/fotboll/osk/forum/5321.aspx/fotboll/osk/forum/5321.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kajanus
2009-12-10 05:13
Nå, var det någon här som var på mötet förra lördagen?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 04:57
I "väntan på vaddå" kan vi ju alltid glädja oss åt när ÖSK tog stora silvret i TV4:s straffsparkstävling inför allsvenskan 2009... del 5 och framåt...
AIK Saywee
2009-12-10 04:30
Jag är väldig nyfiken på startelvorna i nästa veckas två derby´n, men jag förstår att det kommer att testas en hel del, det hör ju liksom till "försäsongen".

Dessutom om jag har förstått rätt kommer man att under tävlingsmatcherna 2010 kunna använda 7 (sju) extra spelare förutom elvan, eller?
AIK Saywee
2009-12-10 04:22
Snart vaknar de som skall köra ett förmiddagspass och undrar "vad i hela Hisingen" vi håller på med?

Men nästa år på Rambergsvallen, då j*drar kör vi med A-laget.
AIK Saywee
2009-12-10 04:13
BBB, ja, vi är nog minst två?

... och apropå två, så tar vi dubbeln :)
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 04:11
Har efter lite funderingar tagit till mig Saywee's tankar om "retstickenivåer". Kanske borde forumskribenterna här "omges" av någon sorts "retstickefaktor". ÖSK-Karl skulle givetvis få en hög faktor. Jag också antar jag. Skulle kanske underlätta dialogen? Isf behöver man (som motskribent) ju liksom inte gå i taket varje gång en person med hög faktor skriver ett inlägg... För man vet ju liksom..
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 03:33
Saywee// hmm... "tycker om att tjöta om saker och ting i utkanten av vad som bör tjötas om på detta forum" - då är vi väl två isf, för vad mer "bör" tjötas om här på forumet än talgoxen, gattet och en räka i ugnen? :-)
AIK Saywee
2009-12-10 03:26
BBB, självklart har vi "tagit varandra i hand" eller vad det kan heta över nätet, "fingertoppskänsla genom tangenterna".

Vi har denna natt, säkert lärt oss lite mer om varandra ...

- jag är en känslig, ärlig och diplomatiskt lagd optimist som bryr mig väldigt mycket om vad andra tycker, men tänder till ordentligt om några våldstendenser skulle sabba för ÖSK.

- uppfattar dig numera som en retsticka, men främst som en mångsidig, kunnig och erfaren svartvit supporter i öst, som även tycker om att tjöta om saker och ting i utkanten av vad som bör tjötas om på detta forum.

Vet inte om det finns något som återstår, jo kanske ...

1. Att jag blir tydligare med vad jag menar!

2. Att du funderar på vad "retstickegrejen" kan leda till?

2010 tar vi faktiskt dubbeln och hela Sverige häpnar ...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 02:56
Saywee//
Har vi nu då "tagit varandra i hand"? För om det finns något som återstår, så upp med det nu på en gång. Så att vi sedan kan fortsätta tjöta om realiteter, sillasäsongen som den är. På söndag (die Lucia-tag) bara tre månader kvar till premiären om jag räknat rätt..
AIK Saywee
2009-12-10 02:46
Nu är vi ytterligare en dag närmare premiären :-)

Dessutom, nästa vecka kan vi se fram emot två riktigta Örebroderby´n, tisdag och torsdag.

Skall bli mycket intressant att se hur de första tankarna kring nästa säsongs startelva kan tänkas bli, mot ÅFF, för grovjobbet börjar redan nu.
AIK Saywee
2009-12-10 02:44
BBB, tack ändå för att du skriver detta.

Cupfiaskot på Hisingen, blev så himla jobbig för mig eftersom jag hade så stora förväntningar.

- Först förlusten och den var riktigt tung.

- Sedan de avslutande scenerna som nästan berörde mitt hjärta för klubben ännu mer.

- Dessutom efter flera månader så blir jag grovt påhoppad för att jag beskrivit hur ledsen jag blev.

Jag vill bara glömma vad som hänt och jag tackar verkligen Storm-90 för att han vill att vi lägger ned detta tjöt.

För jag orkar snart inte älta detta elände en gång till.

MEN, nästa år tar vi dubbeln :))))
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 02:19
Djäflun//

Tack för svaret!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 02:16
Ämne: BBB, eftersom du så ....Saywee// Jag står ärligt för det jag skrev. Jag trodde att det hela (Hisingen) var överspelat och blev därför förvånad att historien kom upp på nytt. Detta är min ärliga historia utan någon som helst "ond" avsikt, och det finns absolut, absolut, absolut inget retstickemotiv inbakat i detta.

Jag väljer när jag är retsticka och inte, precis som ÖSK-Karl.

Innan du skrev detta inlägg (02.02) har jag inte förstått att det jag skrev skulle uppfattas av dig som någon sorts förminskning av den förnedring du, som du skriver fick utstå. När du nu skriver detta så förstår jag att du upplevde det så (som en förminskning av den förnedring du, som du skriver fick utstå). Det var inte min avsikt. Ber om ursäkt för det eventuella lidande min text inneburit för dig.

Jag har mer än väl förstått att du inte upplever det som att ni "tagit varandra i hand". Det var ett missförstånd från min sida.

Säkert finns också annat som inte stämmer i det jag skrev. Som jag sa' förut så har jag inte hängt med på alla turer här på forumet.
Örebro Djäflun
2009-12-10 02:16
Ämne: BBB//

Tur man har....
Om jag inte minns fel så är det mot Forward (15 dec) resp. Karlslund (17 dec).
På fredag får du gå och kolla på skinkcupen och lätta på lädret för Yunus......
AIK Saywee
2009-12-10 02:02
BBB, eftersom du så envist tjötar så kommer detta ...

"Hur killen kände sig påhoppad har han ju beskrivit själv. Det lät trovärdigt när han beskrev det. Han har ju ursäktat sig för sina övertoner som tillkom i hettans stund så då tycker jag att det är lite synd att du drar upp det hela igen. Jag uppfattade att ni "tagit varandra i hand", så därför blev jag lite förvånad helt enkelt."

Jag tycker faktiskt att denna text förminskar den förnedring jag fick utstå, är det något du funderat över, eller inte? Dessutom finns det sådant som inte stämmer i din text.

Retas på bara, jag är mer stärkt än någonsin!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 02:02
BBB//

Tur man har första mötet 11.00 imorgon, någon som vet när första träningsmatchen är?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 02:00

Blev du för....
ÖSK-Karl// Otroligt kul! Gläd dig Kalle, syret räcker för dig som retsticka, inte för mig..
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 01:58
BBB//

Blev du förvånad? Konstigt att han har något syre kvar alls. :) Men kul var det!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 01:55

Saywee tål ....
ÖSK-Karl// haha!! Lämpligt är nog om admin raderar de senaste 1,5-2 tim konversation, för denna kommer nog annars te sig fullständigt obegriplig för folk som går in här imorron!!
AIK Saywee
2009-12-10 01:53
Jag vill be övriga forumskribenter om ursäkt, det jag tjötat om i kväll/natt borde jag tagit genom PM (Parus Major). Förlåt!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 01:51
Lustigt att "SyreAtom" hoppar in just i de filosofiska resonemang vi just krumbuktar oss i.
Saywee// Jag har läst igenom igen. Förstår ärligt inte. För hundraelfte gången: Jag försvarar inte "killen". Jag har bara redogjort för hur jag uppfattat det hela. Jag förstår att du fortfarande är ledsen och sårad. Vad är det då för "fel" på mig? När jag kallar mig retsticka så är det fel, men när Kalle gör detsamma så passerar det.. Explain please!
AIK Saywee
2009-12-10 01:48
Ämne: Ämne: BBB, du....
BBB, jag förstår mig inte riktigt på vad du hakat upp dig på.

"Retstickevarianten" kan väl knappast vara lämplig i alla olika sammanhang i livet när man vill föra något framåt.

Tänk till en eller två gånger ...?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 01:48
BBB//

Saywee tål det mesta, men red ut det via pm, annars får vi forumvakterna på oss, vi är nog nära nu ändå!

FORZA ÖSK!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 01:45
Saywee//

Hur som helst högaktar jag er som gör sådana insattser. Men detta får vi utveckla någon gång.

FORZA ÖSK!
AIK Saywee
2009-12-10 01:41
BBB, läs mina inlägg noggrant och försök att förstå vad jag skivit :-)

2010 tar ÖSK dubbeln
Örebro SyreAtom
2009-12-10 01:39
ösk-karl//

Satan va du ljuger, du snackar så mycket skit, du är precis lika negativ mot sixten/sjögren oavsett vem som än hoppar på dig. Jag är knappast den första eller den enda som kritiserar dig för att driva din personliga korståg mot sixten/sjögren från ösk-korridorerna. Patetiskt, full av skit är du...
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 01:38
ÖSK-Karl// "Fast småretas kan ju vara kul även utanför planen, bara man vet att personen tål det" - Håller med dig. Kanske det som är fel med mig? Att jag inte "kollar upp om personen tål det"? Utan bara kör på? Kan det vara det Saywee menar?
AIK Saywee
2009-12-10 01:36
ÖSK-Karl, ger man sig ut på uppdrag för att hjälpa människor att få dricksvattten, så är man riktigt taggad, och efter så många år "tillsammans med sig själv" så vet man ofta hur man fungerar i olika situationer. Man är beredd och förberedd på en massa oplanerade grejer.

När sedan två rejält berusade och tungt beväpnade zairiska militärer vill tvinga sig till en transport, måste man fungera oerhört snabbt och diplomatiskt i skallen.

Vet inte om detta har med ÖSK och fotboll att göra, men kanske lite ändå, vi som jobbade var vita och de flesta andra vi hjälpte var svarta, så det blir väl lite svartvitt trots allt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 01:34
BBB//

Jag kommer aldrig ihåg namn tyvärr.

Saywee/
Retstickevarianten måste användas med omsorg, men är ack så viktiga i sportens värld, t.ex Barsom. Men jag är mer inne på vänskapligt tugg i omklädningsrummet inom laget.

Fast småretas kan ju vara kul även utanför planen, bara man vet att personen tål det.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 01:34
Saywee// Återigen samma sak: När ÖSK-Karl säger att han är en "retsticka" då säger du ingenting, men när jag säger samma sak så är jag tydligen.. ja, vaddå? Bullshit?
Annons: