/fotboll/osk/forum/5458.aspx/fotboll/osk/forum/5458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Walter Gigena
2009-10-18 17:30
Sådär!! 0-9 på tre matcher. Inget mål på de 4 senaste. Nu känns det som vanligt att vara ösk'are. Lite misär, lite depression, lite ångest.

MEN!! Vi är fortfarande bara 2 poäng från spelarnas målsättning - att bli medioker femma. Halleluja vilken fest. 5000 mot Halmstad är snudd på utopi.
Örebro KCMarten
2009-10-18 17:30
//ÖSK-Karl

Som företagare ser man det är rätt uppenbara ledningsproblem och det landar ju på Sjögrens axlar. Sixten är ju som tränare ansvarig för det sportsliga resultaten och därför en del av problemet.

Till skillnad mot många andra här inne så håller jag med dig .

Skall Sixten sparkas så skall även Lennart bytas ut. Det räcker inte att bara sparka Sixten.
Örebro rirobban
2009-10-18 17:29
Ämne: Men rirobban, 3 av 4....
Det vet man aldrig. Men idag var hela j*vla laget så klappruttet. Spelarna drällde med boll och såg helt viljelösa ut. Så idag hade det nog faktiskt inte hjälpt ens om Puyol varit ena mittbacken...
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:28
Det är fan dålig stil att vägra bli intervjuad, hur surt det än är så ingår det i jobbet att svälja det sura äpplet när det går dåligt. Jag skulle må bättre om han hade berättat sin version av det hela nu blir jag bara irriterad.
Örebro Aspen
2009-10-18 17:27
Vi måste fundera inför nästa säsong. Att inte Basse och Berra vill fortsätta i ÖSK, det förstår jag.
Men att Astvald och Roni inte vill skriva kontrakt förstår jag inte. Astvald var ju under våren väldigt positiv men sedan han fick 1:a avtalsförslaget från klubben har det tydligen gått snett.
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:26
Jag stöttar ÖSK-Karl till 100%
Örebro Elliot2007
2009-10-18 17:25
Men rirobban, 3 av 4 backar var ju ordinarie och du kan väl inte mena att nån av dom gjorde en bra match? Du kan ju inte på allvar mena att vi skulle släppt in färre mål om nån annan än Nordback spelat.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:25
Conjuration // Nej, han vägrade
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:24
GAIS är ju rätt köl igen, så vi kanske kan få låna Benny nu ;)
Örebro Conjuration ★
2009-10-18 17:24
Ville inte Sixten bli intervjuad efter matchen?
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-18 17:23
Hallå, sluta nu alla o face it//

Sixten kom till ett dukat bord, det har jag sagt från dag ett, visst, fått mycket skit för det men det tål jag. Säkert finns det de som fortfarande tycker han är Gud O Kung.

Nu till problemet, Lennart skrev ett nytt 2-årskontrakt med Sixten trots Spelarinvests invändningar. Skall han lösas från detta kostar det med arbetsgivaravgiftet drygt 3 miljoner. Vi fick även reda på att Lennart hade skrivit ett "mysko" kontrakt med kihlberg. Lennart kostar bara tre månadslöner.

Summa sumarium ca. 4 miljoner.

Visst kan vi i "gamla" gänget ställa upp med det, men då kräver vi att Sixten sparkas tillsammans med Lennart. Vi vet att nu att vi kan få tillbaks Benny Guldfot, Axën kan stanna i Gais, vi vill ha en "egen" sportchef, så är läget.

Kommentarer tack:----

Vad tycker ni, pemo, BBB, Eloot 2007 Yeha och allt vad ni heter.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:23
Yeah //Det är ändå han som rollbesätter positionerna, har som uppgift att få spelarna på tå samt att analysera motståndet och försvåra för motståndarna med åtgärder. Jag säger inte att Sixten skall brinna eller ens sparkas. Men han har en ganska så stor del i ansvaret för prestationerna.
Örebro rirobban
2009-10-18 17:22
Ämne: Rojas mfl./Hur kan n....
Vad jag vet så är det Sixten som tar ut laget? Och de senaste matcherna har det varit för mycket omkastningar av spelare, med mittfältare/högerback som mittback osv. Varför inte spela med en riktig mittback istället?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-18 17:20
Så jävla dålig insats! Vad har hänt? Formkurvan är ju fan under lägstanivån! Man börjar tröttna på att titta på eländet.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
den oumbärlige// Håller helt med ang Richard Nilsson. Utåt ger han iaf ett blekt intryck. Möjligt att han är bra. Hans prestationer med Kif är inte att förringa. Men sedan Axén försvann så har Sixten gjort den ena laguttagningen konstigare än den andra. Att sparka en tränare under kontrakt är kanske inte försvarbart men varför inte ta in en meriterad tränare tillfälligt som mentor när man kört fast?
Örebro Elliot2007
Rojas mfl./Hur kan ni skylla förlusten på Sixten? Var han med på plan? Hela backlinjen var ju usel, ni kan väl inte missat hur bortgjord Almebäck blev vid 3-0 målet eller hur ALLA backar hade fel positioner vid de två första. Nordin, var han med överhuvudtaget? Per Johansson, börjar ni nu förstå varför inte ens Djurgården ville behålla honom. Sen är det massor med folk här som skrikit efter att Basse ska få spela och vad händer då? Han bjuder på det första målet och är i övrigt klapprutten, nu kanske ni förstår att det finns en anledning att han inte spelat. Sen kan väl inte Sixten hjälpa att Roni som går som tåget i landslaget inte gör ett rätt på plan i ÖSK. Det förstår väl alla att Sixten och Rickard bara kan göra så mycket, sen är det väl upp till spelarna att prestera men INGEN spelade som en allsvensk spelare idag. Därför hävdar jag fortfarande, tvärtemot vad vårat egenutnämnda fotbollsorakel ÖSK-Karl tycker: Vi har INTE spelarmaterial att ligga högre än vi gör och Sixten har gjort det bra som har tagit oss så här långt.
Örebro Conjuration ★
Spelarna suger. Porokara har gjort nästan samma vals som Jari Litmanen gjorde i Malmö. Landslagsdags så är han på hugget men när han är tillbaka i klubben ja då är det inte lika roligt.
Örebro rirobban
2009-10-18 17:18
Senast vi mötte BP borta så var det väl den avlösande faktorn till att Walker fick avgå, efter 1-3-förlust mot just BP. Att BP skulle göra 3 mål idag var inget konstigt. ÖSK har alltid haft svårt för BP, och endast 2-2 hemma mot dem.

Men just nu handlar det inte bara om dagens storförlust mot ett betydligt bättre BP. Nu handlar det om de senaste tre matcherna. Hur kan laget tappa precis allt på det här sättet!? Försvarsspelet var utmärkt och vi var bland de som släppt in minst mål i serien innan Gaismatchen. Nu är läget något helt annat.

Vad f*n håller ÖSK på med nu!??? Och varför spelade inte Berra idag? Så mycket sämre kunde det i alla fall inte gått som det gick idag. Almebäck är inte bra utan Wikström heller.

Det enda positiva ÖSK kan göra nu på slutet är att se till att plocka poäng på Råsunda och se till att inte guldet hamnar i Solna. Fast jag vill nog inte att IFK (fusk) heller ska ta guldet. För att inte prata om att Elfsborg verkligen inte förtjänar det efter gårdagens filmning. Då kanske AIK trots allt är mest förtjänta av guldet (trots IFK:s kraftiga målövertag i producerade mål).
Örebro Yeah
2009-10-18 17:17
Tycker inte det är Sixten som ska brinna i denna häxprocess.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-18 17:16
Nordback som IM var dödsdömt. Jag har sett han där några ggr och aldrig tyckt att han var ens hyfsad där. Folk får säga vad de vill härinne. Men Berra hade INTE gjort det sämre.

BP vågade slänga in en debutant som höll Porokara kort.

Samma visa som vanligt mot 4-2-3-1 lag. Sixtens 4-3-3 blir för klent centralt mot dessa lag som får en utomordentlig plattform för sina stötar.

Till det då inställningen och tempot som är bedrövligt.

Sixten har seriösa problem just nu. 9 insläppta på de tre sista matcherna och inget framåt de sista fyra. Dessutom skapar man ju i princip ingenting.

Mina sympatier för er som åkte till Grimsta. Ni skulle kräva utläggen tillbaka av ÖSK.

Får vi ihop 5000 åskådare mot Halmstad nu?
Örebro Yeah
2009-10-18 17:12
För nån månad sen var man riktigt stolt öskare. Nu är besvikelsen stor. Vi har gjort en gefle och tappat allt...
Örebro Bastard on Parade
2009-10-18 17:09
Det blir ju lustigt sedan när ÖSK blir anklagade för läggmatcher efter nästa match. Halva jordens befolkning kommer tippa på en 3-0 förlust för ÖSK, och halva jordens befolkning kommer få 10 gånger insatsen tillbaka samtidigt som 75% av alla spelbolag går i konkurs.

Nu blir vi snart tvångsdegraderade igen!
Örebro # brorzan
2009-10-18 17:02
Jag hoppas innerligt att SvFF utreder ÖSK för läggmatcher! Så här dåligt kan man inte spela om man inte är ute efter att förlora.

Mina tecken på att det var en läggmatch:
1. Ett skott på mål, och det kom i 77:e minuten.
2. Samuel Wowoah lägger lättat ut bollen över linjen för att hjälpa BP när de har en spelare lårskadad. Trots att spel bara ska avbrytas när det är huvudskada.
3. Guterstam fick göra mål. Det gör han bara om han inte har några spelare emot sig.

Jag tror inte att det är en läggmatch av skäl man kan sympatisera med, som t.ex. att få ner Hammarby och Djurgården, utan de lägger sig alltid när de är oroväckande långt över 8:e platsen i serien.
Jag är så trött på att se ett medelmåttigt lag med medelmåttiga spelare som inte vill något annat än vara medelmåttor i en av Europas sämsta ligor.
Att klubben dessutom leds av medelmåttor som även de inte har några ambitioner över 8:e plats gör inte saken bättre. För att hålla klubbens målsättning så har vi även börjat tillämpa läggmatcher i Svenska Cupen.

Utred och straffa de skyldiga så klubben kan bli fri!
Örebro Conjuration ★
Vi behöver Jörgen Lennarsson som coach, vi säljer allt vi har så vi har råd sen ger vi honom några u21 spelare
Örebro den oumbärlige
Att Sixten inte ställer upp på intervju efteråt är totalt fult, varför inte ge en förklaring till alla betalande fans som betalat för att se hans killar spela fotboll(det var tänkt så i alla fall).

Jävla mupp!
Örebro den oumbärlige
2009-10-18 17:01
WoCka//

Det behövs helt ny kraft. Rickard Nilsson har inte alls haft någon positiv effekt på truppen, det är väl det som är skillnaden från förra säsongen. Vi hade Alex förra året och jag tror han var för ÖSK detsamma som Söderberg var för landslaget.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-18 17:01
Varför inte Tomas Andersson och Lars Zetterlund?
GAIS Svart hjärta Gröna lungor
2009-10-18 17:00
Ämne: Vi behöver axen till....
Glöm det bönder!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-18 16:59
Fan vad dåliga ÖSK spelar! Pissigt dåligt! Något är fel. Nu får Sixten stå tillsvars.
Örebro Niko-ÖSK
2009-10-18 16:59
Varför inte Arvi Taaler och Rickard Nilsson som tränare nästa år...!
Annons: