/fotboll/osk/forum/5323.aspx/fotboll/osk/forum/5323.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro wurpa
2009-12-12 19:46
Efter att ha haft en seans , och utövat anden i glaset.Plus svept två gjoggar i rask takt, medans jag har omkastat alla bokstäver i KARLknuts senaste inlägg.Så måste BOMBEN vara Van Nistelrooy.
Det här grundar jag även på att paradvåningen i twin tower är bokad åt en viss Van Nxxxxxxxy!
Å sen avslutar jag med klassikern:kom ihåg var ni läste detta först.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-12 15:34
Blir det något nyförvärv är väl säkerligen Barsom den mest logiska "bomben" och det vore ju faktiskt inte helt fel. Visserligen krymper chansen att se Bedoya och Nordin i samspel men samtidigt måste ju sportklubben ha benhård konkurrens för att kunna utmana om de fyra första platserna. Med enorm allsvensk abstinens slår jag till med första tipset inför allsvenskan 2010:

1. Malmö FF
2. IFK Göteborg
3. Elfsborg
4. Örebro SK
5. AIK
6. Häcken
7. Kalmar
8. GAIS
9. Helsingborg
10. Halmstad
11. Trelleborg
12. Gefle
13. Brommapojkarna
14. Mjällby
15. Åtvidaberg
16. Djurgården

Får vi ett häftigt nyförvärv kommer jag givetvis revidera tabellen. Så kom till skott nu för tusan.
Örebro apskallen
2009-12-12 15:15
Fredrik Risp vore väl en trevlig förstärkning? Det skulle jag kalla för en skön bomb :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 23:02
Dubbel!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 23:00
Conny Karlsson o Reine Almqvist? hehe, det blir nog rejält nytänkande fotboll ;)

Conny är förvisso bra på att styra upp defensiven. Men sen? Reine???????
Örebro Conjuration ★
2009-12-11 22:29
Jag gillar Wirtanen skarpt, hoppas att kommande säsong blir hans verkliga genombrott
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 22:17
Erki//

Kanske 3-5, det är ju riksmedia vi talar om :)

Förövrigt skulle jag inte vilja byta tränarpar med Helsingborg, Conny Karlsson o Reine Almqvist, verkar ha slagit över helt på dem i Skåne.
Örebro Erki
2009-12-11 22:12
ÖSK-Karl// Vad kommer dom tippa oss då? 3-7, 2-6 eller 1-5? :)

Synd att inte fler tog tillfället i akt att besöka skinkcupen aka Yunus-cupen för att bidra till Yunus-fonden och hylla Yunus när han stegade in i idrottshuset.

FORZA YUNUS!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:08
Osså har Canal+ beslutat att visa ÖSK bortapremiär i AS 2010. Då väntar en tuff match. MFF borta.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:05
Wirre var ju verkligen en spelare folk stirrade misstänktsamt på och blev sågad av flera innan han ens gjort debut. Jag tycker han gjorde en föredömligt bra debutsäsong på AS nivå.

Tror dock man skulle få ut mer från honom som.Y.forward/ytter än som back. Men jag gillar att han är offensivt följsam i offensiven som back.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:03
Ja. ÖSK:s nya sidor suger faktist. Gillar inte sajten alls. Jag vill inte påstå att den gamla var toppen men den var bättre än denna.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 22:01
"ÖSK-spelaren Tommy Wirtanen har nominerats till priset "Årets genombrott" när Ålands egen idrottsgala ska hållas i januari."
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 21:10
Sportbladet tippar ÖSK 4-8 med truppen vi har just nu, vänta bara tills bomben briserar. Se länk.
Örebro Knug 5.2%
2009-12-11 21:00
Ang. nya hemsidan så känns "köp dina säsongsbiljetter här"-knappen som förföljer ens stackars muspekare ganska desperat och popupside-aktig. Hemsidan i övrigt är hemsk.

ÖSK-Karl// "Tror också att Sjölund skulle bli för dyr, om det inte mot förmodan blir något med bomben så tror jag vi kan utesluta någon stjärna." - Är detta en dementi av Sjölund som dynamitgubben?

Jag är förvirrad!

Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 20:54
apskallen//

Ordet bomb kom inte från mig förra året och inget år innan heller. Jag gjorde allt för att värja mig och kallade Zavadil för en mycket bra mittfältare vilket jag fortfarande tycker att han är.

Årets spelare håller jag däremot med om är en bomb.
Örebro frrreddo
2009-12-11 20:28
klipp från skink turneringen..
Örebro apskallen
2009-12-11 19:30
Kul med lite bombsnack även om man man lärt sig att inte skruva upp förväntningarna för mycket. Förra året trissade ju ÖSK-Karl upp stämningen hårt genom att lansera en jättebomb, som blev till en kinapuff med blöt stubin när det visade sig vara Zavadil som i slutändan inte ens ville spela i ÖSK :)

Jag hoppas årets bomb har lite mer dynamit i sig!

Edit: Nån som känner till "kinapuppar"?
AIK Saywee
2009-12-11 19:22
Apropå ÖSK´s officiella så tycker jag det är jobbigare att läsa vitt på svart, än svart på vitt.

I rubriker och på lite enstaka ställen går det väl an, men i "normaltext"? Tänk er att läsa en papperstidning i vitt på svart, jag får trycksvärta ...
AIK Saywee
2009-12-11 19:12
Nej, jag har faktiskt ingen mer på gång för tillfället, möjligtvis kan jag tillverka något på labbet.

Vill man se riktiga bomber får man besöka damfotboll ;)
Örebro Sersant
2009-12-11 19:08
Ämne: Aspen// Håller med d....
Fanns två funktioner som gjorde att jag besökte ÖSK officiella och båda dessa har tagits bort.
- Kalendern.
- Shoppen.

Vi måste vara enda laget i en högsta division i världens alla sporter som inte kan ha en fungerande webshop. Hoppas inte de betalar för varje hemsida den ändras ju hela tiden tycker jag :(.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 18:43
Saywee//

Aj, aj, vad vi faller i forumtoppen. Har du ingen mer bomb på gång? ;)
AIK Saywee
2009-12-11 18:28
Kan med precision styras mot målet ;)
Örebro micro_42
2009-12-11 17:53
Den här bomben är väl ingen riktig "BOMB"? Mera en granatkastare väl? Det är ju vad vi behöver.
AIK Saywee
2009-12-11 17:53
Rojas, kanske någonstas däremellan, men det är iallafall ingen liten kinapuff.

2010 Aurums år?
Örebro Rojas
2009-12-11 16:22
Okej Handgranat modell 59 eller Atombomb, Saywee ?
Men roligt iaf att SvartVitt kan styra upp det inför nästa säsong. Kanske Dan Sahlin som gör comeback ?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-11 15:46
Nej, jag kanske ska ta o lägga ner mina spekulationer innan jag skadeskjuter någon. I slutändan kanske det ändå "bara" är Barsom som är bomben.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-11 15:35
Saywee/ Åter igen. Din beskrivning på bomb passar perfekt på "bomben" =)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 15:33
Saywee//

Jo, men den här spelaren vet vi ju att det är en bomb ;)
AIK Saywee
2009-12-11 15:32
Förresten, ganska kul beskrivning i NE, "typ"

"Kropp som innehåller sprängämnen (adrenalin) och kan användas som projektil"

Lite omgjord av mig, men ändå?

Nästa vecka tror jag att det smäller ...
AIK Saywee
2009-12-11 15:29
Den riktiga förklaringen till vad som är en bomb går att finna i NE, den har jag tidigare beskrivit här, har för mig att det handlade om en behållare (kropp) som innehåller sprängämnen och kan användas som projektil, eller något i den stilen.

Fast den förväntade svartvita bomben, får väl var och en ha en definition för, det är ju bara ett uttryck som jag av någon anledning använde spontant, vid något inlägg, förra eller förrförra sillasäsongen.
Annons: