/fotboll/osk/forum/5359.aspx/fotboll/osk/forum/5359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-28 12:21
Krontorps //Jaså är det han som är Anders Mogren? Visste inte vad han hette. Tack så mycket! Kul att de fortsätter med honom.
Örebro Krontorps
2009-11-28 10:49
//Vart tog den där storväxte unga mittfältaren vägen som imponerade under testmatchen tidigare? Nån som vet?

Det star om honnom i din lank, Anders Mogren, mittfaltare fran IK Gauthiod
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-28 07:42
Varför söker ösk så många spelare till mittfältet (se länk) där ösk har idag mest med folk? Dessutom tas Erik N in på allvar där i år + att man diskuterar Barsom.

Jag tror man vill skapa backuper eller spelare som kan gå in direkt för ÖSK U med allsvenska ÖSK som lockbete. Både ihöstas och förmodligen också i år är man på väg att lämna adelsmärket att laget är till för att utveckla individen till att individen skall ta upp - och nu - stabilisera laget i serien. Detta är väl på både gott och ont. Men bara man är ärlig mot spelarna så. Vilket man nog inte var mot Jidesjö och Frempong i höstas. Tycker nog det är helt fel att hålla kvar Jidesjö (som ändå spelade i div 1 stor del av förra säsongen) där för lagets skull, om man väljer att göra så. Han behöver få spela på en högre nivå. Vore jag honom skulle jag kräva det.

Vart tog den där storväxte unga mittfältaren vägen som imponerade under testmatchen tidigare? Nån som vet?

Lite off topic:

Såg Nordback på gymet igår. Konstigt att en sån spinkig person kan smälla på så i närkamperna. Hans smalben och mina handleder är väl ungefär jämbördiga i omfång ;). Men han har väl balans och är hård i kroppen antar jag.

Så blir det bio ikväll. Typ 5 år sedan sist ;) Bröllopsfotografen. Enda att välja. Bara massa dynga i övrigt på SF just nu.

Hockeyn går oroande dåligt just nu. Fahlandes "välscoutade" spelarimporter har väl visat sig vara allt annat än "välscoutat"
Örebro Djäflun
2009-11-28 00:21
Mr Oddjobb//
Ser att du redigerat ditt tvåmeningarsinlägg. Ändå stavar du så fel :D
Örebro Sekt. E
2009-11-28 00:19
Huruvida gais har fuskat eller ej är helt ointressant. Klubben är ett, för mig, synnerligen litet gupp i vägen mot framgång för de svartvita eleganterna.
GAIS Mr Oddjobb
2009-11-27 23:48
Klaga är bra men klaga i tid! Håll KÄFFT!!!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 22:59
Aspen // Bra regel. ÖSK lär väl använda den främst för att rädda kvar ÖSK U i 2:an tyvärr
Örebro Aspen
2009-11-27 22:12
Nya tävlingsregler nästa år:
Klubbar totalt kan låna ut sex spelare och två målvakter till klubbar i lägre divisioner för att utveckla spelare. Till en och samma klubb kan de låna ut fyra spelare plus en målvakt.
Örebro Bo Robin
2009-11-27 19:58
Jack // Vilken plats sa du att ni slutade på? Somna om..
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-11-27 17:41
Tråkigt det här med Wandersonsoppan. Syftet med överklagan var ju att få klarhet vad det är som gäller egentligen. Men nu har man fortfarande lika många obesvarade frågor. Ser förbundet den här frågan som en engångsföreteelse som man snart hoppas är glömd eller kommer det leda till tydligare regler? Vad händer nästa gång någong klubb missar att skicka in "papprena" i tid, kommer dom också att frias?
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2009-11-27 17:40
gais är mindre intressanta än Trelleborg gäsp
Örebro frrreddo
2009-11-27 17:01
ja hade inte gais haft wanderson så hade de varit go natt
GAIS MCM
2009-11-27 16:41
Välkommna till Göteborg nästa år.....och ni skall hit 3 ggr. ;)
Örebro Sekt. E
2009-11-27 16:16
Undrar om gais åker direkt ur nästa säsong, eller om de får kvala?
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 15:39
Skall bli intressant att se GAIS nästa år utan Wandersson.....
AIK Saywee
Tabellen ljuger väl ändå inte angående sopor ;-)

Fast egentligen borde det överklagas, för ingen har ju fattat vad reglerna innebär, inte ens Bajen eller Örgryte gjorde det.
Örebro Kurt von Traatt
Suck
GAIS Jack
2009-11-27 15:35
Skall även senaste beslutet överklagas, eller har ni gnällt klart nu? Synd, ni skulle ju haft poängen i den matchen, så bra som ni spelade!
Hahaha - så gött åt er - osportsliga, intetsägande sopor!
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-11-27 14:15
Att GAISarna fortsätter gnälla om Wanderson-fallet känns patetiskt, även om det känns frusterande med tanke på allt som hänt med Yunus. Men vem orkar bry sig om så gamla saker när det är en ny säsong att ta sikte på?

Ser gärna Barsom i svartvita tröjan nästa år. Tror han har en del att tillföra.

Läste nyss om att Peking får böter för en riktigt piss-grej, även om jag verkligen inte sympatiserar med Peking på något sätt känns det ändå otroligt onödigt med tanke på att ingenting hände. LSK-fansen är ju inte heller direkt kända för att sprida skräck på sina bortamatcher.
Örebro Kurt von Traatt
Janne Andersson slutar i Halmstad. Det börjar röra på sig i tränarfrågorna
Örebro Kurt von Traatt
Jo jag sa ju det. Om tex Kilen eller nån som är nära slutet på karriären så känns det ok.

Men jag håller med dig. Publiken skulle öka också med Barsom i laget. Ett mittfält med Barsom/Nordin/Bedoya kanske skulle bli lite väl offensivt.

Men övergå till 4-2-3-1 skulle lösa de problemen ;)

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-27 14:07
Eller så sänker vi snittåldern genom att peta Kihlen och stoppa in Barsom där istället. Ett av allsvenskans mest rörliga och frejdiga mittfält skulle vi få. Och oberäkneligt. Sen bryr jag mig inte om hur triangeln är formad. Alla de 3 gör ett kanonjobb över hela planen så jag bryr mig inte om att EN måste vara defensiv. Blir ju inte så lättläst mittfält heller där motståndarna vet exakt vem som stannar kvar i offensiven eller defensiven.
Örebro Erki
2009-11-27 14:01
Jag tycker vi kan kompensera Abgars "höga" ålder med att slänga in Berra istället för Wikström i startelvan ;)

Dessutom är det ju föryngring av laget att ersätta Kihlen med Abgar.
AIK Saywee
2009-11-27 13:52
Precis, Wivallius
Wivallius
2009-11-27 13:40
Saywee//

... och kanske Yunus som kanske kunde spelat ändå, eller?
AIK Saywee
2009-11-27 13:38
Tja, då vet vi vad som gäller, förhoppningsvis för alla lag, eller snarare vad som inte gäller, eller?

Tycker bara synd om ÖIS och Bajen som trodde att man måste ha papperen i ordning ...

... och ställde över spelare.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 13:38
Farsen fortsätter (igen)// Jo jag håller med. Barsom ÄR bra. Men det kanske inte känns så bra generellt om 8 av 11 tex skulle vara över 30. Vi måste ju trygga en viss återväxt. Dessutom gillar jag kanske bäst om ett lag har lite lagom blandat.

Jag ifrågasätter inte alls Barsoms kompetens och inställning. Tvärt om. Men jag ser helst generellt att nyförvärv av "gamla" spelare inte skall bromsa talangutvecking. Alltså att Mackan/Bedoya och de andra unga hamnar i kylen. De är ÖSK:s framtid.

Samtidigt som det vore roligt att se Agbar i ÖSK ;) Hehe

Men sen kan ju inte BARA skaffa spelare för att sälja vidare. Håller med. Man måste se en del på det sportsliga planet också.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 13:32
Wivallius // Ja det är kanske så

Suu Kiinn// Ja på annat sätt kan man inte tolka det. Det är bara att lägga ansökan på brevlådan och sätta igång och spela med spelarimporten.
Men vad händer om han får avslag en månad senare? ;)

Samtidigt. är det ju lite konstigt att IV anmäler GAIS för att använt en spelare utan uppehållstillstånd (arbetat utan tillstånd). Men det berör väl matcherna före ÖSK matchen och det är ju SFF:S veckoregel som räddar Gais där.

För mig är inte logiken runt detta glasklar men accepterar beslutet för fridens skull. hade för övrigt nästa glömt bort detta iaf.

Lycka till nästa år. Btw, tala om för Alex att ÖSK har en bra ung mittback till salu ;)
Örebro Erki
2009-11-27 13:31
Tycker det är tråkigt att dom stirrat sig blinda på att Wanderson fick uppehållstillståndet retroaktivt, när detta inte förändrade det faktum att han arbetade olagligt i Sverige under tiden han var utan tillstånd.

Han kanske hade rätt att vistas i Sverige, men han hade absolut INTE rätt att arbeta i Sverige när matchen mot ÖSK spelades.

Egentligen helt ofattbart hur GAIS kommer undan med detta, men SvFF upphör väl aldrig att förvåna.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-27 13:31
Suu Kiinni/ Fars är en fars. Farsa är en farsa.

Case closed! Lycka till nästa år!
Annons: