och kommer aldrig att lägga sig i laguttagningar. Skall det däremot satsas lika mycket pengar igen, då måste vi få makt att skydda kapitalet, detta genom utlåning vilket är bra för alla parter. Annars finns det roligare saker att göra för pengarna. Investerarna brinner för ÖSK och klubbens bästa, annars vore det ju märklig om man stoppade in stora pengar, eller hur?

Vad gäller sportchef och tränare har jag personligen varit skeptisk från dag ett, tydligen med rätta. Därför vill vi vara med vid rekryteringen nästa gång. Dessa poster är ju navet i klubben och då kan man inte chansa vid tillsättningarna.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-10-19 15:13
Aspen: japp och det innefattar även motkritik. Själv skulle jag aldrig ens komma på tanken att bojkotta min egen klubb,även om Gud förbjude Urban Hammar skulle ta över rodret.
Örebro Aspen
2009-10-19 15:05
Man måste kunna ställa samma krav på en tränare som på en lärare i hantering av gruppen. Betygsättning = laguttagning. Läraren måste prata med alla elever = tränaren måste kunna prata med alla spelare.
Annars blir läraren/tränaren omplacerad. För att undvika att en spelare blir för dåligt behandlad av en tränare tycker jag att sportchefen ska kunna ta upp med tränaren om han anser en spelare blir orättvist behandlad.
Envåldshärskare är aldrig bra...
Vi supporters får tycka vad vi vill på forumet. detta gäller också media. Om vi inte tycker det är bra går vi inte på matcherna, en stark påtryckning
Annons: