/fotboll/osk/forum/5319.aspx/fotboll/osk/forum/5319.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro deportivista
2009-12-15 10:35
Jag undrar vem bomben är, men jag vet vem jag VILL att det är! Eidur Gudhjonssen!!
Örebro SyreAtom
2009-12-15 10:33
JoKa/

Ösk-karls bekräftelsebehov är väl som en 12 årings ungefär. Han såg sin enda chans att få sin röst hörd på ett Ösk-forum.

Men ingen i Ösk har lyssnat på stackars kalle med hans önskningar att bli av med Sixten/sjögren, spelare han inte gillar, eller spelsystem som inte duger. Han har dock framställt sig själv som en Messias till detta forum, en oumbärlig Gud, en äkta allan-ballan. Men trots det har ingen i Ösk har lyssnat på stackars Ösk-karl.

Men det är ju klart har man mentalitet som en finnig 12 åring så är det ju lätt att tro det...
Örebro Sersant
2009-12-15 10:29
Någon som vet varför ÖSK inte vill ha någon publik på sina träningsmatcher? Ska bomben testas? ;)

Någon som vet när dagens träningsmatch är? Hittar inte starttid någonstans?

EDIT: Hittade tiden tillslut 19.30 enligt träningsschemat.
Örebro Aspen
2009-12-15 10:14
apskallen//se länken angående Hysen och bakgrundsfakta. Jag kollade aldrig med ICA - är dom trovärdiga numera? Hysen anser sig frisk och tillgänglig men inte hans klubb. Låter märkligt.

Citat från länken "Nu ändrar sig Hamrén och fotbollsförbundet. I ett pressmeddelande säger Hamrén att ny information tillkommit och att Hysén ska undersökas på nytt på tisdag och att han är aktuell igen". Vv underätta ICA.
Avdelning koll etc: Borde inte Hysen veta om han är opererad eller inte?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-12-15 10:06
Tror att "bomben" gjort ett antal pojklandskamper...
Örebro apskallen
2009-12-15 09:48
Aspen// Du har all rätt i världen att kritisera vem du vill, men när du gör det mot bättre vetande måste du acceptera fakta och göra en pudel. Det är enda sättet att hålla sin trovärdighet vid liv.

Att Hysén inte kom med i truppen beror enbart på att Hamrén fått ett nej från IFK Göteborg. De ansåg att han inte skulle kunna bli frisk i tid och meddelade detta till Hamrén. Detta har bekräftats av IFK Göteborg. Att Hysén inte kände till detta må vara hänt, självklart vill han spela i landslaget liksom de flesta andra elitfotbollsspelarna vi har i Sverige.

Att kritisera Hamrén för att Hysén inte kom med är befängt, felaktigt och ett bra bevis för att direkta felaktigheter blir "sanningar" om man inte läser den bakgrundsfakta som finns.
Örebro rirobban
2009-12-15 09:43
Edman drar nog inte 1500 extra varje match. Tror att det handlar om en offensiv spelare. Edman har dessutom inte vunnit "flera titlar med klubblag". Endast två titlar med Helsingborg har tagits (allsvenskan och svenska cupen). Dessutom har Edman kontrakt över 2010.

Just det att spelaren (bomben) tagit flera titlar för klubblag gör att det nog inte är Daniel Sjölund. Visst han har ett par allsvenska guld och ett par svenska cupen-guld, men det är ju inte "många". Annars var jag bombsäker på att det var Sjölund:) Iofs drar han säkert inte 1500 extra heller.
Örebro KCMarten
2009-12-15 09:15
Hmm.. Vem är bomben?

Om det är en blond kille som skall dra 1500 extra åskådare samt bidra till ett SM-Guld, bör det vara en etablerad stjärna. Dessutom är ÖSK behov av stöd i backlinjen.

Det slår mig att Erik Edman kommer lämna Wigan..

Varifrån kommer hans flickvän?
Örebro SyreAtom
2009-12-15 08:58
JoKa//

Aspen målar alltid upp inre bilder och fantasier och kan inte utgå från nått annat än att det är sanning.

Det är ofta man skakar på huvudet...
Örebro SyreAtom
2009-12-15 08:51
Aspen/

Hur svårt ska det vara för dig....vi pratar om januariturnéen aka juniorturnéen! Har du hängt med de senaste åren vad den handlar om? Har du gjort några tolkningar utifrån vilka andra typer av spelare som är uttagna i truppen? Jo grodyngel och och lite andra halvhippa spelare.

Nästan samtliga ur den ordinare truppen inte heller uttagna, så då har hamren ännu sämre koll då! AVGÅ HAMREN!

Fattar fan inte hur du tänker...

Örebro JoKa
2009-12-15 08:46
Aspen//Vilka här tycker det är roligt när klubben misslyckas med att rekrytera bra spelare?
Din läsförståelse är inte direkt imponerande den heller...
Örebro Aspen
2009-12-15 08:43
JoKa//Citat "Det ska bli väldigt roligt att få läsa årets undanflykt när "bomben" så diskret som möjligt sopas under mattan."

Vissa här tycker det är bra när klubben rekryterar bra spelare andra tycker det är roligt om det misslyckas!!! Vad Du tycker är uppenbart.

Vem har lanserat Bomben och varförk, fundera på det.

Som tidigare sagt - det finns en scrollfunktion.
Örebro Aspen
2009-12-15 08:39
SyreAtom//Jag tror din kommentar till mitt inlägg mer gäller mina åsikter rörande vissa anställda inom ÖSK.
Jag vill hylla de som jobbar gratis åt ÖSK och de bidragit ekonomiskt till klubbens framgång de senaste åren. Dom närande.
Spelarna hyllar jag efter varje match när så är befogat (vilket är oftast).
Örebro JoKa
2009-12-15 08:35
Ämne: Var har ÖSK-karl fåt....
ÖSK-Karl har uppenbarligen ett enormt bekräftelsebehov. Det är stor humor eller djupt tragiskt, beroende på vilket perspektiv du väljer, att läsa hans halvsanningar och hellögner år efter år. Vissa behöver religion, ÖSK-Karl behöver uppenbarligen Svenskafans ÖSK-forum. Det ska bli väldigt roligt att få läsa årets undanflykt när "bomben" så diskret som möjligt sopas under mattan.
Örebro Aspen
2009-12-15 08:32
SyreAtom//Din läsförståelse är inte imponerande.
Ciotat:"Så bara för att hamren trodde att hysen var skadad, så har han därför missat att ta med Alven i landslaget menar du?" Nej, så är det givitvis inte. Men om Hamren inte vet om spelare är skadade eller inte eller har av behov av operation eller inte DÅ han man dålig koll. Det är ju inte vilken spelare som helst.
Örebro SyreAtom
2009-12-15 07:20
Aspen/

Nehe, du tror inte vi redan förstått det?

Så bara för att hamren trodde att hysen var skadad, så har han därför missat att ta med Alven i landslaget menar du? Ja självklart så måste det ju vara. Du är ju lysande klever måste jag säga...
Örebro Aspen
2009-12-15 06:17
SyreAtom//Snälla Du scrolla förbi eller läs inlägget.
Orsaken till kommentaren var att Hamren trodde att Hysen var skadad och opererad. Vilket inte Hysen själv kände till
Örebro Kuba_Via
2009-12-15 03:08
Är det någon som har koll på vem Kosik Sulaiman är?
Örebro Skägget
2009-12-15 02:31
Var har ÖSK-karl fått siffran 23 miljoner ifrån, att de ska ha pumpats in i ÖSK på ett fåtal år?

Som vanligt fabulerar karln. Allt för att diskreditera Boström som på två säsonger tagit laget från bottenplaceringar till bästa placeringen i Allsvenskan på elva säsonger.

Jag säger som Erold i Robinson:
- Skämmes tamejfan!
Örebro Djäflun
2009-12-15 01:53
Ämne: Erki//

Bomben har....
A-lagslandskamper eller pojk?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 01:13
KvT//

Big Z, då menar du väl Lars Zetterlund ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 01:11
Erki//

Bomben har spelat landskamper för sitt land och har dessutom vunnit flera titlar för klubblag ;)
Örebro Erki
2009-12-15 01:02
Förresten, den berömda "bomben" kanske har meriter från något A-landslag med?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 00:58
Saywee // Jorrå! ;) Big Z kommer tillbaka så småningom. Det är jag säker på!
Örebro Erki
2009-12-15 00:57
Efter januariturnén har vi 5 spelare med A-Landslagmeriter i ÖSK, när hände det senast?
Alvbåge, Almebäck, Anttonen, Bassombeng och Porokara. Jag har väl inte missat nån?
Örebro SyreAtom
2009-12-15 00:42
Aspen/

"Hamren har dålig koll därför hamnade Alven utanför truppen"

Ja du är ju verkligen skicklig på att leverera knivskarpa analyser. Att Alven är utanför beror ju absolut inte att han vill testa unga/oprövade spelare eller nått sånt...

AIK Saywee
2009-12-15 00:16
KvT ... och inte världens bästa Zlatan ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 00:11
Det är skitsamma om Hysen missades. I det långa loppet tror jag iaf inte han är en internationell toppforward. Han hade en bra säsong. Förmodligen toppar han aldrig det mer.

Sverige och Hamren kommer troligen bara att spela med en forward när det gäller sen. Och det kommer troligen inte vara Hysen. Och förhoppningsvis inte heller Rosenberg.
AIK Saywee
2009-12-15 00:09
Ämne: Hamrén har redan för....
Brus-Nilsson, är det, du beskriver sant, är det ingen rolig blågul framtid, vi går till mötes, hoppas att det du skrev, inte stämmer med verkligheten .....
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-14 23:10
S E//

Håller med dig helt om att målsättningen måste ändras, det skrev jag redan innan förra säsongen när jag tyckte att topp 5 var fegt, att man sedan bara nådde sjätteplatsen gör inte saken bättre.

När/om bomben briserar då tycker jag man skall ha som målsättning topp 3 och då duger det inte med en fjärdeplats. Här har på några få år 23 miljoner "extra" pumpats in i klubben, av det har man rätt att kräva mer än en sketen sjätteplats.

Tycker Hamrén var smart som valde spelarnas man som assisterande, det grämer mig att inte Sixten gjorde samma sak, Mosander skall få chansen, men om inte 2010 blir ett medaljår kommer de att få veta att de lever.

Självklart kräver det en harmonisk trupp och att säsongen börjat med internbråk är illavarslande, men bomben kanske kan lätta upp stämningen även internt.
Annons: