/fotboll/osk/forum/526.aspx/fotboll/osk/forum/526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2016-08-21 14:30
Jkl1908/ Du kan väl börja med att spela in en podd där man inte diskuterar någonting...:)

Hur mycket kostade Pogba? En affär mellan två korpklubbar?

Ingen av oss vill att klausuler som inte påverkar kontraktslängden skall avslöjas. Är förmodligen rätt så ointressanta också.

Sen vill jag även att du utvecklar varför man skall hemlighålla övergångssummor.
Örebro Svartvitt forever
2016-08-21 14:27
JLK 1908//
Beskriv gärna var du läser in grunden för dina påståenden. Var säger jag att man ska offentliggöra klausuler och övergångssummor? Vad jag säger är att om man - vilket andra uttryckt nedan och även tidigare - tog emot passningen och lugnt förklarade varför man ibland är tvungen att skriva in "hemliga" klausuler, och hur man egentligen tänkte när man släppte lagets stjärnspelare till en semesterturnering i Rio, så skulle jag vara nöjd. Men något sådant har vi alltså inte sett skymten av.

Det är tröttsamt med den här typen av "halmgubberesonemang", där man pådyvlar andra åsikter de inte gett uttryck för och därefter angriper dessa påhittade åsikter.
Örebro JKL1908
2016-08-21 14:00
DaSa och Svartvitt forever vill alltså att ÖSK ska vara Sveriges mest oseriösa klubb, som berättar om klausuler mot sina egna spelares vilja och uppger övergångssummor mot andra klubbars vilja.

Jag skulle gärna lyssna på en podd med er två där ni diskuterar sinsemellan. Gärna på ämnet "I vilken division skulle ÖSK spela och vilka spelare skulle de ha om vi fick vår vilja igenom".

Min gissning: Korpen.
AIK Nissesson
2016-08-21 13:48
@Nicka i ribban:

... och vilket fotbollsväder !!!
Örebro DaSa
2016-08-21 13:47
Har inte sett Östersund spela så mycket men en blogg som jag följer tycker följande om Dennis Widgren:

"Då inte uppenbara saker som att Östersunds vänsterförsvarare Dennis Widgren direkt eller indirekt är upphov till två av tre baklängesmål och 75-80 procent av motståndarnas kvalificerade målchanser (min egen ovetenskaplig uppskattning men som jag tror att Elfsborgs analytiker delar med tanke på att man i princip enbart anföll på vänsterkanten och satte extremt hög press just då Widgren hade bollen)"
Örebro DaSa
2016-08-21 13:39
Svartvitt forever/ Mycket bra skrivet, håller med dig till 100 %. Har inte varit inne på forumet senaste dagarna då jag blev förbannad på den totalt intetsägande podden med Sköldmark och Simon. Än de är fortfarande inte lika intetsägande som Jan Karlssons legendariska veckobrev där han skrev om sina golfrundor med familjen:) Jag håller med om att ÖSK är mera öppet nu för tiden men det är skillnad på kommunikation och att komma med vettig information. Vet inte hur många inslag och intervjuer man har läst/hört som inte gett någon ny information. Att live-inslag med Ivan inte ger någon ny info det gör inget då jag ser dessa som ren njutning men att en podd med Simon och Sköldmark där de skall förklara Broberg-gate och OS-Astrit inte ger någon ny information tycker jag suger och då kunde man kanske ha skippat det helt?! Så för att vara lite konstruktiv så kunde man ha diskuterat följande: - Varför måste övergångssummor vara hemliga i Sverige? Tycker ÖSK att det är bra? Tjänar vi på det? - Vad är för och nackdelar med "förlängningsklausuler" (dvs x+x år avtal)? - Hur hemliga är klausuler? Vet t.ex. ÖSK om andra spelares hemliga klausuler? Dvs om man inte kan bjuda på ngn ny information så vore det kul att höra deras åsikter. Roligast vore ju om de inte hade samma åsikt så att det blev en diskussion där man kanske kunde ha gamla ÖSK-kontrakt som exempel (typ Podes:)). Som avslut så skulle jag som exilare gärna vilja se/höra en matchgenomgång från Axén. Helst hade jag gärna hört den innan matchen men det förstår jag att det kan bli svårt:) Däremot så kunde man kanske kunna ha lagt ut den direkt efter matchen så att vi som ser matchen via cmore skulle först kunna se genomgången för att sedan se matchen i efterhand, hade garanterat lyft upplevelsen.
Örebro Alltid Örebro
2016-08-21 13:38
@Svartvitt forever:
Huvudet på spiken! Kunde inte sagt det bättre själv.... ÖSK, Simon och gänget är på rätt väg men det gör dem inte immuna mot kritik! Tycker inte podden gav mig några klara svar i de två huvudfrågorna, Längden på Brobergs kontrakt och vad vi fick ut av att släppa Astrit till OS!
Örebro Nicka i ribban
2016-08-21 13:11
9000 sålda nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2016-08-21 12:47
Svartvitt forever/ Och jag, som hann läsa detta, hoppas du fått svar nedan. Trevlig matchdag!
Örebro Svartvitt forever
2016-08-21 12:35
Nissesson// Jag var lite grinig när jag skrev, och därför tog jag bort inlägget snart nog eftersom jag inte vill sprida dålig stämning på matchdag och allting.

Men vid närmare eftertanke kan det ha sin relevans, så jag postar om det, med reservation för att jag som sagt var grinig när jag skrev. :)
-----------------------------------------------------------------------------

Marta 9.26// Man kan vända på frågan. Vad tror du skulle hända om AIK, Djurgården, Hammarby, MFF, IFK Göteborg lånade ut sin bästa spelare till en pajasturnering mitt i pågående race om ädla medaljer - med facit två matcher förlorade av tre och ett stort tapp upp till toppen - samt att det kryper ut uppgifter på omvägar om hemliga klausuler man tecknat med spelare som kom från frysboxen och fick chansen att göra succé? Tror du inte att det skulle råda upprorsstämning i de klubbarna och förmodligen fler, och att kansliet skulle ockuperas av arga fans? Jag vill nog mena att ÖSK-fansen är tämligen beskedliga och lätta att tillfredsställa.

Kommunikation är bra, men senaste podden gav inte mer verkliga svar på de frågor som oroat och upprört många fans än väderrapporten.

Örebro Marta (hane)
2016-08-21 12:15
@Columbus:
Tror dock (vet inte då jag själv aldrig sett ett kontrakt) att kontraktslängden ibland är relativ. Många av våra spelare har förmodligen klausuler som gör att både vi och de kan bryta sina kontrakt under diverse omständigheter. Just kontraktet kring Broberg är jag fundersam kring, men tolkar det som att man i dagsläget delgett oss det man bedömer som möjligt utan att skada ÖSK. Jag hoppas på mer info när utfallet är klart.
Örebro flesklepp
2016-08-21 12:10
@Columbus:

Just precis. Allrahelst som klubben kommunicerat att kontraktslängder är något man säger sig har haft och har för avsikt att kommunicera publikt. Tidslängd, men inte innehåll i övrigt.
Örebro Columbus
2016-08-21 12:00
Jag drar slutsatsen att ÖSK betalade övergångssumma till Djurgården för en spelare som, om vissa enkla kriterier uppfylls, kan lämna klubben gratis efter en och en halv säsong. Hur många klubbar betalar övergångssumma för en spelare som sedan (egentligen) bara binder upp sig för ynka en och en halv säsong?

Bra kontraktsskrivning av Broberg. Grattis till honom! ÖSK:s förmåga vid kontraktsbordet verkar lämna en del att önska...
Örebro Columbus
2016-08-21 11:56
@T8:

Debatten handlar enbart om att ÖSK ska ange längden på en spelares kontrakt. Inte hur många gratisskor han ska få per säsong eller att ÖSK står för mobiltelefoniräkningen.
AIK Nissesson
2016-08-21 11:53
Marta, ja det är inte lätt detta med kommunikation, men jag tror många önskar att den blir ännu bättre än den redan är:)

Idag är det "Europamatch" på BA, närmar ÖSK sig toppen eller mitten?

Skönt dock att slippa botten.
Örebro Marta (hane)
2016-08-21 11:48
För de scrolltörstande vill jag bara lägga till, innan jag släpper detta, att jag tror jag var först ut att kritisera beslutet om Astrit här på forumet. Var likaså bra i gasen när det gällde Brobergs , till synes, märkliga kontraktsutformning. Givetvis hade dessa känslostormar kunnat minskas/undvikas med tidigare information. Men som situationen blivit känner jag mig mycket tillfreds med den kommunikation som vi fått tillbaka.
Örebro öörebrooo
2016-08-21 11:46
Sköld sänker AIK, dags för honom att göra sitt första mål. Eller vad säger ni?
Örebro Vinnartradition
2016-08-21 11:16
Jag ger mig på att tippa dagens allsvenska matcher:

Hammarby-IFK Göteborg 2-1
Falkenberg-Gefle 1-3
ÖSK-AIK 2-0
Örebro T8
2016-08-21 11:14
Naturligtvis kan inte ÖSK berätta om kontrakt och vad de innehåller. Det skulle ge ett oseriöst intryck mot agenter och kommande värvningar.
Örebro Marta (hane)
2016-08-21 11:09
Vidhåller vidare att jag har en goare känsla i magen efter poden. Allt är inte perfekt, och man hör att man fortfarande letar efter en stabil strategi i vissa frågor. Men man är själv medvetna om det. Och en hel del verkar faktiskt fungera riktigt bra. Ösk känns ff på uppgång.
Örebro Marta (hane)
2016-08-21 11:04
Jag instämmer i att man kunde varit tydligare med Brobergs kontrakt. Dock har vi tidigare bara fått veta att kontrakten är fleråriga.

Jag hade även velat få tydligt svar på frågan varför man väljer denna typ av kontrakt. Jag antar att man inte ville svara tydligare i poden för att man ligger i någon form av förhandling.
Jag är besviken över att jag inte visste förutsättningarna kring Broberg tidigre. Jag blev uppriktigt ledsen när jag läste om hur der verkar vara i själva verket.

Vidare är jag besviken på att man släppte Astrit. Även här kunde man kommunicerat tidigare. Men iom poden redovisade man för hur man resonerat. Sedan är det ett beslut jag kanske inte håller med om var det bästa, men jag har fått en motivering. Om det var rätt beslut vet nog ingen ur ett långsiktigt perspektiv. Iaf inte jag.
AIK Nissesson
2016-08-21 10:51
Minatankar, välkommen hem ...

"Men återigen, informationen kunde uppenbarligen varit bättre. I annat fall hade vi inte fått så många och kraftiga reaktioner på detta forum. Det tycker jag ledningen ska ta till sig. "

Vi är helt överens på den punkten.
Örebro Minatankar
2016-08-21 10:48
Det har skrivits en hel del om bl a Astrits medverkan i OS och kontraktet med Broberg. Jag kan tycka att informationen kring dessa två frågor kunde varit bättre.
Utgår dock ifrån att de i klubben som arbetar med dessa frågor har vägt in en rad faktorer som vi supportrar, medlemmar/aktieägare och sponsorer/partners inte känner till och att man gjort det för klubbens bästa.

Sedan kan det vara ett bra eller mindre bra beslut ändå. Speciellt i efterhand är det lätt att konstatera sådant.

Men återigen, informationen kunde uppenbarligen varit bättre. I annat fall hade vi inte fått så många och kraftiga reaktioner på detta forum. Det tycker jag ledningen ska ta till sig. Man har blivit mycket bättre på informationen med alla intressenter men kan uppenbarligen spetsa den ytterligare.

Nu är jag hemkommen från utlandsvistelse. Naturligtvis har jag tajmat hemkomsten till dagens match, där vi som vanligt vinner med 4-0 :-)
AIK Nissesson
2016-08-21 10:43
Svartvitt forever, varför rensade du ditt inlägg?
AIK Nissesson
2016-08-21 10:42
Tack Svartvittt forever!

Kommunikationen kan förbättras, vi är hel eniga!

Podden gav ingenting i frågan ...

Varför?
Örebro Svartvitt forever
2016-08-21 10:20
Örebro Moss17
2016-08-21 10:02
ikväll vinner vi.
Örebro Marta (hane)
2016-08-21 09:26
Får jag fråga.. vilka lag i allsvenskan kommunicerar mer öppet än ÖSK i dagsläget?
Vilka andra organisationer, klubbar har supporterforum som kan kräva intervjuer av ledning och ansvariga som ska va klara på sekunden.. och faktiskt få gehör, även om det nu var på dagen, eller iaf 2 dagar senare pga teknikstrul. Jag har inte den flexibiliteten i mitt jobb.. om jag inte prioriterar om hårt, och då ska det vara något viktigt. I detta fall tycker jag ÖSK tydligt visar att de ser OSS som något viktigt.

Vad är det vi förväntar oss? Livestreamade kontraktsförhandlingar? Utskick av klausulsammansättning till alla medlemmar eller de som någonsin varit på en ÖSK-match?
Ok jag raljerar lite nu, men någonstans får vi fasiken va nöjda!

Mycket ska ha mer.. får jag nog säga i detta fall.

Jag tycker den service och kommunikation som ÖSK erbjuder oss supportar är unik på många sätt. Att vi har årskort och är medlemmar innebär inte per automatik att allt som sägs, görs osv ska komma oss till dels. Det fungerar inte på det viset. Det kan inte fungera på det viset om vi ska bedriva en något så när professionell verksamhet, vilket jag hoppas alla är eniga om att vi ska göra?

Ikväll äter vi upp gnaget!! Alla till BA!
AIK Nissesson
2016-08-21 01:17
flesklepp, jag vet att vi brukar tjöta ibland, men efter att "lyssnat" på podden två ggr, så kan jag bara skriva att du inte är helt ute!

Kommunikation är viktigare än man kan tro?

OK sådant som är hemligt, får väl vara det, men medlemmar och supportrar önskar nog lite mer öppenhet, eller?
AIK Nissesson
2016-08-21 00:49
Kommunikation har inte varit en stark sida hos vår kära klubb, uppropet för några år sedan ville förbättra denna. Att jag tyckte häromkvällen att det var bråttom med kommunikation, som borde ha skett för länge sedan, kan jag inte hjälpa. Att jag får skit för detta, och annat, hör inte till någon ovanlighet, för man måste ju leta fram ett svin ... för att själv må bra !
Annons: