/fotboll/osk/forum/5436.aspx/fotboll/osk/forum/5436.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skägget
2009-10-25 19:01
Admin håller vissa bakom ryggen tydligen...Nog tjafsat om det.

Visst har Sixten sina egenheter, och jag har inte alltid hållt med om hans uttagningar, men jag tror han är den som kan leda laget i framtiden. Det finns fortfarande en chans att komma femma, en placering som ÖSK inte har kommit upp på de senaste tolv säsongerna, och ändå vill folk sparka han. Det är sinnes...

Jag har förövrigt ett svagt minne av att Nanne Bergstrand blev hånad i Kalmar under sina första säsonger, men han fick fortsätta med laget och sin ideer och få kontinuitet. Nu har de på sex säsonger kommit som sämst femma.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-25 18:54
Överläkare Helmer/ Jag lovar dig 0-1!
IFK Göteborg Överläkare Helmer,
2009-10-25 18:28
Ämne: Ämne: Vågar m....
Med tanke på att ni tycks prestera betydligt bättre på råsunda än på hemmaplan borde väl segern redan vara klar..;)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-25 18:24
Ämne: Vågar man hoppas på ....
Överläkar´n// Ni ska nog inte hoppas alltför mycket på hjälp från vårt håll. Själv är jag givetvis optimist o tippar med hjärtat, men hjärnan säger mig att AIK är ett boggie-lag för oss numera. Fram t o m 2004 har vi haft mycket goda resultat på Råsunda, men därefter är statistiken förödande såväl hemma som borta. Vi vann med 2-1, 2-1 h/b 2004, men därefter har det blivit: 2005: h: 0-5, b: 1-3, 2007: h: 1-4, b: 1-1, 2008: h 1-4, b: 1-2 och 2009: h: 1-1... Alltså 0 vu, 2 oavg och 5 förluster och 6-20 i målskillnad.. Huvva!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-10-25 17:55
Överläkar´n// nej inga avstängningar.
IFK Göteborg Överläkare Helmer,
2009-10-25 17:44
Vågar man hoppas på att formen är lite på uppåtgående? Några avstängningar i nästa match?
2009-10-25 17:40
Edit. hjärnsläpp
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-25 17:31
Ämne: Admin//

Håller me....
Precis så jag menar att vi alla borde kunna säga/skriva: (Godfoten:)"Håller med. Skall skärpa mig.". att erkänna ett övertramp helt enkelt! Bra Godfoten!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-10-25 17:30
förresten ingen som saknar Norköpings "jakten på allsvenskan dag 40 tusen?" ;)
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-10-25 17:28
På tal om AIK, måste man bara älska den klubbkänslan Pavey, Djordic och Mutumba Tjerna har i AIK . I dagens Ösk hör jag bara Alvbåge uttrycka sig starkt för sin klubb visst vi har "profiler" som Patrik anttonen Nordback etc men man hör ju aldrig dem uttrycka sig hur mycket dem älskar sin klubb..
kolla bara på pavey o mutumba som springer ut till fansen idag, får gåshud!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-25 17:25
Admin (Gäst )// Jag tycker att vi ska ha nolltolerans mot huliganer!!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-25 17:21
Vad jag förstått skrev Kronblom ett inlägg vilket sårade Saywee. Inlägget numera borttaget, så dess innehåll kan jag inte bedöma. I sympati med Saywee har ÖSK-Karl, Wivallius och Mittåt valt att därefter inte skriva på detta forum. Saywee har valt att lämna. Är inte hundra på huruvida de andra tre personernas val är "för evigt" eller tills dess Kronblom ev skriver någon sorts ursäkt/förklaring. Kom igen! Det är så lite som behövs!

ps. Jag kan förvisso ha missuppfattat alltihop, men då är det väl iaf bara just en missuppfattning... ds.
Örebro SyreAtom
2009-10-25 17:09
Admin//

Jag försvarar mig bara från godfotens påhopp, som kom helt utan anledning.
Örebro Godfoten
2009-10-25 17:09
Admin//

Håller med. Skall skärpa mig.

För övrigt tycker jag att Lennart Sjögren gör ett genomuselt jobb som sportchef i ÖSK och att det skulle tjäna både honom själv och klubben om han gick tillbaka till sitt gamla jobb som avd.chef på posten.
Admin
2009-10-25 17:06
Godfoten, Skägget, SyreAtom, in med Boniek m.fl//

Skärpning nu. Precis som "den oumbärlige" skriver är denna debatt barnslig. Folk får tycka att Sjögren är skitbra eller skitdålig och ge uttryck för det på forumet (oavsett om man är sponsor, spelare eller huligan). Att diskutera kring vilka som skriver/inte skriver på forumet känns helt irrelevant och dessa inlägg kommer i fortsättning utan undantag att raderas.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-10-25 16:57
Jag tillhör ju som bekant även en av de som retats av ÖSK-Karls tillskrivning av "all världens ondska" till i princip tre personer: Kihlen, Sjögren och Sixten. Efterhand har jag förstått att de mest känsloladdade inläggen har han skrivit i någon sorts oövertänkt vredesmod efter ännu en 0-3-förlust sas (om jag förstått det rätt, möjligheten till missförstånd kvarstår ju alltid som bekant). Han är inte en sämre Karl än att han kan säga "mittåt" till de utbrotten, och just den hållningen borde vi alla kunna ha ödmjukheten att falla tillbaka till tycker jag. Det kostar inte speciellt mycket med ett "förlåt, jag överilade mig nyss". Det gjorde ÖSK-Karl vad gäller Stefan Lundin-historien som någon nedan drog upp igen. Han har deklarerat att det var fel. Nog så. Ingen ska väl därefter kunna dra upp det som ett skäl till att lämna forumet? Jag själv har också bett om ursäkt för "bristande debattmetod" från min egen sida. Det som bör hålla oss samman är vår gemensamma kärlek till ÖSK. Men, då måste vi också respektera varandra för de människor vi är bakom våra tillsynes anonyma nick här. Vi är alla olika. Vissa är mer känsliga för verbala påhopp än andra. Själv är jag rätt tålig, tror jag iaf. Tyckte att det var rätt bra att Karl gav igen med samma mynt som jag använde till mig härom veckan. Får se imorron om jag är lika "tålig", för då ska jag svininfluensavaccineras...
Örebro den oumbärlige
2009-10-25 16:27
Tycker att hela den här debatten som fått vissa att "lämna" forumet är barnslig. Kom igen nu.
Örebro Sersant
2009-10-25 16:07
Synd att Karlslund ramlade ur :/.
2009-10-25 16:03
elfsborg - häcken 1- 0 i halvtid. En så länge har vi hyfsat flyt med resultaten.
Örebro Kronblom
2009-10-25 16:00
Ämne: Tror faktiskt vi vin....hmm,nja man har inte vunnit där sedan 2004 och således bara en ynka pinne på de tre senaste försöken på Nationalarenan så det är ett tag sedan man vann där men får gärna hända på onsdag!
Örebro Sersant
2009-10-25 15:57
Känns som detta forum skulle behöva vila någon vecka, för det här forumet har börjat handla mer om personliga vendettor än ÖSK.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-10-25 14:50
Tror faktiskt vi vinner på Råsunda. Just för att vi inte "ska" vinna när vi förlorat mot lag som BP för inte så länge sedan. Men är det något ÖSK är bra på så är det att vinna matcher man inte ska och förlora då man ska vinna så att säga. 0-1!

Dessutom brukar väl ÖSK vara bra på Råsunda?
Örebro Kronblom
2009-10-25 14:30
Ämne: Ämne: Oavgjor....
chansen finns än men lär bli tufft på Råttsunda,visar ÖSK inte rätt inställning på onsdag mot ett guldjagande AIK så lär det bli överkörning är jag rädd.Hoppas man tänder till för en gångs skull!
Örebro SyreAtom
2009-10-25 12:49
Erki//

Anrell har ju rätt i det han säger, men jag tror det också beror på precis som Pelle Blohm säger att, vi är ett vant mittenlag, det sitter i Ösk-väggarna. Gamla invanda öskspelare som är vana att inte våga prestera när vi har häng.

Tror det kan ta sin tid att tvätta bort den mentaliteten.
Örebro Erki
2009-10-25 12:03
Vi måste ha en publiksiffra på 15 823 för att nå upp i fjolårets snitt, tror det kan bli tufft :)

Såg även att vi har sämst bortasnitt i hela allsvenskan, men det kommer nog 30 000 borta mot AIK ändra på.
Med 30 000 mot AIK får vi ett bortasnitt på 7 479, jämfört med nuvarande 5 870.
2009-10-25 10:49
Ämne: Oavgjort i Helsingbo....
Jag hade hoppats på helsingborgsseger igår. Hursomhelst så måste vi ta fem poäng mer än Kalmar för att ha en chans på fjärdeplatsen. Det innebär att om vi tar full pott på dom sista två matcherna. Så får dom bara ta en poäng. Jaja, jag är optimistisk tills det inte finns ens en teoretisk chans.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-25 10:48
Chipset // Jag jämförde också poängen (snittet) däri ligger ingen skillnad. Skillnanden är bara när man sätter sin checkpoint. Du väljer att se hel säsong mot hel säsong. Jag försöker se poängsnittet from när ÖSK ungefärligen fick de lag de har idag (fast egentligen är resurserna bättre hela denna säsong än vad den var i höstas).

Jag tycker det är lika omöjligt att jämföra årets ÖSK med det som var våren 2008. Det är ju en 7-8 spelare som tillkommit sedan dess.

Hade ÖSK haft samma lag som våren 2008 tror jag de flesta hade varit glada om vi fått nytt kontrakt i år.

Jag väljer iaf att jämföra på mitt sätt. OCh då är prestationen sämre i år än i fjol. Har dock inte räknat på snittet om ÖSK vinner de två sista.

Prestationmässigt, utan hänsyn till poäng. Har ÖSK också stagnerat eller försämrats om man inte minst klarar placering 6.

Däremot är jag övertygad att Sixten kommer säga att vi gjort en bättre säsong i år och peka på poängskörden för att ev tysta kritiker.
Örebro Erki
2009-10-25 10:09
Anrell:

"Örebro SK är årets besvikelse i allsvenskan. Med ett lag och ett spel som kunde räckt till SM-guld har man misslyckats med att hålla en jämn och disciplinerad nivå."

Kan delvis hålla med honom. Kanske inte att de kunde ha räckt till SM-guld, men med något jämnare nivå med färre bottennapp hade vi helt klart varit topp 3-4 i år.

Trots att ÖSK gjort alldeles för många bottennapp, har man fortfarande teoretisk chans på europaspel. Detta tack vare att Allsvenskan varit så jämn att alla lag tappat poäng oväntat här och där.
Örebro Chipset
2009-10-25 09:39
Man kan ju bara jämföra poängen. Något annat är på gränsen till omöjligt. Rent objekivt vet vi ju heller inte om Bassombeng hade varit en förstärkning om han spelat. Som det såg ut senast såg han närmast ut som en försvagning jämfört med Astvald.

Jämför man poängen får man åtminstone ett mått på hur ÖSK:s poängmässigt utvecklingskurva ser ut oavsett hur andra förstärker/försvagar. Det bästa är kanske att analysera poäng i alla matcher enskilt och sedan jämföra med motsvarande motstånd flera år i följd. Men det kanske inte heller är rättvist. Vi har ju tappat poäng mot "sämre" motstånd i år men också tagit en poäng i matcher mot bättre motstånd, AIK exempelvis. Svår fråga det där. Jag går på poängen och bedömer säsongen därefter. Något annat som faller inom ramen för en lekmannaanalys har jag inte kommit på.
Örebro Kurt von Traatt
2009-10-25 01:39
Grixx // Fast ska man tänka på konkurrentternas styrka i år vs ifjol så haltar ju Chipset jämförelse lika mycket som min.

Min allmänna känsla dock är att standarden är sämre i år än i fjol. Men det är min ytterst subjektiva uppfattning. Flera lag, har som jag ser det, tappat i slagstyrka i år. Ett starkt har tillkommit (Häcken).

Som jag ser det, har öSK gjort en sämre insats 2009 än 2008 rent resultatmässigt. Rent spelmässigt ute på banan, har det blivit bättre centralt under vissa konstellationer som tillåts vid skada och avstängda spelare. Å andra sidan tycker jag de tappat offensiv spets. Backlinjen är en klass bättre i år däremot tycker jag.

Annons: