/fotboll/osk/forum/5363.aspx/fotboll/osk/forum/5363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-26 14:06
Capone//

Ja, såg att han var klar för Gefle, men det framgår inte för hur många år han skrivit på, vet du det? Kul för James och det kan mycket väl bli Gefles nästa stora försäljning.
Örebro pemo
2009-11-26 14:04
Ämne: Nu är Frempong offic....
Tja, han gjorde inget större väsen av sig i BP:s superettanlag, men han kanske är släkt med Hammar? Men det vore kul för James skull om han kan komma tillbaka(!) i gammal juniorform.
Gefle Capone.
2009-11-26 13:53
Nu är Frempong officiellt klar för Gefle.
Örebro Chipset
2009-11-26 10:00
Elliot2007// Ha ha, den är rolig den där. Fick en likadan på min son häromdagen och blev lätt överraskad.
Örebro Sekt. E
2009-11-26 09:53
den oumbärlige// Visst är det absolut bra att kunna redogöra för sina åsikter och diskutera här. Det gör vi ju alla med olika infallsvinklar och åsikter. Jag tror det bidrar till större intresse för klubben.

Det jag menar är att upprepade nedskrivningar av händelser eller personer här på Svartvitt inte är något som nödvändigtvis förbättrar saker. Det blir lätt gnällstämpel istället. Jag tycker absolut inte att man odelat ska hylla allt som sker i ÖSK´s färger, men för att förändra så tror jag att man får agera på andra plan också. Kanske genom tips till kansliet, diskussioner med folk från styrelsen eller deltagande i Spelarinvest etc.

Kritik har nog bäst effekt när den kompletteras med förslag på förbättringar och riktas till någon som kan förändra.

Jag har haft åsikter om ÖSK´s marknadsföring och diskuterat det med folk i klubben flera gånger.
Örebro Elliot2007
2009-11-26 09:12
Titta på den här, våran hjälte!
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-26 01:11
BBB//

Till inomhushallar i den utsräckning som krävs är nog steget väldigt långt, men varför inte 2010 köra cupen under VM-uppehållet?

Förövrigt är det ju ganska tramsigt att inte de svenska klubbarna kan ställa upp med bästa laget p.g.a tuffa spelscheman, spelarna är ju proffs och spelar långtifrån så många matcher som man gör i de stora ligorna och cuperna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-26 01:03
Bat Back//

Egentligen är inte ditt inlägg värt mödan att bemöta, men att du tycker att ungdomarna fått chansen är ett sånt häpnadsväckande påstående så jag inte kan låta bli. Sixten spelade i en mängd matcher med gamlingen Kilen som bara kunde använda en fot, han var då kass. På bänken sitter Per Johansson och några gånger även Bedoya. När vi saknat mittback sitter Berra på läktaren. Det får du till att det satsas på ungdomen?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-26 00:49
den oumbärlige//

Jag hoppas du förstår att jag skrev det i positiv mening? Det var bara det att du träffade problemet så rätt.

Många har förstått, men väldigt många har också inte förstått att en så stor summa pengar som Spelarinvest räddade ÖSK med är historiskt i klubbens historia. Det som bekymrar mig och som du så klart också belyste är att de pengarna är på väg att slösas bort. Visst kan vi hoppas på att Astvald gör dundersuccé inom två år och ger stora pengar, eller att en storklubb får målvaktskris under vinterfönstret och hostar upp 20 miljoner för Alvbåge.

Jag har fortfarande förtroende för vår VD Jan Karlsson och han har ju lovat SM-guld senast 2015, men med den brasklappen att till det krävs en stabil ekonomi. Har för mig att han talade om ett eget kapital på 40 miljoner tills dess, bara att hoppas att han lyckas.

Du har ett bra beskrivande nick och jag hoppas du fortsätter med dina inlägg oavsett vad en del andra kan komma att kalla dig. Förhoppningsvis reagerar du lika roat på sådant som jag gör.
Örebro den oumbärlige
2009-11-26 00:23
ÖSK-Karl// Nej, inte jobbar jag inte för ÖSK på något sätt. Inte alls. Det gäller bara att se på det hela från ett fågelperspektiv.

Sekt.E// Det jag skrev och menade var ingen rapport, delning av professionell karaktär. Om jag som civilperson skulle börja diskutera problemen med Sjögren med den ärlighet, dvs. att jag inte tycker han gör ett bra jobb, skulle han nog inte vilja interagera mer. Hade jag haft en position i klubben eller liknande hade det varit enklare men som civil är det lätt att man blir en i mängden. Skönt att kunna diskutera och delge sina tankar även på ett forum, det är ju en del av fotbollen.
Örebro Bat Back
2009-11-26 00:09
Jag vill hylla Sixten och Sjögren för deras insatts i Ösk, jag fattar inte alls vad ni menar.
Rolig fotboll, vågar sattsa på unga killar och framförallt har de visioner, det gör vad de kan och jag litar på det. Så Sixten och Lennart , skit i skvallrbyttan och besservissern Ösk karl, jag vet att ni kan producera,det har ni bevisat,inte de som tror att de kan. Heja ÖSK
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 23:50
...men, det är klart, bandyn är ju en mycket större sport i Sverige än fotbollen.. Det är klart att det med deras Tv-rättigheter, som är mycket större än fotbollens (miljoners miljoner mer) kan det ge råd att bygga inomhushallar. Om vi ens vore i närheten av bandyns popularitet så skulle ju redan fotbollshallarna med publikkapacitet vuxit upp som svampar för längesedan... Smaka på den, Lagrell..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 23:37
....vad jag menar är: Det finns ett "fotbolls-vacuum" i Sverige nov-mars, TV-kanalerna suktar. Varför inte utnyttja det till en Svenska Cupen värd namnet? De klubbar som kan ordna inomhus-spel får vara med...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 23:30
...och då handlar det, tror jag om inomhushallar som tar in publik i egentlig mening. Om tjugo år är fotboll en året-runt-sport i Sverige där även matcher av betydelse under november-mars spelas inomhus. Det ligger ett helt hav av "TV-rättigheter" till svenska matcher under november-mars för de som bara förstår det. De städer/klubbar som förstår detta framtidsscenario redan nu och förbereder tak över arenorna med året-runt-spel kommer att ha ett försprång.. Hur långt är Örebro/ÖSK med där?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 23:08
ÖSK-Karl// Du är nog inne på helt rätt tankegångar. Svensk klubblags-fotboll är nog alltför inrutad i att cupen egentligen inte betyder något.
Pengar, absolut, det tror jag också att det handlar om.. Och när det handlar om pengar så handlar det också om "TV-rättigheter".. TV-kanalerna slåss om rättigheter till sändningar av "viktiga matcher"... TV-Pucken (med femtonåringar) kunde bli en succé på sin tid och då är det ju faktiskt en gåta att inte en tänkt TV-Cupen (med svenska elitfotbollslag) också skulle kunna bli det... Med rätt kreatörer bara..
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-25 22:56
BBB//

Det är nog inte bara SvFF fel att cupen är ett fiasko, klubbarna tar ju den heller inte på allvar, med några få undantag. Jag tror det måste in mer pengar i den. Ta en del av placeringspengarna i AS och SE och lägg dessa som placeringspengar i cupen istället?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 22:48
Kurt// Ensam vet jag inte, men... Jag är för en rak serie vad det gäller mästerskapet. Den dramatik du, med all rätt efterlyser kan man om bara viljan finns uppnå i en cup värd namnet. Norge har lyckats, där sjuder det runt cupen. Med rätt kreatörer borde det vara rätt lätt att ordna även i Sverige, men SvFF är i det fallet helt handlingsförlamade...
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-25 22:39
Farsen...//

Tro det eller ej, men jag tror/trodde också Sixten skulle nå långt med rätt assisterande. Jag var mycket nöjd med den tilltänkta lösningen. Men när det gick prestige i det hela, då gav jag upp.

Vad gäller Hasse Borg så är han för rotad i Skåne med familj och hästgård. Jag skulle vilja ha in Erlingmark som sportchef.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-25 22:34
Blå Bergen Blues// Håller också med att utökningen var bra och kul.

Men sen, vilket jag förmodligen är ensam om i Sverige ;) , saknar jag slutspelet med kvart,semi- och final (gillade dock inte mästerskapserie).

Hela stan kokade ju i fotboll då och välfyllda arenor. Tycket det var kul. Kommer ni ihåg kvartsfinalen (eller om det var Semi) mot IFK på Eyra? ÖSK ledde med 1-0 till slutminuterna då Dala slog en vansinnig bakåtpassning. I returen vart väl ÖSK mer eller mindre bortdömda med en 2-3 straffar emot sig.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 22:26
Ämne: För att kasta om kur....
Bison// Jag är absolut för utökningen! på nittiotalet höll SvFF på att ta död på den svenska fotbollen med sin sk "mästerskapsserie" om 6 lag. Jag är absolut för 16 lag!
Angående starten (mitten av mars-10, antar jag att du menar) så fördes det här på forumet en lång diskussion för några veckor sedan. Majoriteten här verkar vara emot. Själv är jag positiv till spel fr o m mitten av mars t o m någon vecka in i november. Inser samtidigt att det talar för en övergång till höst-vår i allsvenskan.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 22:19
bison// Håller med dig! Vi skulle kunna ha en liten ruta i ovankant där det står att ÖSK-Karl vi ha bort Sjögren (+ Sixten som han själv tillade), så behöver han ju inte skriva det i vart och vartannat inlägg. Gärna också några små rutor om och huruvida Saywee månne har en "räka i ugnen" eller möjligtvis mött.... vad var det nu för fågel..?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 22:13
Farsen fortsätter (igen)// "Är det verkligen en högre nivå på en diskussion när man kallar någon oliktänkande för 'bolsjevik', 'tönt' mm?", haha! Bra sagt. Uttryckte mig väl dåligt. Vad jag menade var att när man lär känna en "motdebattörs" gränser så vågar man bli allt mer tuff. Om/när man förstår att denne "tål" tuffa påhopp.. Genom dessa tuffa påhopp så kan man förhoppningsvis få klargöranden. Men, för andra kan det te sig mest förvirrande.. som kanske detta inlägg gör...
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-25 22:05
Karl/ Jag tror på Sixten tillsammans med en bra assisterande. Däremot så känns Sjögren lite för orutinerad för att kunna vara chef för ett SM-guld-lag. Som sagt så tycker jag han blandar och ger alldeles för mycket. Borde inte Hasse Borg vara sugen på att komma hem?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-25 22:01
bison//

Lägg till Sixten, känner mig tämligen säker på att ingen av oss får uppleva ett ÖSK-guld med honom vid rodret och Sjögren som sportchef.
Örebro bison
2009-11-25 21:58
För att kasta om kursen, vad anser ni om utökningen av allsvenskan nu när det gått två säsonger?
Personligen är jag positiv, kanske inte så mycket med säsongsstarten 2010.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-25 21:55
Hmm.. Är det verkligen en högre nivå på en diskussion när man kallar någon oliktänkande för "bolsjevik", "tönt" mm?
Örebro bison
2009-11-25 21:55
Är ingen aktiv skribent på forumet längre. Har dock inte skrämts bort av någon hätsk stämning. Däremot kan jag hålla med om att det hetsas mot Sjögren i vartannat inlägg, den andra hälften handlar om Saywees räkor ;-).
Kan vi inte klistra in i toppen på forumet att ÖSK-Karl vill ha bort Sjögren?
Jag önskar vi kunde släppa den diskussionen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-25 21:47
Att jag "törs gnälla" på ÖSK-Karl beror ju på att jag vet att han tål "gnället". Och han vet ju att jag "tål" att bli kallad "bolsjevik" (eller vad det nu var) av honom... Vi ger och vi tar. Allt för att (om möjligt) lyfta diskussionen till en högre nivå. Men annars kan det ju vara svårt, när man inte vet var olika personers integritetsgräns kränks sas..
Örebro DaSa
2009-11-25 21:21
Ämne: Ang. Smutskastningen....
positiva eller negativa smällkarameller?:)
Örebro DaSa
2009-11-25 21:20
Vad skall vi diskutera på detta forum om vi inte får gnälla? :) Hela konceptet går väl ut på att man testar en idé/fundering man har och kollar vad andra tycker?!

F.ö. håller jag med ÖSK-Karl, så länge vi inte vunnit guld så kommer inte jag vara nöjd heller. Kommer fortsätta att gnälla på det som jag tycker är sämst för tillfället, innan var det att Nobbe spelade nu så är det bl.a. bristen på bra spelaraffärer som jag har synpunkter på.

Ytterligare en sak som jag inte gillar är att Sixten känns rätt så kortsiktig i sina spelaruttagningar. Han har ju knäckt både Basse och Berra och speltiden som t.ex. Per J fått i år är inte mycket att hänga i granen.
Annons: