/fotboll/osk/forum/5301.aspx/fotboll/osk/forum/5301.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Elfsborg Liverpool
2009-12-16 15:51
Vill bara tipsa om att SVT Play nu finns i mobilversion.
Kolla Länk.
Örebro Storm_90
2009-12-16 15:44
Ämne: Ämne: BOMBEN ....
Gick visst rykten om Alvbåge innan han kom.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-16 15:02
Ämne: BOMBEN ÄR KLAR FÖR Ö....
Det var knappt något rykte här i forumet innan dem spelare/tränare som kom till ösk, t ex Sixten, Alvbåge, Almebäck, men dem kom,
Det gick en del rykte om t ex eriksson, Zavadeli,,dem kom aldrig.
Vad tror ni? kommer bomben??
Örebro Storm_90
2009-12-16 14:58
Ämne: BOMBEN ÄR KLAR FÖR Ö....
Fan trodde att det handla om ÖSK först:( Men som tur är jag också intresserad av ÖIK så det var ju bra att de värvar i allafall:)
Örebro Sekt. E
2009-12-16 14:58
KvT// Det är ju möjligt att "bomben" har varit tillfrågad och erbjuden något ganska länge, men att han själv eller agenten valt att vara kyliga.
Örebro Conjuration ★
2009-12-16 14:45
BOMBEN ÄR KLAR FÖR ÖREBRO! DET ÄR EN VÄRLDSMÄSTARE! Se länktips och njut :)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-16 14:14
Ja vi får välan se. Som Saywee säger ör det en pågående förhandling och fler aktörer har lagt sig i. Det är långt ifrån säkert att han väljer ÖSK. Tydligen kan inte ÖSK matcha buden från andra aktörer.

Vad man möjligen kan undra är varför förhandingarna börjar först nu när ÖSK hade kunnat förhandla hela hösten med honom, om man haft lite koll.
Örebro Sersant
2009-12-16 13:23
Jag vill gärna se att bomben är en vänsterback/mittfältare då det är våran tunnaste sida. Höger kanten och centralt finns det gott om alternativ men till vänster så har vi bara Wowoah och Porokara.
Örebro Thlumman
2009-12-16 12:25
Emil Johansson?
Örebro Sekt. E
2009-12-16 12:07
Hoppas bomben är kantspringare/anfallare om han dyker upp. Såg bara en halvlek(första) igår men bäst tyckte jag nog Westman och Bedoya var. Westman för att han styrde och peppade backlinjen precis hela tiden och Bedoya för att han kämpar precis hela tiden. Minst bra var nog Porokara som såg oinspirerad ut. Berra gjorde det bra tycker jag.
Örebro Ösk-Power
2009-12-16 11:38
Kan mycket väl stämma. Men det är ju en spelare utav hans dignitet som kan tänkas ansluta till ÖSK!

Ser dock att vi knyter till oss Abbe. En väldigt kompetent spelare som kan spela på olika positioner. Vi behöver främst hans "vinnar-mentalitet"
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-16 11:26
Sharbel Touma tycks ha kontrakt till 2011 i sin Grekiska klubb Iraklis.
Örebro Ösk-Power
2009-12-16 11:12
Är bomben/mr X mittfältare? Kan isånnafall vara S. Touma som kan vara aktuell. Har dock inte koll på hans kontraktsstatus, men killen i fråga har gjort ett antal landskamper iaf och har ett stort attraktionsvärde.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-16 08:42
Stelig //Håller nog 4-backslinjen som starkaste lagdelen sett till gångna säsongen. Men mittfältet är ju iaf bredaste lagdelen med flest spelare och hårdast konkurrens. Backlinjen har ju nästan ingen konkurrens alls.
Örebro Stelig
2009-12-16 07:10
För min del får Ösk gärna ta det lungt med kontraktskrivandet, vi har ju trots allt inte samma ekonomi som en del andra klubbar i AS.
Om nu Barsom är aktuell så betyder det att vi tar in yttligare 1 spelare till vad i mina ögon är den starkaste lagdelen, så nån av dom yngre kommer bli förpassade till läktaren.
Barsom är kanon, men är det spelartypen vi behöver förstärka med?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-16 01:46
"Noterbart är att de två sista våromgångarna spelas 13 och 15 maj - vilket blir rekordtätt för ÖSK."

Alltså allsvenska schemat spikat. Citatet från NA

Så tätt är ju tätare än vad ÖSK hade mellan sv.cupen och AS matcherna i somras. Skall bli oerhört intressant att se om "A-laget" plötsligt klarar ett tätt spelschema....

Var bara uppe för en nattmacka och datorn stod på ;)

Talgoxar är trevligare än gnäll. Sov gott svartvita fans ;)

Örebro Erki
2009-12-15 23:54
den oumbärlige// Bomben är INTE Barsom, då ÖSK-Karl skrev att bomben hade spelat ett antal landskamper. Barsom har endast pojklandskamper.
Örebro den oumbärlige
2009-12-15 23:42
tycker den här sk bomben enbart kan handla om Barsom. Finns egentligen ingen annan, om det inte skulle handla om en internationell känd spelare som vill varva ner eller liknande. För vem kan ensam dra så många extra supportrar till varje hemmamatch?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 23:37
loopy//

Det där med 1500 personer extra har florerat mycket på forumet, jag vet inte varifrån det kommer, tror snarare att Bomben skulle dra runt 500 extra. Men att han skulle gå direkt in i startelvan råder ingen tvekan om.

Ja, först kanske någon av de fasta måste bli skadade eller avstängda, men sen blir det åka av ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 23:34
Dax att kvarta! Over and out!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 23:30
loopy //Ja, eller då är det sant.
Örebro Kurt von Traatt
ÖSK-Karl//Fast det jag bör minnas och är nyttigt att minnas glömmer jag ;)
Örebro loopy
Ämne: ÖSK Fans//

Det hä....
om nu "bomben" är så bra att han går rätt in i startelvan, drar 1500 extra och lyfter oss till top 3 kandidat så vore det väl konstigt om det inte hela tiden funnits andra intresserade klubbar? Om spelaren nu vill till örebro av sociala orsaker men att han fått ett fett sign on förslag av annan klubb låter ju mer som agentsnack för att få ÖSK att ge det kontraktsförslag spelaren vill ha.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 23:29
Erki // det vore ju ett otroligt lyft! Även om jag generellt varit lite motståndare till att ÖSK skall lägga massa pengar på 30+ spelare. Det vart lite fart på hörnorna då iaf och vi slapp Sammys hörn-lobbar ;)

Men om Barsom inte är "bomben" innebär det att ev två nyförvärv är på G? Eller utesluter den ena den andre?
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 23:24
KvT//

Imponerande minne du har. Jo jag köpte, men några har av någon outgrundlig anledning gått sönder. Tack för tipset!
Örebro Erki
2009-12-15 23:23
Tror nog att Barsom blir nästa nyförvärv till sportklubben, men det är väl inte han som är "bomben" antar jag?

Hörde idag på matchen att det var näst intill klart med Barsom iaf. Om det är ryktet är trovärdigt eller ej återstår att se ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 23:14
ÖSK-Karl// Hehe - Nej. Jag var inte där. ÖSK har ju en butik på krämaren över jul. Du sa förra året att du skulle köpa ÖSK:s whiskeyglas. Men det kanske du redan gjort ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 23:11
KvT//

Menar du att det var whiskeyglas i Julklappen från ÖSK idag? Var du också på Grand? Jag sparade min till Julafton.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-15 23:10
ÖSK-Karl//Sjögren får göra en "Nordin" igen. Dvs förlänga hans kontrakt när det återstår mer än 6 månader av det. Fast i Nordin fall skedde det först efter han gått till pressen. Men det tror jag inte Bedoya kommer att behöva för att hitta en bättre klubb.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-15 23:08
KvT//

Bara hoppas att han blommar ut helt i år. Men nu gör du mig orolig, för du brukar ha rätt i dina analyser.
Annons: