/fotboll/osk/forum/543.aspx/fotboll/osk/forum/543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Minatankar
2016-08-13 11:14
@ÖSK KRILLE:

Kom att tänka på hur många i Norrköping vill avskeda styrelse och Janne Andersson för några år sedan. Ett par år senare blev man svensk mästare och nu är Janne förbundskapten.

Det svänger snabbt ibland både vad gäller tränare och spelare. Många spelare och tränare har kapacitet att prestera på toppnivå om alla förutsättningar och faktorer samspelar, med lite flyt och med rätt timing i övrigt.

Har man talang, arbetar proffsigt, utvecklar sig och är tålmodig, så kommer framgångarna förr eller senare, oavsett vad man sysslar med.

AIK Nissesson
2016-08-13 10:30
@Restalundsv:
2 in och 2 ut, på 15-listan, jämnt skägg skulle nog Axén tänka ... ... eller jämt skägg? ... inte jämtskägg, det har de möjligtvis i Östersund? Sorry, snudd på Diötteborjsskämt.
Örebro KalleTeodor
2016-08-13 10:17
Sjukt trist lista. El Kabir och Eriksson ligger högt upp trots att de inte direkt presterat på topp sedan de anslöt. Och tillåt mig vara lite närkingsk och säga att om Besara gått till Hammarby så hade det blivit en topp 5 placering.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Restalundsv
2016-08-13 10:00
2 spelare med på listan.
Örebro ÖSK KRILLE
2016-08-13 00:31
Med Alexander Axén vid rodret, så ror vi hem en eurpaplats när säsongen är över.
AIK Nissesson
2016-08-12 23:28
Alexander är en mycket bra ledare, det finns inte många som han.
Hoppas att han snart kan ta oss till en högre nivå än den Dala bjöd på.

Jag kan bara hoppas att han och skägget växer fast i Örebro.

Örebro ÖSK KRILLE
2016-08-12 23:03
Litet reportage om Alexander Axén.
AIK Nissesson
2016-08-12 22:00
... å Svenne Dala kunde gå på vatten ...
Mäster Estragon
2016-08-12 20:46
Örebro-Lisa kan man lita på
AIK Nissesson
2016-08-12 18:59
flesklepp, jag tog nog i lite för lång tid. Till eliten räknar jag själv, de två "översta" divisionerna. Men de senaste 75 åren har väl varit rätt skapliga?
Örebro flesklepp
2016-08-12 18:23
@Nissesson:
Om man nu ska vara lite petig så var det nog först fram mot fyrtiotalet, eller slutet av trettiotalet som vi började tillhöra "eliten" inom fotbollen. Men, det minns väl bara vi, Nissesson som är gamla nog att komma ihåg ;-). I historiken står det t ex om årtalet 1919: "Fotbollssektionen var på väg att läggas ned efter ett 'fullständigt förfall' inom laget"
Örebro pemo
2016-08-12 15:24
Snart slut på semester och åter till verkligheten. Då kan man se det från den svåra sidan eller den ljusa. Välj själv.

Vad händer i ÖSK? Säljer målsprutan ( potential i alla fall ) till Häcken , bäste poängspelaren till Elfsborg. Kalle till Norrköping och Rinne till Belgien. Dessutom Hagge borta resten av säsongen och Logi skadebenägen.

Och vad tar man in????

En bänknötare från Östersund, två misslyckade turkietproffs, en avdankad högerback som inte gjort många rätt de senaste året och en misslyckad skyttekung från SE ( lex Samuelsson ) som inte levererat i allsvenskan. Dessutom långtidskontrakt med en okänd 17-åring??

Eller så vänder man. Sköld vill bevisa att han kan. Lorenzon med rutin. Besara, speltyp som vi saknar och Ayaz/Ohmo tekniska kantspringar som kan slå sin gubbe.

Ja, det är inte lätt att vara supporter. Allways look at the bright side of life.
Så det är väl bara att lita på Axén och hans stab. Om de tar tre poäng mot Häcken, så har de i alla fall gjort något rätt.

Såg just reprisen av MFF hemma ( som jag missat ) och kunde konstatera att med lite mer "tur" hade ÖSK gott haft en ledning i paus.
Och det är väl så man ser det nu. Att vi trots en del förluster ändå är med i matchen. Om sedan Astrit blir kvar hela hösten kan det nog bli riktigt roligt.

AIK Nissesson
2016-08-12 13:50
ÖSK har nog på sätt och vis varit på rätt väg sedan 1908, mer eller mindre alltså. Vi har tillhört eliten över hundra år och de flesta väntar på SM-titeln.

Den kommer säkert någon gång, men i denna säsong håller jag med alla er som inte gett upp ett spel i Europa 2017.
Örebro combatspenat
2016-08-12 13:39
Tycker det känns som ÖSK är på rätt väg. Man agerar på transfermarknaden istället för att reagera. Tror det är helt rätt väg att gå för ÖSK. Tror en klubb som ÖSK i den situation som nu råder har svårt att tjäna storkovan(även om man lyckades sälja Rinne för en bra summa) så tror jag på att man säljer av de spelare som körtfast/ vill vidare så länge man kan byta till en likvärdig/utvecklingsbar spelare. Känns också kul att spelare som DG stannar i allsvenskan istället för att gå till norge eller danmark som säkert skulle ha varit aktuellt för ett par år sedan. Känns som allsvenskan är på G och så även ÖSK! Hejja!
Örebro Vinnartradition
2016-08-12 11:17
@Grohl:
Jag delar det du skriver. Det var rätt underhållande att höra DG`s floskler om varför han valde att skriva på för Elfsborg. I synnerhet när alla vet att han gör det för att Elfsborg är villiga att betala en högre ersättning. Jag håller också med dig om vikten av en "slitvarg" på mitten som kan gå i bräschen för laget.
Örebro Grohl
2016-08-12 11:05
Jag har visserligen inte skrivit här på några år, men jag läser allt som oftast :) Ska försöka skriva lite oftare här nu

Att DG ville få upp lönen känns väl rimligt, någon annan anledning har han väl inte att lämna? Man kan se skillnaden på Besara-intervjun om ÖSK och DG's om Elfsborg så kan ni förstå vad jag menar med mitt förra inlägg.

Angående övriga spelare med utgående kontrakt så känns RÅP viktigast just nu, viktigare än Astrit som säkerligen blickar vidare (men skriver Astrit på för två år till så förtjänar han fasen en staty :)).

Jag minns dessvärre säsongen 2012 väl när vi inte gav Nordback nytt kontrakt och fick för oss att hans grovjobb skulle kunna ersättas av Tobias Grahn på något vänster... Slutade med att vi helt rättvist åkte ur. Ett tapp av en sån spelare utan fullgod ersättare vill jag inte vara med om igen.
Örebro Marta (hane)
2016-08-12 10:50
Grohl/ Kul att se dig skriva igen!
Örebro Minatankar
2016-08-12 10:17
Grohl // Trevligt med positivt inlägg! Skriv gärna mer!
Örebro Grohl
2016-08-12 08:35
Skriver nästan aldrig här längre, men efter att ha kollat in NA's intervju med Besara så fick jag en sån jäkla härlig känsla! Besara är inte på något sätt en överman/för bra för allsvenskan, men fasen vad kul det var att se hur sugen han var på att komma in och få spela med just OSS!

Jag har sett massor med intervjuer med nyförvärv som tragglar på med samma mekaniska uttalanden om "hur bra klubb man kommit till, etc etc", men detta kändes verkligen annorlunda :)

Man märker hur viktig Axén är när man hör Besara prata!
Örebro ösk supporter
2016-08-12 00:14
Nu väntar återigen bättre tider Häcken borta tuff match men Vinst med 3 - 1 sköld gör sina första 2. Matchen efter hemma mot AIK så gör Astrit sin bästa match för säsongen och ligger bakom alla 3 målen i 3 - 0 vinsten. Sen har vi ett bättre schema och Besara, Omoh Ayaz med flera spelar in sig i laget på allvar. Vi gör en bra höst som vanligt och vinner 10 av 13 återstående matcher och tar en Europa plats.
Örebro Matta
2016-08-11 22:40
Tack DG för allt du gjort för klubben. Kommer att sakna dig och dina snaba djupledslöpningar med boll.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Mäster Estragon
2016-08-11 22:16
ÖSK var sugna på Pa Dibba tydligen
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-08-11 19:10
@jpsvartvitt:
Gick inte Iron-Mike och Bedoya på sommaren? Jag minns inte. Men Bedoya skulle vi väl fått betalt för om det inte vore för att klubben han gick till mer el mindre konka
Örebro jpsvartvitt
2016-08-11 18:57
TommyS: Det jag menade var att vi iaf fått pengar för spelarna.. När en viss Lennart S hade rodret så gick alla som bosman!
Mambo Mumba Ujujuj
2016-08-11 18:44
Fick maxpuls när jag såg Na sändningen att det hängde en tröja med namnet "Gudjohnssen" med ÖSK tröja bakom Besara. Trodde vi skulle presentera den värvningen men insåg till slut att de är nog en av "legend" tröjorna som hänger där även om jag inte kan släppa tanken helt.

Hur realistisk känns en förlängning med Astrit om man nu värvat Besara? Nja..
Örebro BlandFinsken
2016-08-11 18:39
Kan vi alla bara stanna upp och inse vad sexigt det är med både Besara och Astrit i laget. Kan bli skillness overload!
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-08-11 18:30
@Vegurra:

Skulle gissa på 250 000 till 500 000 kr per spelare. Tror Crespo gav mest
Örebro T8
2016-08-11 18:30
SM-guld!
Örebro BK Fåfängan
2016-08-11 18:25
Att DG skulle lämna blev nog klart i början av sommaren, släpptes nu när Besara blev klar. Min känsla är att Besara togs in mer för att möjligheten fanns inte som en klar ersättare. Tror inte att Astrit är på väg bort just nu, men tror inte Nordmark får förlängt.
Örebro Vegurra
2016-08-11 18:21
@DaSa:

Knappast. De hade endast några få månader kvar på sina kontrakt och det ger inga stora pengar.
Annons: