/fotboll/osk/forum/5378.aspx/fotboll/osk/forum/5378.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2009-11-11 23:57
Saywee/
Ligan är alla lag från det landet man är inne på. Nu är vi exempelvis inne på fliken "Sverige", och då gäller lagen som finns i menyn på startsidan. Oftast är det allsvenska lag som ligger överst, men misstänker att Hammarby kommer ligga högt trots superettan.
Örebro rirobban
2009-11-11 23:56
Saywee/
Ligan är alla lag från det landet man är inne på. Nu är vi exempelvis inne på fliken "Sverige", och då gäller lagen som finns i menyn på startsidan. Oftast är det allsvenska lag som ligger överst, men misstänker att Hammarby kommer ligga högt trots superettan.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-11-11 23:51
Saywee// Vad "Ligan" är beror på vilken sida du är inne på för tillfället. När du läser här så handlar det om Allsvenskan, går du in på T.ex Sampdorias sida här på svenska Fans så listas hetaste forumen i serie A etc.
AIK Saywee
2009-11-11 23:48
Gurra2001, tackar, men kruxet är/var att "Ligan" omfattade fyra allsvenska lag, men även Syrianska?

Å du eller andra, får en fråga till att fundera över, vad är "klubbrum"?

Fast egentligen kanske jag borde skicka frågorna till SF ...
Örebro Gurra2001
2009-11-11 23:39
Saywee// Gillar dina frågor. Ligan är Allsvenskan skulle jag tro.
AIK Saywee
2009-11-11 22:36
Ser att det går hett till på Djurgården´s forum här i högerspalterna och iskalla Luleå är inte ens med ...

... funderar lite över skillnaden mellan "Ligans hetaste forum" och "Hetaste forum", dvs vad är ligan?
AIK Saywee
2009-11-11 22:25
Ämne: Saywee//

Gamla Te....Wivallius, ajaj vad "tragiskt", men det är nya tider nu för tiden. Den gamla "borgen" är en fantastisk byggnad både "ute och innan".

Där har många "tekniker" skolats fram genom tiderna, tror att jag får ett anfall i mittfältet och backar ur :-(((
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 22:09
Jäkla liv i DIF forumet och jag hoppade in. "Kamp" mellan Assyriska/Syrianska fans och DIF fans. Inga snälla ord. De stängde för utomstående. Raderade bla mitt inlägg som var ganska ironisk. DIF-forum-medlemmar resonerar ungefär som inget hände. Att alla är gnällspikar osv.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 22:06
Saywee // Om Östergötland då blir jag inte så avis ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 22:05
Oj, där finns det historia
Wivallius
2009-11-11 22:03
Saywee//

Gamla Teknis går i graven, se länk!
AIK Saywee
2009-11-11 22:02
KvT, Kalle kanske är någonstans och scoutar, vet inte vilka breddgrader det handlar om, bara att det är varmare, kanske Östergötland?

Eller vem vet, det kanske bara finns djungeltrumma och röksignaler, gamla tiders "internet".
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 21:45
Saywee // aj. blir avis på honom. Fasiken har han inte I-net därnere och kan rapportera ;)
AIK Saywee
2009-11-11 21:31
Ämne: Bra att jag bombar i....
KvT, det är bara bra, bomba på. Jag själv bombar på oddset, oftast snedträffar, men plötsligt händer det :-)

Tror att ÖSK-Karl håller hus på breddgrader där man inte behöver vara så mycket inomhus ...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-11 21:09
Kurt// Honom ska vi ha! Känns som att han bara går in hårt och råkar träffa illa.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 20:52
Bra att jag bombar in med alla telegram va? ;)

vart fasiken håller ÖSK kalle hus?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 20:51
Och Skade-Johnsson förlänger med DIF ett år
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 20:44
ÖSK-önskade Barsom inblandad i ett "övefall" på plan.
Örebro deportivista
2009-11-11 20:06
Ämne: Jag förväntar mig at....
Resonemanget att ÖSK borde sälja spelare bygger på ett antagande att lika bra spelare finns i truppen eller kan införskaffas billigare än vad man säljer för. Personligen så skulle jag hellre se Berra, Basse, och Poro gå som Bosman om ett år om vi med deras hjälp under nästa år tar medalj.
Örebro Grixx
2009-11-11 19:24
Tycker att Poro var riktigt bra i sista matchen.
Han hade en bra variation i spelet och det såg riktigt lovande ut...satt det några scouter tidigare i år så kan jag förstå att han inte säljs...och då är det ingen annans fel än sitt eget;-)

...och givetvis var det synd att Nordin inte hittade sina skor förrän de sista matcherna, han var ju sjukt bra i dom....och Astvald skulle kunna bli lite jämnare och lägga sig omkring sitt "bästaläge" i match efter match då jäklar:-)

Bedoya kommer nästa år att vara ett år starkare...och då jävlarr.

Nästa år...då jädrans:-):-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 18:33
Sedan tycker jag inte riktigt Sixten går i fullt svaromål till Blom om mittfältets prestation och ur han tänkt sig de olika rollerna, förutom för Kilen. Han svarar inte riktigt på det. Inte heller när det gäller deras ojämna insats. Han nämner mer att deras form skiftat från match till match.

Jag tycker nog att vissa haft sämre form längre tid. Nordin har förvisso blandat och gett. Men Kilen hade en längre svacka. Nordin i våras och Nordback en period i höstas.

När det gäller Porokara har han ju underpresterat hela hösten även om han glimtat till.

Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 18:29
den oumbärlig// Det kanske är enklare för en bra spelare att sticka ut i ett sämre lag. Typ de i Gefle. Ponera att jag hade varit sportchef i t ex Århus, Danmark. Då vet jag inte om jag skulle känna mig särskilt intresserad av spelare som Porokara eller Basse. Då skulle spelare som Wandersson,Antonio Flávio dra till mig större uppmärksamhet. Skall vi till på kantspelare hade jag nog mer kollat på Stefan Ishizaki, Emir Bajrami. I ÖSK hade nog Almebäck & Alvbåge dragit till sig min uppmärksamhet. Jag tycker helt enkelt inte Porokara och särskilt inte Basse håller "Proffsklass". Men visst, det kan ju dyka upp någon ändå som köper dem.
AIK Saywee
2009-11-11 17:50
OK, ÖSK skall banta truppen, men det handlar kanske inte bara om att sälja eller att inte erbjuda nytt kontrakt, vi kanske också måste köpa något eller flytta upp från ungdomarna annars är vi urholkade om några år?
Örebro den oumbärlige
2009-11-11 17:05
Jag förväntar mig att ÖSK säljer Porokara till januari om man inte lyckas förlänga med ett år.
Det känns som att sportchefen verkligen inte verkar kunna det här med marknaden och hur man säljer spelare.

Fan tänk efter. ÖSK har de två senaste säsongerna, från att ha varit ett bottenlag/superettanlag slutat 7:a och nu 6:a(med toppkänning in i slutet)

Lyckas man som sportchef inte sälja mediala giganter som Porokara eller Basse så vet ja fan om man är värd sin plats i klubben. Vi har bottenlag i allsvenskan som säljer sina spelare för fina pengar så fort de gör en OK säsong. ÖSK har inte sålt någon ännu, vi har Skoog som senaste storförsäljning.

Är det ÖSK:s spelare som är skillnaden, att våra spelare inte är lika intressanta, bra, eller marknadsförbara eller jobbar andra klubbar på ett bättre sätt?

Det är dags att bli lite slicka, vi behöver agentliknande kunskap om hur man ska framföra, erbjuda och förhandla. Allt som dyker upp i form av utländskt intresse stannar vid just intresse.

Ja, man kan ju fråga sig om vi _ska_ sälja. Det är klart att vi är bättre lag med Porokara, Alvbåge i klubben men gör vi inga försäljningar så förlorar dessa sitt värde i och med kontraktstiden och ÖSK tappar kapital i jakten på ersättare. Vi har ingen stor inkomstbringande ko som vi kan luta oss tillbaka på, vi äger inte arenan, har inte stora feta externa finansiärer.

Risken är stor att detta lag vi har idag tynar bort och urholkas. Det är viktigt för klubbens framtid att ÖSK även lyckas med försäljningar, kommer ej ta guld nästa säsong, vi måste därför bygga för 2-3 år framåt.
AIK Saywee
2009-11-11 15:56
KvT//
Intressant, faktiskt, på något sätt att de är oense.

NA är ju en "blaska" som gärna skapar konflikter och skit om ÖSK och annat, stora som små, om det finns en möjlighet, sådant brukar ju "sälja" ;-)

Gjort är gjort och det är oftast så otroligt enkelt att vara efterklok. Mittfältets insats beror väl ändå främst på hur mittfältarna presterat och agerat match efter match när de haft chansen.

Jag vill inte försvara någon av dessa (Boström/Blohm), men sitter man vid sidan om att påverka kan man ju kritisera hur som helst utan problem och oftast får man extrapoäng om man efter utfört arbete pekar på felaktigheter och förklarar hur man själv skulle ha gjort etc. etc.

Nu skall jag kolla Inspark del 2 och se om jag vill ändra mig eller justera något?!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 15:50
Intressant ändå att Sixten verkar tro på Erik Nilsson i framtiden och ser honom som en defensiv (Kilens plats) mittfältare i framtiden. Stämmer ganska bra med vad många, inklusive mig, tyckt härinne.

Ganska intressant att se en trio med

Bedoya---Nilsson---Gerzic i framtiden när de är mogna för uppgiften.

Örebro Kurt von Traatt
2009-11-11 15:34
NA-tv: Sixten och Blohm
oense om mittfältets insats
Studio Inspark del 2
AIK Saywee
2009-11-11 15:34
Grimastapojken, det verkar på något underligt sätt, genom ditt inlägg, som att du (eller kanske BP) inte vill behålla Max Claus, eller?

Ni spelar ju i AS nästa år också, eller vill ni varva ner, eller vad vet du, om skadorna (plural) eller skadebenägenheten hos MC. Coolt namn förresten, Max Claus, men namn ger inga mål eller poäng per automatik.

God Jul på dig själv, tomten förbereder de svartvita paketen redan nu.
Örebro Conjuration ★
2009-11-11 14:10
Almebäcks växer inte på träd ;) Doktorns kontrakt går ju ut vid nyår hur är intresset kring han?
Brommapojkarna Grimstapojken
2009-11-11 14:02
Tjena.

Om ni är sugna på en ny Almebäck, kanske ni skulle titta på en kille som heer Max Claus, Stor talang som har missat första seniorsäsongen pga skador. God Jul i förskott !
Annons: