/fotboll/osk/forum/5345.aspx/fotboll/osk/forum/5345.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-11-30 23:29
ÖSK-Karl//Karlsson är väl en klok man som håller sig till sin läst dvs pengarna.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-30 23:26
Aspen//

En hel del av det du beskriver i ditt inlägg tror jag Zäta varit rätt man för att få till en förändring. Men det verkar vara en stor brist på kommunikation och var kommer Jan Karlsson in i bilden?
Örebro Aspen
2009-11-30 23:21
Wivallius//Situationen är knepig. Vem skickade tolken till träningen som sedan ingen pratade med? Tror att det finns en som inte har så vassa tänder eller som inte vågar bitas.
Tur att värvningstemperaturen även den ligger på nollpunkten. Om Alven och Roni lämnar nu skulle det kännas otryckt.
Den stackars Basse sitter nog i en dubbel rävsax. Ena saxen vill inte prata och den andra måste bita för att markera sitt revir. Undrar om Basse återvänder till detta trista klimat?
För övrigt vore väl det enklast om Åqvist stöttar sportchefen och utskottet, slår näven i bordet ställer ulitmatum även han. STÖRST ÄR ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-30 23:16
Wivallius//

Jag är undrande och besviken. I England verkar det ju som tränaren har all makt (tills han sparkas). Frågan är hur det är i Sverige? Eller är detta bara en självklarhet för finskt ledarskap som ju onekligen är lite unikt?

Det kan ju även vara så att styrelsen tyckte det var bra med en sjätteplats, men någon mer än Larsen borde ju reagera på att ungdommar som Erik Nilsson och Berra knappt fick spela.

Jag tycker det är mycket som går att läsa mellan raderna i Alvbåges blogg idag.
Wivallius
2009-11-30 23:05
Aspen//

Skall en person vara kvar som en nickedocka i en klubb för att arbetsmarknaden är dålig? I så fall får Åqvist lyfta ut honom. Allt annat är bara att sabba klubbens trovärdighet i alla värvningsföretag. Skall agenterna/spelarna tro på vad Sjögren säger? Skall Basse lyda en sportchef utan tänder och utan bett?
Örebro Aspen
2009-11-30 23:03
Wivallius//Med dagens arbetsmarknad är det inte sannolikt att vår sportchef avgår.
Wivallius
2009-11-30 22:57
Om sportchefen får pisk i en rekrytering av tränaren måste antingen styrelsens ordförande gå in och slå näven i bordet och skydda 'sin' sportchef, eller så måste sportchefen avgå.

Det måste vara tydligt i en organisation inom vilket område som varje person har ansvar och befogenhet ... och ansvar och befogenhet måste ALLTID gå hand i hand annars kantrar en organisation ganska snabbt
AIK Saywee
2009-11-30 22:56
Nagelfadern, ursäkta än en gång, men sådana frågor är uppe lite då och då och jag har för dåligt minne, kanske att svartvitt eller ÖSK´s officiella har någon bra uppdatering nu under silly season när det ändrar sig så fort.

Men startelvan kan vi ju inte gissa idag, kanske Abgar är med, vem vet, och hur många år framöver?

Saknar Mittåt, han kan sådant!
AIK Saywee
2009-11-30 22:47
Ämne: Någon som har koll p....
90 minuter plus eventuell tilläggstid ;-)

Förlåt!
AIK Saywee
2009-11-30 22:44
Sekt. E, ja det är mycket konstigt, organisationen, "kommunikationen", behöver en "anda" eller en "ande" som drar mot guldet.

En svartvit sådan, ingen vet idag, vad eller vem eller vilka, som ligger bakom denna "tränarsåpa".

Om det som återges är sant förstås ....?
Örebro Nagelfadern
2009-11-30 22:44
Någon som har koll på hur långa kontrakt alla spelarna har? Iaf i startelvan.. ?
Örebro Aspen
2009-11-30 22:38
ÖSK-Karl/jag tycker att tränaren måste acceptera om utskottet, styrelsen och spelarna har en linje. Annars är det något stort fel. En person kan inte få ha veto i klubben. Inte ens Zlatan.
Blir det sedan en jobbig period för laget blir tränarens situation lätt utsatt.
Örebro Sekt. E
2009-11-30 22:36
Nog är det konstigt om Z blivit "lovad" jobbet som andretränare utan att Sixten varit positivt inställd till det.
Örebro Aspen
2009-11-30 22:31
Kilen tycks fortfarande lida av sina problem med foten. Hoppas han blir ok till säsongen startar. Jag vill absolut inte se skadade spelare i startelvan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-30 22:29
Aspen//

Jag vet inte om idén med Zäta kom från utskottet eller Sjögren, bara att dessa stöttade den, men om inget drastigt händer så stoppade "perkälä" något jag tror hade blivit mycket bra.
AIK Saywee
2009-11-30 22:29
Vilken himla röra, vem vilka bestämmer vad i klubben, drar alla åt samma håll ...

Bollkallar
Målvaktstränare
Finansiärer
Kommunen
2:e tränare
Kubaner
Sponsorer
1:e tränare
Trogen publik
Medlemmar
Näringslivet
Spelare
NA
Annan publiik
Örebroare
etc etc etc

ALLA GEMENSAMT MOT GULDET!!!!!!

Örebro Aspen
2009-11-30 22:20
Klubben i detta fall måste vara styrelsen, fotbollsutskottet och spelarrepresentanter.
Vad vill dom i tränarfrågan, frågar jag mej?
Eller är det "Management by perkälä" (kan utövas av VD, Sportchef, tränare, ordförande) som styr i ÖSK?
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-30 22:16
Saywee//

Ja, nog luktar det prestige lång väg. Men vem är det som bestämmer det sportsliga, är det VD, Sportchef eller tränaren?

Jag blir bara så oerhört besviken, Zäta kändes klockren. Han är social, vinnarskalle och populär i spelarleden. I det längsta har jag hoppats på att det skulle lösa sig.

Dessutom är/var väl Zäta den enda i klubben som varit med om att vinna SM-guld?
AIK Saywee
2009-11-30 22:14
Aspen, jag gillar ditt riktmärke!
Örebro Aspen
2009-11-30 22:12
Tycker det här med assisterande tränare börjar likna samma visa som när Walker försökte trycka ned Hammar. Varvid Hammar lämnade för SvFF.
1:a tränaren kräver absolut makt över laget. Dom som har egen vilja lämnar skeppet.
Walker-skeppet kantrade och nästan sjönk efter ett ½ år. Vi får hoppas att det går bättre denna gång.
Det tycks vara svårt att sätta upp ett fungerande tränarpar. För en del funkar det, för andra funkar det inte. Jag tycker att riktmärket bör vara att klubben är störst.
AIK Saywee
2009-11-30 22:05
Ämne: Jaha, då är det väl ....
AjAj, detta luktar inte riktigt bra.

Kan det vara ett av de fulaste P´en jag känner till, som spökar, Prestige?

Jag som vill att det skall lukta svartvitt guld, snart ...
AIK Saywee
2009-11-30 22:00
Hur är det med fönstren, skall de stängas nu när minusgraderna är på väg ...

... nej, varför kan jag aldrig sluta fåna mig, egentligen funderar jag faktiskt över vad som händer på "marknaden" angående öppettider eller när det är stängt. Köp och sälj helt enkelt?!

Anledningen till detta inlägg är att snart blir det månadsskifte, den gråa, blöta, lungna november byts ut mot en något hetsigare, stressande och slaskigare december.

Men Talgoxen hälsar att sol är på gång :-)

... och "håll alla dörrar öppna".
Örebro Aspen
2009-11-30 21:58
En olycka kommer sällan själv - ÖSK-talang knäopereras.
Örebro ÖSK-Karl
2009-11-30 21:51
Jaha, då är det väl dax att avslöja namnet på den som skulle blivit assisterande i A-laget om inte interna strider stoppat det. Lars Zetterlund är namnet och tanken var en rokad med Rille. Zäta känner talangerna och ligger även bra till i övriga truppen.

Jag tyckte det var en perfekt lösning, men efter de meningsskiljaktigheter som uppstod förstår jag att Zäta väljer att säga upp sig. Om man ena dagen blir lovad jobbet som assisterande i ett AS-lag och och när sedan en viss person går i taket är jobbet väck.

Lycka till i framtiden Zäta!
AIK Saywee
2009-11-30 21:40
DaSa, tackar, detta är intressant (tränarrotationen), vad kommer att hända och framförallt varför, VARFÖR?
AIK Saywee
2009-11-30 21:26
Ämne: Saxat från Alvbåges ....
Ett stycke i detta inlägg fick mig att tänka på hur stabilt en "pall" med tre B´en alltid står, oavsett underlag ;-)

Berra, Bedoya och Basse???

Kan detta vara en stabil "pall" eller snarare "mall" för ett lag som tar ett framtida guld, det är väl inga gamlingar precis?
Örebro DaSa
2009-11-30 21:23
I länken ovan samt skriverierna om att Rickard och Sixten skulle gå skilda vägar.
AIK Saywee
2009-11-30 21:16
Ämne: Kan ÖSK-Janne vare J....
DaSa, jag tror, att fler än vi tror, är inne och läser på detta forum.

Tränarrotation, vad/var har du läst eller hört om detta?
Örebro DaSa
2009-11-30 19:40
Ang. tränarrotationen i ÖSK så är det väl upplagt för att Rickard kommer att ta över ÖSK ungdom nu när Zäta tackade för sig?!

Men jag förstod inte riktigt om det var Zäta som sade upp sig eller om han inte fick fortsatt förtroende?! Ngn som vågar sig på att spekulera i om lönenivån är samma för chefstränare för ÖSK U som assisterande för ÖSK?
Örebro DaSa
2009-11-30 19:36
Kan ÖSK-Janne vare Jan Karlsson? :) Vore kul om de var inne på Svenskafans och läste ibland.

Ett tips till Janne är att istället för att ge Basse ett löneavdrag när kan behagar dyka upp så ge honom möjligheten att "börja om" och förlänga sitt kontrakt med ÖSK ett par år. Självklart skall han inte ha ngn signing-fee.

Vore kul om ngn kunde ge en mer detaljerad rapport om hur provspelarna skötte sig. Även en uppdatering av Silly-season sidan skulle vara efterlängtad.
Annons: