/fotboll/osk/forum/5271.aspx/fotboll/osk/forum/5271.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-01-04 14:52
Ämne: Kurt von Traatt//
....
BoP//
Detta var faktiskt ett intressant inlägg, jag har läst det ett par gånger för att försöka förstå innebörden - mycket intressant - vad kan tänkas hända på vägen mot målet ???

apskallen//
Det har gått ytterligare ett dygn och jag känner spontant inte till speciellt mycket om vem denne Hämäläinen är och den klagan mot honom som framförts hittar jag inte så mycket av vid ett snabbt genomrotande senaste dygnet på detta forum.

Tidningarnas spekulationer håller jag verkligen med dig om - de vill bara sälja en massa trams.

Låter på något sätt intressant, med denna kille, vad vet du om honom?
Örebro rirobban
2010-01-04 14:44
Var det någon som hörde bomben under nyårsafton? Eller är bomben fortfarande ett farligt objekt som väntar på att få smälla högst av alla när den väl blir påtänd?

Porokara iväg för 10 000 000 kr!? Det är väl nästan FM-summor i så fall:) Fast på FM har jag lyckats sälja Alvbåge för 30 000 000 kr:) Och Staaf för 100 000 000 kr (fast då fuskade jag lite eftersom jag var Barcelona och ÖSK).
AIK Saywee
2010-01-04 14:38
Gurra2001, har han försvunnit från officiella också?

Nu börjar jag faktiskt riktigt ärligt bli orolig.
Örebro Gurra2001
2010-01-04 14:27
Jag har en undran om någon vet något. Vart tog Erik Forsberg vägen? Han på officiella.

Örebro Trivseltorsten
2010-01-04 14:01
Vilken klubb/ar drar i Porokara...någon?
Örebro svénovic
2010-01-04 13:45
Djurgården orkar inte vänta på ösk längre??
Örebro apskallen
2010-01-04 13:41
Men vänta här nu. För ett dygn sedan kände ingen här på forumet ens till Kasper Hämäläinen. Nu klagar man på våra finländska tränare för att .... vadå? Nån rimlig känsla får man väl ändå ha. Och kanske lite källkritik också, allt tidningarna skriver är inte sant.

För övrigt kan det väl vara så att han varit scoutad men bedömd som inte intressant för ÖSK? Hur kan man utgå från att han inte scoutats alls?
Örebro Bastard on Parade
2010-01-04 12:50
Kurt von Traatt//

Han var nog dyrare än vad Porokara var att köpa loss. Finns inga stora pengar att handla för i dagsläget antar jag.

Men lite besviken är man ju, speciellt när Sjögren (?) sagt något om att fokus ligger på finska marknaden. De bästa spelarna i finska ligan är inte så mycket sämre än de bästa i Allsvenskan. Det har väl de senaste årens Allsvenska importer från Finland visat (Porokara, Mutumba, Hooiveld osv). Däremot är bredden mycket sämre i Finland precis som ekonomin. Spelartrupperna överlag håller lite sämre kvalitet men det finns bra spelare i alla lag som säkert ser en flytt till Allsvenskan som ett steg i rätt riktning.
Örebro skoBe
2010-01-04 12:46
Nordins kontrakt går ut 2011...
Örebro Sekt. E
2010-01-04 12:46
Den där blir det inge med tror jag. Dif verkar behöva haussa allt de gör för att inte krasha mentalt.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-04 12:08
Med två finska tränare tycker man länken borde ha varit scoutad av ÖSK tidigare...
Wivallius
2010-01-04 11:08
Walid Atta nobbar TFF (se länken). Kan detta göra Holgersson attraktiv för TFF, månne?
AIK Saywee
2010-01-04 09:21
Är det "tränarpremiär" för Mosander på Behrn Arena idag?

Fyra killar tränar med ÖSK, som om jag förstått rätt, inte tillhör klubben ...
... jag är själv klubblös och funderar på att ta ett pass om jag får ;)

Kihlen hade brytit (brutit?) 4 ben, som tur i oturen, var det i handen. Jag fattade först inte alls rubriken. Krya på dig!

Alla till BA!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-04 08:49
Tycker Holgersson borde vara intressant för Degen. Holgersson är en back som klart håller på SE nivå.

Värre med Walker.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-04 08:48
ÖSK-Karl// Ja, det var väl så att Nordin och hans agent under lång tid fick tjata på Sjögren att komma till förhandlingsbordet och till slut hjälpte bara ett ultimatum i tidningen för att få honom till bordet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-04 08:44
Erki// Ok. Tack för info.
Örebro Aspen
2010-01-04 08:32
Vegurra//Stämningen på forumet i oktober och november var inte sådan att det passade en person som Mittåt. Där TROR jag att du har en sonnolik förklaring.
Jag tycker att det är tråkigt att personer som Mittåt försvinner från forumet.
Låt oss inte bara acceptera att forumskribenter kommer och går utan låt oss skapa ett forumklimat som gör att så många som möjligt vi läsa och skriva här.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-03 23:34
Ämne: Är det någon som vet....Vegurra// Varför Mittåt inte längre (sedan två o en halv månad, sic!) skriver här kan nog bara han själv svara på. Blir bara en massa spekulationer i det fall andra ska svara. Låt honom svara själv, i annat fall låt det vara. Forumskribenter kommer och går.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-03 23:20
TIC-TAC//

Nja, om det stämmer att Fulham är intresserade så är det nog minst 3 klubbar. Porokara var ju även den som det kom in klart mest förfrågningar om i höstas, främst från Tyskland.

Fast om bomben skriver under, då är det inte tunt, speciellt som även Basse kan spela där.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-03 23:15
Eftersom det helt klart är köparens marknad nu och att det går många kontraktslösa spelare där ute just nu kan man undra hur de skyddar sig. Tänker främst på Holgersson o Walker, de kan ju inte ha samlat något i ladorna. Frågan är om de varit framsynta nog att vara med i A-kassan. Dit har ju t.ex Zäta "tvingats" hasa sig till nu.
Örebro TIC-TAC
2010-01-03 23:09
Intressant med Roni och perfekt om 2 klubber är intresserade och kan dra upp priset mot varandra.
De flesta verkar tycka som även jag att sälja.
Dock är det tunt bakom där det för inte länge sedan var tuffast konkurrens.
Känns som det kommit igång med nyförvärv i många lag så man får avvakta att tippa allsvenskan.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-03 23:09
KvT//

Angående Nordin kan vi helt tacka Axèn för honom, kontraktet var prestationsbaserat, byggde alltså på en minimilön och sedan hur mycket han spelade. När han sedan blev ordinarie hade han betydligt sämre betalt än bänknötarna.

Det fick många av oss att reagera, det var totalt onödigt att AIK behövde komma in i bilden, men först då fick Nordin ett kontrakt likvärdigt med övriga laget. Så gick det till.
Örebro Vegurra
2010-01-03 22:52
Är det någon som vet varför "Mittåt" inte längre skriver på detta forum? Hans senaste ínlägg är från den 13 oktober 2009.
Örebro Lekiller
2010-01-03 22:46
Bara sälja Porokara rakt av, hoppas bara ÖSK lärt sig av andra klubbar att fiska ur lite pengar för honom. Känns dock som 10 miljoner för Porokara är ett grymt bra pris. Men kanske finns det lite mer att hämta??
Örebro Erki
2010-01-03 22:36
KvT// Från fotbollskanalens artikel.

Får ÖSK ett bud på nära 10 miljoner är det bara att slå till, kommer givetvis sakna Roni men såna bud har vi inte råd att tacka nej till.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-03 22:33
Staaf ligger väl också på sista året i kontraktet. En lirare jag gillar.

Så: Följande kontrakt går ut efter säsongen och de är också fria att börja förhanda med andra klubbar redan i sommar (eller lägga av).

Berra
Basse
Staaf
Roni
Wikström
Anttonen
Kilen
Westman

Är det fler?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-03 22:28
Ok, tjatar om Nordin. Såg nu en artikel att han låg på provspel ett par månader med ÖSK innan han i mars erbjöds kontrakt. Så då är det mer förstående att man vågade skriva tre år.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-03 22:19
Varifrån kommer siffran 10 mille för Roni?
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-03 22:16
Ö-K// Fast samtidigt kom han ju från div II och blev heltidsproffs i ÖSK. Han var oprövad så jag förstår att ÖSK inte ville erbjuda en hög lön. Även om han kanske förtjänade mer än en slavlön ;)
Men hur vågade ÖSK skriva 3-års med en oprövad div
2 spelare? (Han var ju inte heller någon extra lovande 18-åring för då hade man kunna förstå)

Hittade föresten artikeln i NA om Anttonen (länk). Det står att ett "Flerårigt kontrakt" skrivits. Förmodligen var det väl på tre år år då.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-03 22:04
KvT//

Jo, Nordin hade 1.5 år kvar, men det var rena slavkontraktet som han knappt kunde leva på.
Annons: