/fotboll/osk/forum/5311.aspx/fotboll/osk/forum/5311.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 12:42
Wivallius//

Tror också att Sjölund skulle bli för dyr, om det inte mot förmodan blir något med bomben så tror jag vi kan utesluta någon stjärna.
Örebro Aspen
2009-12-11 12:39
15:30 på fredag: Chatt med Tottenhams Oscar Jansson - som öppnar för allsvenskan
Nu kör jag på för fullt i Tottenham fram till nyår då det är möjligt att låna ut spelare igen, säger Jansson till fotbollskanalen.se.
Och nästa utlåning kan gå till Sverige.
- Allsvenskan är en möjlighet, säger Jansson som spelade i Örebro-klubben Karlsund innan han stack till England för snart tre år sedan.
- Jag är ju därifrån så det är klart att jag håller lite extra koll på Örebro, men farsan är Djurgårdare.
Wivallius
2009-12-11 11:50
ÖSK-Karl//

En finne till? Ja, varför inte?

Men, men. Tror inte klubben har råd med honom. Dessutom blir det väl trångt på mittfältet.

Däremot är han väl den mest intressanta i jurgårn
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 10:26
Har Sjölund sin flickvän i Örebro, det hade jag ingen aning om?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-11 10:23
Wivallius//

Det gjorde du rätt i!
Örebro Sekt. E
2009-12-11 10:08
idag är det skinkcupen enligt officiella. Den kanske man skulle kolla lite på.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-11 10:01
Janne Andersson tar över i ÖIS
Wivallius
2009-12-11 09:59
SektE//

Härligt!
Örebro Sekt. E
2009-12-11 09:48
Wivallius// Nä inte där. Men väl i soffan sittandes. Med rak rygg, armen i vinkel, glaset i höjd med tredje knappen och en stadig blick i skål med min sambo.
Wivallius
2009-12-11 09:42
SektE//

Jaså, på plats i Stockholms stadshus?

Men det är bra när alla kastar in sina egna visioner om bomber. Blir så härlig stämning på forumet då.
Örebro Sekt. E
2009-12-11 09:36
Wivallius// Skönt, jag misstänkte det men var nog lite trög efter nobelmiddagen...

För övrigt var det nog jag som skrev att bomben var blond. Det var mest önsketänkande från min sida då jag har en fotbollsdröm om en viss spelare med iaf kanske känslomässig koppling till oss.
Wivallius
2009-12-11 09:14
ÖSK-Karl//

Nu är säsongsabonnemangen betalda, så jag inte missar bomben!
Wivallius
2009-12-11 08:31
Jag älskar alla dimridåer
Örebro Farside
2009-12-11 08:05
Rudolf , drömma går alltid , men att ha Barsom som en defensiv mittfältare vore självmord :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-12-11 07:09
Jag tror Barsom kommer skriva på för ÖSK men om han är Saywees bomb vet jag inte. Han drar ju lätt 1500 extra och för mig är han definitivt en bomb. Dessutom blev Saywee himla tyst efter att jag avslöjat hans NE-förklaring om Barsom.. förlåt.. bomber. =)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-11 01:16
Med det här laget tar vi Guldet 2010!

-----------------Alvbåge---------------
Anttonen - Almebäck - Wikström - Riddez
------------------Barsom---------------
--------------Gerzic - Sjölund --------
-------Astvald - Bedoya - Porokara-----

Drömma får man väl? :)
Örebro rirobban
2009-12-11 01:13
En annan sak som skulle kunna peka på Sjölund. De som Saywee fick ryktet av var väl från Göteborg? Vore inte jättekonstigt då eftersom även IFK är intresserade av just Daniel Sjölund.

Men just innermittfältare måste vara ÖSK:s starkaste lagdel som Erki nämner. Detta plus att han förmodligen inte drar 1500 extra/match talar emot gode Sjölund.

Det som talar för är alltså att han har flickvän i Örebro och är en bosmanspelare. Plus att han är finne.

Fördelarna talar för att det är han. Men det finns väl både bättre och kändare spelare som vill bli par med en Örebrotjej?:)
Örebro Bastard on Parade
2009-12-11 01:11
Sjölund är riktigt bra, men vilken position skulle han ta? Jag vill väldigt gärna se Nordin och Bedoya få en riktig chans tillsammans och Sjölund har väl haft en offensiv roll?

För övrigt så finns Peter Ijeh tillgänglig som Bosman. Han fyller förvisso 33, men spelade inte Malmö 4-3-3 när han vann skytteligan? Tror det finns en hel del potentiella nyförvärv i grannlandet till väster eftersom många klubbar har problem med ekonomin.
Örebro Erki
2009-12-11 01:04
Vore rätt skum värvning om vi tog hit Sjölund. Det betyder att duon Nordin/Bedoya inte duger, för inte värvar man väl ett sånt namn som backup? Någon defensiv mf är han väl knappast heller, och ingen ytter va?
Örebro rirobban
2009-12-11 00:52
Ämne: rirobban// Jag googl....
Då kanske jag satte bomben även detta år:) Fast den här gången på första försöket typ. Låter verkligen som att det ska vara Daniel Sjölund faktiskt. Om han sedan drar 1500 åskådare extra per match är en annan fråga.
AIK Saywee
2009-12-11 00:43
Förresten nu kommer jag att tänka på något helt annat än tidigare, nästa vecka är det två derby´n på BA och någon skrev tidigare om att snön är på väg. Det kan väl inte vara så illa?
Meteorologerna kan väl som vanligast ha fel.

Lustigt att de kallas för meteorologer egentligen, deras jobb är ju att förutspå vädret på vår planet.
2009-12-11 00:35
rirobban// Jag googlade lite på Daniel Sjölund. Ryktet säger att spelaren ska vara bosman och ha en flickvän från Örebro. Det stämmer in perfekt på Dajja. Att han är finne gör ju sannolikheten att det skulle vara han ökar med typ 600%.
AIK Saywee
2009-12-11 00:34
Erki, jag varken kan eller vågar skriva något, eftersom namnteckningen troligtvis inte sitter ännu där den bör sitta. Det kan ju hända helt oplanerade saker i sista sekund.

Själv har jag varit enstaka minuter från stora förändringar för mig och min familj, som ändrats i grevens tid. Vi hade kunnat blivit Västeråsare i slutet på 80-talet, när vi egentligen var på väg till Gävle eller Uppsala, men det blev åter till Örebro :-)))
Örebro rirobban
2009-12-11 00:29
Ja det är väl bara att börja rabbla upp alla namn vi drog under förra årets "bombjakt".

Johan Arneng, 30. Han har kontrakt över 2010, vet dock inte om det är till sommaren det går ut. Men spelaren i fråga har alltså inget kontrakt just nu om jag förstått det hela rätt?
Örebro rirobban
2009-12-11 00:24
Ämne: Daniel Sjölund drar ....
Kanske inte, men vilken defensiv spelare gör det? Ryktades väl om en back? Tror dock inte att en back drar så mycket extra åskådare om han inte heter Puyol typ.

Antar därmed att det handlar om en anfallare/offensiv mittfältare. Sjölund hade annars varit väldigt välkommen:)
Örebro Erki
2009-12-11 00:20
Daniel Sjölund drar inte 1500 extra åskådare per match, det tror jag inte någon Allsvensk spelare gör.

Saywee, kan man få lite information om "bomben" om man bjuder på en talgoxe?
AIK Saywee
2009-12-11 00:20
Ämne: Spännande det här me....
Förra året var det Zavadil eller Bamberg.
AIK Saywee
2009-12-11 00:17
Ola Toivonen kommer att få rollen som bänknötare och kan tänkas få speltid som inhoppare på övertid om "ledningen" för ÖSK tillåter detta.

Vid svartvitt övertag på minst 4 mål kan Ola få möjligheten att göra ett självmål för att hamna någonstans i skytteligan.
Örebro Conjuration ★
2009-12-11 00:16
Spännande det här med bomben, om jag inte minns fel så hade vi något "bomb" liknande förra säsongen vem var det då? Trodde länge att det var Erik Sundin (nu i Helsingborg) som var personen. Vilken position har den blonda bomben? Kan man få den informationen? ;)
2009-12-11 00:14
rirobban// Nej, Dajja har inte förlängt med Djurgården än. IFK Göteborg sägs vara intresserade också.
Annons: