/fotboll/osk/forum/5320.aspx/fotboll/osk/forum/5320.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-12-10 14:24
SyreAtom//

Jag har sett många positiva insändare om Sixten, Sjögren m fl här inne. Alltså HAR DE FÅTT FÄSTE. Svart på vitt!

Jag har själv sagt positiva saker om Sixten många gånger även om jag redovisat två allvarliga fel också. ÖSK-Karl har exempelvis inte varit negativ mot mig för att jag har en mer positiv syn på Sixten än vad han har.

Om Sjögren har jag dock inte sagt så mycket positivt utom att han (väl) fick hit Axén.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:21
Wivallius//

Ja, Aspen tillför mycket klokt. Har för mig att TICTAC skulle komma tillbaks när forumpoliserna är borta. Jappel däremot kanske har fullt upp med familj och jobb i Blekinge.

Örebro Gurra2001
2009-12-10 14:20
Ska köpa julklapp till brorsan. Såg att Iron-Mike har en TShirt på officiella. MEN vad är det för bild? Han sitter i en trapp (ser för jävligt ut) samtidigt som man inte ens ser hur tröjan ser ut eftersom den är helt hoptryckt av hans ihophukande.

Någon som har sett hur den ser ut?
Wivallius
2009-12-10 14:17
SyreAtom//

Nej, JAG ANSER att du har helt fel. Flest försvann p g a angreppet av 'Kronblom-punkt' på Saywee m fl. Minst tre av dessa har inte kommit tillbaks än, inkl den förträfflige Mittåt.
Wivallius
2009-12-10 14:15
ÖSK-Karl, pemo//

Exakt! Vi pratar äpplen och päron här. Jag skrev också att jag inte är säker på att 'Allsvenska laget' skulle slagit Häcken i cupen. Däremot är det ett 'svek' att inte försöka ställa det riktigt bästa laget på banan i en kvartsfinal i svenska cupen

Vi tar dubbel 2010 ;-)
Örebro SyreAtom
2009-12-10 14:14

De flesta som försvunnit härifrån beror ju framför allt på en viss användares behov av att pådyvla hela forumet med som han kallar "sanningar", och att den som har nått positiva ord att säga om sixten/sjögren omedelbart ska balanseras upp med negativa ordalag.

Och det med devisen; Positiva omdömen/ord om tränare/sportchef SKALL EJ FÅ FÄSTE på detta forum, enligt denne superegoistiske användare.

Sen talar om hur han saknar vissa användare och undrar varför de försvunnit.

Heja...

Wivallius
2009-12-10 14:13
Ämne: Jag saknar även TICT....
ÖSK-Karl//

Ja, jag håller med. Jag är glad att Aspen kom tillbaks efter ett tag i alla fall. En klok man!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:06
pemo//

Vi resonerar från olika infallsvinklar. Jag håller med dig om att Häcken var/är ett bra lag, men ogillar Sixtens inställning till Svenska Cupen, vi har ju vare sig vunnit den eller Allsvenskan fast vi försökt i över 100 år.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 14:01
Nu tror jag mig fått reda på vem Saywees bomb är, om det är samma person kan man verkligen säga bomb och nära att gå i lås är det också.

Det borde bli rusning efter säsongskort för då går vi mot guld ;)
Örebro pemo
2009-12-10 14:00
Ett sista cup-inlägg. ÖSK-Karl// Jo, men mitt resonemang handlar egentligen om att Häcken var ett mycket bättre lag än alla här inne vill acceptera. Vi fick ju stryk i tre matcher ( minus de sista 5 min bort ) av dem oavsett laguppställning. Var det samma lag borta som hemma i serien? Westman och ZE var i alla fall med på bänken ganska ofta. Men problemet är väl hur man skall lufta spelare 16 - 23? Med ett eget B-lagsspel så hade kanske Walker fått hoppa in mer. Vem vet.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 13:51
Jag saknar även TICTAC och Jappel, de hade ofta läsvärda inlägg.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 13:00
Dom här snubbarna som gjorde ÖSK TV för nån säsong sedan. Det blev bara ett avsnitt eller så (Då Staaf fick namnet "Mål-Göran"). Vart tog de vägen?
Örebro Sekt. E
2009-12-10 12:58
Wivallius// Ja Mittåt vore fint att få tillbaks hit.
Wivallius
2009-12-10 12:57
KvT//

Nej, inte det mista svårt !
Wivallius
2009-12-10 12:56
Sekt E//

Framför allt borde vi på något sätt försöka få tillbaks Mittåt till forumet, om vi vill räkna med träningsrapporter framöver.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 12:56
Wivallius //. Ja, bra. Man skall inte böja sig för hot.

Fattar inte folk som inte skrivit själv på länge. Läser och tröttnar på vad man läser och lägger in ett inlägg där man ber folk prata om annat. Och sedan sätter sig och stirrar igen.

Jag ser massor av inlägg som intresserar mig föga. Det är ju bara att scrolla förbi. Att det är så svårt.
Wivallius
2009-12-10 12:53
KvT//

Verkar som Bonieks inlägg blivit borttaget (liksom mitt tidigare svar till honom) efter att, i alla fall i mitt tycke, han 'hotat' Admin.
Örebro Sekt. E
2009-12-10 12:52
Finns det någon här som varit nere och kollat på träningarna och kan berätta om provspelarna?

Avenbrands brukar ju dokuentera sådant, men de har jag inte sett på forumet på länge.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-10 12:36
pemo//

Men pudelns kärna är ju att laguttagningen i en kvartsfinal visade inställningen till cupen. Det gjorde nog fler än mig vansinnig. Jag hade kritiserat även vid seger. Det som är det viktigaste måste ju ändå vara om man gör allt för att vinna titlar, här visar ju att svaret är nej.

Som exempel kan jag säga att jag var nära att gå hem matchen innan i cupen mot HBK när jag såg laguppställningen och inte i min vildaste fantasi kunde jag tänka mig att en kvartsfinal skulle nonchaleras på det sättet.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-10 12:31
Boniek // Starta ett diskusionsämne (under denna heta ösk-period) då som många vill delta i istället för att in och gnälla på vad andra talar om och sedan dra.

Wivallius
2009-12-10 12:29
pemo//

Ifjol var inte heller Westman eller Zé 'påtänkta' som spelare på riktigt.
Örebro pemo
2009-12-10 12:23
Tja, i det där laget var det väl bara Green och Erik N som inte var "påtänkta" som allsvenska spelare? Visst Walker mot KIM är väl inte så kul, men Kim var väl ur slag då. Så det hade väl varit bättre med Tommy på backen och Nordback från start, men resten skulle väl stå upp likvärdigt mot Häcken, tycker jag. Sen att supportrarna känner sig lurade kan jag förstå, men med facit i hand så hade det troligen inte gjort så stor skillnad med Kim och Roni på planen just då.
Wivallius
2009-12-10 12:09
pemo//

Av artikeln framgår också att mellan 100 och 200 svartvita åkt ned för att, som de trodde, stötta ett ÖSK som skulle vilja vinna cupen.

.... eller varför skulle de annars gjort den resan?
Wivallius
2009-12-10 12:07
pemo//

Artikeln i länken visar också att 8 spelare bytts ut i startelvan jämfört med föregående match
Wivallius
2009-12-10 11:59
pemo//

Hittade laguppställningen. Av startuppställningen var tre spelare vid den tiden ordinarie i 'allsvenska laget':
Iron-Mike, Wowwen och Nordin (som var inne i en djup svacka under den här tiden).

Peter Westman
Joakim Gren, Bertin Zé. Michael Almebäck, Samuel Wowoah
Alejandro Bedoya, Erik Nilsson, Nordin Gerzic
Eric Bassombeng, Robert Walker, James Frempong.

Avbytare: John Alvbåge, Fredrik Nordback, Tommy Wirtanen, Glenn Holgersson, Michael Jidsjö.
Wivallius
2009-12-10 11:56
pemo//

Vad jag har är korta fakta kring matchen vilket visar bl a datum, där man kan konstatera att spelarna borde ha varit rejält utvilade:

2009-07-08 19:00 BK Häcken - Örebro 1 - 0
Publik: 1 031
Målgörare: Martin Olsson
Örebro pemo
2009-12-10 11:43
Wivallius// Tack för ett sakligt svar. Har du någon länk där jag kan se laguppställningen i cup-matchen? Vet att Westman stod, men var det så dåligt lag egentligen? Vi ( eller Emra) slog ju faktiskt HBK i matchen innan med vad de flesta säger "B-lag" Men visst förstår jag supportrars upprördhet när man åker till Götet och förväntar en säker seger mot Häcken. För vad jag kommer ihåg när det gäller snacket inför matchen så var det en given seger. Fast det var det många allsvenska lag som trodde i mötena med Häcken. Skall man prata fiasko så var väl 0-3 mot BP och GAIS riktiga fiaskon. Och MFF skakade vi faktiskt i första halvlek, men de hade ju en klinisk målskytt ( och ett mittlås som...)
Wivallius
2009-12-10 09:37
pemo//

Jag tror du precis förstår vad folk menar med det, men skall så pedagogiskt som möjligt försöka förklara:

Det var ett fiasko att inte satsa på cupen ens när man var i kvartsfinal. Eftersom kvartsfinalen gick direkt i anslutning till semestern kan inga i 'allsvenska truppen' ha varit trötta, ändå spelades B-laget med känt resultat. Det är givetvis ingen garanti att ÖSK:s 'allsvenska lag' vunnit men man hade i alla fall visat att man försökt ta cupguld och europaplatser den vägen.

Personligen skulle jag hellre kalla det ett 'svek' än ett 'fiasko', ett svek mot supportrar som väntat i årtionden på en titel och minst tio år på en chans i Europa igen, supportrar som rest dit för att stödja laget. Förstår du nu vad 'vi' menar som tycker cupen är en viktig del av svenskfotboll och inte en alternativ reservlagsserie?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-10 09:21
pemo// 1-3
Örebro Storm_90
2009-12-10 09:19
Saywee// Eftersom du verkar ha oerhört svårt att släppa det här och tjatar hela tiden om hur sårad du är så måste jag säga att nej det kommer defentivt ingen ursäkt från mig( jag tar tillbaka det jag skrivit men inte mer.)
Anledning? Eftersom du skrev på ett sånt sett som var oerhört lätt att misstolkas, och sen så om vi ska gå in på grova påhopp så kan vi väl gå tillbaka i tiden och se vad bla du skrivit om mig och andra med inte enligt dig korrekt syn på support.
Bla så har du skrivit till mig att du inte vill att jag och andra som mig inte ska gå på ÖSK:s matcher( inte 100% att det var du men minst 90% och du är inte den enda som skrivt sådana saker...) Sen så har jag personlig blivit anklagad
för en " ond kraft" när hagges svek disskuterades.
Inte sällan har jag heller blivit anklagad för att vara hulligan/försvara hulliganer när jag försöker förklara att de också är ÖSK fans några av de största faktiskt (försvara inte hulligalism men försvarade dem som personer)
Finns mer men inget jag orkar skriva det nu.
Allt är ju INTE skrivit av dig en hel del är skrivet av andra på forumet också och aldrig har jag fått en ursäkt verkar vara ok att sparka och slå och förnedra dem som har en annan syn på support en de flesta här på forumet? Men när någon på forumet (du den här gången)för utstå lite av de påhopp jag får så blir det tjat i flera dagar om det efterår fattar inte?
Men jag tar inte ått mig ett skit av vad folk skriver här men det gjör det ändå inte ok Tex är det okej att skrika rasstiska ord till en invandrare bara för att han inte tar åt sig?
En grej var dock lite svår att skaka av mig tog några timmar då och det var när jag var lite retsiticka på Degensforum och en där blev så förbannad att han hotade med att leta upp mig och misshandla/döda( ?) mig när jag låg och sov.
Känn på den!
Annons: