/fotboll/osk/forum/5335.aspx/fotboll/osk/forum/5335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:46
ÖSK FANS//

Alvbåge köptes ju för att säljas vidare. Det var i samförstånd mellan båda parter. Hoppas han stannar hela 2010, men risken finns att han går redan i vinter annars under VM-uppehållet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:42
Storm_90//

Det beror på vad du menar med bra betalt, alla spelare i AS är generellt enligt mig överbetalda. Men ÖSK ligger väl någonstans i mitten av löneligan.

Skall man plocka in en annan spelare om Porokara går gratis skall ju denne ha en massa Sign-on pengar.
Örebro Storm_90
2009-12-06 23:34
Ämne: ÖSK FANS//

Efter ....
Är inte så insatt men Roni och de andra lär väl ändå ha bra betalt? Och det är ju spelare i andra klubbar som också bli bosman eller free agents, då kan vi ju värva dem istället men bla ronis lönepengar?
Men ja jag tycker han ska säljas.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:29
ÖSK FANS//

Efter nästa säsong är Porokara bosman och går utan att ÖSK fått ett öre i ersättning. Han är inte intresserad att förlänga, är det då inte bättre att sälja honom för X antal miljoner?

Med dagens styre regnar det inte manna över klubben, glöm de 15 miljonerna som trillade in genom Spelarinvest, de är i princip slut.

Mycket illa men förstående att Zäta sa upp sig. Det är troligen som DaSa skrev, 2010 är vår sista chans på länge till något stort.
Örebro Storm_90
2009-12-06 23:26
Ämne: Wivallius//

Jag v....Tyvärr så är det just det han har gjort... Som tur är så verkar inte många här inne tro på vad han skrev för då skulle det blåst orkanvindar här inne nu.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-06 23:21
Wivallius//

Jag var tvungen att akut åka utomlands några dagar, vad har hänt med Saywee? Inte en chans att han skulle sprida några lögner.

Ställdes det några frågor om Zäta på medlemsmötet?
Örebro Storm_90
2009-12-06 22:38
Wivallius//
Läs igen skrev inte någonstans att alvbåge stog. Jag såg cupmatchen på hissingen dock inte seriematchen.
Men du kan bortse från det sista i mitt förra inlägg.
Örebro Storm_90
2009-12-06 22:30
Ämne: Saywee//

Var är d....HEHEHE ja du allt rolig du... Måste fråga dig tycker du att det är okej att någon med stort inflytande här på forumet går runt och sprider lögner om andra ÖSK fans?! Fattar inte hur du tänker helt ärligt talat och ja jag var otrevlig och kommer fortsätta vara det till han säger vilka jävla lögner han sprider. Jag och Saywee har haft många hårda diskussioner genom åren men jag har altid respekterat honom framtills den stora lögnen. Hur skulle du känna om du skulle få en stor fet lögn på dig här skulle inte du gå i taket då( för det var det som hände mig bla? Och jag anser att Saywee inte bör komma tillbaka till forumet innan han har bett mig och alla andra som var på Hissingen och stödde vårat ÖSK 100% hela matchen om ursäkt för sin lögn.
Det är en grej om något hänt men blir enormt uppförstorat men en helt annan när det är en lögn.
Om han dock ber om ursäkt på forumet om det han gjort stryker jag ett strek över det och han har åter min respekt ( om han nu vill ha den, men att bakatala andra är inget jag kan låta gå utan att reagera)
Sen så måste jag säga att du har en väldigt konstig inställning till andra ÖSK fans, när du säger att du tror honom? Känns som om det skulle blivit en debatt om det direkt efter matchen om det var sant eller?
Örebro DaSa
2009-12-06 20:41
Ämne: Fattar inte hur vi s....
Haha, hoppas du söker Sjögrens jobb den dag han slutar för man hör att det är "sportchefsvirke" i dig.

Du kan väl berätta hur ÖSK skall ersätta Basse, Berra, Porokara och Wiken efter nästa säsong utan att sälja ngn spelare. Öka sponsorintäkterna med ngr miljoner under lågkonjukturen?! Om vi har tur kanske vi har pengar att förlänga Almebäck och Bedoyas kontrakt nästa år så vi slipper att även de går som bosman.
Örebro ÖSK Fans
2009-12-06 19:57
Fattar inte hur vi ska kunna vinna sm-guld om vi ska sälja dom bästa spelarna?!?! det är varumärket ösk samt sponsorer näringsliv publik som ska generera pengar till klubben...

sälja porokara o alvbåge?? jojo det dummaste jag hört!
Wivallius
2009-12-06 18:45
BBB//

Problemen med Spelarinvest (som jag försökt påpeka tidigare) är två:

1. Finns väldigt lite pengar kvar. Dock finns det så mycket att man i princip skulle kunna gå in i ett par unga spelare för att få dem att stanna några år.

2. Skattetvisten gör att alla investeringar läggs på is OAVSETT om man skulle haft pengar eller inte.
Wivallius
2009-12-06 18:29
BBB//

När det gällde sponsorer såg det 'bra ut' men man hade inte än 'uppnått målet'. Spelarinvest nämndes inte ens, inte heller några värvningar eller ens att man sökte några spelare.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-06 17:49
Wivallius// Ok. Sades det nåt om sponsorsflykt och slut på pengar i spelarinvest?
Wivallius
2009-12-06 17:07
BBB//

Frågan kring tränare i talangtruppen och assisterande i A-laget skall vara klart till träningsuppstarten efter juluppehållet, enligt medlemsmötet igår. Jag kan inte säga att det beskedet direkt lugnade mig. Dock stannar uppenbarligen Rille i A-laget fram tills dess, så det akuta är väl inte så akut längre om man säger så. dessutom har ju klubben tappat Z vilket jag tycker är synd.
Örebro DaSa
2009-12-06 16:42
Verkar inte vara slagsmål om att få värva Porokara, men självklart skulle jag också hellre vilja sälja honom.

cellblock// Är det du som går in med ngr miljoner nästa säsong till nyförvärv när pengarna är slut? Kom med ett konstruktivt förslag vilka spelare som kan säljas för att få in samma pengar.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-06 16:33
Säljer hellre Porokara än Alvbåge. Tror det är lättare att hitta en ersättare där.
Örebro cellblock
2009-12-06 16:32
Ämne: Om det finns bud på ....
Förstår inte hur man äns kan överväga att vilja sälja Alvbåge. Han är en ikon i klubben och ska aldrig säljas.
Örebro DaSa
2009-12-06 16:12
Om det finns bud på Alven så skulle man ju kunna sälja honom lite billigare än planerat från början och sedan kontraktera Bahne som är kontraktslös. Då fyller vi på kassan samtidigt som vi inte försämrar målvaktsposten så jättemycket.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-06 16:12
Aspen// Jo, jag är medveten om hur den moderna fotbollen fungerar. En av affärsidéerna, vid sidan om att vinna titlar är att "köpa billigt och sälja dyrt". Tråkigt iofs att det är så, vore roligare om svenska ligan var så attraktiv/ höll sådan klass att de stora spelarna stannade. Nu är det en gång för alla inte så och det var inte det mitt inlägg handlade om, utan om vilken den rent formella ansvarsfördelningen i klubben är. Någon som vet vad som står i sportchefens arbetsbeskrivning? Om jag skulle gissa så är sportchefen ansvarig för det sportsliga resultatet medan vd är ansvarig för det ekonomiska. Båda ansvaren bör rimligtvis ha ett längre perspektiv än det innevarande året.
Örebro Aspen
2009-12-06 14:49
Blå Bergen Blues/I och med Bosman MÅSTE spelare säljas innan kontraktet löper ut. Ju senare försäljning, ju billgare blir spelaren. Löper kontraktet ut - skänker man bort spelaren.
Annars finns inga pengar att köpa nya spelare för, om det inte finansieras inom driftbudgeten eller via speciella sponsorsinsatser.
Det är den situationen ÖSK hamnat i då Spelarinvest pumpat in 15 Mkr men bara fått ca 1 mkr (Haginge) tillbaks.
Ta MFF som exempel - man är ju Sveriges rikaste förening tack vara försäljning av bl a Zlatan och Tolvonen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-06 14:00
Wivallius// Jag har letat runt lite bland olika artiklar och så för att utröna sportchefens roll i lag/föreningar. Jag har (ännu) inte hittat att någon av sportchefens primära arbetsuppgifter skulle vara "att sälja spelare". Vet du om det finns någon arbetsbeskrivning för sportchefen i ÖSK? En sammanfattning av vad jag hittat är väl ungefär; - se till att få ett slagkraftigt lag inte bara i år utan även de närmaste åren framöver. Där handlar det mycket om rekrytering, kartläggning (och förslag till värvning) av kommande skickliga spelare - ungefär så säger en av sportcheferna. En sekundär arbetsuppgift skulle då iofs kunna vara att, för att möjliggöra värvningar, sälja spelare för att finansiera dessa.

Men, att sälja spelare går ju lite stick i stäv med uppgiften att skapa ett slagkraftigt lag..?
Någon som vet? Finns det en tydlig arbetsbeskrivning för jobbet sportchef, eller skiljer den sig åt från förening till förening?
Örebro DaSa
2009-12-06 13:47
Ämne: Arvi Taaler berättad....
Hur mycket pengar läggs på scoutingverksamheten? Scoutar de bara efter talanger eller även etablerade spelare som går direkt in i startelvan?

Är USA spåret nedlagt? Har inte Bedoya ngr kompisar han kan locka över?!

Finns det ngt intresse för Porokara? Jobbas det aktivt med att sälja honom?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-06 13:28
Ämne: Mer från Sjögren och....
Wivallius// Tack för bra och redig sammanfattning från medlemsmötet! Det du skriver låter bra mycket mer positivt än vad du skrev häromdagen; "Slutresultatet enligt mig: oro i klubben med oklar ansvarsfördelning samt sponsorer som inte vill vara med längre. Illa, illa!". Var dessa frågor (oklar ansvarsfördelning/svikande sponsorer) på något sätt uppe på mötet? Fick du rentav dina farhågor vederlagda?
Örebro Aspen
2009-12-06 11:18
Henrik-Åtvid//Det är ingen Walker kvar i ÖSK. Robert var siste Walker men han fick ingen förlängning.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-06 02:31
Dubbel
Örebro Conjuration ★
2009-12-06 01:19
Henrik-Åtvid//

Beror på vilken Walker du menar. Sixten Boström är tränare för ÖSK
Örebro MSLink
2009-12-05 23:54
Har uppdaterat hemsidan och nu finns ÖSK bilder i bildspel. Se länktipset.
Länktips: www.msun.se
Henrik-Åtvid
2009-12-05 22:40
Ämne: ÅFF brukar .....
jo....I träningsmatcher 2008 och 2009 på Behrn Arena fick ÅFF inte stryk. I superettan vann ÅFF.Slutsats: minst oavgjort för ÅFF borta mot Örebro.Walker kvar i Örebro?
Örebro Ösk-groda
2009-12-05 22:34
ÅFF brukar .....
jo, på 70-talet var det svårt för ÖSK at möta ÅFF men då var ju Ralf, Roland S., "söla", Blmberg i imålet, Kent Karlsson, Jan Olsson m fl.
Men de spelar väl inte kvar nu ?? *L*
Henrik-Åtvid
2009-12-05 22:16
ÅFF brukar ha lätt för Örebro. Tror på tre poäng i allsvenska debuten för ÅFF. Saknar Walker.
Annons: