/fotboll/osk/forum/5274.aspx/fotboll/osk/forum/5274.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-12-30 13:25
KvT, tackar för lite "bombade" inlägg och att du ganska tydligt klargjort vad det handlar om.

Själv bedömer jag att det "förvärv" som var på tapeten eller kanske fortfarande är det, "ligger" någonstans mellan en atombomb och en kinapuff på en bombskala, man kan själv bedöma så småningom, när allt är klart eller inte klart.
Örebro loopy
2009-12-30 12:24
Ämne: AIK erbjuds bara 4,2....
7.5 mille är väl vad silly season ryktet säger, behöver ju inte betyda något eftersom det till sist måste kopmma att bud samt eventuellt köpslående. Obolo är ett par år äldre än porokara och utan egentliga internationella meriter. Att han är från argentina gör ju också att tex engelska klubbar går bort pga av att knappast får arbetstillstånd. Dessutom har han väl bara ett halvår kvar på sitt kontrakt
Wivallius
2009-12-30 11:43
AIK erbjuds bara 4,2 milj för Obolo av ett spanskt Div. 3-lag. Hur skall vi få 7,5 milj för Porokara har ni tänkt? Se länken.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-30 11:17
EUV // Hallå du Guld-gnagare!

Jag har faktist inte räknat. Utan inför "finalen" mot IFK var det ett stort uppslag i aftonbladet där det bla stod att ni hade nio utländska spelare och att det var rekord om ni skulle vinna SM. Inget tidigare lag som vunnit SM har haft så många utländska angavs det.

Det var utifrån den uppgiften jag skrev här.

Stämmer inte den ber jag om ursäkt.

Edit: Kan ha varit Expressen. Minns inte riktigt. En av dem var det iaf.
Örebro Ösk_hjärtat
2009-12-30 11:07
EUV //
Ni har 8 utländska spelare för att vara exakt.
AIK EUV
2009-12-30 10:49
Kurt von Traatt
En lite sen fråga men jag såg att du nämnde att vi har 9st utländska spelare, kan du tala om vilka för mig ?

Örebro Kurt von Traatt
2009-12-30 10:47
Tom Hell// Vi klassificerar nog spelare lite individuellt. Om du frågar mig skulle jag nog inte se denna spelare som en bomb. Men som en bra nyårsraket och ett nyförvärv som förmodligen de flesta ÖSK fans skulle vara nöjda med. Han skulle gå rakt in i laget.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-30 10:36
Tom Hell// Att det haussas upp är nog alla en skurk i. "Bomben" ser jag mer som ett roligt smeknamn till det mest tongivande nyförvärv ÖSK tittar på. Klart det inte är Zlatan ÖSK pratar med eller ens en landslagspelare utan en spelare av god allsvensk klass som skulle ta en ordniarie. Det tycker jag nog framgått ganska tydligt.

Men är man inte inne så ofta och läser eller inte var med förra silly utan bara råkar ramla in när det talas om bomber och granater så kan det ju förstås misstolkas. Jag tycker bombbegreppet hela tiden har används med ett stycke ironi.

Vi kommer att prata bomb eller brist på bomb nästa silly också ;)
Örebro Deviation
2009-12-30 10:18
Ang. Forschelet
Örebro Aspen
2009-12-30 07:48
Ropesin//Rykten eller förhoppningar. Det är väl något som måste finnas för att göra livet drägligt. Och som gör att folk spänner bågen lite extra.
Inför varje match är tidningarna och forumen fulla av rykten eller förhoppningar och även önskedrömmar. Usch vad livet vore trist utan dom.
Örebro Tom Hell
2009-12-30 07:12
Kurt von Traatt:

Problemet som jag ser det är väl snarare att man haussar upp de potentiella värvningarna så förbaskat och kallar dem bomber när de snarare är på nivån 3-öres, alternativt Mini-kina. Minns t ex "bomben" 1 & 2 från i somras.

Klart det är kittlande att diskutera nyförvärv (och vad ska vi annars syssla med under dessa kalla veckor) men det är när man tappar koncepten och proportionerna som många blir uppretade!
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-30 02:24
ÖSK-Karl//Jag gissar så iaf ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-30 02:17
Ropesin // Nja - Förhoppningen får ju stå för dig. Ryktet (vilket jag kan säga är sant eftersom jag känner till lite om det) säger bara att förhandling med en viss spelare pågår eller har pågått och att ÖSK erbjudit en viss spelare ett kontrakt. Så långt är det sant. Det kan nog förmodligen vidimeras i efterhand sen. Och det är ju det som förmedlats här av forum-medlemmar.

Om det sedan kan knytas ihop är ju en helt annan sak.

Att vissa tar det som ett löfte att denne spelare kommer skriva på förstår jag inte riktigt. Och det är väl det som retat upp en del personer. Att här ryktas det om bra spelare för andra silly i rad och så skriver de inte på!!!!!!!!!! Alltså är allt lögn?

Så du kan ju välja: Att få dessa rykten förmedlade här eller att alla som hört något håller käften tills NA är på presskonferens där den aktuella spelaren i ÖSK tröja säger att det vara bara hit jag ville (I.E Alla mina villkor uppfylldes bara av ÖSK).

Jag föredrar alternativ ett. Jag vill höra ryktena. Vill du inte det. Scrolla!!! ;) Gott nytt och nu tar vi dubbeln!
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-30 01:42
KvT//

Aha, på det viset, då beskyller han väl mig igen om han är avstängd, förra gången kunde jag plocka bort inlägg påstod han. ;)
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-30 01:40
Yeah//

Nej, bomben är fortfarande klubblös.
Örebro P.O
2009-12-30 00:50
Hmm..

"Allsvenskan: Så är läget i ditt lag
Örebro
Rykten in: Gerald Forschelet, mf, AFC Tubize"

Vad är detta för rykte Fotbollskanalen hittat?

Edit: Luskat fram att de måste blandat ihop Örebro och Åtvidaberg. Eller?

Örebro Yeah
2009-12-29 23:58
Det råkar inte vara så att bomben precis skrev på för två år till i sin nuvarande klubb?
Örebro Ropesin
2009-12-29 23:41
Ja, ni lurar i folk massa skit och ger falska förhoppningar ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-29 23:33
Ropesin // Men vi har iaf något att snacka om ;)
Örebro Ropesin
2009-12-29 23:28
Tar väldigt lätt på snacket om "bomben". Tycker det snackas om bomber här varje silly season och jag tycker aldrig att det blir någon...
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-29 23:22
ÖSK-Karl//SyreAtom har problem med syret f.n ;)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2009-12-29 23:20
Lindström har Skånska klubben Ödåkra som moderklubb och dessutom spelade han i HIF i åtta år i slutet av 90-talet och början av 00-talet. Så jag tror nog att hans hjärta klappar hårt för Helsingborgs IF. Därför har jag mycket svårt att tänka mig att han skulle välja någon annan allsvensk klubb före Helsingborg.
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-29 23:16
Saywee //Men nu råkar Danmark och kontinenten ligga där ;)
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-29 23:15
ÖSK-Karl//Undrade också om det eftersom det stod att alla kontrakt (som ÖSK ville ha) var klara någonstans.
AIK Saywee
2009-12-29 23:12
KvT, ja, Helsingborg har en trevlig stadskärna och är fint efter kusten norrut, men utan Danmark och kontinenten vetetusan?

Olympia är dessutom en trevlig arena.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-29 22:58
den oumbärlige//

Om Porokara försvinner i januari, då är det ett måste att få in "bomben", han kan spela även där.
Örebro ÖSK-Karl
2009-12-29 22:49
KvT//

På tal om Sjögren och kontrakt. Undrar hur det ser ut för Anttonen?

Kanske SyreAtom har koll på det?
Örebro Kurt von Traatt
2009-12-29 22:22
Jag har ju delar av min släkt i Helsingborg. vad jag tycker attraherar där är ju havet och närheten till Kontinenten. Min Farbror bilar ned till Tjeckien som ingenting med husbilen då & då. Helsingborg är också en väldigt mysig stad.

Men vad vet jag om det attraherar fotbollspelare ;)
AIK Saywee
2009-12-29 21:33
den oumbärlige, du har helt rätt i att det inte är lika långt bort, HeiF alltså, från Götet räknat, men 22 eller 28 mil är ju ingen stor skillnad, om vi jämför med sträckan till Örebro.

Så det är nog inte omöjligt och om jag gissar rätt, så kommer ÖSK under flera år framöver sluta bättre i den allsvenska sluttabellen än HeiF oavsett klubbarnas storlek :)
Örebro den oumbärlige
2009-12-29 20:56
Ryktas om att HeIF är på väg att köpa Lindström från GAIS för knappt en miljon. Vore inte det en perfekt ersättare till Porokara? Men å andra sidan tror jag Mattias hellre spelar i Helsingborg, inte lika långt bort, "större" klubb, etc.
Annons: