/fotboll/osk/forum/5315.aspx/fotboll/osk/forum/5315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Seniorkuban
2009-12-15 21:42
Bedoya toppar ÖSK's skytteliga. Nu är han väl given startman på mittfältet resten av säsongen?! Men vad hände med hans bloggande här på SF - saknar det mycket!
AIK Saywee
2009-12-15 21:37
Spontant svar på din fråga, helst Barsom i så fall, om dessa skulle vara aktuella, eftersom jag kan minnas honom bäst i ÖSK´s fina dress.

Tackar, kvällen är redan riktigt trevlig och "Bertin Samuel Ze Ndille ti-schörten" sitter som klistrad på min "firarbringa" :-)
Örebro ÖSK Fans
2009-12-15 21:30
Saywee/ vem skulle du hels vilja se i ösk Barsom lr andreas johansson?

ha en trevlig kväll!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-15 21:29
EH// Som jag har förstått det så pratar/förstår Berra hygglig engelska så bristen på kommunikation beror nog snarare på ovilja att kommunicera från Sixten och Rilles sida än språkbarriärer. Värre är det nog med Basse som knappt talar franska och då blir det svårt att hitta tolk överhuvudtaget. I samband med att dom kom till ÖSK läste jag någonstans att Basse talar ett ursprungsspråk i Kamerun.
AIK Saywee
2009-12-15 21:25
En riktig femetta mot västergänget, bra inledning, på en kommande framtid, men slarva inte bort Berra eller Bomben ...

Forza ÖSK, vi vill ha en dubbel :-)
AIK Saywee
2009-12-15 21:21
5-1, matchen slut :-)
Örebro EH
2009-12-15 21:11
Det viktigaste är att Sixten inte kan prata med Bertin och då måste Sixten ta hjälp och det har han inte gjort. Därför har Bertin inte utvecklats vilket har gjort att han inte har fått spela vilket gjort att han inte har utvecklats vilket har gjort att ...
Det är lättare för Sixten att ställa ut Nordback som mittback. Nordbacks insats vid BP:s 1-0-mål fick mig att bryta ihop då och när jag ser det i dag skratta högt.

Berra var klart godkänd förra året. Är han sämre i år, vem är i så fall ansvarig för det? Vad jag har hört sköter Bertin sin träning exemplariskt. Om en 21-åring blir sämre kanske tränarna och ledningen ska rannsaka sig själva.
AIK Saywee
2009-12-15 21:08
4-1 Möller
5-1 Staaf

Forza ÖSK
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-12-15 20:58
EH: det står knappast klart för alla att Boström inte gillar Zé. Det får snarare stå för dig.
Håller visserligen med om att det är trist att han fick så lite speltid men samtidigt hade vi under större delen av säsongen ett helt fantastiskt mittlås i Iron Mike och Wiken.
Följer man inte laget på träningar och dylikt missar man också ett och annat förmodligen...vem vet, Berra kanske har varit fullständigt klapprutten och därmed en säkerhetsrisk vid presumtiv plats i startelvan? Vad vet jag? Och vad vet du? Det skulle i varje fall förvåna mig något oerhört om någon form av schism skulle föreligga mellan tränaren och Berra.
AIK Saywee
2009-12-15 20:54
EH//

Märkligt att du skriver om Berra, just nu ...

... för tillfället, när det är "matchtid" har jag min vackra Berratröja på mig.

Rasta Fari!
Örebro EH
2009-12-15 20:48
Det står väl klart för alla att Sixten Boström inte gillar Bertin Ze. Och inte Bassombeng heller för den delen. Men behandlingen av Bertin Ze är skamlig. ÖSK värvar en 19-årig talang (han var med i Kameruns landslagstrupp) och när det inte går som på räls så negligerar man honom fullständigt. Sixten pratar inte med honom och det gör tydligen ingen annan heller. Här går han och ruttnar bort, jag vet inte hur många hundra mil hemifrån. Förra året fick han chansen efter EM-uppehållet. Han var mycket delaktig i den fina hösten. Flera matcher hörde han till ÖSK:s bästa spelare. Efter en avstängning valde dock Sixten att låta Sebastian Henriksson spela mittback de sista matcherna. En spelare som redan sagt att han skulle lämna klubben. I ett läge när kontraktet var säkrat. Det fanns inget långsiktigt tänkande i Sixtens beslut. Och när Sixten i år valde att först spela Anttonen (0-3 mot MFF) och sen Nordback (0-3 mot BP) som mittback istället för Bertin blev det rent pinsamt. Återigen i ett läge när kontraktet var säkrat. Återigen total avsaknad av långsiktigt tänkande. Det bästa hade givetvis varit att Bertin fått spela och utvecklas, samtidigt som det hade kunnat öka intresset från utländska klubbar. Jag är övertygad om att det inte bara är på spelmässiga grunder som Bertin inte får spela. Jag tror att det handlar om att Sixten inte klarar kommunikationen och vägrar ta hjälp. Det är ingen bra reklam för ÖSK inför framtiden att man slarvat bort en talang som Bertin Ze. Det är inte Bertin Ze som har misslyckats. Det är ÖSK.
AIK Saywee
2009-12-15 20:47
Fortfarande 3-1

Många byten ...

Giganternas elva i nuläget

Westman

Lumbana Rohlén Almebäck Wowoah

Bedoya Nilsson Holmberg

Basse Staaf Möller

FORZA ÖSK!!!
AIK Saywee
2009-12-15 20:40
3-1 Bedoya
AIK Saywee
2009-12-15 20:33
Andra halvlek börjar, publiksiffran är kanske tresiffrig?
AIK Saywee
2009-12-15 20:30
EH, intressant inlägg och i kväll har han målat igen :-)

Hoppas att han får en riktigt bra start 2010!

Vår danske kung ...
Örebro EH
2009-12-15 20:24
Ett inlägg angående Kim Olsen: Många blir skyttekungar genom att göra ”onödiga” mål, de ökar på till 3-0 med 2 minuter kvar eller reducerar till 1-3 på övertid. Det sysslar inte Kim med. Här är hans facit för 2009:

1-0 borta mot ÖIS. Slutade 1-0.
1-0 borta mot Helsingborg. Slutade 1-0.
1-0 borta mot Hammarby. Slutade 1-0.
1-0 och 2-0 borta mot Kalmar. Slutade 3-1.
1-0 hemma mot Helsingborg. Slutade 2-0 efter mål i slutminuten
1-0 hemma mot GAIS. Slutade 2-0 efter mål i slutminuten.
1-0 hemma mot BP. Slutade 2-2.

Jag undrar om någon annan av allsvenskans 15 bästa målskyttar har ett lika bra facit när det gäller poänggivande mål.

Jag ska inte trötta ut er med statistiken från 2008 men det var poänggivande mål då också. Sen hade vi kanske hoppats på något fler mål i år.
AIK Saywee
2009-12-15 20:22
Startelva, ÖSK, i kväll mot Forward ...

Westman

Lumbana Berra Wiken Wowoah

Bedoya Nordback Gerzic

Astvald Olsen Porokara
AIK Saywee
2009-12-15 20:19
ÖSK-BK Forward 2-1 i paus.
AIK Saywee
2009-12-15 20:03
- Forward tog ledningen tidigt genom "någon"
- ÖSK kvitterade genom Bedoya
- ÖSK tog ledningen genom Olsen
Örebro Kom hem Kuba
2009-12-15 19:35
Någon som vet vad det är för startelva ikväll?
AIK Saywee
2009-12-15 19:22
Om några minuter börjar nästa säsongs ÖSK-förberedelser på allvar!

Äntligen :-))))
AIK Saywee
2009-12-15 19:18
Blir det någon rapportering från derby´t, direkt eller efteråt?

FORZA ÖSK
Örebro ÖSK Fans
2009-12-15 19:17
AVGÅ Sjögren om du inte fixar bomben!!!
Örebro ÖSK Fans
2009-12-15 19:17
AVGÅ Sjögren om du inte fixar bomben!!! sopa!
AIK Saywee
2009-12-15 19:16
S E, bra tanke, att dra ett streck för det som varit och börja om, se framåt, hoppas på framgångar och stödja klubben på bästa sätt.

Detta gillar jag :-)
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2009-12-15 19:14
S E//

Tack för det vettigaste inlägget på länge här inne. Verkar vara svårt för vissa "unga" och vissa "äldre" att hålla en trevlig nivå.

Är det någon som vet hur det ligger till med årskortsförsäljningen? Ligger vi i fas med fjolåret? Jag har t.ex. inte fått något brev om jag vill förnya mitt.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-15 19:13
Det de flesta kan vara överrens om är att det går jävligt segt i förhandlingar i klubben i alla fall.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 19:08
S E//

He,he, bra initiativ ;)
Örebro S E
2009-12-15 19:07

-------------------------------------------------

(Jag drog ett streck här, gör vad ni vill med det.)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 18:33
Saywee//

Ja, ungdomsfalangen sysslar i princip uteslutande med personangrepp. Speciellt nicken SyreAtom och Bo Robin som verkar vara samma person, hur det nu går till?

Dessutom dåligt utbildade, en vet inte att om man t.ex äger aktier i Spelarinvest så är man per automatik med i bolaget.

Känns som att Admin behöver rensa upp bland alla personliga påhopp, själv garvar jag bara men många kan ta illa upp.
Annons: