/fotboll/osk/forum/5336.aspx/fotboll/osk/forum/5336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-12-08 12:47
Förlåt, eller ursäkta, att jag tjötar, men när man i laborerandet får väntetid, beroende på lokaliteternas belägenhet och hur väntetiden skall prioriteras kan det bli så här ...

.. det svartvita forumet är oftast en glädjekälla, som får mig att må bra, ibland inte, men "skitsamma", jag är mer stärkt än någonsin efter allt stöd, och lämnar inte detta forum med tummen i munnen som en lipsill.

Ni får nog tyvärr dra´s med mig så länge mina fingrar orkar skirva här.

2010 tar vi ...b...
Örebro Sogen
2009-12-08 12:41
Ämne: Saywee//

Det är m....
Är det ett utbrett missnöje i spelarinvest, eller är det bara Ösk-Karl som står för det?

AIK Saywee
2009-12-08 12:29
Wivallius, dessutom, ditt inlägg (12.22) blev lite roligt, det är skillnad på "Ryckte" och "Rykte"

Rykte är dock två olika ord, men jag menar rykte som uttalas rykkte och inte rykte, för då handlar det om eld och aska eller vad det kan vara ....

2010 kan vi faktiskt ta dubbeln :)

Edit preciserar ...
Wivallius
2009-12-08 12:27
Saywee//

Det är möjligt ÖSK kan klara EN hög lön i och med att man 'sparkat' ett antal låg- eller medelavlönade. En värvning av spelare under kontrakt är nog uteslutet men kanske kan man ta en 'medelhög' sign-on-bonus för EN bosmanspelare på egna medel, eftersom jag tror det kan finnas 3-4 miljoner i eget kapital i ÖSK Elitfotboll AB. Men vi måste ju ha en buffert också om publiktappet fortsätter eller om man inte uppnår sponsorsmålet. Att Spelarinvest skulle gå in är uteslutet p g a de skäl jag angivit för ett par dagar sedan.
Wivallius
2009-12-08 12:22
Saywee//

Absolut. Kan dock inte låta bli att reflektera över hur bra det kan bli även när man värvar en 'icke-bomb'. Vem hade trott detta när Almebäck kom? De flesta ryckte väl bara på axlarna?
AIK Saywee
2009-12-08 12:19
Uhlán, jag vet, jag var ju där, liksom Alvbåge som hälsade på Storm_90 efter matchen.

Vad vill du åstadkomma med detta inlägg?
Örebro Uhlán
2009-12-08 12:09
Ämne: Sekt. E//
Lugn, jag....
Nu var det ju Westman som stod i cupen ;)
AIK Saywee
2009-12-08 12:09
Planetens framtid avgörs inte idag, men vi får kanske ett framtida steg i Köpenhamn, eller?

Skall vi satsa på konstgräs fortsättningsvis, vid dessa "polartrakter" eller kan naturgräset växa på en varmare yta i framtiden?

GOK!
AIK Saywee
2009-12-08 11:56
Ämne: Boooom! ... vill vi ....
Wivallius, förra säsongen fick vi bl. a. Almebäck i stället för Zavadil eller Bamberg och med facit i hand blev det riktigt bra, men vem vet, det kunde också ha blivit ännu bättre med någon av "bomberna" i laget?

Sedan misstänker jag att det handlar om olika lagdelar ...?

Har du ställt undan kryckan?
AIK Saywee
2009-12-08 11:45
Gudjohnsen, Gud Johnsen, GOK?

Njaej, men vem vet, bara det inte blir en Kinapuff, fast de rykten jag uppfattat är ingen liten "bomb".

Vet inte hur det skall "gå till" i organisationen om jag börjar fundera, finns det några slantar överhuvudtaget, säljs några spelare, bantad trupp innebär väl lägre kostnader, eller? Men hur ser det ut i den svartvita framtiden, ekonomiskt alltså, på väg mot det lovade guldet?

Mina frågor och funderingar blir så många under RS eller som så många kallar SS.
Örebro mustard
2009-12-08 11:38
Ämne: Ja, Almebäck var ju ....
haha! exakt! har hört att han ska vara på gång! ;)
Örebro Elias_gbg
2009-12-08 11:36
Ämne: Boooom! ... vill vi ....
Det är väl det som är spänningen med bomber är att man aldrig vet var det blir av dom. Ibland är dom en blindgångare, ibland en kinapuff, eller en atombomb.
Örebro N. Bates
2009-12-08 11:35
Ja, Almebäck var ju inte ett namn som small högt, men senare visade sig vara en stabil bomb.
Sen är det väl lika bra att jag nämner namnet som tids nog ändå kommer upp som idé om bomb: Gudjohnsen!
Ha, ha, ha!
Wivallius
2009-12-08 10:59
Boooom! ... vill vi höra. Ifjol briserade aldrig bomberna. I stället fick vi Almebäck. Vilket var bäst tycker ni?
AIK Saywee
2009-12-08 10:53
mustard, ja det är faktiskt så att jag börjat "skriva" om bomber, jag vill ju muntra upp lite och ge en spänning inför den "hemliga" julhelgen och den "bombade" nyårshelgen ......

2010 tar vi dubbeln?
AIK Saywee
2009-12-08 10:47
Rudolf Blodstrupmoen, snart förväntar jag mig att se ditt namn dyka upp bland de norska skidskyttarna :-)

Jag är en riktig mussla, när jag "fått fortroende". Det trevliga är att det handlar om vad två "olika" personer sagt/skrivit, spännande tider är det, som alltid innan julklappar och nyårsbomber levererats.

2010 tar vi dubbeln om allt klaffar :-)
Örebro mustard
2009-12-08 10:47
jaha, nu har det börjat snackas bomber igen. Jag får déjà vu...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-08 02:02
Saywee// Så najs med lite sköna rykten. Den första man tänker på först förstås är ju Abbe. Men jag antar att det inte är någon idè att gissa, du lär inte avslöja nått iaf va? ;)
AIK Saywee
2009-12-08 01:45
Djäflun, jag går inte nattpass, måste sova snart, men är mycket förväntansfull ...
Örebro Djäflun
2009-12-08 01:39
Saywee//
Då hoppas jag att jag tycker som du och att allt klaffar:)Trevliga svartvita nyheter är bra kickar när man går nattpassen.
AIK Saywee
2009-12-08 01:19
Djäflun, jaa du, infektionstider som det är, men jag är faktiskt besprutad mot "svinis", det känns tryggt.

Jag har bara fått en indikation, ett rykte, ett meddelande om något som kan tänkas hända om allt klaffar.

Händer detta, som kan tänkas hända, så blir iallafall inte jag besviken, tvärtom!!!

Tiden går ganska fort och snart måste väl nyårsbomberna släppas?
Örebro Djäflun
2009-12-08 01:07
Ämne: Jag har fått ett tre....
Trivsamt inlägg på det här småinfekterade forumet. Mer antydningar om rykten vill vi läsa om. Kan det vara någon som blivit såld för en massa stålars? Kommer B Lennartsson in och stödjer våra kamerunianer? Barsom på G?
AIK Saywee
2009-12-08 00:26
Storm_90//
Ditt inlägg 19.30

OKEY, Hisingenstrulet har jag också släppt, men det finns mer att fundera över?

Det känns bra att det är högt till tak och att vi svartvita forumskribenter kan enas ibland, trots så olika åsikter om verkligheter.

Lusläsningen av de senaste 200 inläggen, vid vilka jag bland annat försökt förstå din baktanke eller eftertanke eller vad du egentligen hade för syfte mot mig, är fortfarande en gåta?

Jag vet att vi genom årens lopp ofta haft helt olika åsikter, dessa har oftast berört våldstendenser eller liknande fenomen inom fotbollen, det är ju ganska tråkigt att det skall vara så, men som skrivet vi tycker olika om flera "saker".

Det du skrivit om mig de senaste dygnen är så vidrigt och bedrövligt lågt att jag inte orkar eller vill kommentera vidare. Men, som tidigare skrivet tycker jag att du är juste som tar tillbaka dina skriverier om att jag ljuger, för det är en "konst" som jag inte behärskar, att ljuga alltså.

I framtiden på detta forum förstår jag att vi kommer att supergranska allt som skrivs, och även mellan raderna, men när det gäller gränser, som du beskrev att vi har olika, så är det helt rätt.

Vi har olika gränser för vad som är acceptabelt i olika sammanhang, kanske en åldersvariant trots allt, vad vet jag?

Jag är fostrad under mitten av förra århundradet, där vuxna människor i min familj, släkt och vänner och andra vuxna, nästan inte behövde förklara var gränserna gick. De bara fanns där.

Dagens samhälle, i många sammanhang, skulle kanske erbjuda en bättre framtid för mina barn och barnbarn etc, om allt fler vågade sätta gränser.

2010 tar vi dubbeln
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 23:15
Saywee // Ja nog är den tråkigaste silly på många år iaf. Det man kan hoppas på är om ÖSK kan knyta tills sig några av talangerna som skall testspela. Mogren kanske särskilt.

Men snart kan man man ju kila ned och titta på första matcherna :o)
AIK Saywee
2009-12-07 23:09
KvT, tackar, men på senhösten verkar ju irritationen tagit över i många inlägg.

Om två veckor från idag räknat, vänder det, vintersolståndet, den 21 december, sedan vänder det sakta men säkert!

Framåt i tankarna mot våren, 2010 tutar talgoxen innan premiären mot ÅFF, snögloppet, slasket, is-eländet och frosten är över och dagarna är mycket ljusare och solen börjar värma.

Attans vad jag längtar :-)
Örebro örebrotjejen
2009-12-07 23:04
haha är det någon som vart inne på NA.se och lyssnat på tönten som tycker Degerfors är såååå
Mycket bättre än ÖSK ?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 22:58
Saywee // Tror nog ingen irriterar sig på det. Jag gör det nästan aldrig.
AIK Saywee
2009-12-07 22:55
Ytterligare en liten detalj, som några kanske irriterar sig på, när jag gör inlägg, är varför jag inte alltid trycker på "svara inlägg",
men efter ett antal svar blir hela följetongen obegriplig med avseende på vilket inlägg man syftar.

Därför har jag ibland och numera börjat relatera till ett visst nic och ett speciellt klockslag.

Ursäkta, får nog ta detta via SF.
AIK Saywee
2009-12-07 22:46
KvT, intresssant och rimligt inlägg 22:39.

Bland de två fula S´en som ofta nämnts här på detta eleganta forum, har vi ofta glömt det tredje, Styrelsen ... eller?

Det finns ytterligare ett S som sabbar och det är inte Saywee, vad kan det vara?

2010 tar vi dubbeln. (punkt slut)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 22:40
Aspen// Ja, att skicka spelare till KIF lär ju inte ge något längre. Så det lär bli ÖSK U.

Saknar dock ett samarbets lag på en något höge nivå där spelare som vuxit ur 2:an kan spela. Tycker ff den heliga kon Degen hade varit perfekt. Vi har en SE klubb på 50 km avstånd. En klubb som är ganska fattig. Men samarbeta? Nejnejnej - Det går minsann inte. För då skulle skogssmurfarna (för att använda Fahlanders uttryck) gå i taket. Det går inte för sig.

Någon här sa att det är milsvid skillnad mellan Div III och II (sedan jag gnällt på att jag inte tycker spelare skall stanna i ÖSK U för lagets skull när de vuxit ur kostymen). Men vilken skillnad är det då inte mellan Div II och AS?
Annons: