/fotboll/osk/forum/5368.aspx/fotboll/osk/forum/5368.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-11-18 17:53
Ämne: Varför är ÖSK så räd....
Farsen fortsätter (igen)//

Jag hoppas och tror faktiskt att det inte har med efternamn att göra. "Dagens ÖSK" har ju spelare som heter Gerzic, Bassombeng, Porokara, Ze, Wowoah, Anttonen, Bedoya etc etc.

Namnen är nog inga problem, utan problemen är nog som du skriver, kopplat till någon slags fånig "gammal gubbstolthet" med gubbar som har en löjlig prestige?

Prestige är ofta en oerhörd broms vid framåtsträvande, usch vad jag ogillar prestige!

Dessutom tror jag inte enbart att det är ÖSK som är rädda för att plocka in talanger från närområdet, utan det finns nog även ett mycket stort storebrorskomplex hos några ledande figurer i klubben från väster?
Örebro Carlsson1908
2009-11-18 17:42
Ämne: Philby, svaret är at....
Att se ÖSK och ÖSK ungdom i samma serie har jag för mig att det inte går. Dom har väll något liknande ett farmaravtal som säger att klubbarna får minst ha x serier mellan sig.. Var väll lite tal om det när vi låg i S1 och Ungdom klättrade.
Örebro Carlsson1908
2009-11-18 17:37
Kan väll tillägga på Silly Season att Edvin Möller och Boris tar klivet upp i A-truppen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-18 17:33
Varför är ÖSK så rädda att att ta in spelare från Forward? Är det stoltheten i att ta spelare ur egna leden? Jovisst Astvald, Nilsson mfl är jätteduktiga men så fort en talang med ett efternamn likt Ibrahim eller Hamad kommer på tal så är verkar de nästan helt ointressanta. Varför?
De flesta som gått eller är på G till Malmö har ju varit snabba, tekniska kantspelare. Hamad och Durmaz skulle nog inte gjort bort sig på någon av ÖSK:s ytterpositioner. De skulle nog passa perfekt som ersättare till Porokara eller Astvald/Bassombeng. Släpp den gamla gubbstoltheten nu..
Örebro den oumbärlige
2009-11-18 14:04
Länk: ÖSK avstår Sydamerika - Fotbolldirekt.se
Örebro den oumbärlige
2009-11-18 13:25
Greve. Jag vill helst se irrationella spelare som kan göra sin gubbe, en mot en. Astvald har gjort det bra men vill att han utmanar mer. Men han är dock mer målfarlig än trubbiga Porokara och lösfoten Bassombeng.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-18 12:37
Trist att basse drog hem, intresset är noll nu från andra klubbar. Dessutom lär det väl bli läktaren när/om han återvänder.

Tar för givet att löneutbetalningen är stoppad. Lika bra att rea ut honom till Gais.
Wivallius
2009-11-18 09:56
KvT//

antar BFW = BK Forward = Leonidsson
Örebro Grixx
2009-11-18 09:41
Saywee// Lite off topic ger ju lite krydda till forumet och lite personlig touch. För några år sedan när Boråsaren Kenneth var här var det mycket vid sidan av snack om ditt och datt....riktigt kul faktiskt.

Forza svartvitt
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-18 09:33
Greve// Vad är BFW ? Och vem syftar du på?
Örebro Greve
2009-11-18 09:31
Astvald har väl verkligen vissat framfötterna med både en 3 mål och flera ass, Tycker Astvald varit minst en nivå bättre än Durmaz både vad gäller speltid mål och assist. Durmaz visade upp en del fina tendenser förra säsongen även om det var ojämt, i år har han väl inte visat något. Tycker ösk har det rätt bra fördelat bland unga (Oskar J, Allmen; E. Nilsson, G. Lundholm, Astvald, mm. Dessutom har vi ju en ny lovande kille från BFW till nästa säsong
AIK Saywee
2009-11-18 01:15
Nu efter nattamaten är jag trött som attan, men talangvärvnigsinlägget kommer ändå. Jag har så många tankar kring detta, men svårt att kortfattat nu beskriva detta.

Det handlar om spelarnas välmående utanför fotbollen.

Med den "ökade rörligheten" överhuvudtaget de senaste decennierna, så blir det allt vanligare med att köpa spelare via video eller från andra väldsdelar eller länder via så kallad scouting.

De kan vara mycket lovande talanger rent fotbollstekniskt, men utanför fotbollen finns också ett liv. Hur tas detta omhand när man anländer och därefter. Flyttar familjen hit, bygger man eget boende eller chansar man på att prestera för större lag i Europa eller världen i övrigt?

Det går så himla fort idag, att det verkar svårt att bygga ett lag för framtiden ... typ, om fem år skall vi ta ett guld?

Talanger från närområdet har dock ofta rötterna, familjen etc, vid sidan om fotbollen, i närheten.

Tänker exempelvis på Basse (inte från närområdet), som har rymt olovandes ett par gånger, men jag förstår honom, det är väl mysigare att tillbringa livet tillsammans med fru och barn än att svettas bland fotbollsspelare.

Ursäkta röran i inlägget, är så himla trött, men eftersom jag lovade att återkomma ...

ZZZZzzz

Forza Svartvitt!
AIK Saywee
2009-11-18 00:39
Grixx, hur mår katten?

Detta blir verkligen ett offtopicinlägg, som borde tas via PM, ett djuriskt sådant, men för två år sedan hade vi ofta en full älg vid personalbostäderna, han gillade oxelbär och blev ofta otrevlig när bären processats i "gräsätarmagen".

Förra året var det en svartvit (SVARTVIT!) "cirkuskatt" som fiskade efter fiskar eller annat gött, han kunde slå kullerbytta och stå på bakbenen länge.

I år finns en mycket välvuxen, stor och fin och tam räv som är ganska tillgiven och gärna hälsar på.

Hälsar gör också Talgoxen, att snart är det vår och allsvensk premiär :)

FORZA SVARTVITT!
Örebro den oumbärlige
2009-11-18 00:39
Jo men jag replikerade bara. Lägger inga värderingar i det utan det faktum att de inte spelar i ÖSK och hur det kunnat vara ifall de gjort det. Framtiden på ytterkanterna ser inte så ljusa ut om vi ska vara ärliga. Vi har två spelare med 1 år kvar och Asvtald som fortfarande inte visat toppklass. Vi behöver värva talanger till kanterna annars blir det svårt om vi ska spela 4-3-3
Örebro Grixx
2009-11-18 00:15
den oumbärlige// Lite uttjatat va. Vi har inte fått snacka med spelarna ens för forward. Malmö är till syvende sist lite mer lockande och Durmaz tog råd från en visskänd släkting
AIK Saywee
2009-11-18 00:15
den oumbärlige, instressant värvningsinlägg angående talanger, jag har en räka i ugnen nu, men snart ger jag mig in på lite "förbjuden mark"

Håller med om, att det på något sätt, gör ont.
Örebro den oumbärlige
2009-11-18 00:03
När värvade ÖSK en lyckad talang senast bortsett från Almebäck? Jag tycker vi ska förbjuda allt snack om Forward och dess talanger som försvinner från Örebro. Det gör ont. För ont. Tänk, Hamad och Durmaz på varsin kant när vi sålt av Porokara och Basse.. Med Astvald skulle vi ha tre unga, talangfulla ytterspringare. Men... Det gick sig inte.

Så från och med är allt snack om Forward och dess talanger som ÖSK inte lyckas snappa upp förbjudet på detta forum.
AIK Saywee
2009-11-17 23:57
KvT, då blir det 4-2-3-1 vid avspark, det är ju dessutom nästan enda gången man tydligt ser tänkt formation ...

- Blir det vinst, kommer Hamrén att hyllas till skyarna

- Blir det förlust, kommer några att kräva avgång

- Blir det oavgjort, kommer väl inget speciellt att krävas eller hyllas
AIK Saywee
2009-11-17 23:46
Jag saknar Berra redan, trodde att det skulle bli en succé, men förstår lite av verkligheten utanför fotbollen ...

Gummisnoddsberra som kunde "nå högst" i Allsvenskan!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-17 23:34
Hamrens troliga startelva imorgon (Matchen sänds på TV 24)

Isaksson – Lustig, Mellberg, Maestorovic, Dorsin – Svensson, Viktor Elm – Sebastian Larsson, Johan Elmander (släpande) Behrang Safari – Tobias Hysén.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-17 23:33
Hoppas Berra slår med dunder och brak!
Malmö FF Chicko
2009-11-17 23:24
Kul för bertin och förr ösk om han säljs. Hoppas dom hittar nåt i holster och gör en värvning. Dock behövs anfallet förstärkas. Även en vänsterback är given
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-17 22:47
Jaha, då får vi se om denna klubb är mer seriös än förra gällande Berra (se länk).
AIK Saywee
2009-11-17 22:25
Ämne: Hur stor är chansen ....
Chicko, chansen eller skall vi kalla det risken, att Bedoya är med i USA´s nästa träningsmatch, borde vara större nu, än vid senaste uttagning, med tanke på det han har presterat i ÖSK senaste säsong.
AIK Saywee
2009-11-17 22:07
DaSa//
Fredrik Holster får mig att tro (bara känsla) att han kan bli en riktigt bra spelare, men är det en offensiv mittfältare som ÖSK behöver till kommande säsong?

Sedan tycker jag det är lite underligt att man kallar det "provspel" (som man gör på ÖSK´s hemsida), när det handlar om att "provträna", fast det är väl bara en petitess, om man inte är ordvrickare ...
Malmö FF Chicko
2009-11-17 19:21
Hur stor är chansen att Bedoya är med i USA's trupp i deras nästa träningsmatch? Tänkte på att han faktiskt varit med i usas ostrupp en gång i tiden.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-17 19:17
Och Gefles Pelle Olsson har grävt fram ett "fynd" igen från Div II, 15 mil från Örebro (Skövde). Ska bli kul och se om han träffar rätt igen
Örebro DaSa
2009-11-17 16:05
Offensiv mittfältare kommer för provspel i december. Har spelat ihop med Iron-mike i ngt ungdomslandslag.
AIK Saywee
2009-11-17 15:33
KvT, du har lika mycket rätt i ditt 13:36 inlägg!
AIK Saywee
2009-11-17 15:31
Brus-Nilsson, spring och ställ dig i hörnet Nisse :-)
Annons: