/fotboll/osk/forum/5371.aspx/fotboll/osk/forum/5371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-15 19:12
Ämne: BBB/
Kovändning?
F....
E.W.// Då var det jag som uttryckte mig dåligt. Sorry för det isf. Jag syftade på de 15-20 som Wivallius skrev om, givetvis inte de som var på Råsunda. Det var väl knappt någon av dessa som var där..
AIK Saywee
2009-11-15 19:02
För någon vecka sedan tog man upp på "radions riksnyheter" att, sedan "huliganlagen" infördes så finns de flest avstängda "supportrarna" hos IFK Göteborg. Jag blev inte speciellt förvånad.
Örebro Bo Robin
2009-11-15 18:45
Boniek Maruti // Du menar nog Ali Gerba, men enligt dom flesta är det hustrumisshandlaren Babupa som är misstänkt för våldtäkt.

BBB // Men snälla, Bojans Mamma är ju en Pappa? Ha glimten i ögat i stället för att gnälla om en liten ramsa? Och till ER som tror att huliganismen kommer förstöra för ÖSK har fel, Örebro polisen och åklagarmyndigheten har stängt av fler huliganer här än dom har i AIK, vet inte vad polisen gör uppe i Solna/Stockholm men här verkar dom sköta sitt jobb.

För övrigt undrar jag om det är jag som har en skruv lös eller om det är ÖSK/Örebrokompaniet? För inte kan man kolla säsongsabonnemang på någon av hemsidorna? Är intresserad av att se själva platserna som man kunde göra innan dom gjorde om hemsidan om ni förstår vad jag menar? Tacksam för svar..
Örebro Rojas
2009-11-15 18:39
Ämne: Jag föredrar att ha ....
Intressant .. tack för att du ville delge dina synpunkter..
Örebro E.W.
2009-11-15 17:52
BBB/
Kovändning?
Först var vi 20 idioter som inte skulle tveka att slå ner folk, sedan när någonting hände (AIK-aren kom in) så gick vi direkt till vakterna och löste det.
Så om din teori skulle gälla skulle vi ha slagit ner snubben och sedan kastat ut honom?
Örebro Erki
2009-11-15 17:07
Almebäck spelar från start mot Kazakstan!
Örebro Storm_90
2009-11-15 15:53
Ämne: Ämne: BBB//
....
Tack för förtydligandet nu förstår jag hur du menar.:)
Örebro ernot
2009-11-15 15:26
oj sry va en tråd från 2006 jag läste haha!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-11-15 15:15
Bala Garba? han är inte ens allsvensk lirare var i så fall?
Örebro Stelig
2009-11-15 15:14
Enligt flashback är det ju Babupa, sen har KFF stängt ned sitt forum när alla är inne o gratulerar till en bra värvning..
Örebro ernot
2009-11-15 14:56
Det är Bala Garba som är våldtäcksmannen! fd sundsvallspelare. Flashback luskade ut det!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-15 14:47
Ämne: BBB//
Tror det var ....Storm_90// Jag är inte helt med på din jämförelse, men tror att jag förstår ungefär hur du menar. Som jag skrev så är jag övertygad om att de allra, allra flesta har förmågan att hålla isär "ramsan" från verkligheten men att en liten del, "1 procent" inte klarar det. "99%" är inte våldsverkare, men den sista procenten använder "ramsans innehåll" som förevändning för att leva ut sin aggressivitet och frustration eller vad det nu är... Det är den delen av supportrarna, "dräggen" som jag avser.

Att majoriteten av ÖSK-klacken inte vill slåss kunde man ju också se på Råsunda då en AIK-supporter oförhappandes tagit sig in på bortalagets(!).. Det var ju ingen vad jag kunde se som började puckla på honom, utan vad man gjorde var i stället att springa till vakterna och be dem agera. Helt rätt gjort.
Örebro Gurra2001
2009-11-15 14:33
Jag föredrar att ha en supporter från Degerfors eller Västerås före en supporter som kallar sig ÖSK supporter om denne gör något som skadar ÖSK (kastar in saker, bengaler osv).

Kasta ut skiten som förstör för ÖSK!
Wivallius
2009-11-15 14:29
Strom_90//

Blir man provocerad går man därifrån, oavsett om det är på krogen eller på läktaren. Det är så man undviker bråk.
Örebro Storm_90
2009-11-15 14:07
Ämne: Ämne: Så om s....
Läs igenom inlägget för det kan du omöjligt ha gjort, när du gemför det med att slå en tjej.
( och nej jag slåss inte, har aldrig varit i bråk så kan inte slåss)
Örebro Storm_90
2009-11-15 14:04
BBB//
Tror det var du som skrev att de som sjöng saker om Bojan att du inte tvekade ett ögonblick på att de skulle slå ner han om de fick chansen. Så ett annat exempel.
Du är på krogen med några kompisar och ni ser en jävligt het tjej varav någon av dina kompisar skulle utbrista henne skulle man vilja ta med hem ikväll. Då antar jag att du skäms något enormt över att tillhöra det sällskapet och du tvekar inte heller ett ögonblick på att din kompis om nödvändigt skulle våldta henne om han fick chansen. Exakt samma resonemang ju....
Örebro Storm_90
2009-11-15 13:58
Ämne: Storm_90// Undrar öv....Håll díg till fakta jag personligen slåss inte.
Och nej varför ska jag anse att ÖSK fans ska slå varandra?
2009-11-15 13:05
Satt bara för några veckor sedan o tyckte de var synd att ÖSK inte hade kontaktat Bapupa då ÖSK borde varit en intressant klubb för både han och ÖSK för honom men tack o lov slapp vi den idioten inte första gången att han är i ett blåsväder!
Örebro Mickee?
2009-11-15 12:39
Ämne: En allsvensk spelare....
27årig man från Gävle, ryktas starkt om Babupa
2009-11-15 12:35
En allsvensk spelare anmäld för våldtäkt,
27 år med över 100 allsvenska matcher
kollade ösks trupp och den enda som är 27 år är John Alvbåge Nordin gerzic Porokara Basosombeng Wirtanen men över 100 allsvenska matcher då kan vi utesluta alla våra svartvita eleganter härligt ;)
Örebro Grixx
2009-11-15 11:13
Storm_90// Undrar över din ålder?....ehh det gör jag faktiskt inte.

För jag är säker på att du inte är 57 eller 48 eller 39 eller...osv.

Om du älskar ÖSK så antar jag att du kommer att fortsätta gå på matcher tills du inte är kapabel längre...jag antar att du varit med och fightats någon gång..kan ha fel men ponera att så är fallet för du står väl inte bredvid och tycker det är ok med fight men står själv bara och hejar på? för du tål ju inte att andra lag pissar på klubben...förresten du ingriper väl om en ÖSK:are pissar på ett annat lag...en jävla smäll borde han ju ha eller hur eller är rättvisan bara enkelriktad????

Mycket händer i omogna hjärnor;-) i tonåren där man gör sk dumheter. Kommer du eller om det nu bara är andra som du givetvis inte känner;-) att fortsätta när du/ni är 20 eller 30..40..50..95 år??

Det är inte så många 30-100 åringar som är ute och och slåss i samband med fotbollsmatcher undrar du aldrig varför?

Tror du att det är att man blir dummare med åren eller förnuftigare?...visst är det konstigt att ungarna i sandlådan slåss var 5:e minut för anlednigar som knappt finns...och med åren slutar dom....nej vill du uppleva smärta så kan du följa D. McGrains råd och sitta hemma och klämma finnar istället.
Örebro D. McGrain
2009-11-15 09:42
Vilken kvasi-debatt...det är någon tonåring med för mycket hormoner och osäkerhet i sig själv som tycker det är ok att hata etc. Låt han hållas och anmäl alla dessa idioter till närmaste vakt eller polis så inte några drägg får plats på vår arena.

INGEN som påstår sig älska ÖSK och fotboll kan försvara bengaler, kasta saker etc. Alla vet att det leder till minskad publik, minskade sponsorintäkter och i mitt fall utträde och avstånd från Kubanerna - tack och lov för deras policy!

Nej, anmäl dem direkt. Det gör en "riktig" supporter. Ni andra kan sitta hemma och klämma finnar...
Örebro seraphimpish
2009-11-15 08:43
Ämne: Så om säg 30 gnagare....
Ny deltagare i debatten...

Kort sagt, ja ni ska inte "ingripa". Jag uppfattar att ditt resonemang representerar någon sorts omogen "jag-slog-tillbaka-först"-mentalitet som hör hemma hos en 8-åring. Pratar vi dessutom gnagare så är de harmlösa och gör i mina ögon diskussionen jämförbar med om man får som kille (stolt ÖSK:are) får lappa till en tjej, ett barn eller någon annan svagare person (här en lite retsticka till AIK:are)...
Örebro E.W.
2009-11-15 02:34
BBB//
Ja, mycket möjligt att det blev för många "inte" för att min formulering skulle bli bra, men förstod gjorde du nog allt!

Och nej självklart ska andra lags supportrar få ställa sig i ÖSK-klacken och bete sig som svin utan att vi gör nått, för vi vill ju inte vara som dom? Eller hur?
(Stor ironi på det sista om ni inte förstod)
Örebro Storm_90
2009-11-15 02:28
Så om säg 30 gnagare kommer över till västra och kallar oss för horungar och säger kom då om ni vågar och dessutom går till verbaltangrep mot våra spelare och uppträder hotfullt mot ÖSK fans så ska inga ingripa? Men nu har det ändå inte inträffat så.
Dessutom har du inte läst hela debaten då jag tidigare skrivit att jag själv inte slåss.
Örebro Fjodor af faal
2009-11-15 02:23
Storm_90// Alltså jag brukar undvika att gå in i denna debatt. Men en sak som du skriver får mig att reagera. På vilket sätt är det "en del av supporten att stå upp för sitt lag och inte låta andra lags fans pissa på våra färger." ?

Det är ju en fight ni själva väljer att ta och egentligen har de ju inte dyft att göra med den svart-vita färgen och dess lag? Laget som sådant tar ju avstånd från sådana handlingar oavsett vilken sida ni står på. Så det är ju snarare ett påfund, påhittat skäl, en sorts pseudonym att förvara något som i egentlig mening inte är hotat, nämligen laget. Utan detta är ju en kanaliserad egen kulturyttring som inte har ett dyft att göra med ÖSK fotboll. Dom har ju för fan inte ena aning ens att det "Finns folk som slåss för dem" "där ute". Utan de åker och köper en pizza, knäcker en bira hemma och mår bra.

Jag menar, hur klarade vi oss i alla år förut "utan någon slogs för våra färger" ?

Rent logiskt får jag inte ihop ditt resonemang. Utan dessa fighter är ju något som ni skapat i er egen supporterkultur. Något som smugit sin in steg för steg och nu blivit givet. Men det är ni som skapar det. Ingen annan. Därför kan ni inte tippa över någon sorts orsak-verkan effekt på "oss" eller andra Örebroare som inte tillhört den falangen. Ni är i stark minoritet men märks mest.
Örebro Storm_90
2009-11-15 00:29
Ämne: Storm_90, när jag lä....
Vad är huligalism för dig? Jag har inget direkt emot om folk slåss mot varandra utanför arenan så länge det inte drabbar en tredje part. Saker som sker på arenan och leder till böter är i regel inget jag försvarar men ibland kan det vara vissa omständigheter som gör att jag försvarar det. Om tex gnagare skulle ta sig in på västra stå och provocera oss och de åker på däng så fördömer jag inte det. Då jag anser att det är en del av supporten att stå upp för sitt lag och inte låta andra lags fans pissa på våra färger. Om dock ÖSK fans startar allt så tar jag avstånd från det.
Wivallius//
Ok om det är bygt på egna erfarenheter så har jag egenligen inget emot det du skriver (angående siffran)
Och sen så undrar jag igen vad som är så hemskt just här i Örebro att folk skulle dra sig från att gå på matcherna
BBB//
Jag skyllde aldrig på NA utan ifrågasatte om Wivallius bara drog till med den siffran eftersom den står i NA.
Bojans mamma är än pappa? Vad är det farliga med det? Tror du att våra spelare inte får höra värre saker på andra arenor i sverige? Ojoj trodde ramsan var " värre än så".
Vill bara avsluta med att jag inte har något emot om motståndare fansen sjunger gorva ramsor mot oss på västra stå då känner man att det är rivalitet och det älskar jag!
Wivallius
2009-11-15 00:05
Storm_90//

15-20 bygger på egna erfarenheter och iakttagelser.

Vill ni vara ensamma på arenan ni 'riktiga supportrar'? Har svårt att tro att spelarna vill spela enbart för en liten klick till klack ... och på samma sätt vill sponsorerna inte betala om inte massorna kommer, för vi kommer rösta med fötterna om inte eländet i svensk fotboll får ett slut
2009-11-14 23:43
Pekka/ gillar du Axen? du är väldigt efter men axen tränar gais vettu, åk nu ut med dina epa traktor och lek livet på landet
Falkenberg Pekkabadboy
2009-11-14 23:15
Hej sötnosar. Er tränare Axén är jävligt het. Har han brud? Vilken är er favoritdrink? Pina Colada funkar? Jag gillar ÖSK, fint lag med fina spelare och fina brudar på Behrn Arena!
Annons: