/fotboll/osk/forum/5322.aspx/fotboll/osk/forum/5322.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 01:13
KvT//

Big Z, då menar du väl Lars Zetterlund ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 01:11
Erki//

Bomben har spelat landskamper för sitt land och har dessutom vunnit flera titlar för klubblag ;)
Örebro Erki
2009-12-15 01:02
Förresten, den berömda "bomben" kanske har meriter från något A-landslag med?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 00:58
Saywee // Jorrå! ;) Big Z kommer tillbaka så småningom. Det är jag säker på!
Örebro Erki
2009-12-15 00:57
Efter januariturnén har vi 5 spelare med A-Landslagmeriter i ÖSK, när hände det senast?
Alvbåge, Almebäck, Anttonen, Bassombeng och Porokara. Jag har väl inte missat nån?
Örebro SyreAtom
2009-12-15 00:42
Aspen/

"Hamren har dålig koll därför hamnade Alven utanför truppen"

Ja du är ju verkligen skicklig på att leverera knivskarpa analyser. Att Alven är utanför beror ju absolut inte att han vill testa unga/oprövade spelare eller nått sånt...

AIK Saywee
2009-12-15 00:16
KvT ... och inte världens bästa Zlatan ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 00:11
Det är skitsamma om Hysen missades. I det långa loppet tror jag iaf inte han är en internationell toppforward. Han hade en bra säsong. Förmodligen toppar han aldrig det mer.

Sverige och Hamren kommer troligen bara att spela med en forward när det gäller sen. Och det kommer troligen inte vara Hysen. Och förhoppningsvis inte heller Rosenberg.
AIK Saywee
2009-12-15 00:09
Ämne: Hamrén har redan för....
Brus-Nilsson, är det, du beskriver sant, är det ingen rolig blågul framtid, vi går till mötes, hoppas att det du skrev, inte stämmer med verkligheten .....
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-14 23:10
S E//

Håller med dig helt om att målsättningen måste ändras, det skrev jag redan innan förra säsongen när jag tyckte att topp 5 var fegt, att man sedan bara nådde sjätteplatsen gör inte saken bättre.

När/om bomben briserar då tycker jag man skall ha som målsättning topp 3 och då duger det inte med en fjärdeplats. Här har på några få år 23 miljoner "extra" pumpats in i klubben, av det har man rätt att kräva mer än en sketen sjätteplats.

Tycker Hamrén var smart som valde spelarnas man som assisterande, det grämer mig att inte Sixten gjorde samma sak, Mosander skall få chansen, men om inte 2010 blir ett medaljår kommer de att få veta att de lever.

Självklart kräver det en harmonisk trupp och att säsongen börjat med internbråk är illavarslande, men bomben kanske kan lätta upp stämningen även internt.
AIK Saywee
2009-12-14 22:54
Fast å andra sidan är det ju inte fel att få möjligheten att träna och spela på landslagsnivå, men Hamrén verkar ju ha bestämt sig, eller, finns det en chans eller risk ;-)

Det finns bara en John Alvbåge!!!
Örebro Brus-Nilsson
2009-12-14 22:51
Hamrén har redan förverkat sitt ämbete. Hotar med att avgå efter 2 dagar när det blåser lite snålt, missar Hysén, Alvbåge och...FRAMFÖR ALLT...väljer Allbäck som assisterande! Sen ändrar sig karlfan när Hysen påpekar att han är tillgänglig!!! Hujeda mej!
AIK Saywee
2009-12-14 22:45
Det kanske bara är bra, att vi inte behöver riskera skador på Alven, i landlagsträningar, träningsläger eller i landslagsspel, Sveriges bästa målvakt vill vi ha pigg och fräsch i den bästa av alla klubbar när vi siktar mot målet!

2010 är dubbeln möjlig, fattas bara en namnteckning, jobba ÖSK, jobba :-)
AIK Saywee
2009-12-14 22:06
Aspen, Gurra2001//
Detta med att blanda rutin med nytt och "säkert" är lurigt som attan, eller att blanda tvärtom.

Man måste ha en stomme kvar, eller måste man det (?), som är lite samspelad, men även tvinga in lite nytt (?).

MEN, testar man alltför mycket nytt i en salig röra eller förhoppning utan eftertanke så vet man inte "ett dugg" vad som kan hända, fotboll är ju trots allt ett lagspel och innehåller så oerhört många ingredienser, förutom fotboll, men även fotboll!

Edit förklarar att gammalt blev nytt, sorry.
Örebro Erki
2009-12-14 22:00
Sen kan det ju vara så att Hamrén fick reda på att Alvbåge satt på sidan/kommenterade under skinkcupen pga nån skada, och antog att han inte kunde medverka i landslaget ;)
Örebro Gurra2001
2009-12-14 21:56
Aspen//Du skriver: "Hamren har dålig koll därför hamnade Alven utanför truppen"

Jag vill mena följande:

Vinterturnén är till för att testa nya spelare. 4 målvakter är med och de har inte varit med (förmodligen aldrig tidigare). Ser man också till när de är födda (86, 89, 91) så förstår man att han vill testa nytt, därför är John inte med inte på grund av något annat.
Örebro Aspen
2009-12-14 21:44
Hamren har dålig koll därför hamnade Alven utanför truppen:
Den allsvenska skyttekungen Tobias Hysén fanns inte med i Erik Hamréns landslagstrupp till januariturnén.
Förbundskaptenen motiverade beslutet med att anfallaren är skadad och har opererats. Det stämmer inte.
-Det är väldigt underligt att han säger så. Jag har ingen aning om var han fått den informationen ifrån. Jag hade varit tillgänglig om jag blivit uttagen, säger Hysén till Aftonbladet.
AIK Saywee
2009-12-14 21:22
Storm_90, vet inget om det du beskriver, dvs hur sådant är tänkt att fungera, förstod dock innebörden, men blev ändå lite orolig av tidigare inlägg från andra.

Det är bara så att jag hoppas så innerligt att ryktet stämmer :-)
AIK Saywee
2009-12-14 21:15
Lite problemet, men denna gråa svartvita senhöst, kan vara att vi inte vågar skriva i klarspråk vad vi menar, utan ofta lite allmänt, ironiskt eller i gåtor.

Jag själv är inkluderad i detta och skall försöka ändra på mig så gott det går, men jag är den jag är, och det är inte så himla lätt att få en gammal **** att sitta. Jag vill dock försöka skärpa mig ytterligare, för vi håller ju trots allt på samma lag, de svartvita eleganterna - ÖSK!

Fast vi skribenter är både lika och olika, men det vore trevligare om vi kunde respektera varandra lite mer, vi har olika erfarenheter, synpunkter och värderingar, sådant går inte att ändra på, genom lite forumtjöt ....?

Jag önskar mig liksom i COP 15 ett bättre klimat i framtiden :-)
Örebro Storm_90
2009-12-14 21:14
Ämne: Storm_90, då är vi t....
Jo men mak kan ju göra så här att om ÖSK tex vill skriva 3 års kontrakt och spelaren 4 så kan man ju skriva in att spelaren har rätt att förlänga med ett år om han spelar x antal matcher tredje året?
Har inte läst så noga men är vi säkra på att det verkligen finns stor anledning att oroa oss för?
AIK Saywee
2009-12-14 21:04
Storm_90, då är vi två oinsatta som hoppas, eller?
Örebro Storm_90
2009-12-14 21:00
Ämne: Ämne: ÖSK Fan....
Utan att vara insatt så tror jag inte att det blir några stora problem bör kunna lössas med olika klassuler tror jag men har ingen koll.
AIK Saywee
2009-12-14 20:57
S E//
Missnöje, historia, älta, tjöta ...

... nu vill jag att vi rockar fett framåt mot dubbeln, förstår inte vad du vill mena ...

... men i vissa delar är vi överens, vi deppar över att vi inte nådde målet, med det fina lag vi hade, men bollen studsar ju inte alltid rätt.
Örebro S E
2009-12-14 20:48
Frågan var om varför Sixten inte var så populär. Om vi menar "NU" så är det nog pga att de är tvingade att träna "NU" i december. Men jag tror att frågan gäller över en tid, dvs "nu(i år)", ett missnöje som har växt fram? Då blev det tyvärr en summering.
AIK Saywee
2009-12-14 20:36
S E, ett inlägg till i denna fråga, vi är nog ganska överens, men årets säsong är "överspelad".

Målet var uppsatt men missades, jag håller verkligen med dig, men vem eller vilka bär ansvaret för detta? Våra motståndare i Allsvenskan kanske?

När du skrev "nu", tidigare, trodde jag att du menade "nu"?

Fast jag blir nog ändå lite förvirrad, summerar du säsongen som är avslutad, eller ser du framåt i nu-läget och kommande säsong 2010?
AIK Saywee
2009-12-14 20:27
S E//
OK, efter ditt förtydligande förstår jag dig mycket bättre, men inte helt och hållet, men du vet ju, som så många andra, att klimatet på senhösten har varit så grått på svartvitt :-(
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-14 20:24
Ö-K // Ja, hans kontrakt borde väl redan vara klart tycker man, OM ÖSK vill behålla Patrik. Eller iaf att förhandlingar pågår. Fast den borde väl startat i somras minst.

Saywee // Visst är det stora A:na!
Örebro S E
2009-12-14 20:21
Ämne: Ämne: Det bör....
Visst har "Sm-guld inom xx år" alltid funnits där.
Men det är väll först i år som man kan ha tagit kravet på en hög placering på allvar. En tightare organisation, en bredare trupp och bättre spelare än på många år. Det kändes som målet äntligen var uppsatt och skulle nås.

Sen kom matcherna mot Häcken, när vi var nära toppen... och sen lite senare 0-3 x 3. Känns som om de enda som inte var redo för målsättningen var spelarna själva.

Ingen Ironi, inget insider här... Ta det här med en nypa salt eller så kanske det ligger nåt i det. Upp till dig.
AIK Saywee
2009-12-14 20:16
Ämne: ÖSK Fans//

Bomben....
Säg inte, förlåt skriv inte, att kontraktslängden kan bli ett problem, för detta "2010 års fina nyförvärv", vad är det för himla krångel, pengar eller annat skit ???

Jag vill ha glada nyheter snarast, tappa inte detta!
AIK Saywee
2009-12-14 20:11
ÖSK Fans, jag vill svara (ditt 19.56 inlägg), även om din fråga var riktad, av någon anledning till en annan ...

... tror oftast att det är ömsesidigt, när det gäller ett kontrakt, man har nog redan "snackat in sig" och är överens, om inget oförutsett inträffar i sista sekund.

Tror som sagt (=skrivet), att det är båda parter som är överens, annars blir det ingen namnteckning, och det är det enda som gäller, en namnteckning, historiskt, och sedan är det klart, enkelt, men ändå så himla svårt, skört och sårbart ... frågan är bara vilken nyförvärvet (=bomben) är?????

RUMORS SEASON!
Annons: