/fotboll/osk/forum/5251.aspx/fotboll/osk/forum/5251.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-01-11 13:28
Släpp inte Berra i nuläget ...
Örebro ÖSK KRILLE
2010-01-11 13:22
Djurgården tiger om "Adde"
Örebro Storm_90
2010-01-11 13:20
Efter att ha funderat lite så skulle jag vilja säga att risken att Iron-Mike hamnar i AIK max är 5%. Har läst lite på Gnagarforum och där står det inget om Almebäck men däremot en del om att mycket av pengarna kommer gå till att trygga ekonomin eftersom de tydligen har tagit ett lån i höstas. Så om vi säger att AIK har tjänat ca 25 mille på försäljningarna så kanske de använder ca 10 mille till spelarköp. Almebäck lär vara jävligt dyr säkert mot 10 mille( även fast jag tror/hoppas på mera än så)
AIK lär ju också vilja köpa en ersättare till Obolo i anfallet och där går ju också en del.
Läste också en artikel om ersättare där nämdes Mike men också att han kan vara dyr att köpa.
Tror inte heller att ÖSK bryter sitt löfte till fansen om att sluta sälja toppspelare i sverige.
Wivallius
2010-01-11 13:08
Någon som vet något om läget med Porokara. Händer det något?

AGERA, SJÖGREN!
AIK Saywee
2010-01-11 13:06
Wivallius//
Jag har en gammal arbetskamrat och vän, som har mycket god inblick i vad som händer bakom AIK´s kulisser.

Dock vill jag inte skriva något som helst, eftersom jag förtår att media och personal från olika klubbar smygläser lite då och då.

GOK!
AIK Saywee
2010-01-11 13:01
Storm_90, jag känner bara till B1 och hans förhandlingar och jag vet vem B2 är, men inte om han har förhandlat.

I nuläget kan det bara spekuleras om vad som kan tänkas hända. Ingen har skrivit på i dagsläget så vitt jag vet. Det enda jag vet är att B1 förhandlade i början av december och jag hoppas fortfarande att kvinnan får honom att bestämma sig!

Vi kan bara spekulera i vad som kan tänkas hända eller inte hända i dessa fall. Vissa spelare kanske kommer till truppen och andra kanske lämnar i sista sekund, truppen är väl inte spikad, men träningsmatchandet närmar sig med snabb takt.

Crazy season?
Wivallius
2010-01-11 12:59
Saywee//

Synd man som ÖSK:are inte kan ställa frågor i Gnagarforum om de hört några Almebäck-rykten. Några idéer om hur man kan göra med det?

Jag har i alla fall frågat hos BP om det hört något.
Wivallius
2010-01-11 12:55
Storm_90//

Säkert bara spekulationer. Det finns ingen utbildning vid Örebro universitet som är så pass unik att Addes flickvän inte lika gärna skulle kunna plugga i Stockholm (AIK, DIF, BP), Göteborg (IFK, GAIS, Häcken, Elfsborg), Linköping (ÅFF) eller Lund (MFF, Helsingborg, TFF).

.. och, om hon väl börjar en utbildning i Örebro, kan hon lätt byta till ett annat universitet för att plugga där det passar Addes spel bäst.
AIK Saywee
2010-01-11 12:54
Tänk att Hooiveld är värd minst c:a 5 ggr Obolo i pengar räknat och i nuläget, inte vad jag trodde?

"Hooiveldaffären" är så vitt jag nyligen hört, ganska snabbt förhandlad och avslutad, AIK letar nu naturligtvis snabbt igenom Allsvenskan i första hand, eftersom priserna är skapligt låga och man vet oftast vad man får för pengarna.

Hujedamej!
Wivallius
2010-01-11 12:52
Joelw//

Cupguld innebär Europaspel. Två flugor i en smäll. Endast fem raka segrar krävs för cupguld för ett allsvenskt lag och de två första av dessa sannolikt mot Div1/Div2 resp Superettanlag. Det är en kort väg till Europa för ÖSK.

SPELA MED A-LAGET I CUPEN!
Örebro Storm_90
2010-01-11 12:51
Fick inget svar föut försöker igen. Är det säkert att Adde är en av bomberna eller är det bara spekulationer på forumet?
Örebro Joelw
2010-01-11 12:48
Ämne: Tycker f.ö det är sy....
Tycker vi ska satsa mer på att knipa Europaplatsen, skiter i cup buklan, viktigare är väll de ekonomiska fördelar som europaleague ger?

Iron mike til AIK, kan jag aldrig tänka mig.
Wivallius
2010-01-11 12:47
'Turkgänget' verkar inte locka några stora skaror av hugade spelarspekulanter. Se länken.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-11 12:46
Fast Addes förstval verkar ju ändå att få till ett bra kontrakt med Ålborg. Det är väl först om det spricker han är öppen för anbud från allsvenskan.

Men det skall nog översättas till att om Ålborg spricker är han öppen för andra klubbars anbud/förslag, inklusive allsvenska lags.
Wivallius
2010-01-11 12:38
I länken mera om att det inte är så säkert att det är till just Jurgårn som Adde J är på väg.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-11 12:23
Tycker f.ö det är synd OM inte Sixten & Lars satsar rejälp på cupen i år. För ett lag som ÖSK är det f.n kanske enda vägen att nå en pokal. För jag tror inte det här laget är starkt nog att konkurrera om sm guldet.
Wivallius
2010-01-11 12:20
Storm_90 & Saywee//

Hittade länk till Obolos övergångssumma nu ( se ovan). Den var t o m så låg som 3 milj. Deras 'Spelarinvest' verkar ha mer makt än ÖSK:s dito.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-11 12:19
Angående cupen: Såg på allsvenska spelschemat (kommer inte ihåg nu i vilka omgångar) som det kommer 2-3 matcher lika tätt som när AS+SV cup spelades ifjol.

Skall bli mycket intressant att se om "B-laget" plötsligt kommer vara det "starkaste" i någon av de matcherna och få genomföra AS matchen. ;)

Wivallius
2010-01-11 12:14
Storm_90//

Själv har jag inte sett den summan i media. Frågan är om inte AIK i så fall tjänat på att låta Obolo spela ut sitt kontrakt.
Örebro Storm_90
2010-01-11 12:10
Ämne: Strom_90//

Fick f....
Hittar ingen länk men det är ju den summan som har nämts i media.´
AIK Sída
Så var det då klart; Ivan Obolo lämnar AIK för sitt hemland Argentina. AIK bekräftar nyheten via NG News. Samtidigt nämns att försäljningen inte ger någon nämnbar påverkan på finanserna.

GF tackar Ivan Obolo för sina insatser för AIK Fotboll och önskar honom lycka till i sin fortsatta karriär.
Wivallius
2010-01-11 12:07
Saywee//

Ja jisses! Hur kommer Sixten och Mosander att tänka om cupen i år?

... och vilket lag kommer vi ställa på benen 2010?

SJÖGREN AGERA!
AIK Saywee
2010-01-11 12:04
Ämne: Häcken har satt sin ....
Vi tar dom i cupen med A-laget ;)
Wivallius
2010-01-11 12:01
Häcken har satt sin målsättning för 2010: SM-Guld! Se länken.
Wivallius
2010-01-11 12:00
Andreas Johansson kan tänka sig Allsvenskan enligt FotbollDirekt (länken)
AIK Saywee
2010-01-11 11:47
Gurra2001, visst är det skönt att den finns forumskribenter som kan tänka, men under silly season är det ju oftast andra som tänker eller inte tänker som bestämmer "utgången", eller?

FORZA MIKE!
Wivallius
2010-01-11 11:45
Enligt skotsk tidning (se länken) fick AIK 1,9 milj pund, vilket motsvarar 21,3 milj Kr, ej 18 milj. Mer AIK-muskler där alltså än tidigare förmodat.
Örebro Gurra2001
2010-01-11 11:42
Ämne: Jag tror inte att ai....
Skönt att det finns någon som kan tänka här. Vissa grejer går inte ihop. Att Mike skulle till AIK är just en sådan grej.
AIK Saywee
2010-01-11 11:41
4 mille för Obolo, priceless ...?
Wivallius
2010-01-11 11:38
Strom_90//

Fick för mig att AIK fick mer än 4 mille för Obolo. Har du länk till den summan?
AIK Saywee
2010-01-11 11:34
Storm_90, lugna ned dig om du kan, men tiden är ju iochförsig knapp, nu gäller det att vara iskall, milt skrivet ;)

Sävlige Sjögren fixar detta, var så säker!
Annons: