/fotboll/osk/forum/5449.aspx/fotboll/osk/forum/5449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Biopower
2009-10-22 19:04
Då blir det scoteroverall och keps med öronlappar, för på BA är gräset alltid grönt
AIK Saywee
2009-10-22 19:00
Biopower, lysande, trevligt ...

tack för ditt inlägg, nu ser jag framtiden an :-)))

... men långkallingar, när det är plusgrader, vad skall du då ta på dig de bedrövliga vinterdagarna när termometern frusit fast på minus tjugo och solen knappast orkar lysa?

Jag vill ha vår, värme, ljus och allsvensk premiär!
AIK Saywee
2009-10-22 18:55
Trivseltorsten, ja du, teknik i all ära men det kan krångla och är känsligt i vår infrastruktur.
Men, när det fungerar, vilket det oftast gör, är det OK, fast när det börjar krångla, kan man bli frustrerad, oxtokig eller kanske åtminstone lite småirriterad.

Jag tror dock, och hoppas på tre kommande 3-0 matcher ...

.... vilket innebär 9 sköna svartvita slutspurtspoäng och att vi hämtar in "målskillnaden" vi hade tre matcher tidigare?!

Jag ger aldrig upp, för varför skulle jag göra det, hur himla "hopplöst" det än ser ut ....

FORZA ÖSK!
Örebro Biopower
2009-10-22 18:50
Saywee//
Du fick ju mig på lite bättre humör med ditt lätt ironiska inlägg igår, så jag tog på mig långisarna och åkte ner till BA och en får jag lov att säga trevlig fotbollskväll. Vi var nog drygt 100 självutnämnda fotbollsexperter som fick se stundtals riktigt trevlig och teknisk fotboll från de här ungdomarna. Klart att några lyste mer och på mig imponerade Mogren från Grästorp och ÖSK-ungdoms högerback (ni vet han från Sköllersta) mest. Hörde från läktaren att Junus kan gå med rullatorhjälp och att han börjar få tillbaka lite tal.
Örebro Trivseltorsten
2009-10-22 18:46
Tänkte köpa sittplåtar över internet nu. Så när man kommit till köpsidan så finns det bara plåtar till Trelleborgmatchen. Starkt jobbat...skulle väl ändå få hämta ut dom på Örebrokompaniet men men...tror på stark insats imorgon och vi får bara stryk med 1-0. Känner att gnälligheten svallar över hos mig nu.
AIK Saywee
2009-10-22 18:14
Ämne: Det var ju ett j*vla....Men snälla Rojas, det är väl bara att scrolla om du ser ointressanta inlägg, eller vill du vara någon slags moderator? Det finns så många olika "aspekter" som berör ÖSK, historiskt, nu och i framtiden.

Jag har faktiskt svårt för dessa, som försöker styra vad som skall diskuteras eller debatteras på ett mångsidigt forum med "högt till tak".

- Jag vet inte vad som händer med Yunus, men jag hoppas att han mår allt bättre dag för dag.

- Jag kollade inte på gårdagens talangjakt.

Skall jag då logga ur med "skrivförbud" eftersom det är det som intresserar just dig just nu?
Örebro den oumbärlige
2009-10-22 17:36
pemo// Hur gammal är du egentligen? Det du håller på med är ren åldersdiskriminering. Att kalla Olsen för gammal är väl ändå lite för mycket. Kalla han slö, oteknisk etc, men inte för gammal för det är han absolut inte som centertarget.

Kan ju vidare också kommentera ditt mittfält. Ska Wirtanen spela i den tremanna mittfältet? Stort hm.
Örebro Aspen
2009-10-22 17:19
Tror Ni vi har något lag att ställa på planen i morgon? Tycker att Sixten ska presentera en ny uppdaterad startelva redan i NA-TV. Det skulle säkert locka fler åskådare till BA. Med den tveksamhet många har till den vanliga startelvan riskerar man att tappa publik. Men har Sixten analyserat och tänkt till så kanske det blir en del positiva överraskningar. Kommer dom en timme före matchen tror jag det är försent att locka tveksamma besökare.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-22 17:11
Synd att han tappat litet på slutet
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-22 17:10
Ämne: En ÖSK:are nominerad....
Kul för Almebäck!
Örebro Aspen
2009-10-22 17:08
En ÖSK:are nominerad till fotbollsgalan, gissa vem
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-22 17:04
Farsen fortsätter (igen)// Precis. Och Wikström är ju inte särskilt snabb heller. Blev kallad Silja Line av publiken i Göteborg. Och jag tror nog Berra är snabbare än Wikström faktiskt. Sebastian Henriksson som spelade mittaback ifjol var väl heller ingen raket.

Problemet har ju inte varit att Berra/Wikström är långsamma. Problem kan uppstå i djupled om BÅDA spelar samtidigt. Det blir vilket fall svårare att ligga högre med backlinjen. Men, beroende på motstånd, kan ju Sixten välja att ligga med låg backlinje och styra ut motståndarna mot kanterna. Då kommer de att knoppa bort varenda inlägg (en taktik jag f.ö tycker Sixten skulle ha haft mot BP och MFF).

Att Berra är petad tror jag inte ett dugg beror på hans långsamhet. Sixten har bedömt det så att Wikström just är den bättre mittbacken helt enkelt.

Däremot skulle han ha spelat i båda de senaste matcherna och på kommande. Det kan ju knappast bli sämre. Och det är en knepig signal till Berra från Sixten., Att han inte ens ser honom som 3:e alternativ i mitten. Och det har Berra fattat nu. Så han vill säkerligen dra. Sixten talar ju inte mycket heller med spelarna så de får ju sitta och gissa varför de inte får spela. Där fyllde Alec en viktig roll i fjol.
Örebro Aspen
2009-10-22 16:58
Rojas//Befogad kommentar. Någon som har något att rapportera från dagens träning.
Örebro Rojas
2009-10-22 16:47
Det var ju ett j*vla tjat om kapital och underskott, starta en tråd istället och diskutera skiten där. Vad händer med Yunus hur mår killen ?, någon som var o kollade på provspelarna som kan berätta något intressant ? Tack på förhand !
Örebro Biopower
2009-10-22 16:31
pemo//
Kul elva, men jag skulle vilja göra följande justeringar. Låt den där unga backen från Sköllersta spela på PA;s plats (skulle vara kul att se honom springa ikapp med MA), och låt PA spela istället för TW
Örebro pemo
2009-10-22 16:13
att du kallar Mellberg för osnabb, då har du otroliga krav på snabbhet. Men jag håller fortfarande på att ÖSK är ett lag som saknar spelare med det lilla extra. Och som håller hög lägstanivå ( borträknad Alvbåge ) Roni är bra, men inte tillräcklig för att dra med sig resten. Alltså ingen ledartyp. Sen håller jag med om att bästa mittfältsspelet kom mot Gefle. Men GIF var ju så dåliga så det var väl ingen värdemätare. Eller? Men det är ju match i morgon. Då finns det all anledning för 11 spelare att visa sitt rätta jag. Får man önska, så vill jag gärna se dessa ( om de är friska ) spelare med tanke på nästa år:
--Alven--
--PA---ZE---MA---Wovven
Nordback
TW---Bedoya
Astvald --- Staaf---Roni
Jag tar bort Kilen (åldern?`) Nordin (inte bra nu ) och KIM ( åldern ) men tror att alla tre spelar i morgon. Att jag har med Berra kan verka motsägelsefullt till vad jag tidigare skrivit, men MW kanske skall satsa på mäkleriet och Glenn skall ju inte vara kvar. I valet av Astval och Eric väljer jag den förre pga åldeern
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-22 15:54
pemo//

Farsen uttryckte bra vad jag tänkte skriva, sedan är det ju så att det är mer förlåtligt att anställa fel mot att värva fel. Dessutom kostar ju en felaktig värvning oerhört mycker mer än en vanlig anställning.
Örebro Grixx
2009-10-22 15:54
Aspen// Angående plastbytet: Ett privat bolag hade sonderat terrängen om man kunde lägga mer kostnad på hyresgästen. Är ÖSK villiga att betala högre hyra så kan man byta varje år tom....men nu ligger väl gränsen för byte ca när "plastinspektörerna" visar tummen ned.

Givetvis spelar det en roll vad användarna säger till viss del och har säkert gjort det nu också men det är alltid problem när kommunen lägger ut pengar på elitidrott. Lite kritik kan bli massiv kritik, spec när kommunen måste spara in på skolor och omsorg just nu.

Ett privat bolag skulle givetvis kunna "rusta" planen höja hyran och kan inte ÖSK pröjsa så vräks man, nu skulle säkert alla hyresgästerna försvinna i ett nafs om man gjort så...och även för örebroporten.

Ö-Kalle// Om man nu ska sätte lite tilltro till media så verkar det bli tufft för investerarna i "djurkyrkogården" att ta över.

För övrigt så måste vi tillbaka till exakt samma spel som förra året om Kim ska orka och få till det. Att han pytsat en del hänger i hop med att han fått mycket tid. Annars vill jag ha en mer bollskickligare på hans plats...inte helt omöjligt att Staaf kan fungera...men håller fortfarande på Adriano som är smart och elak..något som fattas i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-22 15:50
Aspen//

Det går säkert att begränsa inflytandet till de som satsar stora pengar, bekymret är ju då att de som satsar lämnar över till folk som de kanske inte har fullt förtroende för och i Djurgårdens fall så kräver de inflytande. Det är vad jag förstår samma investorer som gjorde så Dif vann 3-4 guld de första åren av 2000-talet.

Hur som helst skall det bli spännande att följa omröstningen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-22 15:48
pemo/ Bertin har andra kvaliteér som överväger snabbheten. Han ska ÖSK förlänga med och ge speltid! Tycker du Carragher,Terry,Mellberg,Puyol är dåliga? De är knappast snabba.

Alla har olika kvaliteér.

Jag tror Porokara och Alvbåge mycket väl kan försvinna till nästa år. Porokara för sitt spel i landslaget. Hans agent har nog sett till att banda de och skickar nog runt de till olika klubbar i Europa. Alvbåge är 3:e målis i landslaget och det finns många videobevis på att han är riktigt bra, tyvärr.
Örebro pemo
2009-10-22 15:33
En fråga till ÖSK-Karl. Du förfasas av att dyra värvningar inte får spela och sticker som Bossman. Men om de inte platsar i ÖSK, vem vill då ha dem? Bertin ZE är för långsam helt enkelt, Roni bra för ÖSK, men i övrigt en alldaglig allsvensk spelare. Eric B mest skadad, Per J bra som inhoppare, men har inte tempo för allsvenskan ännu. Tänk på att killen är ung. Kommer ihåg hur Näfver(?) snurrade med honom o matchen mot DIF 2008. Övriga spelare har väl vanliga kontrakt? Den enda som jag ser det, som kan säljas är Alvbåge. han har varit överlägsen bäst i ÖSK. Men samtidigt finns det många målvakter....Sen kan man ju faktiskt värva fel också. Det är som i vanliga livet. Jag har intervjuat jobbsökanden som varit klockrena och fått anställning. Efter en månad kommer deras rätta jag fram och man tackar någon för 6-månaders provanställning. Det kanske skulle vara något i fotbollen också. Korta kontrakt med option på förlängning.
Örebro Aspen
2009-10-22 15:26
ÖSK-Kar//Är det inte så att man kan begränsa inflytandet för enskilda personer i investmentbolaget till t ex 20% av rösterna. Och på det sättet göra andelarna till en folk/medlemms-aktie?
Örebro oroT
2009-10-22 15:25
Jag vill se Bedoya skolas in i en Källström-roll, så som han spelar i Lyon. Tror Bedoya hade passat helt underbart i den rollen!

Av de 9 mål vi släppt in senaste matcherna kan ett par direkt härledes till sjabbel av Khilen. Att han är helt under isen tror jag de flesta håller med om, problemet är att Sixten envisas med att ha honom på plan och det är där de flesta stör sig.
Örebro Aspen
2009-10-22 15:22
Bo Robin//Det blandade åsikter om Kilen. Det får vi acceptera.
Problemet ligger hos den som tar ut laget. Kilen är lojal och spelar om han blir uttagen även om han har ont i fötterna.
Problemet har två sidor :
1)Kilen har ont och kan inte prestera 100%
2)ÖSK missar möjligheten att ge en påläggskalv utvecklande speltid.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-22 15:10
Henrik(ÖSK)

11/11 skall Djurgårdens medlemmar rösta om de skall ta emot kapitalet och släppa makten till deras Investmentbolag.

De ligger lika illa till som ÖSK med största säkerhet gör om ca.2 år, det skall bli spännande att följa, rena valvakan ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-22 15:05
KvT//

Ja, det blir underskott om inget inträffar före årsskiftet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-10-22 15:00
crille//

Att det måste in mer kapital för att undvika Lagrell o gänget. Men eftersom truppen bantas och kanske att man även gör övriga besparingar så borde inte det vara någon risk.

Men räkna inte med några nyfärvärv som kostar, för både ÖSK och Spelarinvest har slut på kapitalet om ingen spelare säljs.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-22 14:58
jag har inte läst något om Yunus på länge. Är det någon som vet hur det går för honom?
Örebro Biopower
2009-10-22 14:17
Någon klok har förklarat för mig att det är viktigt för Sixten att ha både Nobbe och Kihlen på plan samtidigt, för att de ska kunna avlasta varandra i den fysiskt påfrestande rollen som defensiv mittfältare/bollvinnare. Tanken köper jag, men nu är verkligheten en annan, Bedoya har visat att han har enorma såväl offensiva som defensiva egenskaper, medan Kihlberg i takt med sviktande form har blivit mer bolltappare än bollvinnare.
Wivallius
2009-10-22 14:00
Ang. Kihlen

Jag tycker också Kihlen är bra när han är i form men när han inte är det så tappar han otroligt mycket boll på mitten vilket i sin tur ger våra motståndare kontringschanser. En spelare som inte är i form bör inte spela, oavsett vad han heter.

Senast vi vann en match, eller ens gjorde mål förresten, så var Kihlen avstängd och då fungerade mittfältet. Är det för äventyrligt att be att få testa det mittfältet åtminstone en gång till?
Annons: