/fotboll/osk/forum/5292.aspx/fotboll/osk/forum/5292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-12-21 22:42
ÖSK-Karl:
Hur ser RiddezZzZz kontrakt ut går det ut iår eller nästa? Har för mig att båda har nämnts tidigare på forumet.
Örebro Aspen
2009-12-21 22:36
När man läser om eventuella förvärv av ungdomarna som provspelat hos oss slås man av vikten av samarbetsklubbar på olika nivåer i seriesystemet. Tror det var Urban Hammar som skissade på detta medans han räddade kvar ÖSK i AS. AIK verkar ha läst Urbans dokument och bygger ut sitt samarbete till att omfatta fler än Väsby.
ÖSKU i div 2 är bara en pusselbit som inte skapar ett pussel. Någon som vet om vi har något samarbete på gång? Läst att Sjögren uppsnappat behovet åtminstånde när det gäller Mogren
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-21 22:35
På tal om hur man klacifierar en bomb, i jämförelse med vår bomb skulle jag kalla Emil Johansson för Atombomb. Men det har att göra med hans låga ålder och att han inte är bosman.

Vår bomb är minst lika bra.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-21 22:32
T-i-o-ens flickvän är väl från Örebro?
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 22:30
Brus-Nilsson //
Neja,,,vi kan glädjas åt att Ronni verkar stanna:)
Örebro Brus-Nilsson
2009-12-21 22:24
Nyhetstorka.....men spänningen är oliiidlig! Stubinen brinner och snart säger det....pffft!
Örebro Grohl
2009-12-21 22:11
Ämne: Ämne: För att....
Vem tänker du på då? Emil Johanssons tjej är från Örebro så vitt jag vet, men att en degerforsare skulle gå till ÖSK är väl för mycket att hoppas på. Då kan man väl nästan lika gärna hoppas på pojkvännen till ex-örebroaren Helena Seger (För visst fan har väl hon bott i Örebro? Har för mig att nån polares brorsa tjongade på henne för en 5-10 år sen =)

Annars har jag faktiskt dålig koll på vilka som det kan tänkas vara, är lite tråkigt att gå in på detta forum så här års då folk vägrar prata om sina spekulationer utan bara säger att dom har säkra källor och därför inte kan säga något förrens det är klart.. Endel tvekar ju till och med över att "avslöja" Barsoms namn =D Vafan spekulera lite nu!
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 22:04
spelarinvest är överflödig när vi har sådana kvinnor i stan. Damerna sköter värvningarna.
Wivallius
2009-12-21 21:51
Aspen//

I alla fall för sina kvinnor.
Örebro Aspen
2009-12-21 21:45
Örebro - en stad känd för sina flickvänner !!
Örebro Yeah
2009-12-21 21:35
Wikipedia är tyvärr dålig på att skriva ut var spelare har sina flickvänner.
Örebro Rallyfinnen
2009-12-21 21:35
Klippt från en konversation med en Maccabi Haifa-fan som tog kontakt med mig på Facebook:

"well maccabi haifa is very intersted.... :)

today our team president said that our coach watch videos of porokara and said to
him that he is a very quality player , the team will kepp follow him and speak with is club.

some of the press here wrote that he is very close to move and in few days he will arrive to israel for impression."

Inside information?
Örebro Brus-Nilsson
2009-12-21 18:29
Ämne: Ämne: För att....
Ja det var en riktig böööömb! :-)
Spekulerar vidare, kan det möjlgen vara...se länk!
Örebro Djäflun
2009-12-21 17:59
Ämne: För att kasta lite b....
"Bomben" ska väl ha en tjej i Örebro? Jag hoppas fortfarande att en speciell allsvensk spelare med flickvän i Örebro ska vara bomben.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 17:54
Ämne: För att kasta lite b....Yeah//
Det kan vara så. Vi måste vara mer attraktiv än superettan lag. Men hans flickvän är dansk.
Örebro Yeah
2009-12-21 16:35
För att kasta lite bensin på den slocknande elden.
Fick bara en uppenbarelse att bomben skulle kunna vara Tobbe Grahn. Fast innermittar har vi gott om. Har dålig koll på han förutom att han spelat i galet många klubbar. Vilka positioner klarar han?
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 16:33
Nytt om Roni.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-21 15:18
pemo // Precis, vi har väl alla olika definition på vad en bomb är. Men uttrycket är väl lite av en kvarleva från förra året som man lite populärt och förenklat kallar ett bra och etablerat nyförvärv.

Jag tror få i detta sammanhang tror att det rör sig om etablerad landslagspelare eller något sådant. Utan en spelare av relativt hög allsvensk klass.

I alla fall är det så jag ser det. "Bomben "är lätt att använda som uttryck för då förstår alla vad man pratar om.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 14:00
Och jag tror inte vi ska hoppas på sami hyypiä eller någon av hans kaliber.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 13:55
pemo //
Håller med dig helt, Barsom skulle vara en riktig bra värvning, vi behöver hans vinnarskalle, han kan bidra med en del på plan med sin erfarnehet.
Jag tror han kommer att skriva på snart.
Örebro pemo
2009-12-21 13:41
Men, om det nu kommer en "bomb" så är det väl fortfarande delade meningar om vad som kan benämnas på detta vis. Själv tycker jag det skall vara någon i "Figo-klass" eller minst given i landslaget. Barsom tycker jag skulle vara bra, men räknar inte honom som mer än bra värvning. Allsvenskar med utgående kontrakt finns det bara ett fåtal som jag skulle kalla "bomb", typ Anders Svensson. Betänk att ÖSK trots allt är ett bra allsvenskt lag, så vem som helst kan inte komma in och dominera. Det finns ju ett antal "misslyckade" spelare i Norge och Danmark som säkert är av intresse, men inte någon direkt pulshöjdare.
Nä, satsa hellre på de unga utvecklingsbara spelarna och låt de "trettioplussarna" som är kvar stå för erfarenheten. Fast jag tar gärna emot Sami Hyppiä ( stavning ? )
Örebro pemo
2009-12-21 13:32
ösk_hjärtat// Ja, Figo var ett skämt. Det är kanske bäst att förklara det på detta forum, annars blir man väl anklagad för att komma med stora bomber......
Örebro Yeah
2009-12-21 13:04
Ja, kilt och glada miner är alltid trevligt.
Örebro Magister mundi sum
2009-12-21 12:08
nåt för oss ösk:are att ta efter :)

stilfullt, tycker jag
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 11:18
pemo//
Det är längsta natten i natten, så toppen är nådd.
Visst har vi en bra stomme, men vi behöver utan tvekan förstärkningar.
Figo tar jag som ett skämt.
Örebro pemo
2009-12-21 10:43
Ämne: Go morgon! här var d....
Nja, det är väl i morgon som det vänder. I dag är det väl den mörkaste dagen? Därför får vi vänta ytterligare ett dygn innan alla glada nyheter når oss. Eller Bomber och Granater som kapten Haddock skulle uttryckt sig. fast jag vet inte om jag längtar efter någon bomb. Tycker vi har ett skapligt lag trots allt. Fast det är klart, vill Figo till Sverige så säger jag väl inte nej trots åldern.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-21 09:55
Go morgon! här var det inte livat som det brukar vara nu när alla är ute på jakt efter julklappar.
idag vänder det och vi går mot ljusare tider, snart får vi läsa att Barsom har skrivit på för ÖSK.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-20 23:26
Ang. nya utlåningsregler:
Saxat från svenskfotboll.se - "frånFörening med lag i högre division kan numera låna ut sex utespelare och två målvakter. Förutsättningen för sådana lån är att spelarna är professionella och som högst fyller 22 år under aktuellt kalenderår."
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-20 22:58
dubbellpost
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-20 22:58
ÖSK-Karl//
Dala fick väldig mycket kritik för sin agerande då, men visst fick han en del upprätelse sedan. Att Marino inte lyckades riktig efter Degen berode mest på skador tror jag.
Han är för övrig förlåten nummera, eftersom han gör ett bra jobb på kansilet.
Annons: