/fotboll/osk/forum/5333.aspx/fotboll/osk/forum/5333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-12-10 15:52
Saywee//

Jag vill att vi piskar Forward på tisdag, om inte annat för att visa spelarna i gul-svart skall få reda på vilken klubb man skall satsa på i framtiden. Därför vill jag se följande lag (gissar Kim rehabar, liksom Kihlen):

JoAl
PaAn- BeZe- MiAl-SaWo
AlBe-Abgar Barsom-NoGe
ErBa-RoSt-RoPo

Bänken: Gauthiod-killen, Weggen, Wirtanen, Erik Nilsson, Fredrik Nordback, Per J, Jidsjö, Astvald, Wikström

Astvald skall byta av Basse efter 55 min när vi leder med 3-1, Erik Nilsson och Gauthiod-killen går in på mitten i st f för Nordin och Bedoya efter 60. Jidsjö går också in efter 60 men i mitten och Mål-Göran går ut och tar Ronis plats. Roni får vila sista 30.

Vi vinner med 5-1. Tyvärr kan jag inte se matchen men mot KIF skall jag frysande vara på plats.
Wivallius
2009-12-10 15:45
Vi har 38% fler inlägg än forum nr 2 som är jurgårn.

Forza svartvita forum
Wivallius
2009-12-10 15:43
Adelstam från Ängelholm är blond. En back-up till Kim kanske, men är han en bomb?
Örebro Aspen
2009-12-10 15:41
Jag tycker det flesta på detta forum som skriver om fotboll och mat verkar vara trevliga prickar. För dom som inte skriver om fotboll med tillbehör har vi scrollhjulet.
Örebro Sekt. E
2009-12-10 15:38
Wivallius// Jag vill också gärna ha en ny vänsterback. Även om Samuel spelade upp sig under säsong får jag tillstå. Men Riddez är inte blond i mina ögon.
AIK Saywee
2009-12-10 15:37
Jag var faktiskt, inatt, "inne" lite på att det börjar bli dags för att presentera startelvor, inför nästa vecka´s Örebro-derby´n.

Vill dessutom skriva, att det inte handlar om någon ironi, från min sida, utan jag tycker faktiskt att det skulle vara intressant att läsa om, hur ni bedömer att vi skall "träna" vårt kära ÖSK, i nästa vecka´s derby´n mot lagen från Väster.

Jag vet inte i nuläget vilka spelare som av olika anledningar inte är tillgängliga för spel, eller är tillgängliga, typ, skador, slutat, tillkommit, familjeangelägenhet, etc etc. Hur kan en eventuell träningstrupp se ut i dagsläget?

Attans vad jag längtar efter ljusare tider, vår, värme, träningsmatcher och allsvensk premiär!

Och ... dubbeln förstås, 2010 :)
Wivallius
2009-12-10 15:37
Men både Haginge och Mattias Jonson är ju åt det blonda hållet.

Vi behöver ju verkligen deras spelartyper :-P
Wivallius
2009-12-10 15:36
Sekt E//

Är Riddez blond? En ny vänsterback skulle inte sitta fel

.... hur många sekunder tar det nu innan man blir i-i--tförklarad?
Wivallius
2009-12-10 15:34
Sekt E//

Å fan. Tyckte Aspen sa han hade hår på bröstet.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 15:33
SyreAtom // Annars på fotbollsfronten?
Wivallius
SyreAtom//

Se det från den positiva sidan. Du har sannolikt fått som du vill. En dålig vinnare är värre än en dålig förlorare så ta dig ett glas rött du med ... och ta av skor och strumpor och släpp loss.
Örebro Gurra2001
Wivallius//

Det enda jag kan säga om det är: AJAJAJ!
Wivallius
2009-12-10 15:31
Gurra2001//

Ser ut som han blir 'fistad'
Wivallius
2009-12-10 15:30
Saywee// Kanske kan de få plats med en plastplan på Grönland i framtiden om isen smälter bort där. Ytterligare ett blåbärslag att ha med i lottningarna till EM- och VM-kval.
Örebro Sekt. E
Jag tror bomben är blond.
Örebro Gurra2001
Se länk.
Wivallius
2009-12-10 15:29
.... finns inte det diskussionsämne som inte Sevriges hetaste forum inte kan absorbera.

Örebro SyreAtom
2009-12-10 15:28

Det som är mest LOL, är ju att ingen i Ösk har gjort som "mr big shot" ösk-karl vill överhuvudtaget.

Han vill ha bort sixten, men istället anställer dem en till finne. Han vill ha andra asstränare men inte heller det får han.

Han vill ha bort sjögren, men han sitter hur bra som helst och gör ett fint jobb. Han vill ha hit andra spelare, men inte fan lyssnar de på honom överhuvudtaget, men leka "mr big-shot" på ett ÖSK-forum vill han göra ändå.

Han är bara ilsken att sixten sitter kvar, att sjögren sitter kvar, och att de lyckas med saker som inte lyckats i vår klubb tidigare.

Wivallius
crille.//

Exakt. Och nu har detta bombrykte åtminstone fått mig att bli på riktigt bra humör.
AIK Saywee
crille.
Märker din ironi, vilka diskussioner vill du diskutera?
Wivallius
2009-12-10 15:27
Saywee//

Det är en vacker mörk kväll ute, som gjord för fotbollsdiskussioner och påsksmällar. Ta ett glas vin (om du nu inte skall köra upp till Närke i mörkret) sätt dig vid datorn och låt det negativa scrolla förbi och hjälp till att bidra till den positiva stämningen.

Hur skall det kunna bli annat än SM-guld när du kastar värvningsbomber omkring dig, lille revulotionär, där! :-)

FORZA ÖSK! FORZA SAYWEE
Örebro crille.
2009-12-10 15:25
W. Alltid kul att vara här o läsa lite om det som händer, eller inte händer...
AIK Saywee
2009-12-10 15:22
ÖSK-Karl, ja lite frossa har jag fått, klimatet här på forum känns lite kyligt numera.

I övrigt värmer vi upp vår planet alltför snabbt, men eftersom jag bor så nära Nordpolen, så vete tusan, men å andra sidan, jag vill inte bli dränkt när isen smälter ...

Fast planerna för framtiden kan man kanske bestämma sig för i Köpenhamn.

Förresten i Köpenhamn kan man fortfarande sitta på en uteservering i december, ok, med en filt om benen, men ändå?

Ärligt skrivet så är det faktiskt lite oroande för kommande generationer, klimatförändringarna alltså, kanske inte berör vår generation och vår nation så mycket i de närmaste årtionden, men hur blir det för våra barnbarnsbarn och deras barnbarn och för många människor i andra länder?

Kanske att konstgrässatsningen bara blir en parentes i kommande klimatcykler?
Wivallius
2009-12-10 15:22
Hej crille-punkt.

Trevligt att se dig här. Sveriges mest salutogena forum ;-)
Örebro crille.
2009-12-10 15:20
Underbara diskutioner det förekommer här !!!
Wivallius
2009-12-10 15:18
ÖSK-Karl//

Tack för omtanken.

Nej, det har jag inte gjort. Skatteåterbäringen landade på kontot i början på veckan, så det är väl hög tid.

... om man nu kan lita på att ÖSK ställer 'bästa laget' på planen i Allsvenskan, den enda av våra rikstäckande tävlingsformer där vi inte BEHÖVER ha bästa laget på plan.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 15:16
Wivallius//

Har du löst årskortet ännu? För det kommer att bli rusning när bomben presenteras, eller vad tror du Saywee?
Wivallius
2009-12-10 15:16
Vi har fortfarande ligans hetaste forum. Hur kan det vara fel?

Tack ÖSK-Karl, pemo, Saywee, Henrik, Aspen, Syre_Atom, KvT, Storm_90 m fl för att ni anstränger er att göra ÖSK till ligans mest omskrivna klubb.
Wivallius
2009-12-10 15:14
Ämne: SyreAtom//Bra att do....
Aspen// Så rätt, så rätt.

Läsa först och förstå, skriva sen ... den devisen syndar de flesta av oss mot här på forum ibland.
Wivallius
2009-12-10 15:12
Henrik//

Vi får väl se vem som får rätt. Som Almebäck redan bevisat så kan det gå bra att värva även icke-bomber.

Jag gillar verkligen den här november/december-traditionen med bomber. Saywee, vi är väl inne på tredje året nu?

Vi får vänta och se om bomben leder till en nyårssmäll.
Annons: