/fotboll/osk/forum/5242.aspx/fotboll/osk/forum/5242.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 19:47
Saywee//

Sjögren har förhandlat, i detta fall när Porokara är Spelarivests ägodel måste de godkänna summan. Det sista jag hörde var som lägst 1 miljon USD och jag kan inte tänka mig att de prutat på den summan, möjligen om det varit i slutet av januari, men inte nu med fler intresserade klubbar. Vad jag förstått ville Roni till Israel och att han nu får komma dit öppnar kanske upp för en återkomst till ÖSK en dag. Detta istället för att kräma ur ytterliggare 1 miljon av Fulham eller någon tysk klubb.
AIK Saywee
2010-01-12 19:41
Lagerbäck är bara avundsjuk för att ÖSK kan ståta med "Lars-Sixten", han kommer väl ihåg de fina åren med "Lars-Tommy" eller som jag såg det, då för tiden, "Humle och Dumle"
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 19:40
Aspen//

Pengarna för skattetvisten är redan avsatta, så alla nya friska pengar som kommer in är bara att investera.

Skulle mot förmodan Spelarinvest förlora skattetvisten, då kan man lägga ned alla Investmentbolag i Sverige, att inte skattemyndigheten gått med på avskrivningar för klara förluster är helt sjukt.
AIK Saywee
2010-01-12 19:36
Vad är transfersumma, vad är sign-on, vad är signing-fee, vad är etc etc ???

Jag kan troligtvis inte ens stava rätt till alla dessa fenomen. Dessutom finns det en massa olika aktörer, som alla vill ha sin "beskärda" del, alltifrån aktieägare till fallskärmsavtal.

Finns det någonstans, där man tydligt kan läsa och möjligen förstå, vad det handlar om, alla dessa nya ord inom "fotbollen´s köp och sälj".

Sedan är ju media med och vill vara först med riktiga eller felaktiga verkligheter, puuuuh!
Örebro Henrik(ÖSK)
2010-01-12 19:30
Det verkar vara väldigt olika bud på vad vi fick för Roni: DN påstår 10 mille och NA 7. 4 miljoner kan inte tänka mig,om det är inte en riktigt smaskig vidareförsäljningsklausul inbakad.
Oavsett vad så tack Roni för en underbar tid!
Nästan som på Rubarths glansdagar i ÖSK-dressen.

Förövrigt är det roligaste silly season-ryktet hittils att Boström hoppat av tränarposten och ersatts av Lars Lagerbäck, allt enligt ett amerikanskt fotbollsmagasin. Det hade jag faktiskt inte en susning om.
Örebro Aspen
2010-01-12 19:08
ÖSK-Karl//Hur kommer Spelarinvest att aggera nu. Tidigare har man besluta att ligga lågt tills oklarheterna med Skatteverket är utredda. Innebär det att man kommer sätta in pengarna för Roni på banken under några år?
Örebro Besserwissern
2010-01-12 19:08
Stämmer summan i Na är det väl Ösk bästa affär någonsin?Bara att gratuler,inte lätt att sälja spelare i dessa tider.Bra jobbat Sjögren!
Örebro Aspen
2010-01-12 19:05
Måste ge beröm åt web-siten "Tänkt, tyckt och skrivet om ÖSK Fotboll".
Alltid snabb med bra nyheter.
Örebro Rallyfinnen
2010-01-12 19:03
Angående Andreas Johansson..

Enligt Sixten är han inte aktuell för ÖSK, men å andra sidan så var ju inte Porokara aktuell för försäljning alldeles nyligen.....
AIK Saywee
2010-01-12 18:50
Angående försäljningen av Porokara

Är den inte klar? Har inte bläcket torkat ännu?
Det jag funderar över är hur sådana här ekonomiska förehavanden fungerar och framförallt mellan ÖSK och Spelarinvest, vem förhandlar, vem bestämmer, finns skrivna avtal eller hur fungerar detta? Hur sker samarbetet i detta fall (Porokara alltså). Vem bestämmer?

Usch, vad jag tjatar, men jag kan inte detta speciellt bra, det är bara därför ...

Det som är intressant för mig i nuläget är inte vilken lön Roni kan tänkas få, eller en massa andra förmåner, utan det enda som intresserar mig är hur mycket pengar i svenska kronor kan komma ÖSK tillgodo, när alla avgifter, skatter och andra möjliga avdrag är väck?

Vad krångligt det är med avtal och pengar och det "finstilta" som man aldrig orkar läsa.

Hoppas att det är en bra försäljning under lågkonjunkturen, men är det inte då man skall köpa ;)
Örebro ÖSK-Karl
2010-01-12 18:34
Wivallius//

Om du bara väntar tills bläcket torkat på kontraktet kan du ringa Hans Melin, eftersom du är aktieägare i Spelarinvest tror jag han då ger eller skickar dig svaret. Den summa jag litar på är 1 miljon USD. Om den i sista minuten skulle prutats ned till 900.000 USD skulle jag både bli förvånad och besviken.

För basse o berra betalades totalt 3 miljoner SEK.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-12 18:19
Wivallius// Erkan Saglik heter han.
Örebro Rojas
2010-01-12 18:16
Lyckat att hitta en ersättare för 4 mille till Porokara ...
Örebro D. McGrain
2010-01-12 18:04
Stöd Yunus
Örebro D. McGrain
2010-01-12 18:04
Stöd Yunus
Wivallius
2010-01-12 18:00
Rallyfinnen//

Tackar för länken. Innehållet ligger i linje med vad jag själv trott.
Wivallius
2010-01-12 17:59
Någon videareförsäljningsklausul i kontraktet?
Örebro D. McGrain
2010-01-12 17:59
Tror inte vi ska lita på vare sig svenska eller israeliska tidningar för prissumman. De liksom alla andra spekulerar bara. Dessutom kan det ingå ett grundpris följt av mer beroende på antal matcher, landskamper eller liknande. Samt kanske en vidareförsäljningsklausul.

Vi får vara nöjda att vi lyckades sälja en spelare med bara ett år kvar på kontraktet. Till sommaren hade han skrivit på och sen lämnat oss gratis efter säsongen. Har vi fått över 5 miljoner så är det ok.

Ang. Basse så har han i princip bara sig själv att skylla på. Han har misskött sig. Sen undrar jag om det är en väldigt ensidig tolkning/gissning att Sixten aldrig pratat el. använt tolk. med Basse. Tror nog Sixten är intresserad av att kommunicera med alla i sin trupp även om det är svårare med vissa. Sälj Basse fort till ngn som vill köpa han.
Örebro Rallyfinnen
2010-01-12 17:58
Vet inte om det är postat tidigare men här kommer en länk till Sixtens uttalande om Andreas Johansson..
Wivallius
2010-01-12 17:58
Inte illa prutat av Haifa. Från 10 milj till 4,2 milj på ett dygn.

Mina tankar om ÖSK i detta fall förtjänar inte att skrivas.

Hoppas allt är fel och att vi får en korrekt och hög övergångssiffra snart. Allt under 900 000 USD är uselt.
Örebro Rojas
2010-01-12 17:52
Sen kan det finnas andra element så som betalning efter ett visst antal matcher, efter ett antal månader etc.
Örebro Rojas
2010-01-12 17:50
Jo det blir ju så men en ticket(biljett) bör väl tolkas som en signatur som vi säger. Dessutom står det enligt överenskommelsen mellan M.Haifas boss och Porokaras boss.
Örebro Sekt. E
2010-01-12 17:47
Det skulle kanske kunna vara så att övergångssumman betalas i två steg? Den en biten på direkten och den andra efter ett antal matcher. Skulle kunna förklara detta med 600´usd.
Wivallius
2010-01-12 17:47
Rojas//

Så tolkar jag det också, men å andra sidan är ju översättningen som skit.
Örebro Rojas
2010-01-12 17:44
Det står att övergångssumman ligger på 600 000 dollar och att hans lön ligger mellan 130 och 140 000 dollar per säsong, inget annat.
Örebro hunter
2010-01-12 17:38
Konstigt för det man diskuterar just nu är lönen för porokara och längden inte övergångsumman, den är man redan överrens om!
Wivallius
2010-01-12 17:35
Hunter, Marta//

Inte jag heller!!
Örebro Marta (hane)
2010-01-12 17:33
hunter/Läser nog inte på samma sätt som dig.
Örebro hunter
2010-01-12 17:28
Men lugna er,läs ordentligt så står det att Roni Porokara får 600,000 $ i lön och inget annat.
Örebro Marta (hane)
2010-01-12 17:26
Magnus S är kollega med mig och har även arbetat med talangutveckling i ÖSK för någon åldersgrupp ett tag (kommer ej exakt ihåg vilken). Killen hette Erkan Saglik.
Annons: