/fotboll/osk/forum/5236.aspx/fotboll/osk/forum/5236.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2010-01-14 00:44
Spelade inte 'Turkietgänget' sin första match idag? Någon som hört hur det gått för Näfver, BArsom, Bassombeng och gänget ... och om det var många scouter i publiken? ;-)
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-14 00:34
F.ö ville Västerås knyta honom men Micke vill avvakta provspelet i Örebro
Wivallius
F-n! ÖSK-Bandy förlorade andra matchen på raken. Nu får de se sig i månen efter ett elitseriekontrakt.

P.S. ÖSK-Karl tycker bandy är botten, han är en hockeykille ;-) Tror inte de har konstfruset där han spenderar sin semester. Kul att några tycks tro att vi är Bill och Bull. Var inte de tvillingar och som ler och långhalm? ÖSK-Karl och jag har bara träfats en enda gång och då var Saywee med. Båda är killar med en stor gnutta humor.
Örebro Kurt von Traatt
Jag vet att jag läste att han (eller ev hans agent) sökte klubb och gjorde förfrågningar om provspel. Han passerade bla Västerås på prov innan han kom till Örebro
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-14 00:28
ÖSK öster//Det tror jag inte ett skit på
AIK Saywee
2010-01-14 00:02
Rojas, då är vi två, för jag har också svårt att irritera mig, framförallt mot småsaker, det tar sån onödig tid och kraft.

De andra forumens nivå kan ibland vara rent bedrövlig, totalt innehållslöst.

Har du minusgrader ute, eller befinner du dig på ett "hetare" ställe?
Örebro Rojas
2010-01-13 23:53
Just nu är jag faktiskt inte irriterad, händer lika ofta som Haleys :). Jo men vi är så mycket bättre än de andra forumen, de är liksom inte på vår nivå.
AIK Saywee
2010-01-13 23:52
Ämne: Vad jag hört så stäm....
ÖSK öster//
Aha, är det sant att det är/var så, eller har du hört otydligt?

Vilka var scouterna?

Varför var det Sixten som gav dem dem detta uppdrag, han är väl tränare och inte sportchef?

Jag kan bara fortsätta fundera på hur man jobbar inom "ÖSK" och vem som bestämmer vad och beslutar vad ... det är mycket rörigt och otydligt för mig i nuläget ...

FORZA ALMEBÄCK!
AIK Saywee
2010-01-13 23:44
Rojas, OK, jag bara misstänkte att du var irriterad över något, ibland har jag fel, men det är ju inte så dött, när vi är "heta" på sf, eller?
Örebro ÖSK öster
2010-01-13 23:36
Vad jag hört så stämmer det inte riktigt att Almebäck sökte sig till ÖSK. Sixten gav scouterna i uppdrag att hitta en snabb mittback bredvid Wikström. De gjorde väl ett ganska bra jobb.

Tack för allt, Porokara.
Örebro Rojas
2010-01-13 23:33
Ja det var en ironey så klart. Tycker det var lite väl dött med tanke på alla bomber hit o dit.
Och nej jag får inte problem när folk blir heta , men den kopplingen förstod jag inte .
AIK Saywee
2010-01-13 23:33
Ämne: Ämne: Jag har....
BBB, skitbra sa Bill, braksit sa Bull.
Dessutom vet jag vem som är den elake Måns!

Såg inte dubbelt, har bara gjort det en gång i livet, tvillingarna som dansade i Amman en sen kväll efter en ökenstrapats, fick mig att se dubbelt.

Jag hoppas på svartvita giganter snart, när träningsmatchandet drar igång, var det fredagen den 22 januari ?

I så fall - ALLA TILL BA!

(Oavsett den globala nedkylningen ;)
AIK Saywee
2010-01-13 23:20
Sekt. E, nej det är nog inte speciellt många som har denna inblick i hur arbetsfördelningen (och beslutsfattandet!) är inom ÖSK´s organisation, med "tillhörande" spelarinvest, etc etc.

Jag tycker verkligen att dina tankar och funderingar är MYCKET intressanta, även om du bara tog ett exempel, det finns så många fler exempel som bygger på samma princip/fundering eller vad det kan heta?

Vi vet sällan hela verkligheten och har så olika sanningar.

Det "enda" vi troligtvis har gemensamt, är att vi gillar ÖSK och vill och förväntar oss, ibland lite för mycket, lite för snabbt, men för vissa rinner tiden iväg fortare än för andra, men det vet man ju ändå inte, plötsligt händer det :)

DUBBELN 2010!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 23:09
Ämne: Jag har träffat mång....
Saywee// Ha, ha, kanske såg du bara "dubbelt" när du träffade dem, Bill och Bull, nej f'låt Wivallius och ÖSK-Karl?

Du vet, Fotbolls-VM spelades ju aldrig i Sverige -58 och "Örnen" landade aldrig på månen.. Du'vet flaggan..

Nej, jag skojar ju bara! Klart vi litar på dig! Men, Bo Robin tycks ändå ha vetskap om att de är en och samma person!? Och jag tycker att "Aspen" verkar vara nån sorts blandning av de båda..
Örebro Gurra2001
2010-01-13 23:07
Sjögren och Sixten sitter säker. Låt dom hållas.
Örebro Sekt. E
2010-01-13 23:02
Är det så många här inne som har en riktigt bra insyn i hur arbetet fördelas i ÖSK´s organisation? Skulle inte tro det. Således kan det ibland tyckas att man hakar upp sig på en person istället för en prestation. Om man, exempelvis, tycker att 6-10 är knäpp är det nog ganska lätt att kritisera att Basse, enligt egen utsago, inte blivit kommunicerad med av huvudtränaren. Kanske tar man då ställning innan man frågat fler, eller tagit reda på andra vinklar. Sedan skriver man här att det är dåligt att det inte funnits någon kommunikation med våra investeringar och vips har man några till som hakar på av bara farten. Efter ett tag byggs rykten till forumsanning och drevet kan lätt gå. Till vems nytta? Jag är inte en ivrare av skygglappar eller pissiga prestationer. Tvärtom i många fall. Men nog känns det som att dåliga nyheter eller rykten får lite lättare fotfäste än de bra periodvis.

Support your locals.
AIK Saywee
2010-01-13 23:00
Under lågkonjunktur är det väl kanske köparens marknad, eller?

... men Makabert Haifa!
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 22:56
Saywee //Bra, då redde du ut den saken.
AIK Saywee
2010-01-13 22:52
Jag har träffat många forumskribenter genom åren och via PM och telefon pratat med ännu fler.

En gång för länge sedan, råkade jag träffa Wivallius och ÖSK-Karl samtidigt och det var faktiskt inte samma person, utan två helt olika personer, men båda tycker allra bäst om ÖSK, om det handlar om fotboll förstås! Så vitt jag förstod ...

Svart på vitt, på svartvitt!
AIK Saywee
2010-01-13 22:43
Rotar i "dagsgamla" inlägg ...

Rojas, vill du förtydliga ditt eftermiddagsinlägg (15.16)?

"Konstigt att inte fler skriver här, de senaste dagarna har det varit stora bomber. Och den stora depressionen (jan-mars) är här. Vad gör folk ? Jobbet eller familjen går väl inte före ÖSK ? :) "

Jag kan ana din irritation eller vad det handlar om, men den dagen "ÖSK går före familjen" finns inte ens i min fantasi!

Får du problem när vi blir lite "heta" på detta forum? Såg din avslutande smiley men vet inte om det borde vara en ironey?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 22:41
Wivallius//
"2010-01-12 17:58
Inte illa prutat av Haifa. Från 10 milj till 4,2 milj på ett dygn.

Mina tankar om ÖSK i detta fall förtjänar inte att skrivas."

- Nej, ok, det var inte mot Sjögren, men det kändes som att du spottade mot din egen klubb... Du hade (har?) sådana tankar om den att de inte ens "förtjänar" att skrivas?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 22:31
Kurt// Bra att du tydliggör så att inga sådana misstankar fortsätter att florera. Men, Bo Robin tycks ändå "veta" att ÖSK-Karl och Wivallius är samma person (=IP-adress)?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 22:29
Wivallius// Precis, allt är relativt! :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 22:26
DaSa// Det är väl bara att skicka en fråga till ÖSK:s kansli och fråga om det är några av dem som läser eller skriver här. De är väl inga "övermänniskor" eller? De är väl "som folk är mest" som Göran Hägglund (Degerfors) brukar säga...
Wivallius
2010-01-13 22:26
Tyckte Aspen och jag var tydliga med att vi inte gnällt på Sjögren på denna sida om årsskiftet i alla fall. Det måste vara någon annan, Rojas eller ÖSK-Karl eller någon.

Hänvisar åter till Saywee om någon tror att jag och ÖSK-Karl är samma person. Tror vi gapflabbade åt det påståendet redan i november.
Örebro Kurt von Traatt
2010-01-13 22:25
Man får inte ha två olika nick. Tro mig. Jag har försökt ;) Jag blev avstängd. De märker på IP adressen.

Anledningen var inte alls att jag skulle berömma mig själv härinne ;) Utan det var så att jag gillar ett annat lag också. Inte lika mycket som ÖSK men ändå.

Hursomhelst blev jag alltid dissad pga av min svartvita tröja i det forumet och kunde därför aldrig delta i deras diskussioner. Så jag skaffade ett nick till i den tröjfärgen. Med följden att det upptäcktes på något sätt. efter jag avreggat det nya nicket fick jag tillbaka skrivrättigheterna.
Wivallius
2010-01-13 22:23
BBB//

Jupp! Det var en låg gräns i så fall men det kanske innebär att den som satt den är 17.
Örebro TIC-TAC
2010-01-13 22:22
Bo Robin/ Det är väl bara Almebäck som kom självmant men det är heller inte många som LS scoutat. En sportchef skall dock omge sig med kompententa kontakter vilket man kan hävda LS ordnat(?). Dock skall vi nog tacka spelarinvest för många av de senaste köpen för utan de ekonomiska resurser som inte funnits tidigare hade nog inte vissa funnits i ÖSK idag. Min åsikt är dock att man borde fått mer för Poro med tanke på summor som är minst dubbelt på Haglund, Hoiveld som inte har landslagsmeriter.
PS Jag är inte någons annan NIC fast jag inte hyllar Sjögren. DS
Örebro Blå Bergen Blues
2010-01-13 22:19
Wivallius// ok, (närkingst) "grinig" är du ju rätt ofta, men ok... har du fyllt trettio? ;)
AIK Saywee
2010-01-13 22:15
DaSa, jag tror att din gissning är ganska rimlig angående vad en sportschef bör pyssla med.

Fast du menar väl "i samråd med Sixten och SI", för han samråder väl inte med sig själv, hoppas jag ;)

Han bör vara pådrivande, för de slöa beslutsfattarna, så att inte ÖSK agerar saktfärdigt och i sista sekund, när det mesta är "färdigstädat" bland spelares marknader!

Undrar om man kan få en "befattningsbeskrivning"?
Annons: