/fotboll/osk/forum/535.aspx/fotboll/osk/forum/535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2016-08-16 14:54
Nu ska vi väll inte överskatta sanningshalten i något som sajten fotbolldirekt "avslöjar". Bara att avvakta och se vad som händer.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro foppa!
2016-08-16 14:54
Definitivt mer besviken på Broberg än Sköldmark om detta visar sig stämma.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-08-16 14:53
Men varför vill Broberg bryta då? Förstår ingenting...
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 14:53
Men av hans uttalande att döma stämmer det ju för fan.. Då instämmer jag i att han ska bänkas resten av säsongen... Då har vi andra altenativ att spela in till nästa år som faktiskt vill spela i vår klubb. Fy fan säger jag! (Om än kanske lite förhastat, än så länge). Men nu får fasiken Sköldis förklara hur detta hänger ihop. Känns ju inte seriöst...
Örebro Marta (hane)
2016-08-16 14:50
Det skulle delvis kunna förklara den ohämmade köpjakten efter offensiva spelare under fönstret. Men samtidigt inte förklara varför man då inte valde att sälja när vi erbjöds fina pengar för honom i vintras/höstas (vad jag uppfattat det som)
Örebro Cpt. Raw-P
2016-08-16 14:48
Ironiskt om Broberg skulle gå tillbaka till DIF. Då har vi betalat övergångspeng och full lön och fått han i gott slag. Så står Sköldis med mössan i hand och vinkar av honom när han sätter sig på Lindbergs buss (Enkel biljett mot huvudstaden).
Örebro T8
2016-08-16 14:48
Sjukt besviken om det stämmer med Broberg.
Örebro Pedretti
2016-08-16 14:46
Alltså vad fan Broberg....
Vad gör du?
Örebro Restalundsv
2016-08-16 14:45
Håller med er andra. Riktigt sjukt om det stämmer. Tungt avbräck isåfall speciellt när broberg är på g igen. Dock har vi ganska många på den positionen. Alfred omoh Nordmark besara ayaz och sema. Kanske därför vi garderat oss?
Örebro TommyS
2016-08-16 14:40
Trivseltorsten: Om Broberg fått en ensidig möjlighet att bryta - håller helt med. Men om man skrivit in en ömsesidig rätt att bryta efter 1,5 år med ett halvårs uppsägningstid så är det inte en jättekonstig lösning tycker jag. Kanske givet vad vi visste om Broberg då en relativt klok lösning i det enskilda fallet. Däremot var det korkat av Örebro SK att överlag göra sig så sårbara med utgående kontrakt 2016, och det prekära läget hade man naturligtvis koll på när man skrev kontrakt med Broberg. Så jag håller kanske med dig hur som helst.
Örebro Trivseltorsten
2016-08-16 14:29
Örebro Trivseltorsten
2016-08-16 14:27
Varför ska en bänkspelare från DIF ges en klausul om att få lämna hipp som happ? OK om det vart en stjärna med klara utlandsambitioner (Astrit) som vi inte kunnat värva från första början utan särskilda premisser. Alltså, den här klubbens kontraktskrivande...pallar fan inte...
Örebro TommyS
2016-08-16 14:15
@Karlstruum:

Men va fan. Men. Innan alla skriker avgå alla, ska vi tänka på att ingen av oss såvitt jag vet i alla fall tänkte mycket om Broberg när han skrev på. Vi kanske ville få en chans att komma ur om han inte presterade, och var tvugna att ge honom densamma. Det som däremot är beklämmande är att vi hamnat i sitsen med så många utgående kontrakt, där ingen förlängt, och det blir ju än värre om detta stämmer. Där har Sköldmark såklart ett stort ansvar.
Örebro TommyS
2016-08-16 14:02
Aftonbladet publicerar en lönelista idag. Pluslåst. Jag gillar inte riktigt att sådant publiceras så jag tänker inte vidareförmedla siffor här. Dessutom är uppgifterna långt ifrån kompletta. Det enda vi vet är att så här mycket deklarerade personerna som inkomst av tjänst i Sverige 2015. Låga siffror kan alltså ha många förklaringar. Men ett par reflekktioner:
1. Nordmark har en hög lön i förhållande till speltid. Om vi utgår ifrån att han inte vill sänka lön är det nog svårt att få ihop en förlängning.
2. Omoh hade på samma sätt en mycket hög lön för att vara Superettan och Östersund. Det var nog inte så dyrt att lösa honom från det kontraktet när han inte var en startspelare i år.
3. Om man tittar på löneläget generellt så är jag inte säker på att Kalle H och Crespo gjort några stora lönelyft. Tror att DG är den som fått mest påökt.
4. Med Batans lön är det lätt att se att vi föll bort i den budmatchen.
5. Helsingborgs lönetak är lika mycket struntsnack som vi visste att det var.
6. Vi är faktiskt mycket duktiga på att prestera efter plånbok.
Örebro Trivseltorsten
2016-08-16 14:01
Stämmer det är det ju bara att avgå Sköldmark, och Broberg kan gott få sitta bänk resten av säsongen. Trivs du inte, bad luck, då hade du kunnat lämna under fönstret...
Örebro Karlstruum
2016-08-16 13:57
Jag kokar.
Örebro Karlstruum
2016-08-16 13:53
Om detta stämmer är det den sjukaste klausulen som skrivits och borde ge Sköldmark sparken direkt. Enligt fotbolldirekt finns det en klausul i Brobergs kontrakt som han aktiverat. Och den klausulen ska vara att han får lämna gratis efter denna säsongen. Stämmer detta blir jag tokig. Då ska han fan avgå Sköldmark, på direkten.
Örebro TommyS
2016-08-16 13:32
Hoppas innerligt att polisen gör en mycket grundlig utredning. Svårt idag att inte lämna några spår om förövraren inte agerat ensam, så om polisen lägger tillräckligt med kraft kommer man att hitta trådar att följa. Fortsätta nysta tills man tagit sig hela vägen till källan. Och sedan, när domar fallit, hoppas jag att Jönköping Södra, Allsvenskan, C More, alla som lidit skada, kräver skadestånd. Säkerhet är bra, men det går bara att hålla säkerheten till en viss nivå innan inverkan på gemene man blir för betungande. Då är det viktigt att sanktionerna är tillräckligt starka för att verka preventivt för framtiden.
Örebro flesklepp
2016-08-16 11:40
@Karlstruum:
ok, det är väl för väl om det är så då. Ungefär lika illa om ditt scenario spelat på ö2,5 mål, avbruten match - pengarna tillbaka skulle ligga bakom det hela? Kanske?
Örebro Telle
2016-08-16 11:27
Man får väl hoppas att minst hälften av spekulationerna i artikeln är rykten och just spekulationer. Annars är jag farligt nära att skriva "Det var bättre förr..."
Örebro Karlstruum
2016-08-16 11:25
Flesklepp: Att man får rätt om man spelat på 0-3 resultat stämmer ju inte. Om det är en "skrivbordseger" på 0-3 alltså. Däremot om det är en spelskandal att man spelat på antal mål (säg ö2,5 mål) så betalas pengarna tillbaka pga avbruten match. Och skulle det vara så, så är det oerhört ledsamt för svensk fotboll.
Örebro flesklepp
2016-08-16 11:11
Det talas alltså om match-fixning. På en helt ny nivå kan man då tänka. "Vi spelar på resultatet 0-3 på JSödra-ÖFK och om det (som troligt är) inte går åt det hållet så betalar vi en (underårig) 'målvakt' att i slutminutrarna springa in och röja runt SOM OM DEN VORE JSödra-supporter så att matchen blir avbruten och ÖFK tilldöms segern med 3-0". Ja, herregud.
Örebro Telle
2016-08-16 11:04
@Nicknamn i ribban:

Ja, nu är väl inte Aftonbladet den mest pålitliga källan i världen, men nog är det allt mer än ett vanligt "supporterproblem" det handlar om den här gången?
Örebro Solzjenitsyn
2016-08-16 10:57
@Columbus:
Så det är mindre fair play att armbåga gamla lagkamrater än motståndare man aldrig spelat med? Däremot verkar ju inte kamratskap med lagkompisarna sitta i längre än kontraktet.
Örebro Telle
2016-08-16 10:56
Grym krönika som vanligt, TommyS.

AIK Nissesson
2016-08-16 10:46
17-åringen var maskerad, så tillvida att han hade fällt upp sin vita luva på luvjackan, enligt bild i Jönköpingsposten ...
Örebro Nicknamn i ribban
2016-08-16 10:42
@Columbus

Att det är ett supporterproblem förutsätter ju att killen är en fotbollssupporter. Mycket tyder ju på att det kan röra sig om ett spel på matchen, då han efter att ha hoppat på närmsta spelare bombhotar arenan. Matchen ska stoppas till varje pris.

Jag tror inte att en tonåring från Södertälje har speciellt mycket att göra med J-södra, som gör sin första Allsvenska säsong sedan -69 (?), eller Östersund, som grundades -96 och gör sin första Allsvenska säsong någonsin.

Sen är det väl inte speciellt vanligt med maskerade planstormare. Det motverkar liksom syftet, som i de flesta fallen är uppmärksamhet.

Det hela stinker ju spelrelaterat.
AIK Nissesson
2016-08-16 09:29
Columbus, jag instämmer med dig i dina inlägg, både bland spelare och bland publik finns det dåliga föredömen respektive idioter.

Huruvida det var smart eller inte, att vara maskerad, gör ju bara att det blir svårt att avgöra om JS skall straffas. Men brister i Stadsparksvallen's säkerhet har det ju iallafall varit.
Örebro Columbus
2016-08-16 09:09
Crespo lämnar ÖSK. En månad senare när han möter sina forna lagkamrater ger han en (avsiktlig) armbåge på Moberg.

Dibba lämnar Sundsvall. Mindre än en vecka senare möter han sina forna lagkamrat som avsiktligt(?) trampar honom på handen/armen när han ligger ner på gräsmattan efter en närkamp.

Fair play?
Örebro Columbus
2016-08-16 08:58
And here we go again: - Jönköpings skribent här på SF distanserar sig själv och sina medsupportrar till huliganen genom att direkt i rubriken skriva att den som skrev in på planen var en "okänd man". Min syn: Tydligen viktigt att skriva att huligen är o-k-ä-n-d. Här ska det inte diskuteras och problematiseras något endaste dugg när huliganen till synes inte är en äkta Södra-supporter.... - På fotbollskanalen.se finns en rubrik där någon, en fotbollsexpert antar jag, uttalat sig att det som skedde i Jönköping "inte är ett supporterproblem". Min syn: jaså, är det inte? Det är ingen som vet om människan gjorde detta "på egen hand" utan att ha snackat med någon annan på arenan om det. Inte för att det nu är en förmildrande omständighet för att inte klassa det som ett supporterproblem, tycker jag.
Annons: