/fotboll/osk/forum/5265.aspx/fotboll/osk/forum/5265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sogen
2010-01-10 11:59
Någon som vet vad Addes tjej heter och kan kolla upp om hon verkligen går på Örebro Universitetet.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-10 11:11
Socionomutbildningen är på 3.5 år.

Man kan läsa 3-års program + 1 år magister = 4.
Men få har bestämt innan att de skall ta magistern. De flesta gör det för att det är ont om arbete efter tredje året.

Men Addes tjej bör i vilket fall ha börjat eller börjar nästa vecka.

Dessutom förhandlar Adde med Ålborg igen. Det betyder att tjejen är beredd att pendla ganska så långt ;)
Örebro Sersant
2010-01-10 11:08
Ämne: När det gäller högre....
Terminen börjar den 18 januari och det är egentligeningen sillnadatt starta et program på våren så länge den inledande kursen går då, typ Pedagogik A. :)
Wivallius
2010-01-10 10:53
ÖSK-Bandy fick sin första förlust i går. Det var absolut inte bra även om man fortsätter att leda serien. Med det spel de visat upp i de fyra senaste matcherna har de inget i elitserien att göra. Hoppas de snabbt kommer ur formsvackan!
Wivallius
2010-01-10 10:49
När det gäller högre utbildning är den standardiserad till 3 eller 5 år enligt den nya europeiska modellen, ej 4 år.

Sen sker huvuddelen av antagningarna till höstterminen (ca 1 september) men viss utbildningar börjar omkring 1 februari. Skall man börja 1 september, söker man 15 april och får besked om man kommit in under sommaren.

Det innebär att Addes tjej redan börjat här (har någon kollat det
?) eller så har hon inte ens sökt än. Det låter mindre seriöst i så fall att hon skall söka här och sedan skall de flytta hit. Antalet utbildningar som BARA finns i Örebro och inte t ex i Stockholm eller Göteborg eller Lund är mycket få.

Tillåt mig tvivla!
Örebro N. Bates
2010-01-10 10:47
Jahapp, då är det bara att invänta alla andra lags tränares och supportrars kommentarer som: "Har man inte ordning på ekonomin så ska man inte få behålla elitlicensen, ner med ÖSK".
Jag fattade aldrig varför tränare visste bättre än redovisningsorkakel att ÖSK hade gjort fel i bokföringen när vi blev degraderade.
Sen fattar man ju varför Skatteverket valt ÖSK som pilotfall...För att då vet man ju att det blir fällande dom och ingen som bryr sig.
För övrigt så anser jag att klubben gärna får skriva långa kontrakt med bra spelare som Andreas Johansson.
Örebro DaSa
2010-01-10 10:27
Jag tycker att det kan vara värt en en hög lönepost i fyra år för att få hit Adde. Detta då han först och främst kommer att höja ÖSK sportsligt men värvningen kommer även skicka ut signaler att ÖSK är en klubb med ekonomiska muskler som satsar för att vara ett topplag i AS.

Sen kommer även en värvning av honom öppna upp för en försäljning av Bedoya eller Nordin. Ngn av dessa bör säljas närmaste året, både för att få in pengar (innan kontrakten går ut och de blir för gamla) och visa att ÖSK är en bra väg att gå om man vill komma ut i europa. För så länge som ÖSK ligger på samma publiksnitt som idag och inte ökar sponsringen så har vi inte råd att ha klasspelare på bänken.
Örebro Bo Robin
2010-01-10 07:50
Jäger // Du bor ju i Avesta? Pajas, gå och titta på ditt lilla bottenlag i kris i stället.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-01-10 04:13
Kurt von Traatt//
Instämmer. Johansson känns grovt överskattad och är inte den typ av spelare vi är i akut behov av. Det vi behöver är en anfallare om nu Porokara försvinner. Lägg till Basse som vill härifrån och en avslagen Olsen och man inser att det ser j*vligt tunt ut framåt.
Djurgården Jäger
2010-01-10 04:04
Hej bönder! Jag é DIF!

Ni kan nog glömma Adde. Vad ska han ute på vischan och göra? Trevlig kväll!
Örebro Storm_90
2010-01-10 04:00
Ämne: Vad fan skulle Adde ....
Vad fan skulle han vilja till Skansen för? Ni har ju Skitlag, skitarena och skitfans. Säg inte emot på det sista ni har skämt ut er totalt i år! Hela sverige skrattar åt er!
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-01-10 04:00
Ämne: Vad fan skulle Adde ....
För att slippa harva i bottenträsket med skabbiga dif. Inga andra klubbar är intresserade..
Djurgården weßtman
2010-01-10 02:58
Vad fan skulle Adde vilja till Örebro för?
Örebro Conjuration ★
2010-01-10 01:40
Det är ju en komplimang att vi utreds först, det innebär ju att vi är mer intressanta än de andra klubbarna haha ;)
Örebro Bastard on Parade
2010-01-10 00:52
Det är väl inget som säger att de börjat med just ÖSK? Gick det inte något snack om Malmö för inte så länge sedan?

Allt har nog inte nått media ännu...

Kurt Von Tratt//

Det kan finnas mer substans än så...
Örebro Joelw
2010-01-10 00:45
Är inte ett dugg förvånad, alla bolagsklubbar ska ju undersökas men självklart så ska man börja med "jävla Örebro". Ska man skratta elller gråta?
Åtvidaberg hejja
2010-01-10 00:36
Jag har inte läst alla inlägg här men är det inte rätt komiskt att skatteverket just skulle välja ÖSK som pilotfall?
Varför är hela Sverige mot just oss?
Örebro Storm_90
2010-01-10 00:32
Så B2 är alltså Adde eller är det spekulationer?
Örebro Storm_90
2010-01-10 00:32
Så B2 är alltså Adde eller är det spekulationer?
Örebro ÖSK KRILLE
2010-01-09 23:48
Andreas Johansson kan hamna i allsvenskan.
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-09 23:35
Aspen//

Ha, ha, glädjer mig som karl, den var bra ;)

Fast det behöver ju inte vara en motsättning att värva etablerade spelare samtidigt som man utveckar nya. Sedan får man ju inte köra för länge med gamlingar som Kilen o Vovven.
Örebro Bo Robin
2010-01-09 23:28
Watson // Tror inte att han vill spela i en krisklubb. Om du kanske inte har märkt det så är ni ingen toppklubb längre.
Örebro Erki
2010-01-09 21:43
Se länktips om Roni.

The first Jewish player to play for Finland since 1949, Porokara said: “I have not yet had any concrete offers but we have been talking to a number of clubs. I do not yet know if I will be moving this month.”

Maccabi Haifa have confirmed that they are in negotiations with the player. Manager Elisha Levy said: “Porokora would be a very worthwhile addition. If we buy him it will not harm the younger players coming through.”
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-09 21:03
Bastard on Parade//Jodå, jag håller med. Men i detta fall så känns det som om det enda man vet är att Addes tjej skall plugga i Örebro Inget annat med substans. Kontraktsförhandlingarna har blandats ihop med B1 som ÖSK-Karl var inne på.

Men B1 däremot (sägs det iaf) pågår eller kontraktsförhandlingar har pågått om man är inte riktigt överens om längden. Och där finns en kvinna som dessutom vill bo här. Inte bara plugga. Känns som om det har lite mer substans.

Dessutom måste man inte bo permanent i Örebro för att plugga här, Jag vet flera som har sin hemvist inom 200 km:s radie som pluggar i Örebro och har övernattningslägenhet medan parnern/familj bor kvar på hemorten. Likaså tvärt om. Örebroare som pluggar på annan skola i Stockholm eller grannlän och har en liten billig etta där.

Jag tror Addes förstaval är DIF och Stockholm om han flyttar hem. Om ingen klubb, typ Elfsborg, lägger upp ett oemotståndligt bud.
Örebro jappel
2010-01-09 19:54
god fortsättning förresten alla svartvita vänner.
Det var ett tag sedan jag hade tid att delta i diskussionen...mycket med jobb, familj och vänner vid årets slut.
Örebro jappel
2010-01-09 19:52
om nedanstående stämmer så måste det bli en riktigt låg/obefintlig signon. han kommer aldrig gå att sälja under kontraktlängden, då han bevisligen inte vill flytta från flickvännen/frun. Så har hon en 4årig utbildning så blir han kvar här som en lönepost i 4år. (utan möjlighet att säljas med vinst) Så om han kommer måste lön och signon vara rimliga eller rent av låga.)
Om hon däremot har en 3årig utbildning så verkar det som att spelaren vill möjliggöra en försäljning och flytt när hon är klar.
Spännande tider strålande tider!!!
ÖSK mot guld 2010!
Örebro Bastard on Parade
2010-01-09 19:46
Kurt von Traatt//

Larsen var också en omöjlig värvning innan han skrev på. För vissa spelare är inte lönen prio 1, speciellt inte om det skulle vara så att det är de som söker sig till en viss klubb.

Däremot lär Adde vara dyr med ÖSK mått mätt.

Frågan är väl om det är den positionen som vi behöver förstärkningar till?
Örebro rirobban
2010-01-09 19:33
ÖSK-Karl//
Det är möjligt.
Men det låter troligt att Andreas vill ha 4 år, eftersom tjejens utbildning säkert är så lång. Och jag skulle inte bli förvånad ifall Sjögren inte ville skriva så långt kontrakt. Men när vi talar om en så bra spelare så borde väl inte ens Sjögren haka upp sig på det?...
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-09 19:29
rirobban//

Det kan inte vara så att du blandar ihop kontrakttiden med bomb1?

Från början vet jag att det handlade om kontrakttiden mer än lönen.

Om det bara handlar om 3 eller 4 år med Andreas Johansson är det bedrövligt om Sjögren hakar upp sig på det, klart han håller 4 år till i AS.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-09 19:01
rirobban //Ok. Men det är många variablar. Jag tar det inte seriöst iaf. Han kan ff göra så mycket flis i andra klubbar att det drar nog mer.

Jag blir mer än gärna hånad (med glädje) om jag får fel.

Just nu är ÖSK en ganska fattig klubb relativt sett även om ekonomin är i sin ordning och man har kontroll över kostnaderna.
Annons: