/fotboll/osk/forum/5349.aspx/fotboll/osk/forum/5349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 15:39
Suck
GAIS Jack
2009-11-27 15:35
Skall även senaste beslutet överklagas, eller har ni gnällt klart nu? Synd, ni skulle ju haft poängen i den matchen, så bra som ni spelade!
Hahaha - så gött åt er - osportsliga, intetsägande sopor!
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-11-27 14:15
Att GAISarna fortsätter gnälla om Wanderson-fallet känns patetiskt, även om det känns frusterande med tanke på allt som hänt med Yunus. Men vem orkar bry sig om så gamla saker när det är en ny säsong att ta sikte på?

Ser gärna Barsom i svartvita tröjan nästa år. Tror han har en del att tillföra.

Läste nyss om att Peking får böter för en riktigt piss-grej, även om jag verkligen inte sympatiserar med Peking på något sätt känns det ändå otroligt onödigt med tanke på att ingenting hände. LSK-fansen är ju inte heller direkt kända för att sprida skräck på sina bortamatcher.
Örebro Kurt von Traatt
Janne Andersson slutar i Halmstad. Det börjar röra på sig i tränarfrågorna
Örebro Kurt von Traatt
Jo jag sa ju det. Om tex Kilen eller nån som är nära slutet på karriären så känns det ok.

Men jag håller med dig. Publiken skulle öka också med Barsom i laget. Ett mittfält med Barsom/Nordin/Bedoya kanske skulle bli lite väl offensivt.

Men övergå till 4-2-3-1 skulle lösa de problemen ;)

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-11-27 14:07
Eller så sänker vi snittåldern genom att peta Kihlen och stoppa in Barsom där istället. Ett av allsvenskans mest rörliga och frejdiga mittfält skulle vi få. Och oberäkneligt. Sen bryr jag mig inte om hur triangeln är formad. Alla de 3 gör ett kanonjobb över hela planen så jag bryr mig inte om att EN måste vara defensiv. Blir ju inte så lättläst mittfält heller där motståndarna vet exakt vem som stannar kvar i offensiven eller defensiven.
Örebro Erki
2009-11-27 14:01
Jag tycker vi kan kompensera Abgars "höga" ålder med att slänga in Berra istället för Wikström i startelvan ;)

Dessutom är det ju föryngring av laget att ersätta Kihlen med Abgar.
AIK Saywee
2009-11-27 13:52
Precis, Wivallius
Wivallius
2009-11-27 13:40
Saywee//

... och kanske Yunus som kanske kunde spelat ändå, eller?
AIK Saywee
2009-11-27 13:38
Tja, då vet vi vad som gäller, förhoppningsvis för alla lag, eller snarare vad som inte gäller, eller?

Tycker bara synd om ÖIS och Bajen som trodde att man måste ha papperen i ordning ...

... och ställde över spelare.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 13:38
Farsen fortsätter (igen)// Jo jag håller med. Barsom ÄR bra. Men det kanske inte känns så bra generellt om 8 av 11 tex skulle vara över 30. Vi måste ju trygga en viss återväxt. Dessutom gillar jag kanske bäst om ett lag har lite lagom blandat.

Jag ifrågasätter inte alls Barsoms kompetens och inställning. Tvärt om. Men jag ser helst generellt att nyförvärv av "gamla" spelare inte skall bromsa talangutvecking. Alltså att Mackan/Bedoya och de andra unga hamnar i kylen. De är ÖSK:s framtid.

Samtidigt som det vore roligt att se Agbar i ÖSK ;) Hehe

Men sen kan ju inte BARA skaffa spelare för att sälja vidare. Håller med. Man måste se en del på det sportsliga planet också.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 13:32
Wivallius // Ja det är kanske så

Suu Kiinn// Ja på annat sätt kan man inte tolka det. Det är bara att lägga ansökan på brevlådan och sätta igång och spela med spelarimporten.
Men vad händer om han får avslag en månad senare? ;)

Samtidigt. är det ju lite konstigt att IV anmäler GAIS för att använt en spelare utan uppehållstillstånd (arbetat utan tillstånd). Men det berör väl matcherna före ÖSK matchen och det är ju SFF:S veckoregel som räddar Gais där.

För mig är inte logiken runt detta glasklar men accepterar beslutet för fridens skull. hade för övrigt nästa glömt bort detta iaf.

Lycka till nästa år. Btw, tala om för Alex att ÖSK har en bra ung mittback till salu ;)
Örebro Erki
2009-11-27 13:31
Tycker det är tråkigt att dom stirrat sig blinda på att Wanderson fick uppehållstillståndet retroaktivt, när detta inte förändrade det faktum att han arbetade olagligt i Sverige under tiden han var utan tillstånd.

Han kanske hade rätt att vistas i Sverige, men han hade absolut INTE rätt att arbeta i Sverige när matchen mot ÖSK spelades.

Egentligen helt ofattbart hur GAIS kommer undan med detta, men SvFF upphör väl aldrig att förvåna.
2009-11-27 13:31
Suu Kiinni/ Fars är en fars. Farsa är en farsa.

Case closed! Lycka till nästa år!
2009-11-27 13:27
Kurt/ Tycker du ska strunta i om han är 23 eller 32. Han är bra på alla sätt. Att stirra sig blind på en spelares ålder tycker jag är lite negativt. Om Fillipo Inzaghi ville avsluta karriären i ÖSK hade du då sagt nej pga hans ålder? Jag börjar tröttna på alla som BARA ser en spelares ålder.

Allbäck, Henke, Bengt A, Alexandersson är väl hyffsade spelare.

Sen att det kanske inte går att sälja vidare denna spelare kvittar. Han kan (liksom de jag nämnt) höja ett lag så avsevärt att de andra blir en nivå bättre tack vare sin närvaro.

Wivallius
2009-11-27 13:24
Zucchini//

Det är över nu. Gå hem och lägg dig.
Wivallius
2009-11-27 13:23
KvT//

Lär som sagt var inte hända om inte klubben kan trolla med knäna.
GAIS Suu Kiinni
2009-11-27 13:22
Farsan fortsätter, "drabbat"? Sorry men nu måste väl även ni fatta att Wanderson hade tillstånd att spela mot er.

Wanderson hade giltig spelarlicens av SvFF hela tiden och fick retroaktivt arbetstillstånd samt uppehållstillstånd från Migrationsverket. Ska SvFF gå emot migrationsverkets beslut menar ni?

Att er klubb, precis som ni har, byggt sin uppfattning av det som gått att läsa i sportbladet och inte människor som tagit del av all fakta för att sen återge det utan att haft ett eget vinstintresse i frågan gör att er ledning framstår som ett gäng poängkåta amatörer.

Fast vår är ju inte bättre som glömde att lämna in ansökan från första början.

Men märk väl att det är praxis att det används retroaktivt uppehållstillstånd bland alla Allsvenska klubbar. T.ex. Wilton blev klar för Malmö precis innan starten av Allsvenskan och var med i truppen från första början. Trots att det tar 1-2 månader innan migrationsverket hinner fatta ett beslut. Anledningen att han spelar är alltså retroaktivt uppehållstillstånd.
Lyckas ni fatta vad vi har gjort från första början eller inte skiter jag i. Det är liksom er förlust annars.
Örebro Kurt von Traatt
2009-11-27 13:19
Känner mig väldigt kluven till Barsom. Han kan lyfta ÖSK på främst mentala planet tycker jag och självklart också till viss del spelmässigt.

Samtidigt är det en 30+ spelare till i truppen som också kommer kosta en del.

Vi behöver också en mittback till (oavsett om Berra drar eller inte eftersom han inte har Sixtens förtroende) och kanske en forward. Tycker Jidsjö borde plockas upp men han får säker stanna i ÖSK U för att officiellt "utvecklas" men för att hålla kvar laget i Div II.

Så det gäller att ha råd med det också.

Rent sportsligt: Om t ex Kilen får stå tillbaka för Barsom kan jag tycka det är ok. Men om Bedoya/Mackan/Erik N får stå tillbaka så då vette faan. Gillar om ÖSK jobbar lite "IFK mässigt" och vågar släppa på underifrån.

Men det mest troliga är väl kanske att Sixten skickar upp Basse till Berra på läktaren ett år.
Då bli han dessutom av med de "Språkliga barriärerna" på samma fluga.

Men Barsom i sig själv gillar jag. Absolut. Är bara lite osäker vilka effekter det får sportsligt och ekonomiskt. Och om det är kort- eller långsiktig tänk. Men erkänner att det skulle vara kul att se honom i de svartvita färgerna..som sagt..Jag är kluven ;))

Wivallius
2009-11-27 13:08
ÖSK-Karl//

Ja, tror jag förstår varför.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-27 13:07
Wivallius//

Barsom, nej det är riktigt. Förövrigt ligger det hela på is efter ett kortare möte med ÖSK. Främst i två år, du förstår nog varför, annars kan du pm:a mig.
2009-11-27 12:53
Skönt att Sixten är intresserad av Barsom! Hoppas på en tidig julklapp!
2009-11-27 12:50
Wivallius/ Är nog ingen som är förvånad. Skulle varit kul om det drabbat IFK eller AIK.
Wivallius
2009-11-27 12:10
ÖSK förlorade överklagandet om Wanderson, se länk
Wivallius
2009-11-27 12:07
ÖSK-Karl//

Din idé om nytt spelarinvestbolag lär väl inte vara till för 'gamlingar' som Abbe, eller hur, även om han är bosman?
Wivallius
2009-11-27 12:06
... men var skall pengarna komma ifrån? Hur mycket av ÖSK:s egna kapital på 3-4 miljoner kan de ta för en sign-on-bonus? Spelarinvest lär inte gå in i alla fall. Sen skall han säkert ha två-tre gånger så hög lön som t ex Glenn H.
Wivallius
2009-11-27 11:56
ernot//

Mycket spännande med Abbe
Örebro ernot
2009-11-27 11:47
ÖSK bekräftar Barsom intresse!
Wivallius
2009-11-27 11:39
ÖSK-Karl m fl//

Överhuvudtaget är Spelarinvest inte längre intressearde av att köpa in spelare så länge som skattetvisten är olöst. I stället funderar man på att sälja hela 'spelarinnehavet' till ÖSK Elitfotboll AB och endast finnas till som 90% ägare av detsamma.

Får Spelarinvest däremot rätt i skattetevisten kan de fortsätta med samma verksamhet som nu. Det finns någon dryg miljon i kassan tror jag så de skulle nog kunna vara med på ett eller ett par unga spelare om det skulle knipa.

Några få nya aktieägare dök upp på senaste mötet. Om det sedan är personer som kan tänka sig satsa miljoner eller 10 000 som jag, vet jag inte.
Örebro Aspen
2009-11-27 11:33
Varför skulle ÖSK lägga bud på Lyyksi?
Han är 26 år och har de tre senaste säsongerna spelat samtliga matcher i högsta ligan i Finland. Att gå till ÖSK som har ett väletablerat mittbackspar vore nog inte så smart. Skulle bara fungera om man bänkade Wikström.
Tror nog att ÖSK tänker sig en yngre och billigare mittbacksreserv.
Annons: