/fotboll/osk/forum/5237.aspx/fotboll/osk/forum/5237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2010-01-20 11:44
RB// mmm... kan vi ana en ny försäljningstaktik?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-20 11:41
Marquis de Sade// Gais eller AIK kanske..? Om nu Fullham var intresserade på allvar på borde dom inte tveka att bjuda över några små champions leaguenissar från Israel.
Örebro Marquis de Sade
2010-01-20 11:29
Ämne: För mig är Roni mer ....
RB// Tja, till det priset som nu uppges vara övergångssumman, så kan nog många andra klubbar vara intresserade( Quidum? Oddevold? Markaryd?).
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-01-20 11:21
För mig är Roni mer än välkommen "tillbaka" till ÖSK. Frågan är dessutom om vi har råd att sätta honom på läktaren?

En annan fråga, kan det vara så att någon annan klubb har visat intresse för Porokara?!
Örebro den oumbärlige
2010-01-20 10:45
zxcv// Iofs är det en liten summa för ett Champions League lag. Men det är dock mer än dubbla det han får i Sverige. Hur som helst är han inte direkt någon superstjärna, att han är av judisk tro verkar också ha spelat in och då undrar man ju om inte Maccabi värvar lite på känsla.
Örebro Sekt. E
2010-01-20 10:39
Tror det vore bra om Roni drog till någon annan klubb i detta fönster.
Örebro zxcv
2010-01-20 10:36
Helt rimligt av Roni och tacka nej till 125.000 i månaden. Det är nog inte jättelångt ifrån vad han redan tjänar.

De flesta skulle nog kräva en ganska fet lön för att flytta till en oroshärd som Israel.
Örebro den oumbärlige
2010-01-20 10:34
vilken relation ska fansen ha till Roni om han inte sticker i vår och aviserar att han heller inte vill skriva på nytt?

Hur många vill spela honom ändå?
Örebro Godfoten
2010-01-20 10:02
Verkar som att det stämmer som Svartvitt skrev då.
Örebro pemo
2010-01-20 09:39
Det där med långa kontrakt kan ha både för och nackdelar. Tänk bara på de "supertalanger" som vi har haft i laget. Näfver och Walker. Hur kul hade det varit att sitta med dessa löner i två år till? Eller Basse, som tydligen inte vill vara kvar? Nä, det är som Dala sa redan på 90-talet. Det är alltid pengarna som styr. Om nu Roni inte skriver på direkt utan väntar till dess att han är "fri" så gör han en stor chansning. Dels kan han bli skadad och helt utan kontrakt eller också letar klubben något nytt och släpper intresset. Eller kan det vara så att Roni jämför kontraktet med ÖSK och inser att han har det bättre i Sverige? Jag tror inte att Israel är ett drömland direkt. Kolla på Dulee J i AIK som till varje pris skulle bli proffs utanför landet. Han stod ut ett år, sedan kom han tillbaka till AIK. Och jag har svårt att tro på ett så stor skillnad i lön mellan Israel och Sverige.
Örebro Godfoten
2010-01-20 09:12
Kom ihåg att artikeln inte skriver att det är klart att det brutit med Porokara för Maccabi. Något som artikelförfattaren (Mackan?) också anger.

Jag letade info och översatte en sajt som tog upp detta ochdet verkar det som att Maccabi och Roni var överens. Men att Cabrera/Roni sedan kom tillbaka med nya krav och det gjorde Maccabi, med rätta, arga. Tror bollen låg hos Cabrera/Roni nu. Får se vad som händer.
Örebro Grohl
2010-01-20 09:02
Ämne: SF bekräftar att den....
Tänker även på Rasmus Elm som skrev ett långtidskontrakt men med en förhållandevis låg utköpsklausul, han lämnade sedan till sommaren. Varför har inte det varit ett alternativ för ÖSK?

Sen blir jag jävligt trött på alla dessa agenter också, som tjatar bort all moral från spelarna...
Örebro Grohl
2010-01-20 08:52
Jahaja, jag ser ingen anledning till att vi inte ska köra en "Djurgården" på Roni nu? För honom så ingår inte ÖSK i framtidsplanerna och han verkar inte ha några problem med att lämna klubben som gjort honom känd helt utan pengar.. Nä, sätt han på läktarn om han inte skriver nytt kontrakt! Jag vill iaf se någon som vill spela med ÖSK på planen, å inte någon som bara tänker på vart/hur han kan få mest pengar.

Visa lite stolthet för fan...
Wivallius
2010-01-20 08:51
Än har ansvariga i ÖSK för spelarrekryteringar och spelarförsäljningar mycket att lära innan de ens är i närheten av våra allsvenska konkurrenter.

Vad gillar ni den här vändningen? Det beröm jag gav Sjögren i början av månaden känns tyvärr förverkat. Och skyll nu inte på Cabrera. Med tillräckligt långa kontrakt på spelarna hinner man sälja när det är TVÅ år kvar, ty ett år räcker tydligen inte.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-20 07:10
SF bekräftar att den Israeliska klubben fått kalla fötter och att det troligen lutar åt att det inte blir ngn affär. Agenten Oliver anses vara en inte obetydlig orsak till det. Att bara vänta sex månader till ger mer pengar i egen ficka för både agent & Roni. Dvs att genom att se till att ÖSK inga pengar får,

Jag kommer ihåg när Niklas Jonson:s kontrakt var på väg att gå ut för honom i Helsingborg och han var i föhandlingar med annan klubb då han plötsligt förlängde med HIF 6 månader till. "Jag gjorde det för att HIF skulle få en slant för mig"

Det var tider det!!

Hört talas om 4-års kontrakt ÖSK?
AIK Saywee
2010-01-19 23:55
Dream on

Ö zzz ZZZ zzZZ K
AIK Saywee
2010-01-19 23:46
Vi har idag det lag vi har, inget köpt, inget sålt, det duger som det är! Bantat och klart, en del vill inte spela och andra får inte spela, och någon skada, men det räcker nog ändå för övre halvan av Allsvenskan.

Endera är klubben trög på "marknaden", medan fönstret är öppet, eller så smäller det snart av ordentligt?

GOK!
AIK Saywee
2010-01-19 23:14
Rojas/ är du med, eller funderar du fortfarande?

Inget är klart förrän en eventuell "namnteckning" har torkat.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-19 22:58
Almebäck börjar på bänken imorgon mot Oman
Örebro Godfoten
2010-01-19 22:21
Det är nog bara rykten Rojas. Men det där Maccabi supportern skrev nog till Mackan att det handlade om 550000-600000 dollar. Något som även NA har nämnt. Även om man omsattade det till ca 4 millar SEK.
AIK Saywee
2010-01-19 22:14
Rojas//

Det "skrevs"
"Han var exalterad och skrev att det handlade om 550 000-600 000 dollar i övergångssumma."

Du "skrev"
"Så nu är det bekräftat alltså att vi endast fick 550-600 000 dollar ?"

Ordet "Handlade" har en viss betydelse i detta sammanhang för mig.

Läs även hela inlägget "21.09", men vi kanske missuppfattar varandra?
Örebro Rojas
2010-01-19 22:05
Ämne: Rojas/
Nej, det &qu....
Ja har gjort det, det står övergångssumma. Vad syftar du på....
AIK Saywee
2010-01-19 22:04
Godfoten, helt rätt tänkt ur ekonomisk synvinkel, undrar om Roni läser här, med översättning!
Örebro Godfoten
2010-01-19 21:47
Mackan//

Ingen rök utan eld. Antar att Roni kan se det smarta (för sig själv) i att stanna resten av året i ÖSK och sedan stoppa signing fee i egen ficka i stället. Om det nu strular med Maccabi. Skriv mer om han berättar mer för dig.
AIK Saywee
2010-01-19 21:38
Rojas/
Nej, det "handlade" bara om beloppet, inget är bekräftat, läs inlägget en gång till ...
Örebro Rojas
2010-01-19 21:32
Så nu är det bekräftat alltså att vi endast fick 550-600 000 dollar ? , skitbra ju.......................
AIK Saywee
2010-01-19 21:18
Jag förstår inte varför jag hela tiden hamnar offisde (=offtopic), men när jag hör (=läser) Haifa, tänker jag på apelsiner och så här års tänkar jag (sedan jul) på blodapelsiner, 90 % produceras (växer) väl i Sicilien och denna fantastiskt nyttiga citrusfrukt är en ympning (korsning) mellan vanlig apelsin och granatäpple.

Fantastiskt nyttig, ge ÖSKárna detta som kosttillskott och vi tar dubbeln!

Kan det bli enklare?
AIK Saywee
2010-01-19 21:10
När det gäller stoneslåten "Ruby tuesday" så handlar det väl om en tjej som hette/heter Ruby?

Allt enligt enligt ett nyligt samtal från Uppsala, "lärdomens stad".

Undrar om Johan P och dubbelRichard lirar kvar i Sirius? Vilket underbart mål förresten, som målvakten RR gjorde mot MFF ... oförglömligt!
Mackan
2010-01-19 21:09
Kom i kontakt med en Maccabi supporter tidigare då han såg min Porokara video och han vill ha mer info om Roninho. Han var exalterad och skrev att det handlade om 550 000-600 000 dollar i övergångssumma. För någon timme sedan fick jag ett PM som helt enkelt löd "seems like he is not coming to us :(".

Återstår att se vad detta innebär och om de har någon substans.
AIK Saywee
2010-01-19 21:01
Aha, wurpa, tänkte lite på rubiner, men varför heter det isåfall inte "red tuesday" i kontrast till "blue monday"? Vad betyder uttrycket i Rolling Stones - låten?

Ursäkta offtopic, men ÖSK kommer snart att rocka fett oavsett veckodag, men det är lämpligt att undvika fredagar, publikt, när Allsvenskan startat, under sommarhalvåret, tror jag ...
Annons: