/fotboll/osk/forum/5330.aspx/fotboll/osk/forum/5330.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-08 22:00
Aspen: har jag missat någonting eller hade Sixten något att göra med att Zetterlund lämnar? Det får du minsann länka till.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-08 21:59
Scrolla scrolla scrolla bort din sura min...
Kul att ni förutsätter att alla skiljs åt som fiender.
AIK Saywee
2009-12-08 21:57
Aspen, självklart får du tycka så som du tycker.

Det ligger nog väldigt mycket i det du skriver?!
AIK Saywee
2009-12-08 21:53
Tråkigt på något sätt att Rille lämnar organisationen och att även Z är inte är på G.

När man läser alla vänliga ord/meningar i "Nilson lämnar ÖSK" så undrar jag egentligen hur snacket skulle vara, om jag satt med huvudpersonerna var för sig och försökte lista ut hur det egentligen är, eller snarare har varit.

Måste vi ha en tränare till, eller kan vi ordna detta på annat sätt, så som det ser ut just nu och planeras under 2010?
Örebro Aspen
2009-12-08 21:52
Henrik(ÖSK)//Känsliga personer ombedes använda scrollhjulet
Vi kommer att förlora följande med Zetterlund och Rille:
- social kompetens som skapar en god stämning och som kan samtala med spelarna (Z)
- Sixten har klar markerat att han varken accepterar Rille eller Z. Kan det vara så att det är Sixtens bristande samarbetsförmåga som är problemet och att vi inte löser problemet utan förvärrar det. Det finns ju relationsproblem mot spelarna också. Vad är Sixten nästa krav?
- vi förlorar i lokal förankring, har vi någon klubb i närområde med ett fungerande samarbete nästa år. Något pusskalas mellan Rille och Sjögren kan inte förväntas tror jag. Öppet fält för MFF och Ellos.
- importen Mosander är säkert en dyrare lösning än en lokal (Z)
- man kan med ganska stor säkerhet förmoda att Rille får ett skadestånd när han tvingats i väg
- Sjögren har misslyckats i sitt arbete med att förankra ÖSK lösning (=Zetterlund)
- sist Sixten och Mosander jobbade ihop fick dom kicken pga oförmåga att anpassa spelet till verkligheten
- noterar att båda kommit från förbundstränarjobb, inte från klubbfotboll

Det positiva med Mosander är att Sixten får bestämma.

Åtgärder:
1) Lär av KIF Örebro genom att anställa deras sportchef.
2) Lär Sixten att samarbeta med Zetterlund, vill han inte samarbete får han lösa situationen på egen hand

Jag tycker ÖSK ska markera att klubben är störst, inte enskilda individer.

Får man tycka så här?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-08 21:25
Henrik(ÖSK)

Mosander skulle säkert kosta ÖSK ca.750.000:- med arbetsgivaravgifter, de pengarna skulle jag hellre lägga på att signa Porokara eller/och Almebäck för ytterliggare ett år. Låt en pensionär som vill vara i hetluften bära koner under de två år Sixten har kvar.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-08 20:54
Mosander skulle jag inte ha något emot som assisterande. Har kamperat ihop med Sixten tidigare och vill han ha hit honom tyder det på att samarbetet gått bra tidigare. Gillar även följande: "Mosander men konstaterar att han imponerade på seminariet.
- Han är ingen dussinlirare precis. Otroligt kunnig och bra fotbollspedagog, säger hon om Boströms assisterande under hans tid i finländska Jaro.".
Varför inte?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-08 20:48
DaSa//

Ja, jag menar en huvudtränare och en assisterande.

Sersant/
Det fungerar säkert bra i många klubbar, men de som så tydligt har en huvudtränare som är "engångshärskare" tycker jag det verkar väldigt onödigt för att lägga ut över 500.000:- för en som i princip bara får flytta koner? Det jobbet i ÖSK vill jag ha när jag blir pensionär ;)

Men då kanske det är tillbaks med två tränare som kompleterar varandra och där huvudtränaren lyssnar på den assisterande igen.

Någon som minns när ÖSK införde två tränare, var det under Lundin/Ohlsson?
AIK Saywee
2009-12-08 20:40
Ämne: Från Gefles silly se....
DaSa, vad jag har förstått, genom mina kontakter i "AIK/Väsby", så handlar det främst om vad Holster själv valde och inte så mycket om vad som erbjöds från andra tänkbara klubbar.
AIK Saywee
2009-12-08 20:19
Sersant, du har säkert också rätt, men ditt första stycke förvånar mig lite, fattas tid och kompetens för detta heltidsjobb?

Andra stycket, tänk vilken dröm att ha en enda tränare som har båda egenskaperna.

2010, ja ni vet vad jag önskar ...
Örebro Sersant
2009-12-08 20:12
Anledningen till att ha två tränare är väl mest för att en person inte har tiden och kompetensen att hålla i alla delar som ett tränarjobb kräver.

Huvud och assisterande tränaren ska gärna ha olika styrkor, tillexempel så verkar inte Sixten vara jätte bra med den personliga dag till dag kontakten med spelare. Detta var däremot Axen expert på.
AIK Saywee
2009-12-08 20:05
Farsen ...
Du har säkert rätt, men ...

1. Det är ett dyrt bollplank, kanske finns någon annan i organisationen att bolla med, under den relativt korta tid under ett år, som man måste bolla med andra helårsanställda.

2. Nr 2, där tror jag att många svartvita forumskribenter som ofta besöker träningar lika enkelt som en avlönad "konutställare" skulle kunna klara av jobbet, det är ingen konst, för då blir det ju "konstutsällare".
Örebro DaSa
2009-12-08 19:49
Från Gefles silly season:
"Fredrik Holster, Mittfältare.
Har gjort 26 matcher i Superettan för Väsby denna säsong. 23 åringen som provtränar med Gefle denna vecka har imponerat på tränarduon så här långt."
Örebro DaSa
2009-12-08 19:47
Jag tror det är bra med två tränare, det som slog mig först var i halvlekspauserna. Då skulle ju assisterande tränaren kunna gå runt och ge personliga tips medan huvudtränaren kan gå igenom de stora taktiskadragen.

Ingen här inne som har erfarenhet av för och nackdelar med två tränare?

Sen utgår jag från att vi pratar om en chefstränare och en assisterande?! Två tränas som DIF verkar inte vara ngn höjdare.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-08 19:44
Saywee/ Tror helt enkelt att det är så att en coach gärna har någon att bolla sina ideér med och att nr 2 kan hjälpa till med det praktiska i träningarna.
AIK Saywee
2009-12-08 19:37
ÖSK-Karl (17.33), intressant tanke faktist, angående två tränare, varför måste det oftast vara två?

En del tycker säkert att man måste ha en backup om någon skulle bli sjuk, men det argumentet håller inte för mig.

Ja, varför ser det ut som det ser ut i olika lag och varför?

Vissa lag kör med dubbla tränare, typ djurgår´n, j*dra krångel, men ändå.

Många lag har en massa olika tränare, förstetränare, andretränare, målvaktstränare, skott-tränare, tränartränare etc etc.

Det borde räcka med en (1) egentligen (om man vill spara pengar) för att nå målet. Skulle det krisa någon vecka så finns det säkert någon/några andra inom organisationen som faktiskt skulle kunna ta över, fast spelarna vet ofta hur man skall träna och en del tränar ju "så att skriva" på egen hand ...
AIK Saywee
2009-12-08 18:41
Ämne: Är aldrig inne här l....
Rojas//
Skriv inte aldrig, du är ju inne här nu.

Men, jag håller med om mycket i ditt lilla inlägg - mörker, slask, halka, olyckor, frost och kyla, gör sällan någon människa glad. Men snart vänder det :)

Angående om, att vi skall ha möjligheten till att bli en toppklubb, så skall naturligtvis "vi fans" ställa högre krav, jämfört med denna säsongs placering - men möjligheten att prestera bättre beror främst på vilka spelare vi har i truppen och hur de agerar och dessutom hur "coachen" agerar.

Så jag väntar lite med mina förväntningar, men hoppas att de kan bli samma som förra säsongens, dvs topp tre?!

I övrigt är vi överens om att vi skall ta guldet och satsa på cupen .... 2010 dubbeln, helt enkelt.
AIK Saywee
2009-12-08 18:27
Storm_90, jag har aldrig tidigare tänkt på att jag skulle ha något slags inflytande här, mer än någon annan. Jag är bara en vanlig och enkel forumskribent som ofta skriver en massa ovidkomande saker. Skall försöka beakta och betrakta vad du skriver om gränser och gränsddragning.

I vissa fall är jag ganska gränslös, men i andra fall ligger acceptansen för var gränserna går mycket lågt. Så den varierar faktiskt, beror oftast på vad det handlar om.

OK, vi vet var har varandra bättre nu och vi gillar svartvitt båda två :)

2010 bombar vi oss till toppen

Örebro ÖSK-Karl
2009-12-08 17:33
Antar att det blir Thomas Andersson som nu kommer att träna ÖSK-U, tanken var ju som jag skrivit ett rakt byte mellan Zäta o Rille, tyvärr slutade det med att båda sa upp sig.

Men nu till en annan fundering, varför måste man ha två tränare? När infördes det i alla lag? Varför lägga upp över 500.000:- för det med arbetsgivaravgifter?

I vissa lag fungerar det, men i flera andra och dit hör ÖSK är ju förstetränararen envåldshärskare. Då kan man ju lika gärna ha en fotbollskunnig pensionär som ställer ut koner och tycker det är kul att hänga med laget hela tiden. Tänker jag helt galet, eller?
2009-12-08 17:04
Men helst av allt samma trupp plus en och annan bomb 2010!
2009-12-08 16:17
Om ÖSK måste få in pengar på en spelaraffär så hoppas jag att det blir Bassombeng eller Porokara då jag tror de är lättast att ersätta. Alvbåge, Nordin eller Kim skulle nog bli jobbiga pusselbitar att ersätta. Något nytt från Maccabi om Porokara?
Örebro Rojas
2009-12-08 16:06
Är aldrig inne här längre, men fan börjar folk bli deppiga av mörkret och vinterkylan , det är bara en massa tjöt hela tiden. Ser fram emot att komma hem till den finaste arenan nästa år. Om vi ska bli en toppklubb måste vi supportrar ställa högre krav allt utom topp 4 nästa år är ett misslyckande, för det är guldet vi ska ta. Och hoppas vi satsar hårt på svenska cupen i år
Forza Svartvitt
Wivallius
2009-12-08 16:04
Farsen//

Nej, troligen inte med dagens (och troligen framtida) finansieringsgrad. Storförsäljningar är det som skulle kunna ändra på saker.
Örebro Storm_90
2009-12-08 16:02
Ämne: Storm_90//
Ditt inl....Vill bara säga att när jag skrev mitt första inlägg till dig så var jag så förbannad att jag var svart i ögonen men det är inget så därför var det väldigt hårt och aggresivt inlägg.
Faktum är ju att som jag tidigare har skrivit så har du ett enormt inflyttande på forumet men det medföljer också stort ansvar. Vi har olika gränser för vad som är ok på läktarna och inte jag tror jag accepterar mer än vad de flesta gör men sammtidigt så tror jag att du accepterar mindre än vad de flesta gör, så då är det viktigt för dig att tänka lite mer mot den allmäna gränsen går( om det nu finns någon sådan).
För om du skriver något om tex hissingen så kan folk med högre gräns än dig undra vad som har hänt egentligen. Jag tror nog att en majoritet av fotbollspubliken kan acceptera det som hände på hissingen eftersom stämmning inte var hotfull.
Och när folk mer högre gräns en dig läste ditt inlägg om hissingen så tror jag att många trodde att det var värren än vad det var.
När jag såg ditt första inlägg så fick jag intrycket av att du ville förmedla att Alvbåge blivit utsatt för en personlig attack av ÖSK fans på plats något som inte hände där av ord som lögnare bla, jag kunde just då inte i min vildaste fantasi förstå att det var ÖSK fansen frustration du syftade på.
2009-12-08 16:00
Wivallius/ Ja så kanske det var. Jag försökte bara poängtera att "bomber" låter lite mäktigare än vad det egentligen var/är. En bomb för mig skulle vara ett utlandsproffs. Men det finns det nog inte ekonomi för. Har ÖSK egentligen råd att vara ett topplag? Eftersom folk gnäller om att vissa spelare är för dyra osv.
Wivallius
2009-12-08 15:53
Farsen//

Det var väl två bomber på gång ifjol: Bamberg och Zavadil
2009-12-08 15:43
I år ska jag förvänta mig en mer realistisk "bomb". Förra året trodde jag bomb var en spelare som tex Sharbel Touma eller nåt liknande utlandsproffs men visade sig vara Zavadil. Men Barsom låter ganska realistiskt =)
AIK Saywee
2009-12-08 14:17
Loggar ut ett tag innan tjötet om monologinläggen dyker upp ...

... kusten är klar och skuggtempen i Halland är strax under 10 plusgrader.

Talgoxen har tutat idag, men räkorna är tysta.

2010 är hoppets år i NÄRKE :-))))
AIK Saywee
2009-12-08 14:12
Ämne: van nistelrooy verka....
Wurpa, det är en fan-taktiskt bra spelare ...

... men vad kan det kosta?
AIK Saywee
2009-12-08 13:48
Gurra2001 (13.25), kanske rätt av dig, "inte allt", men mycket handlar om detta.

Med dagens lag blir det inget guld, VA?, men det beror ju också lite på hur våra konkurrenter ser ut idag, eller i morgon eller vad som händer 2010?

MEN, truppen skall bantas, vilket innebär att flera spelare och kostnader försvinner, liksom bredden och då kanske möjligheten ökar att förstärka en smalare, skräddarsydd trupp.

Fast med, något bombat tillägg och en bra start, liksom ett skadefritt lag, som inte drar på sig onödiga (pratiga) avstängningar, då rackarns är vi med i topptretjötet.

Jag kan bara inte skriva att vi får det svårt, att vi måste undvika kval och nedflyttning, eller spela för att etablera oss, vilket vi redan har gjort.

Vi är faktiskt på gång, laget är bra, stabilare än minst hälften av konkurrenterna, Vi rockar fett mot guldet, de närmaste åren.

Jag är optimist, men oxå realist, varför kan inte ÖSK "chocka" sveriges fotbollsexpertis 2010?

Ja inte vet jag, och inte vet Lagrell och inte vet Anrell.

Vi är i allafall tre som tror eller inte tror på "under" :)
Annons: