/fotboll/osk/forum/5332.aspx/fotboll/osk/forum/5332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-12-08 10:59
Boooom! ... vill vi höra. Ifjol briserade aldrig bomberna. I stället fick vi Almebäck. Vilket var bäst tycker ni?
AIK Saywee
2009-12-08 10:53
mustard, ja det är faktiskt så att jag börjat "skriva" om bomber, jag vill ju muntra upp lite och ge en spänning inför den "hemliga" julhelgen och den "bombade" nyårshelgen ......

2010 tar vi dubbeln?
AIK Saywee
2009-12-08 10:47
Rudolf Blodstrupmoen, snart förväntar jag mig att se ditt namn dyka upp bland de norska skidskyttarna :-)

Jag är en riktig mussla, när jag "fått fortroende". Det trevliga är att det handlar om vad två "olika" personer sagt/skrivit, spännande tider är det, som alltid innan julklappar och nyårsbomber levererats.

2010 tar vi dubbeln om allt klaffar :-)
Örebro mustard
2009-12-08 10:47
jaha, nu har det börjat snackas bomber igen. Jag får déjà vu...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-08 02:02
Saywee// Så najs med lite sköna rykten. Den första man tänker på först förstås är ju Abbe. Men jag antar att det inte är någon idè att gissa, du lär inte avslöja nått iaf va? ;)
AIK Saywee
2009-12-08 01:45
Djäflun, jag går inte nattpass, måste sova snart, men är mycket förväntansfull ...
Örebro Djäflun
2009-12-08 01:39
Saywee//
Då hoppas jag att jag tycker som du och att allt klaffar:)Trevliga svartvita nyheter är bra kickar när man går nattpassen.
AIK Saywee
2009-12-08 01:19
Djäflun, jaa du, infektionstider som det är, men jag är faktiskt besprutad mot "svinis", det känns tryggt.

Jag har bara fått en indikation, ett rykte, ett meddelande om något som kan tänkas hända om allt klaffar.

Händer detta, som kan tänkas hända, så blir iallafall inte jag besviken, tvärtom!!!

Tiden går ganska fort och snart måste väl nyårsbomberna släppas?
Örebro Djäflun
2009-12-08 01:07
Ämne: Jag har fått ett tre....
Trivsamt inlägg på det här småinfekterade forumet. Mer antydningar om rykten vill vi läsa om. Kan det vara någon som blivit såld för en massa stålars? Kommer B Lennartsson in och stödjer våra kamerunianer? Barsom på G?
AIK Saywee
2009-12-08 00:26
Storm_90//
Ditt inlägg 19.30

OKEY, Hisingenstrulet har jag också släppt, men det finns mer att fundera över?

Det känns bra att det är högt till tak och att vi svartvita forumskribenter kan enas ibland, trots så olika åsikter om verkligheter.

Lusläsningen av de senaste 200 inläggen, vid vilka jag bland annat försökt förstå din baktanke eller eftertanke eller vad du egentligen hade för syfte mot mig, är fortfarande en gåta?

Jag vet att vi genom årens lopp ofta haft helt olika åsikter, dessa har oftast berört våldstendenser eller liknande fenomen inom fotbollen, det är ju ganska tråkigt att det skall vara så, men som skrivet vi tycker olika om flera "saker".

Det du skrivit om mig de senaste dygnen är så vidrigt och bedrövligt lågt att jag inte orkar eller vill kommentera vidare. Men, som tidigare skrivet tycker jag att du är juste som tar tillbaka dina skriverier om att jag ljuger, för det är en "konst" som jag inte behärskar, att ljuga alltså.

I framtiden på detta forum förstår jag att vi kommer att supergranska allt som skrivs, och även mellan raderna, men när det gäller gränser, som du beskrev att vi har olika, så är det helt rätt.

Vi har olika gränser för vad som är acceptabelt i olika sammanhang, kanske en åldersvariant trots allt, vad vet jag?

Jag är fostrad under mitten av förra århundradet, där vuxna människor i min familj, släkt och vänner och andra vuxna, nästan inte behövde förklara var gränserna gick. De bara fanns där.

Dagens samhälle, i många sammanhang, skulle kanske erbjuda en bättre framtid för mina barn och barnbarn etc, om allt fler vågade sätta gränser.

2010 tar vi dubbeln
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 23:15
Saywee // Ja nog är den tråkigaste silly på många år iaf. Det man kan hoppas på är om ÖSK kan knyta tills sig några av talangerna som skall testspela. Mogren kanske särskilt.

Men snart kan man man ju kila ned och titta på första matcherna :o)
AIK Saywee
2009-12-07 23:09
KvT, tackar, men på senhösten verkar ju irritationen tagit över i många inlägg.

Om två veckor från idag räknat, vänder det, vintersolståndet, den 21 december, sedan vänder det sakta men säkert!

Framåt i tankarna mot våren, 2010 tutar talgoxen innan premiären mot ÅFF, snögloppet, slasket, is-eländet och frosten är över och dagarna är mycket ljusare och solen börjar värma.

Attans vad jag längtar :-)
Örebro örebrotjejen
2009-12-07 23:04
haha är det någon som vart inne på NA.se och lyssnat på tönten som tycker Degerfors är såååå
Mycket bättre än ÖSK ?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 22:58
Saywee // Tror nog ingen irriterar sig på det. Jag gör det nästan aldrig.
AIK Saywee
2009-12-07 22:55
Ytterligare en liten detalj, som några kanske irriterar sig på, när jag gör inlägg, är varför jag inte alltid trycker på "svara inlägg",
men efter ett antal svar blir hela följetongen obegriplig med avseende på vilket inlägg man syftar.

Därför har jag ibland och numera börjat relatera till ett visst nic och ett speciellt klockslag.

Ursäkta, får nog ta detta via SF.
AIK Saywee
2009-12-07 22:46
KvT, intresssant och rimligt inlägg 22:39.

Bland de två fula S´en som ofta nämnts här på detta eleganta forum, har vi ofta glömt det tredje, Styrelsen ... eller?

Det finns ytterligare ett S som sabbar och det är inte Saywee, vad kan det vara?

2010 tar vi dubbeln. (punkt slut)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 22:40
Aspen// Ja, att skicka spelare till KIF lär ju inte ge något längre. Så det lär bli ÖSK U.

Saknar dock ett samarbets lag på en något höge nivå där spelare som vuxit ur 2:an kan spela. Tycker ff den heliga kon Degen hade varit perfekt. Vi har en SE klubb på 50 km avstånd. En klubb som är ganska fattig. Men samarbeta? Nejnejnej - Det går minsann inte. För då skulle skogssmurfarna (för att använda Fahlanders uttryck) gå i taket. Det går inte för sig.

Någon här sa att det är milsvid skillnad mellan Div III och II (sedan jag gnällt på att jag inte tycker spelare skall stanna i ÖSK U för lagets skull när de vuxit ur kostymen). Men vilken skillnad är det då inte mellan Div II och AS?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-07 22:39
Saywee // Det borde väl yttersta vara styrelsen? Alltså att Lennart smiskar upp ett namn som styrelsen godkänner?

Fast naturligtvis tycker jag att man ska även lyssna på tränaren. Trots allt ärt det ju viktigt för honom att få en ass.tränare han känner ser på fotboll på ungefärligen på samma sätt, kan samarbeta med men också kompletterar det han behöver stöd i.

I den sämsta av all världar vill tränaren ha en ass.tränare som han kan kontrollera för att helt styra. Finns säkert sådana också. Jag vet att tex Tom Prahl är en tränare som vill ha fullständig kontroll. En av orsakerna till att han aldrig trivdes i Malmö. Påstår därmed inte att han vill ha en ass.tränare som vattenbärare enbart.
AIK Saywee
2009-12-07 22:30
Jag har fått ett trevligt meddelande som ger mig svarvita förhoppningar, men det är bara ett rykte, så jag ligger lågt.

Men, sillyseason är en säsong fylld av stora eller små bomber.

Bombar vi rätt, kan det bli en dubbel 2010!
AIK Saywee
2009-12-07 22:21
Detta är inget elakt inlägg, men jag undrar bara försiktigt, vem eller vilka, som väljer eller bestämmer, vem som skall vara assisterande tränare till Sixten?

Är det någon som vet om hur den demokratiska gången fungerar, eller handlar det mer om annat än demokrati?

GOK!
AIK Saywee
2009-12-07 21:49
Aspen, ja det där är faktiskt luriga grejer, skall bli mycket intressant att se vem som blir assisterande tränare.

Eller kan vi göra en djurgårdare, en dubbel ;-)

Nej, gick Sixten i taket när Z var möjlig, så är det nog en dum idé, dubbeln alltså ...?

2010 tar vi dubbeln?
Örebro Aspen
2009-12-07 21:43
Det verkar som Rille fick sparken av Sixten på grund av han kände sig hotad som huvudtränare. Citat från Sixten: "Utifrån mitt sätt och se på situationen så kompletterar vi inte varandra utan jag ser Rickard mer som en huvudtränare än som en assisterande tränare." Rickard verkar dock ha trivs: "Jag har trivts väldigt bra i ÖSK med laget och hela klubben och jag har haft varit en väldigt rolig säsong, säger Rickard Nilsson"

Zetterlund fick väl sparken av Sjögren eller var han bara verkställare.

Nåväl två tränare med lokalförankring ut. Och en finne på väg in. Undrar hur samarbetet med de lokala klubbarna KIF och BFK blir nu. Undrar om Sixten vill skicka spelare till KIF? Får se om Sjögren kan tina upp relationen med BKF.
Mitt tips är att vi endast får ett utbyten med ÖSK Ungdom.
AIK Saywee
2009-12-07 21:26
Nu har jag backat cirka 200 inlägg, inte lusläst alla, men nästan. Gjorde detta, efterom jag inte förstått en del konstiga kommentarer.

Det finns flera inlägg, där texten inte alls, handlar om fotboll eller ÖSK, från alla "falanger" och olika nic.

Det finns också grova påhopp, rena lögner, dumheter och mycket i övrigt att önska i fortsättningens förbättringsarbete för bättre debatt och diskussion.

Jag är ingen moderator, men märker att allt flera börjar försöka dirigera vad som skall skrivas ...

... och då är jag märkligt nog inte riktigt med.

Alla bör väl kunna skriva vad de känner och står för och bli bemötta på ett korrekt sätt om reglerna för forumet föjls.

Vi är alla lite olika, och "skrållan" finns alltid till hands. Fast ibland tänder man ju till och det är ju det som debatten är till för också. Eller att nämna något roligt eller annat som hänt, det är bara lite extra krydda.

Dessutom är fotboll och ÖSK så oerhört mycket mer än "bara" fotboll och ÖSK!

2010 tar vi dubbeln!
Wivallius
2009-12-07 20:19
Idag fick jag den nya almanackan såld för barncanceravdelningen på USÖ. Vacker och med autografer av över hälften av spelarna, samt Sixten. Snyggt!

Stöd dem som ÖSK stöder!
Örebro Aspen
2009-12-07 20:15
KIF Örebro tycks har bättre harmoni när man tillsätter sina tränare än ÖSK. Richard Holmlund är tillbaks troligen med en skaplig solbränna.
Å andra sidan kan man lasta dom för valet av vår tränare.
Örebro Aspen
2009-12-07 20:12
in med Boniek Maruti på plan//Har kollat stavningen. Hittar inga fel.
AIK Saywee
2009-12-07 19:51
Ämne: Haha, Jan Tauer är e....
Jag har också av någon anledning lite svårt för Tauer. Han är lite av benknäckartypen, spelar ofta rätt fult.

Hårt tycker jag att man kan spela, typ att inte vika undan, men fult är en annan sak.
AIK Saywee
2009-12-07 19:48
DaSa, jag vet, men jag stod kvar lite längre än dig i besvikelsens stund.
Örebro DaSa
2009-12-07 19:47
Haha, Jan Tauer är en riktig pajas. Undrar vilken klubb som får äran att ha honom hos sig framöver...

Var det inte en offensiv mittfältare från norrland på gång för provträning också? Ngn som vet vad som hände med honom?
Örebro DaSa
2009-12-07 19:43
Jag var också på Häcken matchen i somras men gick direkt efter slutsignalen. Men det sista jag såg när jag gick var minst en supporter som stod och sparkade på reklamskyltarna och skrek. Kommer dock inte ihåg ngr fingrar som gavs men det kanske var efter jag gick.
Annons: