/fotboll/osk/forum/5437.aspx/fotboll/osk/forum/5437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 02:26
Freddan ÖSK// Tyvärr tror jag du får rätt. Det gamla vanliga är tillbaka mot AIK.

Mot Gelfe (då spelade Gerzic-Nordback-Bedoya) är det mest kreativa ÖSK visat upp i år. I åtanke bör man dock ha att Gefle var på väg ned och hade dessutom flera skadade/borta. Men jag tycker, trots det, att den formationen visat det bästa.

Trots allt har ÖSK förlorat på ett förnedrande sätt när "ditt" mittfält spelat i flera matcher i höst. Så man har allt att vinna anser jag,
Örebro Freddan ÖSK
2009-10-24 01:51
ja jag kan erkänna att jag skulle oroa mej för det defensiva mot ett topp 5 lag borta.. med det mittfältet, men jag tycker iaf dom ska få chansen mot AIK, men frågan är om Sixten håller med mej där det är ju han som bestämmer trots allt..tror han kör med både Kilen och Nobbe på mitten., Jag missade matchen mot Gefle tyvärr var på solsemester då,, men Alle var riktigt bra alltså? Håller med om att Bedoya löper åt båda hållen men tycker han nästan löper lite "för" mycket bakåt han borde hålla sin position och inte bli överambiös (stavning) i det def. arbetet, känns som han kan vara överallt men ingenstans samtidigt, om du fattar...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 01:49
Freddan ÖSK//
Så enkelt är det inte. Men Nobbe och Kihlen ska inte spela samtidigt!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 01:33
Vilket fall: För mig har Bedoya spelat till sig en ordinarie plats. Det gjorde han i matchen mot Gefle.
Vem "vi ska offra" för honom är en smaksak. Bedoya är framtid. Enligt min åsikt skall antingen Nordback eller Kilen kliva tillbaka till bänken. Vem av dem som skall spela skall dagsformen avgöra.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 01:31
Freddan ÖSK// Ja, det ger ett defensivare svagare mittfält (även om jag tycker Bedoya löper oerhört åt båda hållen). Men å andra sidan får du ett svagare offensivt mittfält utan dem. Och jag noterar att du tycks oroa dig mer för det defensiva ;)
Örebro den oumbärlige
2009-10-24 01:25
ngn som har matchen på datorn och kan skicka den till mig, vore väldigt tacksamt!
Örebro Freddan ÖSK
2009-10-24 01:22
Håller med att det blir med rörligt, och som jag skrev tidigare får Gerzic de extra tiondelarna för att leverera bra pass/skott när bedoya drar iväg på löpningar.. Men samtidigt ger det ju faktiskt mer luckor bakåt när vi spelar med de spelartyperna, jag skulle gärna se att ösk spelar ut alla lag i allsvenskan men vi har inte bättre lag än att hamna på 5-7 plats i allsvenskan tycker jag.. jag skulle gärna se ösk´s breda trupp smalna av och bli mer fokuserad på startelvan, det är många som ligger väldigt nära startelvan men nästan aldrig får spela tex P.Johansson, Bassombeng, Berra (enligt mej nära 11:an), Staaf, Wirtanen,Bedoya/Gerzic, jag tror ösk skulle må bättre av att sälja 2-3 av dessa och skaffa 1-2 spelare av högsta allsvenska klass..
Örebro Miroslav kuba
2009-10-24 01:20
Nån som har koll på när det var så dålig publiksiffra i Örebro senast? som ikväll 4223 Känns som det måste vara jävligt länge sen iaf om man räknar Allsvenskan.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 01:13
Oerhört viktig match mellan Djurgårdens-Örgryte imorgon. Tappar Dif poäng tror jag det är klart. Då åker de.
Örebro Miroslav kuba
2009-10-24 01:11
TACK ÖSK!!!! ÄNTLIGEN en seger!!! Det var ni fan skyldiga oss nu efter 3 bedrövliga 0-3 förluster. TACK Porooookara och Alvbåge!!!!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 01:09
Tänker er Själva Sveriges landslag med två Daniel Andersson. Enda skillnaden är att den ena Daniel startar 10 meter högre upp.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 01:05
Freddan ÖSK// Så klart är det ingen garanterad vinst. Men vi har, än så länge, fått ett mer konstruktivt och rörligt mittfältsspel med dem tillsammans. När de väl fått chansen. Men så klart ger det inga garantier.
Örebro Freddan ÖSK
2009-10-24 01:01
Ämne: Jag blir FÖRBANNAD a....
Önskar att det vore så lätt att det bara är att spela med Gerzic och Bedoya så blir det vinst, men så enkelt är inte fotboll.. tyvärr du får bli hur förbannad du vill..
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 00:53
Jag blir FÖRBANNAD att så få kan se att receptet till vinnst är Bedoya och Gerzic på mitten! Kihlen och Nobbe är båda bra spelare men de är båda Defensiva mittfältare. Då ska de konkurera om samma plats! När de är på plans samtidigt så funkar inte anfallspelet.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:48
ÖSK-Karl säger ju vad han tycker och kan reta upp en del. men att hoppa på Sawyee och Wivallius tycker jag verkar lite lågt. De forumrävarna har ju alltid varit positiva medlemmar i vått och torrt.
Örebro Freddan ÖSK
2009-10-24 00:47
Ämne: Problemet är att båd....
Precis de ska konkurera om samma position om det ska vara "rätt"... men det brukar ju bli så att Nobbe får spela med en högre utgångsposition iaf. Tycker man kan göra så mot topp 5 på bortaplan men annars borde ÖSK försöka föra spelet med två bra offensiva/kreativa fältare
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:45
Kul också att hockeyn vann ikväll. Var ett tag lite oroliga för dem. Men de ser ju ut att stabilisera sig. Kommer nog bli några matcher för mig i vinter.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:41
ÖSK KRILLE// Precis. Som sagts härinne hela säsongen. Jag har egentligen inget emot vare sig Nordback eller Kilen men anser att de borde konkurrera om samma plats.
Örebro pemo
2009-10-24 00:40
Tack för tre poäng. Det är mycket lättare att köra de fyra milen öster ut efter en seger. Matchen? Ja, Alvbåge en gigant med två(minst) svettiga räddningar. PA mycket bra. Törs hålla i bollen och följer med upp i anfallen, Iron-Mike skall inte sköta uppspelen annars väldigt bra. Feldömnd straff. Wikström lugn som vanligt. Wovvem kladdar lite för mycket med bollen och vänder hellre framåt än följer med ( se Anttonen ) Kihleberg bättre en senast ( MFF ) Bedoya spring bra, Nordin försöker hålla i , men gör i bland lite för fina "one touch" som inte går hem. Astvald har de farligaste inläggen, KIM? Där har vi nästa mittback!!! Roni gör två mål. Tack för det. Rooligt att Tommi fick spela frammåt. Texas lär väl fått sendrag i nacken när han blev frånåkt. Per och Staaf gjorde det de skulle. Tack Sixten för att vi slapp se Adriano på planen. Tror f-n att vi knäcker AIK också med 1-0
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:40
ÖSK KRILLE// Tydligen något fult påhopp från Kronblom (sägs det. Jag har inte läst det. Men tydligen så illa att admin tog bort det) fick honom att tacka för sig i detta forum
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 00:39
Problemet är att både Nobbe och Kihlen är defensiva mittfältare! Det funkar inte! Om man vill aha en defensiv och två offensiva.
Örebro Freddan ÖSK
2009-10-24 00:35
Ämne: och det är ju det mä....
håller med till 100% där.. Kilen har varit rent ut sagt dålig de senaste matcherna, men idag var han riktigt bra efter första halvan av första halvleken,, så det blir svårt med nästa laguttagning, om vi ska spela 4-3-3 så måste ju nån av de fyra mittfältarna bänkas och det anpassas nog av sixten beroende vilka vi möter? Vill Sixten "fega" och spela både Nordback och Kilen tror jag Gerzic eller Bedoya blir bortplockad ganska lätt.. Varken Kilen eller Nordback är ju speciellt bra framåt..
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 00:34
Ja var är Sawyee?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 00:33
Om en spelare är i dåligform så är en bänkning bara bra. Ingen spelare ska känna sig given när man spelar dåligt!
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:31
För övrigt saknar jag Sawyee :(
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:29
ÖSK KRILLE// Hehe...ok ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-10-24 00:28
Kurt von Traatt//
Han får matchträna i försäsongen inför nästa säsong (i lugn och ro). Han kommer bli riktigt bra då ;).
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:26
N. Bates// Om du syftar på mig så sa jag inte att Kilen var urusel. För det var han verkligen inte. Men han började ganska trevande med ganska mediokra ingripande och spelade upp sig.

Utan att i detta försöka dissa Kilen så finns det ett talesätt som säger att om genomsnittet är ganska dåligt så är det inte så svårt att utmärka sig.

M.a.o tycker jag att det är skönt att vi fick tre poäng. Men match och motstånd var mediokert.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-24 00:23
ÖSK KRILLE// Om man bänkas för att man är matchotränad, hur ska man då få tillbaka matchträningen?
Örebro N. Bates
2009-10-24 00:21
Ja, det var värst vad det skiftar mellan åsikterna idag. Straff/inte straff och urusel/matchens lirare.
På radion sa de iaf att planens klart bästa spelare var Kihlen.
Annons: