/fotboll/osk/forum/5358.aspx/fotboll/osk/forum/5358.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 21:34
Wivallius//

Ja, tänk om vi fick tillbaks Stefan Lundin, då vore tränarlyckan fullständig. ;)

Undrar när Baxters kontrakt med Finland går ut, om det sammanfaller med Sixtens borde det gå att göra ett rakt byte. Sixten bör ju vara en het kandidat i Finland efter sina framgångar med ÖSK?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 21:28
frreddo//

Skulle inte förvåna om Frempong blir Gefles nästa stora försäljning. De måste ju sälja för mellam 5-10 miljoner/år för att få ekonomin att gå ihop.
Örebro frrreddo
2009-11-23 21:22
frempong i gävle och tränar
Wivallius
2009-11-23 20:58
Saywee//

TICTAC kom väl heller inte tillbaks?
AIK Saywee
2009-11-23 20:56
Ämne: Han har ju inte lämn....
Vem är "han" som inte lämnat forumet? Detta är ju oerhört tolkningsbart, vi lämnar ju forumet till och från.

Jag saknar Mittåt.
AIK Saywee
2009-11-23 20:50
SyreAtom, jag undrade bara om ironin var riktat mot ÖSK eller mot HIF, mest för att förstå hur du tänkte eller det var kanske en ytterligare variant, att du tröttnat på "pågående tjat" och bara ville bryta av med något nytt. Menade inget illa, men det blir så känsligt ibland, jag vet inte varför?
Wivallius
2009-11-23 20:48
ÖSK-Karl//

'Varit med förr' kan tolkas på många sätt, t ex Benny, Thomas A, Peder Ståhl, Urban Hammar, Pelle Olsson, Axén m fl ..., t o m Stefan Lundin eller Jingblad, och kontrakt betyder ju inget för tränare, har vi ju lärt oss ;-)
Örebro SyreAtom
2009-11-23 20:44
saywee/

Vet inte om jag missuppfattade dig, men ditt inlägg går att tolka på flera sätt. Det var inte alltför tydligt om du nu menade att det var vänligt, kunde ha varit sarkastiskt...men skitsamma, det blev fel helt enkelt. ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:31
malge//

Cratz o Sixten ihop, det skulle väl hålla max en vecka? Antar att Cratz gjort sitt i elitsammanhang, trots att vissa bajernfans skriker efter honom igen.
Örebro malge
2009-11-23 20:22
ÖSK-Karl är det cratz kanske? och har bossonbeng kommit tillbaks
Örebro S E
2009-11-23 20:22
Han har ju inte lämnat forumet än iaf, som vissa andra ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:20
Saywee//

Det är inget nytt, han borde byta nick till Atombomb ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:18
Wivallius//

Ja, den är dötrist, men så är det väl när man tvingas hålla igen ekonomiskt. Det enda av intresse är om Berra och Porokara skall bli sålda och hur det löser sig med andretränare.

Frågan är väl bara vad den tilltänkta tänker nu när Sixten inte ville ha honom. Men han har ju varit med förr, så han kanske inte bryr sig?

KvT/
Vad tror du utan att nämna namnet, du borde ju veta vem han är? ;)
AIK Saywee
2009-11-23 20:14
Ämne: sluta va så känsliga....
Jag ställde bara en enkel fråga och SyreAtom verkade snedtända direkt
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-23 20:04
BBB//

Kände det på mig att alla lag före oss i maratontabellen vunnit SM-Guld och även lag efter oss, det är hög tid att även ÖSK vinner nu.

pemo/
Inkasten har jag inte tänkt på mer än att det är farligt när Anttonen kastar, håller med dig helt om att det är för få skott utifrån. Men Kilen har ju inte kunnat skjuta med sin skadade fot. Blir irriterad när jag tänker på hur många matcher han fick spela i onödan. Tycker även att det skapas för dåligt med chanser på fasta. Kan inte fatta att Vovven skall springa upp och slå högerhörnorna, det är ju ingen fart på dem, sedan skall han springa över hela planen igen.

Vad gäller andretränare så borde det varit klart nu, vi får se vem som vinner maktkampen mellan Sjögren o Sixten eller om det blir en kompromism. Sjögrens kandidat tyckte jag var klockren och jag kommer att skriva ut namnet här om det inte blir han. Sjögren eller om det är utskottet vill ha in någon som vågar säga emot Sixten och som är mer social än Rille vid sidan av fotbollen.
Wivallius
2009-11-23 19:42
Väldigt tråkig Silly season i år! Fy
Wivallius
2009-11-23 19:42
Boniek//

Var inte så känslig själv
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-11-23 19:35
sluta va så känsliga allihopa här, ni är ju som små flickor
o detta inkluderar alla! även saywee som jag gillar men tycker de börjar gå över gränsen.
tröttsamt
AIK Saywee
2009-11-23 19:07
Wivallius, nej troligtvis inte ...

... jag undrade bara om ironin riktades mot HIF eller mot ÖSK, men det har ju inte jag med att göra över huvud taget?
Wivallius
2009-11-23 19:03
Saywee//

Lönar sig inte.
AIK Saywee
2009-11-23 18:50
Ämne: saywee//

uhh?

....
SyreAtom, det var bara en vänlig fråga, en ärlig fundering ...
Örebro S E
2009-11-23 18:40
Henrik(ÖSK)// Sixten och Sjögren har ju inte gjort ett rätt hittils, så per automatik så kommer inte de framtida finnarna och den framtida värvningsstrategin att fungera.

Tacka vet jag juggarna, jag menar Krämaren har inte varit bling sen Dragan Djukanovic(St?) lämnade Örebro. De försökte höja statusen med en ombyggnad, men nådde inte riktigt dit.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-11-23 18:16
Ämne: Ämne: ÖSK-Kar....
Miroslav kuba// Hammarby är 44 poäng före i Marathontabellen men några poäng nästa år lär de ju inte ta :-)
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-11-23 18:12
Läst forumdebatten lite grann här de senaste dagarna och jag frågar mig: vad är fel med finländsk sisu? Porokara är ÖSK:s mest intressanta spelare sen Rubarth och Wirtanen har inte på något sätt gjort bort sig. Minns ni Walter Gigena?
Örebro Miroslav kuba
2009-11-23 17:53
Ämne: ÖSK-Karl// Du har rä....
Jaså vilka går vi om då? Jag har för mig att det skillde rätt många poäng upp till nästa lag i maratontabbellen sist jag kolla men men jag kan ha fel.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-23 16:51
Biopower // Ok, tack för svaret. Vi får vem de fiskar upp. Förr eller senare lär väl någon spelare som slutar läcka lite också så kanske vi får veta sanningen.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-23 16:44
Farsen fortsätter (igen)// Ja, men det förutsätte ju att vi får tag på de bästa finnarna. Och det har ju ÖSK inte fått hittills. Vi får se om de lyckas med Lyyksi.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-23 16:43
Nu fick jag en briljant idé till assisterande tränare! Ta in han bastugubben från svenskaspels reklam på tv! Han skulle göra underverk! Haha, fyfan vad underbara intervjuer. "HUR FAN KAN MAN FÖLJA EN SPORT OM MAN INTE KAN REGLERNA"!
Örebro Biopower
2009-11-23 16:43
Min påstådda vetskap om att det är Rille som står för kompetensen grundar jag på att jag genom åren lärt känna Rickard som en inte bara kunnig och seriös tränare, utan också som en oerhört modig coach som inte drar sig för att testa nytt och ungt när läget varit det rätta, om det finns missnöje med Rickard bland spelarna så inte är det de unga som gnäller. Jag har också haft förmånen att se ett par frivilliga träningar under Rickards ledning – mangrann uppställning och en härlig fart och koncentration hela passet. Men KvT säker kan man ju aldrig vara man kan ju bara ha mer eller mindre starka aningar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-23 16:40
Kurt// Ok! Jaha då får vi hoppas att finland utvecklats på fotbollssidan. De var ju nära VM så kanske är det rätt.
Annons: