/fotboll/osk/forum/5325.aspx/fotboll/osk/forum/5325.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2009-12-10 14:53
När det gäller "Bomben" och ÖSK:s ekonomi undrar man om det är en kvinna med och drar hit spelaren igen. Kan man få det bekräftat alt. dementerat? Ev med kvinnans namn.
Syrianska FC Mot Allsvenskan 2011
2009-12-10 14:52
Tjena.. Ni hade en ytter som hette obi nåt kan jag få hela hans namn
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:51
Henrik(ÖSK)//

De som i mina ögon skriver om vad man inte får skriva om på detta forum.
Wivallius
2009-12-10 14:51
SyreAtom//

Kan du räkna upp dessa är du snäll. Anser du att de tillför samma kvalitet i sina inlägg som Mittåt?
Wivallius
2009-12-10 14:50
Storm_90, Saywee//

Sen kan ju ÖSK skaffa en extern sponsor utöver Spelarinvest som tar sign-on (och även köpet, om spelaren inte skulle råka vara Bosman), varvid ÖSK tar själva lönekostnaderna.
Örebro SyreAtom
2009-12-10 14:45
Wivallius//

Oj tre personer...

Ska vi säga att en hel armé av fredliga vanliga supportrar som försvann illa kvickt när superegoisten "GUD" satte fart härinne.
AIK Saywee
2009-12-10 14:41
Ämne: Ämne: Nu tror....Storm_90, jag skämtar dock inte, det kan jag möjligtvis tänkas göra den 1 april, men inte "nu för tiden" i stundande juletider och under Rumors Season.

Ursäkta bombuttrycket, som jag kanske myntade förra året, men det handlar om ett bra, mycket bra nyförvärv, men jag kan, liksom du, inte riktigt förstå hur det ekonomiskt skall fungera. Men hoppet överger jag inte :)
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-10 14:36
Man får bilden att detta forum är FN:s generalförsamling...Vilka är forumpoliserna,ÖSK-Karl?
Wivallius
2009-12-10 14:33
Storm_90//

Om du läser mina inlägg från igår och några dagar tidigare har jag förklarat hur det skulle kunna gå till, d v s krympningen av truppen öppnar ett litet hål för EN välavlönad spelare samtidigt som ÖSK Elitfotboll AB har ett litet kapital på några miljoner som man DELVIS skulle kunna använda till sign-on-bonus för t ex EN bosman-spelare.

Sen vet jag inte ens om denna 'Bomb' ens kräver sign-on.

Spelarinvest, vilket i första hand är den organisation ÖSK-Karl har insyn i, har tydligt deklarerat inför aktieägarna att man inte tänker handla in någonting förrän skattetvisten är löst. Dessutom har man nu mindre pengar på banken än vad ÖSK Elitfotboll AB har.
Örebro Storm_90
2009-12-10 14:30
Ämne: Ämne: Saywee/....
Nej jag slåss inte som jag sagt tidigare bra att du är fördomsfri trots våra debatter:)
Örebro Storm_90
2009-12-10 14:27
Ämne: Nu tror jag mig fått....
Fattar inte. Skämtar du? För jag menar det har ju varit snack om att vi inte har råd att värva och nu är en bomb nära att gå i lås? Kan du vara vänlig och förklara? :)
AIK Saywee
2009-12-10 14:26
Ämne: Saywee// Eftersom du....
Storm_90, ja, jag vet att du vill släppa detta och även av hänsyn till andra forumskribenter så är det väl lämpligt att vi inte fortsatter att tjöta om den avslutande cuphändelsen.

En ursäkt har jag inte förväntat mig från dig, men önskat i dessa önskningarnas tider.

Försök att inte misstolka mina inlägg, bry dig inte så mycket om att det står Saywee i nic´et, koncentrera dig i stället på innebörden av texten.

Att jag önskad bort dig från detta forum är inget jag kan minnas, dock har jag önskat att en viss klick i klacken som härjar runt och är våldsbenägna eller har dessa tendenser, endera skärper sig, eller försvinner från arenorna. Vill helt enkelt inte att sådana så kallade fans skall svärta vårt klubbmärke. Jag hoppas och tror verkligen INTE att du, som trots våra debatter om sådant, tillhör den klicken.

Rasistiska ramsor har aldrig varit OK i något sammanhang!

Degensupportern som hotade dig borde vara inlåst!

Våld hör inte hemma någonstans!
Wivallius
2009-12-10 14:24
SyreAtom//

Jag har sett många positiva insändare om Sixten, Sjögren m fl här inne. Alltså HAR DE FÅTT FÄSTE. Svart på vitt!

Jag har själv sagt positiva saker om Sixten många gånger även om jag redovisat två allvarliga fel också. ÖSK-Karl har exempelvis inte varit negativ mot mig för att jag har en mer positiv syn på Sixten än vad han har.

Om Sjögren har jag dock inte sagt så mycket positivt utom att han (väl) fick hit Axén.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:21
Wivallius//

Ja, Aspen tillför mycket klokt. Har för mig att TICTAC skulle komma tillbaks när forumpoliserna är borta. Jappel däremot kanske har fullt upp med familj och jobb i Blekinge.

Örebro Gurra2001
2009-12-10 14:20
Ska köpa julklapp till brorsan. Såg att Iron-Mike har en TShirt på officiella. MEN vad är det för bild? Han sitter i en trapp (ser för jävligt ut) samtidigt som man inte ens ser hur tröjan ser ut eftersom den är helt hoptryckt av hans ihophukande.

Någon som har sett hur den ser ut?
Wivallius
2009-12-10 14:17
SyreAtom//

Nej, JAG ANSER att du har helt fel. Flest försvann p g a angreppet av 'Kronblom-punkt' på Saywee m fl. Minst tre av dessa har inte kommit tillbaks än, inkl den förträfflige Mittåt.
Wivallius
2009-12-10 14:15
ÖSK-Karl, pemo//

Exakt! Vi pratar äpplen och päron här. Jag skrev också att jag inte är säker på att 'Allsvenska laget' skulle slagit Häcken i cupen. Däremot är det ett 'svek' att inte försöka ställa det riktigt bästa laget på banan i en kvartsfinal i svenska cupen

Vi tar dubbel 2010 ;-)
Örebro SyreAtom
2009-12-10 14:14

De flesta som försvunnit härifrån beror ju framför allt på en viss användares behov av att pådyvla hela forumet med som han kallar "sanningar", och att den som har nått positiva ord att säga om sixten/sjögren omedelbart ska balanseras upp med negativa ordalag.

Och det med devisen; Positiva omdömen/ord om tränare/sportchef SKALL EJ FÅ FÄSTE på detta forum, enligt denne superegoistiske användare.

Sen talar om hur han saknar vissa användare och undrar varför de försvunnit.

Heja...

Wivallius
2009-12-10 14:13
Ämne: Jag saknar även TICT....
ÖSK-Karl//

Ja, jag håller med. Jag är glad att Aspen kom tillbaks efter ett tag i alla fall. En klok man!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:06
pemo//

Vi resonerar från olika infallsvinklar. Jag håller med dig om att Häcken var/är ett bra lag, men ogillar Sixtens inställning till Svenska Cupen, vi har ju vare sig vunnit den eller Allsvenskan fast vi försökt i över 100 år.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:01
Nu tror jag mig fått reda på vem Saywees bomb är, om det är samma person kan man verkligen säga bomb och nära att gå i lås är det också.

Det borde bli rusning efter säsongskort för då går vi mot guld ;)
Örebro pemo
2009-12-10 14:00
Ett sista cup-inlägg. ÖSK-Karl// Jo, men mitt resonemang handlar egentligen om att Häcken var ett mycket bättre lag än alla här inne vill acceptera. Vi fick ju stryk i tre matcher ( minus de sista 5 min bort ) av dem oavsett laguppställning. Var det samma lag borta som hemma i serien? Westman och ZE var i alla fall med på bänken ganska ofta. Men problemet är väl hur man skall lufta spelare 16 - 23? Med ett eget B-lagsspel så hade kanske Walker fått hoppa in mer. Vem vet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 13:51
Jag saknar även TICTAC och Jappel, de hade ofta läsvärda inlägg.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 13:00
Dom här snubbarna som gjorde ÖSK TV för nån säsong sedan. Det blev bara ett avsnitt eller så (Då Staaf fick namnet "Mål-Göran"). Vart tog de vägen?
Örebro Sekt. E
2009-12-10 12:58
Wivallius// Ja Mittåt vore fint att få tillbaks hit.
Wivallius
2009-12-10 12:57
KvT//

Nej, inte det mista svårt !
Wivallius
2009-12-10 12:56
Sekt E//

Framför allt borde vi på något sätt försöka få tillbaks Mittåt till forumet, om vi vill räkna med träningsrapporter framöver.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 12:56
Wivallius //. Ja, bra. Man skall inte böja sig för hot.

Fattar inte folk som inte skrivit själv på länge. Läser och tröttnar på vad man läser och lägger in ett inlägg där man ber folk prata om annat. Och sedan sätter sig och stirrar igen.

Jag ser massor av inlägg som intresserar mig föga. Det är ju bara att scrolla förbi. Att det är så svårt.
Wivallius
2009-12-10 12:53
KvT//

Verkar som Bonieks inlägg blivit borttaget (liksom mitt tidigare svar till honom) efter att, i alla fall i mitt tycke, han 'hotat' Admin.
Örebro Sekt. E
2009-12-10 12:52
Finns det någon här som varit nere och kollat på träningarna och kan berätta om provspelarna?

Avenbrands brukar ju dokuentera sådant, men de har jag inte sett på forumet på länge.
Annons: